تیم چگونه 94 روز پیش 19 دیدگاه

چگونه کلاب هاوس را نصب و ثبت نام کنیم + ارسال دعوتنامه

این روزا که بحث برنامه کلاب هاوس در دنیای مجازی جز پر بحث ترین ها شده خیلیامون دنبال نصب و راه اندازی این برنامه هستیم در ادامه همین مطلب همراه چگونه باشید که قراره از نصب تا فعالسازی کلاب هاوش همراه شما باشیم.

مقدمه

پیشرفت علم ارتباطات و شرایطی که پاندمی ویروس کرونا برای این کره ی خاکی به بار آورد، مردم دنیا را بیش از پیش مجاب کرد تا کارها و وظایف روزانه ی خود را تا حد امکان به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند. همانطور که می دانیم این همه گیری تاثیر مستقیمی بر میزان مصرف اینترنت و شبکه های اجتماعی داشت به طوری که کاربران فضای مجازی که در اپلیکیشن های اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و… فعال بودند با آغاز پاندمی کرونا ساعات بیشتری از شبانه روز را در اینستاگرام سپری می کردند. اما با ادامه دار شدن وضعیت موجود رفته رفته تب و تاب مردم برای و وقت گذرانی در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی فروکش کرد. پیشبینی می شود در آینده ای نه چندان دور مشغله های مردم دنیا آنقدر زیاد شود که دیگر میل و رغبتی برای استفاده از شبکه های اجتماعی عکس محور، نباشد.

شاید تا اینجای مطلب این سوال برای شما پیش آمده باشد که در آینده کاربران به چه سمت و سویی سوق پیدا می کنند؟ با توجه به مواردی که ذکر شد و سرمایه گذاری افراد سر شناس، انتظار می رود که اپلیکیشن ها و شبکه هایی که محور ارتباط در آنها پیام های صوتی است از بازدهی خوبی برخوردار باشند. برای مثال اپلیکیشن هایی چون: کست باکس، طاقچه و… نمونه ی بارزی از این جهت گیری ها است. کلاب هاوس (clubhouse)، اپلیکیشنی است که به تازگی بر سر زبان ها افتاده است.

چگونه کلاب هاوس را نصب و ثبت نام کنیم + ارسال دعوتنامه

معرفی

کلاب هاوس اپلیکیشن صدا هاست. در این برنامه به هیچ وجه چیزی به عنوان به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیو ها، نخواهید دید و تنها راه ارتباطی کاربران با یکدیگر بر پایه صوت است. مورد دیگری در کار کردن با این برنامه باید در نظر داشته باشید این است که تمام ارتباطات و تماس هایی که در این اپلیکیشن صورت می گیرد به صورت لایو و زنده است. این موضوع به این معنی می باشد که شما امکان دسترسی مجدد به تماس ها و ارتباط های صوتی ای که در گذشته داشتید، ندارید.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که افراد بتوانند با اپلیکیشن هایی جانبی نظیر screen recorder، call recorder و …. اقدام به ضبط صدا یا فیلمبرداری از روی تماس ها کند، در این رابطه باید عرض کنیم که در نسخه های ابتدایی کلاب هاوس به هیچ وجه اجازه ی این اقدامات داده نمی شد اما با منتشر شدن نسخه ی اندروید کلاب هاوس، امکان ضبط سخنرانی ها برای کاربران این اپلیکیشن فراهم شده است. کلاب هاوس همانند اینستاگرام، توییچ، پینترست و … یک شبکه ی اجتماعی است اما با این وجود تفاوت های بسیاری در آن وجود دارد. کلاب هاوس در ابتدای امر برای هر دو نسخه ی اندروید و آیفون به بازار عرضه شد اما به دلیل مشکلات و خلل هایی که در نسخه ی اندروید کلاب هاوس دیده می شد، شرکت مادر تصمیم به تعلیق نسخه های اندرویدی کلاب هاوس گرفت که البته این مشکلات چندی بعد بر طرف شد و لینک دانلود نسخه های اندرویدی مجددا در گوگل پلی قرار گرفت.

ثبت نام و راه اندازی کلاب هاوس

مطمئنا تاکنون حداقل در یک شبکه ی اجتماعی فعالیت داشته اید و تا حدودی با روند کاری این گونه اپلیکیشن ها آشنایی دارید. کلاب هاوس همانند بیشتر پیام رسان ها نیاز به ثبت نام و افتتاح حساب دارد و در بدو ورود از شما درخواست شماره تلفنی می کند. مهم نیست که شماره تلفن به نام خود شما باشد اما توجه داشته باشد که کلاب هاوس پیامکی را به شماره تلفنی که وارد کردید ارسال می کند تا با این کار اقدام به احراز هویت شما کند، پس لازم است که شماره تلفن در دسترس شما باشد. پس از وارد کردن کد، نوبت به انتخاب نام کاربری (username) می رسد، که کاربران بر اساس نام، لقب، برند، شغل و… اقدام به انتخاب یک اسم برای حساب کاربری خود می کنند.

دعوت نامه برنامه کلاب هاوس

در تمامی شبکه های اجتماعی فعال، پس از طی کردن مراحلی که گفته شد به افراد اجازه ی فعالیت در اپلیکیشن داده می شود اما در کلاب هاوس این طور نیست! در صورتی که مراحلی که در بالا گفته شد به صورت پله پله طی کنید شما فقط توانسته اید در لیست انتظار بنشینید و نام کاربری دلخواهتان را رزرو کنید. ممکن است چند روز طول بکشد تا متخصصان کلاب هاوس درخواست شما را بپذیرند و اجازه ی فعالیت در این اپلیکیشن را به شما بدهند.

به محض صادر شدن اجازه ی ورود شما به کلاب هاوس، 2 عدد دعوتنامه برای شما در نظر گرفته می شود که می توانید به کمک آنها از دو نفر از دوستانتان دعوت به عمل بیاورید. بدیهی است که یکی دیگر از راه های استفاده از کلاب هاوس این است که یکی از نزدیکان شما دعوتنامه ای برای شما ارسال کند.

این عقیده که افراد پس از مصرف کردن دعوت نامه های خود، دیگر امکان دعوت کردن دوستان برایش فراهم نخواهد شد، اشتباه محض است. چرا که ممکن است بعد از مدتی فعالیت در کلاب هاوس، این اپلیکیشن مجددا تعدادی دعوتنامه برای کاربران خود فعال کند که غالبا دعوت نامه هایی که مجدد فعال شده است تعدادی بیشتر از 2 عدد را شامل می شوند. پیشبینی می شود که کلاب هاوس بزودی لزوم استفاده از دعوتنامه را از دستور کار خود حذف کند و کاربران بتوانند بدون داشتن دغدغه به انجام فعالیت در این اپلیکیشن بپردازند.

ثبت نام در کلاب هاوس بدون نیاز به دعوت نامه!

یکی از سیاست هایی که از جانب توسعه دهندگان کلاب هاوس بکار گرفته شد دسترسی سخت کاربران به کلاب هاوس بود! اصولا انسان ها هر چه سخت تر به چیزی دست پیدا کنند قدر آنرابیشتر می دانند و البته برای دست پیدا کردن به آن چیز سعی و تلاش بیشتری از خودشان نشان می دهند. ممکن است عده ای این عرایض را قبول نداشته باشند اما کلاب هاوس محبوبیت خود را، در کنار تبلیغات وسیع مدیون سیاست های این چنینی توسعه دهندگانش است! البته نگران نباشید طبق گفته های مدیران کلاب هاوس، این برنامه در تابستان امسال به صورت نامحدود و بدون نیاز به دعوت نامه در دسترس کاربران قرار می گیرد.

امکان دانلود کلاب هاوس برای اندروید نیز فراهم شد

همانطور که گفته شد برنامه کلاب هاوس ابتدا بطور رسمی برای گوشی های ک سیستم عامل اندروید و ios داشتند عرضه شد اما نسخه ی اندروید این برنامه به دلیل مشکلات امنیتی موجود، خیلی زود از دسترس خارج شد! البته این غیبت ادامه دار نبود و پس از گذشت چند ماه نسخه اندروید کلاب هاوس در دسترس کاربران گوشی های با این سیستم عامل قرار گرفت. چنانچه شما جزو کسانی هستید که آیفون دارید و قصد ساخت اپل آیدی رو دارید میتوانید به صفحه مربوط آموزش ساخت اپل آیدی در همین سایت مراجعه کنید.

دوستان اندرویدی توجه داشته باشند که نسخه اصلی این برنامه به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است و برای استفاده از کلاب هاوس، هرگز اقدام به دانلود کلاب هاوس نکنند؛ چون اکثر برنامه های غیر رسمی دارای باگ های امنیتی می باشند و به گوشی شما آسیب میرسانند.

جمع بندی

اگر به دنبال برنامه ای هستید که بتوانید در آن با ایجاد گروهایی برای برگزاری کلاس ها و کنفرانس های خود به راحتی با کاربران در محیطی امن به بحث و گفتگو بپردازید کلاب هاوس میتواند برنامه ای بی نظیر در این حوزه باشد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بهناز گفت:

    دوستان لطفن پیام من را دیدید دعوت نامه بفرستید

  2. بهناز گفت:

    سلام برام دعوت نامه بفرستید منم بیام

  3. مهر زمان گفت:

    من نصب کردم،چطور میشه فعالش کرد

  4. Yasaman گفت:

    سلام من شمارمو میزنم اختار میده چرا؟!

    1. چگونه گفت:

      سلام و احترام.
      احتمالا شماره شما با شناسه گوشی تان بن شده توسط کلاب هاوس.

  5. فاطمه گفت:

    سلام
    چرا من نمی تونم نسخه اصلی رو دان کنم؟ اندرویدم 6 هست ولی اصلا داخل گوگل پلی لینک دانلودش نیست و اخطار میده.

    1. چگونه گفت:

      سلام
      امکان نصب برنامه برای اندروید 6 وجود ندارد و باید اندروید گوشی شما 7 به بالا باشد

  6. جمال سالاري گفت:

    من كلاب هاوس و نصب كردم وقتي شمارمو وارد ميكنم پيغام خطا ميده و از اينترنت ايراد ميگيره وي پي ان م روشنه!!

  7. محمد حسین فراری گفت:

    جهت نصب کلاب هاوس در گوشی اندروید برای نسخه های 4.2 آیا قابلیت نصب دارد ؟

    1. چگونه گفت:

      خیر امکان نصب کلاب هاوس اصلی در نسخه های 4.2 وجود ندارد

  8. Ahmadsajjadi گفت:

    من کلاب حوس نصب کردم چطور میتونم فعال کنم ؟

  9. شهریار گفت:

    سپاسگزار از ارائه مطالب مفیدتان پیروز و سربلند باشید

  10. M..... گفت:

    من نصب کردم کاراشم انجام دادم اماهنوزنمیتونم ازش استفاده کنم چکارکنم!؟🙁

    1. چگونه گفت:

      سلام و احترام
      باید از سمت یک نفر دعوتنامه دریافت کنید تا بتونید وارد کلاب هاوس بشید

      1. محمد افشار گفت:

        اگر کسی رو نداشته باشیم دعوت نامه بده نمیتونیم استفاده کنیم

        1. چگونه گفت:

          البته که یک سری کانال ها و صفحات غیر رسمی فعالیت دارن که لینک های دعوتنامه رایگان در اختیار شما قرار میدن میتونید استفاده کنید

          1. Hamidd گفت:

            از کجا پیدا کنیم اونارو

            1. چگونه گفت:

              توی سرچ تلگرام کلمه clubhouse رو جستجو کنید
              موفق باشید

  11. مهر زمان گفت:

    انصافا عالی بود

شاید دوست داشته باشید