راحله آقاپور 185 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم

با افزایش سن و کاهش کلاژن موجود در بدن پوست ما نیز دچار تغییراتی مانند افتادگی خواهد شد. این تغییرات بر روی تمام نواحی پوست بدن قابل شهود است. اما از آن جا که ساختار بافت پوست و ماهیچه های دور چشم نسبت به مابقی قسمت های بدن حساس ترند این نواحی بیشتر در معرض تغییراتی مانند افتادگی، پف زیر چشم و تیرگی هستند.

بافت های چربی که به صورت معمول در اطراف چشمان ما وجود دارند در اثر عواملی( که تنها یکی از آن ها افزایش سن می باشد) در زیر چشم تجمع یافته و تورم ایجاد می کنند. پفی که در زیر چشم به وجود می آید معمولا ظاهری ناخوشایند دارد. اما بر خلاف ظاهر ناخوشایند خود خطرناک نیست و در صورتی که مشکل به طور موقت پیش آمده باشد نیاز به مراجعه به پزشک را ندارد. اما اگر زیر چشم های شما به صورت دائمی با این مشکل روبه روست هیچ گاه به سادگی از کنار آن عبور نکنید و سریعا به یک پزشک مراجعه کنید.

عوامل زیادی در ایجاد ورم زیر چشم دخیل هستند که ما در این مقاله مهم ترین آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. خوشبختانه با تغییر عادات های بد و تبدیل آن ها به عادت های خوب( هر چند که این عادت ها بسیار کوچک باشند) به راحتی می توان مشکل پف زیر چشم را برطرف کرد. تا انتهای این مقاله همراه چگونه باشید.

مهم ترین دلایل پف زیر چشم

  1. مصرف نمک بیش از حد تعادل
  2. کمبود میزان خواب
  3. استرس و نگرانی بیش از حد
  4. آلرژی و حساست های فصلی
  5. تغییرات هورمونی در دوران مختلف( مثل دوران بارداری یا قاعدگی)
  6. گریه های طولانی مدت
  7. کمبود مایعات در بدن
  8. افزایش سن

برای کاهش پف ایجاد شده در زیر چشم نکاتی را در ادامه به آن اشاره کرده ایم که با رعایت کردن آنها به شما در حل این مشکل کمک خواهد کرد.

برای کاهش پف زیر چشم مصرف نمک را کاهش دهید

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم
نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

سدیم کلرید ترکیب اصلی تشکیل دهنده ی نمک هاییست که ما برای غذاهایمان از آن استفاده می کنیم. این ترکیب دلیل اصلی شور بودن نمک طعام است. سدیم به کار رفته شده در نمک طعام باعث تجمع مایع در اطراف چشم شده و در نهایت تورم دور چشم اتفاق می افتد. به همین دلیل است که حذف این ماده غذایی و یا دست کم کاهش میزان مصرف نمک یکی از درمان هایی است که می توان برای مشکل پف زیر چشم بیان کرد.

در صورتی که نمی توانید این ماده را از وعده های غذایی خود حذف کنید می توانید از نمک های تصفیه شده آن هم به مقدار بسیار کمی در وعده های غذاییتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که غذاهای پر نمک مانند فست فودها، انواع پیتزاها و برخی سوپ ها موجب تشدید پف زیر چشم خواهند شد.

در کنار این موضوع، خبر خوب این است که برخی مواد وجود دارند که موجب کاهش میل شما به غذاهای شور می شوند. سبزیجات تازه و کرفس اشتهای شما را به نمک تا حد زیادی از بین می برد. پس سعی کنید وجود این مواد را در رژیم های غذایی خود گنجانده و در حد تعادل از آن بهره مند شوید.

خواب کافی تاثیر به سزایی در کاهش پف زیر چشم دارد

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم
به اندازه ی کافی بخوابید

بیداری های شبانه یکی از دلایل اصلی ایجاد پف زیر چشم می باشد. خوابتان را درست تنظیم کنید. شما در طی شبانه روز به هفت تا نه ساعت خواب احتیاج دارید. هر شب باید در یک ساعت معین به خواب رفته و هر روز صبح نیز در یک ساعت معین از خواب برخیزید. در چنین حالتی بدنتان در یک وضعیت سلامت کامل قرار می گیرد.

همچنین درست خوابیدن نیز تاثیر زیادی در کاهش پف زیر چشم را خواهد داشت. به پشت بخواهید. هیچ گاه صورت خود را روی بالش نگذارید تا در اثر نیروی جاذبه ی زمین مایع بیشتری زیر چشمان شما تجمع نیابد.

دور چشم خود را به آرامی ماساژ دهید

یادگیری اصول درست ماساژ پوست، به خصوص پوست دور چشم یکی از روش های موثر برای کاهش پفی است که در اطراف ان به وجود آمده است. خانم ماری ورونیک نادیا نویسنده ی کتاب کشیدن پوست با یوگا در کتاب خود در زمینه ی تمرینات ملایم صورت و تاثیرات آن بر روی سفت شدن عضلات و پوست صورت توضیحات کاملی داده است.

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم
یوگای چشم تاثیر به سزایی بر روی سلامت چشم ها دارند

فشارهای ملای سر انگشتان و حرکت دادن آن ها به آرامی در اطراف پوست چشم از روش های تاثیرگذاری است که می توان برای کاهش پف زیر چشم از آن بهره مند شد. تمرینات یوگای صورت و اطراف چشم انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها تاثیرگذاری خاصی را بر روی صورت و پوست اطراف چشم خواهد داشت.

مراقب نور خورشید باشید

نور خورشید دشمن پوست شماست. پس هیچ گاه خود را به صورت مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید. به این نکته هم توجه داشته باشید که پوست اطراف چشم، نازک تر و حساس تر از پوست نواحی مختلف دیگر بدن است. به همین دلیل به مراقبت های بیشتری نیاز خواهد داشت. استفاده از یک عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب هایی که مخصوص دور چشم هستند مراقبت هایی است که در این خصوص می توان آن را انجام داد.

نوشیدن آب را به حد تعادل برسانید تا بدنتان دهیدراته نشود

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم
از نوشیدن آب غافل نشوید

خشک شدن بدن یکی از دلایل ایجاد پف زیر چشم می باشد. به همین دلیل بهتر است مراقب کم آب شدن بدنتان باشید. این موضوع روی سلامت بدن شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. توجه کنید که در نوشیدن آب حد تعادل را رعایت کنید. همان قدر که مصرف آب به مقدار کم به بدن ما آسیب های جدی را وارد می کند، زیاده روی در انجام این کار باعث متضرر شدن بدن ما خواهد شد.

کلاژن مصرف کنید

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم
به اندازه ی کافی کلاژن مصرف کنید

ماهیچه ها، استخوان ها، پوست و تاندون ها به پروتئین نیاز دارند. کلاژن نوعی پروتئین در بدن ما می باشد. پروتئین به پوست بدن، صورت و اطراف چشم ما استحکام بخشیده و قابلیت ارتجاع را به آن می دهد. با افزایش سن میزان این پروتئین( کلاژن) در بدن کاهش یافته و پوست ما استحکام خود را از دست می دهد. علاوه بر این، در اثر کمبود این پروتئین است که ما دچار پف زیر چشم می شویم.

سوپ استخوان مرغ و یا پودر هایی که حاوی کلاژن هستند منبع غنی از این پروتئین می باشند. علاوه بر این قرص های کلاژن که به صورت آماده در بازار عرضه شده اند نیز می توانند نیاز بدن شما را به کلاژن برطرف نمایند.

در پایان

تمامی روش هایی که در این مقاله ذکر شد همگی راه حل هایی هستند که بر روی کاهش تدریجی پف زیر چشم و در نهایت از بین رفتن کلی این موضوع تاثیر گذار می باشند. اما به این نکته نیز توجه لازم را داشته باشید که در صورتی که پف زیر چشم شما بر اثر عوامل پزشکی مانند تیروئید( بیماری گریوس)، آلرژی های چشمی از جمله تب یونجه، عفونت چشم و خشکی چشم، نارسایی کلیه و … پدید آمده باشند مراجعه به پزشک ضروریست.

روش های نام برده شده در این مقاله در صورتی کارساز است که پف زیر چشم شما دارای یک عامل درونی نباشد. توصیه می کنیم، در صورتی که با تاری دید، قرمزی اطراف چشم، احساس درد در ناحیه چشم، سوزش، خارش، تورم، سر درد شدید و … مواجه شدید حتما به نزد یک پزشک متخصص مراجعه کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

سوالات متداول
آیا پف زیر چشم خطرناک است؟

خیر، پفی که در زیر چشم به وجود می آید بر خلاف ظاهر ناخوشایند خود خطرناک نیست اما اگر این پف دائمی است باید به پزشک مراجعه کنید.

چه مدت طول میکشد تا پف زیر چشم از بین برود؟

نمیتوان مدت معینی را برای از بین این مشکل تعیین کرد زیرا علت پف در هر شخصی متفاوت است اما با رعایت کردن نکاتی که در این چگونه گفته شد است به مرور زمان پف زیر چشم از بین میرود.

مهم ترین عامل به وجود آمدن پف زیر چشم کدام است؟

همه مواردی که در این چگونه گفته شده موثر هستند و نمیتوان یک عامل را اصلی ترین عامل در به وجود آمدن پف زیر چشم دانست.

بهترین روش برای از بین بردن پف زیر چشم کدام است؟

تمامی روش هایی که در این مقاله ذکر شد همگی راه حل هایی هستند که بر روی کاهش تدریجی پف زیر چشم و در نهایت از بین رفتن کلی این موضوع تاثیر گذار می باشند.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید