سوگل مختاری 202 روز پیش بدون دیدگاه

تعویض سیم کارت همراه اول (دائمی و اعتباری) + مدارک

تا به حال برای شما پیش آمده است که به هر دلیلی مانند خرابی یا گم شدن، نیاز به تعویض سیم کارت خود داشته باشید و نتوانید از سیم کارت قبلی استفاده کنید؟

اگر شما جزو افرادی هستید که با این مشکل رو به رو شده اید و البته از کاربران سیم کارت های همراه اول نیز هستید و به دنبال راه حلی مطمئن برای تعویض سیم کارت خود می باشید، تا انتهای مطلب چگونه را دنبال کنید. چرا که قرار است به روش تعویض سیم کارت همراه اول اشاره کنیم.

مراحل تعویض سیم کارت همراه اول

تعویض سیم کارت همراه اول (دائمی و اعتباری) + مدارک

1. بررسی سلامت سیمکارت

قبل از هر چیزی باید بدانید در صورتی که سیم کارت همراه اول شما خراب شده باشد، دیگر به شبکه همراه اول متصل نمی‌شوید و سیم کارت شما خدماتی را ارائه نمی‌دهد، بنابراین شما نمی‌توانید از قابلیت هایی مانند اینترنت یا تماس استفاده کنید.

به عنوان اولین راهکار باید گفت که اگر سیم کارت اعتباری یا دائمی همراه اول شما، خراب یا مشکلی در آن ایجاد شده باشد، می‌توانید به دفتر خدمات ارتباطی همراه اول در نزدیکترین مکان به منزل یا محل کار خود مراجعه کرده و سیم کارت جدیدی دریافت کنید.

2. مراجعه به دفاتر نمایندگی برای تعویض سیم کارت همراه اول

برای تعویض سیم کارت همراه اول خود می‌توانید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) مراجعه نمایید.

حتما قبل از مراجعه به دفاتر نمایندگی همراه اول مدارکی که در ادامه به آن اشاره میکنیم را همراه خود هنگام مراجعه داشته باشید.

برای مشاهده لیست نمایندگی شهر خود میتوانید به صفحه رسمی سایت همراه اول مربوط به این قسمت بروید.


مدارک لازم و ضروری برای تعویض سیم کارت همراه اول

تعویض سیم کارت نیز مانند فعالسازی سیم کارت همراه اول، یک فرآیند حضوری است و برای انجام این کار، مالک سیم کارت یا وکیل قانونی او باید به صورت حضوری برای تعویض و دریافت سیم کارت جدید حاضر باشد. مدارک لازم برای این فرآیند عبارت از:

1. حضور مالک یا وکیل قانونی وی

2. تکمیل و امضای فرم درخواست تعویض

3. ارائه اصل کارت ملی و تصویر آن

4. پرداخت قبض پرداختی دوره آخر برای سیم کارت دائمی همراه اول

استعلام و پرداخت قبض همراه اول

آموزش استعلام قبض همراه اول و پرداخت سریع آن

توجه داشته باشید که اگر شما مالک سیم کارت نباشید و صرفاً از سیم کارت استفاده می‌کنید و سیم کارت خراب شده باشد، امکان درخواست تعویض سیم کارت وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر سیم کارت به نام خواهرتان باشد و خراب شود، برای دریافت یک سیم کارت جدید باید مالک سیم کارت که خواهرتان است، مراجعه کند.

هزینه تعویض سیم کارت همراه اول

هزینه تعویض سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت خراب یا مفقود شدن 10,000 تومان می‌باشد، و برای خطوط دائمی همین مقدار هزینه می‌شود. اما اگر می‌خواهید سیم کارت نسل 3 به 4 را تعویض کنید (تبدیل سیم کارت همراه اول به یوسیم)، هزینه تعویض برای سیم کارت‌های اعتباری و دائمی به صورت رایگان انجام می‌شود.

جمع بندی برای تعویض سیمکارت همراه اول

در این مقاله به روش های تعویض سیم کارت همراه اول اشاره کرده ایم و بیان کردیم که با چه مدارکی و در چه مکان هایی می توانید این کار را انجام دهید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و به کمک آن بتوانید سیم کارت خود را تعویض کنید.

لینک مرتبط:

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید