راحله آقاپور 189 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه کنکور زبان قبول شویم

قبول شدن در کنکور زبان نیاز به داشتن اطلاعات تکمیلی و جامع دارد. دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته ی زبان را دارند باید بدانند که کنکور زبان یکی از گزینه های شناور در کنکور سراسری به شمار می رود. یعنی هم داوطلبانی که به صورت تخصصی این زبان را فراگرفته اند می توانند در کنکور زبان شرکت کنند و هم داوطلبانی که در رشته های دیگر مانند تجربی، ریاضی، انسانی و هنر شرکت کرده اند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان در کنکور زبان ثبت نام می کنند تا شانس خود را در قبولی این رشته امتهان کنند.

اگر شما از ساختار اصلی کنکور زبان اطلاعات درستی داشته باشید و طبق آن برنامه ریزی کنید صد در صد در این آزمون موفق خواهید شد. سوالاتی که برای تست میزان سطح سواد شما در کنکور در مقابلتان قرار می دهند که از چند بخش واژگان، گرامر، کلوز تست و درک مطلب تشکیل شده است. برای پاسخ گویی به آن ها باید استراتژی های متفاوتی را به کار ببنید. ما در این مقاله از چگونه به شما یاد می دهیم که چگونه بتوانید به راحتی از عهده ی پاسخ گویی به این سوالات برآیید و تجربه ی خوبی از کنکور زبان را پشت سر بگذارید.

1. کنکور زبان و بخش گرامر

چگونه کنکور زبان قبول شویم

گرامر یکی از مهم ترین بخش های مربوط به تست های زبان است. داوطلبان برای پاسخ گویی به سوالات آن باید تسلط کافی بر روی گرامر زبان داشته باشند. اگر می خواهید بهتر از سایر داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند تست های گرامر زبان خود را جواب دهید حتما این استراتژی را دنبال کنید.

  • برای پاسخ دهی بهتر به سوالات علاوه بر این که نیاز به تسلط بر کلیت موضوع دارید به یک معلم خصوصی هم نیاز خواهید داشت که گام به گام شما را با گرامرهای بخش های مختلف زبان آشنا کند.
  • بعد از اینکه گرامر بخش مربوطه را آموختید تمرین های کتاب درسی اصلی خود را انجام داده و به آن ها تسلط داشته باشید.
  • سپس سراغ کتاب های کمک درسی بروید. در این کتاب ها نکاتی آورده شده اند که برای تست زنی به شدت مفید اند. کتاب هایی را برای تست زنی انتخاب کنید که سوالات را به صورت تفکیک پذیر در دسترس شما قرار داده اند. با مطالعه ی بخش پاسخ ها می توانید نکات بیشتری و اضافه تری بیاموزید که برای جلو افتادن شما از داوطلبان دیگر به شدت خوب است.

2. کنکور زبان و بخش واژگان

چگونه کنکور زبان قبول شویم

واژگان یکی دیگر از بخش هاییست که در کنکور زبان با آن روبه رو هستید. برای تسلط بر این بخش و پاسخ گویی هر چه بهتر به سوالات واژگان در ابتدا باید درک عمیقی از واژه و ریشه ی آن داشته باشید. ارتباط بین واژگان و کلماتی که در جملات استفاده می شوند را بیاموزید و مهارتتان را در این زمینه بالا بررید.

  • در ابتدا تمام لغات و اصطلاحاتی که در کتاب های درسیتان آمده است را یاد بگیرید. اما بدانید که نباید در همین حد به این اطلاعات اکتفا کنید.
  • کتاب های کمک درسی و آزمون هایی که در سال های قبل برگذار شده اند منبع خوبی برای یادگیری لغات و اصطلاعات جدید هستند.
  • مطالعه ی دیکشنری ها به شما کمک می کند تا لغات بیشتری را یاد بگیرید. اگر معنی لغتی را نمی دانید و برای یافتن معنی به دیکشری مراجعه می کنید به کلمات هم خانواده واژه هم توجه کرده و مشتقات آن را هم یاد بگیرید تا اگر زمانی با آن برخورد کردید واژه برایتان آشنا باشد.
  • یاد گیری لغات واژگان زبان با یک بار خواند عملی نمی شود.  رشته ی زبان انگلیسی برعکس رشته های دیگر که با زمان گذاشتن می توان آن ها را به راحتی فراگرفت فرق می کند. برای آموختن واژگان زبان انگلیسی شما باید دفعات تکرار خود را بیشتر کنید نه زمان مطالعه تان را. پس با دقت بر روی یادگیری لغات هر چه بیشتر برنامه ریزی کرده و لغات را بهتر از روش هایی که تاکنون یاد میگیرفتید بیاموزید.

3. کنکور زبان و بخش کلوز تست

چگونه کنکور زبان قبول شویم

بخش کلوز تست یکی از مهم ترین قسمت هایی است که متاسفانه توسط داوطلبان بسیاری به آن بی توجهی می شود. اگر بتوانید این قسمت از سوالات را به خوبی پاسخ دهید درصد موفقیت خود را در کنکور زبان افزایش داده اید. اما برای این که به چنین مرحله ای برسید نیاز به تمرین و برنامه ریزی دارید.

بخش کلوز تست قسمتی است که در آن متن ناقصی در اختیار شما قرار داده می شود. شما باید با توجه به لغاتی که در دسترستان قرار داده اند این متن را کامل کنید. پر کردن این قسمت ها کار سختی نیست و کمی نیاز به تمرکز و دقت دارد. برای پاسخ دادن به قسمت های خالی باید اطلاعات تکمیلی در رابطه با گرامر و واژگان داشته باشید. تمرین هر چه بیشتر به معنی موفقیت شما در این بخش است پس از آن دریغ نکنید و با هدف و برنامه ریزی کامل این مرحله را نیز پشت سر بگذارید.

چگونه کنکور زبان قبول شویم

4. کنکور زبان و بخش ریدینگ

در بخش ریدینگ متنی را در اختیارتان قرار می دهند و در پایان متن هم سوالاتی از شما می پرسند. سوالات حالت مفهومی دارند و اگر متن را متوجه شده باشید می توانید به راحتی به آن ها پاسخ دهید. به همین دلیل، هیچ گاه وقت خود را صرف ترجمه لغت به لغت پاراگراف نکنید. به یک مفهوم کلی در رابطه با پاراگراف دست یافته و سپس به سوالات پاسخ دهید.

می توانید برای اینکه کار خود را ساده تر کنید در ابتدا یک نگاه کلی به سوالات بیاندازید تا ببینید از شما چه می خواهد. سپس با مطالعه ی متن به راحتی به جواب  سوال خود رسیده و پاسخ را در پاخ نامه علامت می زنید.

نکات پایانی برای قبولی کنکور زبان

همان طور که دیدید پاسخ گویی به سوالات بخش های مختلف زبان کار آسانیست. اگر بدانید که در کنکور زبان از شما چه اطلاعاتی خواسته می شود و اطلاعات خود را در همین راستا تقویت کنید مطمئنا از پس آن به راحتی بر می آیید. تنها کافیست گام به گام و درس به درس جلو رفته و در یادگیری مباحث مختلف عجله نکنید. زبان یک رشته ی فرار است و تنها سختی کار هم همین جاست. به همین دلیل توصیه می کنیم دوره مباحث مطالعه شده و برگشت به دروس قبلی در برخی از مواقع را جزء برنامه ریزی خود قرار دهید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید