سوگل مختاری 310 روز پیش بدون دیدگاه

ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان و حرفه ای

اگر از علاقمندان به دنیای تکنولوژی هستید، احتمالا در بین اخبار مختلف و منتشر شده خوانده اید که استفاده از هوش مصنوعی در بین افراد بسیار بیشتر از گذشته شده است. تقریبا می توان گفت هوش مصنوعی از پس انجام هر کاری بر می آید و یکی از این امور نیز ساخت لوگو به کمک آن است!

هوش مصنوعی (AI) در حوزه طراحی گرافیک و هنر پیشرفت‌ قابل توجهی کرده است و با استفاده از الگوریتم‌های مخصوص به خود به طور خودکار لوگوهای منحصر به فرد و دلخواه شما را ایجاد می کند. در این مقاله قرار است تا در مورد ساخت لوگو با هوش مصنوعی و نکاتی در این زمینه صحبت کنیم و چند ابزار برای انجام این کار را معرفی کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مطلب با چگونه همراه باشید.

چطور می‌توان به کمک هوش مصنوعی لوگو ساخت؟

شاید این موضوع تازه بر سر زبان‌ها افتاده باشد اما ساخت لوگو با کمک هوش مصنوعی موضوع خیلی جدیدی نیست و از سال‌های قبل اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی وجود داشتند که می‌توانستید از آن‌ها برای ساخت لوگو کمک بگیرید اما به کمک هوش مصنوعی این فرآیند تا حد زیادی ساده تر شده است و ایده های خلاقانه تری برای ساخت لوگو وجود دارد.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود تمام مزیت هایی که استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی لوگو دارد( مانند کمتر بودن هزینه، بیشتر بودن سرعت کار ، بهره وری از زمان و…) هنوز هم نمی‌تواند به صورت حرفه ای مانند یک شخص عمل کند اما با کمک آن می‌توانید نتیجه‌ی خوبی دریافت کنید که رضایت بخش خواهد بود.


معرفی بهترین ابزارها برای طراحی لوگو به کمک هوش مصنوعی

در ادامه به تعدادی از بهترین ابزارها که می‌توانید برای طراحی لوگو به کمک هوش مصنوعی از آن‌ها کمک بگیرید، اشاره کرده ایم. البته در نظر داشته باشید برخی از ابزارهای معرفی شده  رایگان نیستند و برای استفاده از آن ها نیاز است تا اکانت تهیه کنید یا هزینه ای را پرداخت کنید.

1.ساخت لوگو با کمک Chat GPT

احتمالا نام Chat GPT به گوشتان خورده است. ابزاری که با ورود به دنیای هوش مصنوعی توانست تحول عظیمی را ایجاد کند! درست است که Chat GPT برای تبدیل متن به عکس طراحی نشده است و در واقع به صورت خودکار توانایی طراحی لوگو را ندارد، اما این بات آنقدر هوشمند است که به کمک دستورهایی می توان در فرآیند طراحی لوگو از آن کمک گرفت!

این سرویس قابلیت کدنویسی را دارد و به واسطه این ویژگی، می‌توان خروجی تصویری با فرمت SVG ایجاد کرد. برای این که چت چی پی تی بتواند در این زمینه به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند، بهتر است قبل از شروع کار اطلاعاتی مانند نام برند، حوزه فعالیت، استایل موردنظر، مخاطب هدف و رنگ‌های مرتبط را انتخاب کرده و در اختیار آن قرار دهید تا بتواند نزدیک ترین گزینه به آنچه که در ذهن دارید را پیاده سازی کند!

ساخت اکانت در chatGPT

آموزش ساخت اکانت رایگان چت جی پی تی

البته بهتر است تا به این نکته نیز اشاره کنیم که ساخت لوگو با کمک چت GPT کمی پیچیده است و اگر دوست دارید تا بتوانید این کار را ساده تر انجام دهید، بهتر است تا به سراغ سایر روش‌ها بروید.


2.ساخت لوگو به کمک سایت Logomaker.com

ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان و حرفه ای

سایت logomaker یکی از بهترین سایت های موجود برای طراحی و ساخت لوگوی دلخواه شما است. با کمک این سایت که استفاده از آن نیز کاملا ایگان است، می توانید برحسب برند، المان های مختلف را کنار هم قرار دهید و با اضافه کردن نام کسب و کار خود یک لوگوی حرفه ای و زیبا و در عین حال فوری داشته باشید. تنها نکته ای که باید در مورد سایت لوگومیکر بدانید این است که در مرحله‌ی نهایی و زمانی که می‌خواهید لوگو را دانلود کنید، دو حالت را به شما نشان می دهد که عبارتند از دانلود نسخه معمولی، دانلود نسخه با کیفیت!

اگر انتخاب شما دانلود نسخه ی با کیفیت باشد باید به ازای هر لوگو مبلغ  19 دلار پرداخت کنید، ولی نسخه ی متوسط رایگان است.

توجه کنید که سایت لوگومیکر فیلتر است و برای استفاده از آن باید از ابزار های تغییر ای پی استفاده کنید.


3. ساخت لوگو به کمک سایت Canva

اگر هدف شما طراحی لوگو به ساده‌ترین و سریع ترین شکل ممکن است، سایت canav می تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند. کنوا یکی از بهترین سایت های طراحی لوگو است که اخیرا قابلیت استفاده از آن به صورت رایگان نیز برای کاربران فعال شده است.

هر چند که این سایت تنها به ساخت لوگو محدود نمی شود و شما می‌توانید از سایر بخش های آن نیز برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کنید.

ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان و حرفه ای

اما برای ساخت لوگو به کمک کنوا کافی است تا وارد بخش طراحی لوگو شوید (برای ورود به بخش لوگو در کنوا اینجا کلیک کنید). با انجام این کار لوگوهای رایگان و پولی مختلفی را در این بخش مشاهده خواهید کرد که امکان شخصی سازی نیز دارند و شما می‌توانید مطابق با میل سلیقه ی خود آن ها را شخصی سازی کنید. اگر بخواهیم تا در مورد مزیت های طراحی لوگو با کنوا بگوییم، می توان به امکان آپلود وکتورهای دلخواه اشاره کرد که با وجود این امکان لوگوی شما حرف ای تر و البته زیباتر به نظر می رسد.


4.ساخت لوگو به کمک سایت Free Logo Design

اگر به دنبال یک سایت کاربردی و البته رایگان برای ساخت لوگو هستید که بتواند متناسب با کسب و کار شما لوگوی دلخواهتان را تحویل دهد، قطعا سایت Free Logo Design همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

برای کار کردن با این سایت و طراحی لوگو شما کار ساده‌ای را پیش رو دارید، تنها باید نام کسب و کار خود را وارد کنید و بعد از انجام این کار سایت به صورت خودکار، دسته های مختلفی از لوگو که متناسب با کسب و کار شما است را نشان خواهد داد.

البته این تمام امکانات این سایت نیست و شما می‌توانید به کمک این سایت تغییراتی نیز در لوگوی انتخابی و مدنظرتان ایجاد کنید.


5.طراحی سایت به کمک DesignHill.com

ساخت لوگو با هوش مصنوعی کاملا رایگان و حرفه ای

به عنوان آخرین به سراغ یک ابزار رایگان می‌رویم که جزو بهترین ابزارها برای ساخت لوگو است. این سایت که Design Hill نام دارد، ابزارها و امکاناتی را در اخیتار شما قرار می دهد که می توانید با آن ها یک لوگوی شخصی سازی شده و زیبا درست کنید. برخلاف بقیه ی ابزارهایی که معرفی کردیم، این ابزار کاملا رایگان است و برای دانلود هر لوگو با هر کیفیت نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.

برای استفاده از این سایت هم باید از ابزار های تغییر ای پی استفاده کنید.


برای ساخت لوگو با هوش مصنوعی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای این که شما بتوانید بهترین لوگوی ممکن را به کمک هوش مصنوعی طراحی کنید، نیاز است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و برخی نکات کلیدی را بدانید که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • توجه به کیفیت خروجی

هنگام استفاده از سرویس‌های ساخت لوگو با کمک هوش مصنوعی، توجه به کیفیت خروجی یکی از عوامل بسیار مهم است . بهتر است به سرویس‌هایی مراجعه کنید که توانایی ایجاد خروجی با رزولوشن بالا و در فرمت‌های مختلف مانند SVG و PNG را داشته باشند تا هر زمان که نیاز است مجددا به آن فایل مراجعه کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید.

  • انتخاب ابزار مناسب

بهتر است تا برای طراحی لوگو با کمک هوش مصنوعی به سراغ بهترین ابزار ممکن بروید تا خروجی قابل قبولی را به دست آورید. در ادامه به برخی از بهترین ابزارها برای انجام این کار اشاره خواهیم کرد. همچنین توجه داشته باشید که سرویس انتخابی شما امکاناتی مانند قابلیت شخصی سازی فونت، رنگ و استایل را داشته باشد. بهتر است تا قبل از شروع، طرح و الگوی مورد نظرتان را به صورت دقیق تعریف کنید. می‌توانید از الگوها و طرح‌های موجود الهام بگیرید یا ایده‌های خود را بر روی کاغذ یا با استفاده از ابزارهای طراحی دیجیتال به تصویر بکشید.

  • دسترسی آسان و هزینه‌ی کم

یکی از مهمترین نکات در زمان ساخت لوگو به کمک هوش مصنوعی توجه به بحث دسترسی  و هزینه است که معمولا جزو اولویت های مهم افراد هستند. البته به عنوان نکته باید اضافه کرد با توجه به محدودیت هایی که در حال حاضر وجود دارد افراد ترجیح می دهند تا به سراغ سرویس‌های رایگان داخلی بروند که معمولا کیفیت خوبی ندارد!


جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد طراحی لوگو با کمک هوش مصنوعی و نکاتی که لازم است تا در این زمینه بدانید، صحبت کنیم. همانطور که در ابتدای کار نیز گفتیم طراحی لوگو به کمک هوش مصنوعی می تواند در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی کند و فرآیند طراخحی لوگو را نیز ساده تر کند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد و به کمک آن بتوانید لوگوی دلخواه خود را طراحی کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید