راحله آقاپور 182 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه کنکور تجربی قبول شویم

قبول شدن در کنکور تجربی یکی از لذت بخش ترین و در عین حال سخت ترین کاریه که نیاز به برنامه ریزی دقیقی داره. برای اینکار باید خیلی حساب شده برنامه ریزی کنید و بدونید که دارید چی کار می کنید. خیلی از کسانی که در کنکور تجربی قبول شدن دو تا سه سال قبل کنکور درس خوندن رو شروع کردن و برای تک تک روزاشون برنامه ریزی دقیقی انجام دادن. باید بدونید که کی درس بخونید، کی مرور کنید، کی تست بزنید و کی جمع بندی کنید؟ خب حالا ما برای قبول شدن در کنکور تجربی باید چی کار کنیم؟


استفاده از تجربه ی دیگران

اولین قدمی که باید قبل از برنامه ریزی برای قبول شدن در کنکور تجربی بردارید اینه که با افرادی که خودشون تجربه ی موفقیت در آزمون رو داشتن صحبت کنید و ببینید که چی کار کردن تا به این موفقیت رسیدن؟ برنامه ریزیشون چه طور بوده و اگر دوباره بخوان در کنکور تجربی قبول بشن چه کارایی می کنن و چه کارای اشتباهی رو تو برنامه ریزیشون انجام داده بودن که اونارو حذف می کنن؟ اینا خیلی مهمه و باید بهش دقت کنید تا حداقل دیگه شما مرتکم این اشتباهات نشید و خیلی دقیق تر از اونا برنامه تحصیلیتون رو پیش ببرید. خب نتیجه ی چنین برنامه ریزی هم از الان معلومه!

اینا سوالایی هست که خودتون باید پیگیر باشید و مطمئن هم باشید که اطلاعات خوبی می تونید از ازون فرد بگیرید. اما من خودم وقتی با یک فردی که در کنکور تجربی قبول شده صحبت می کردم و همین سوالارو ازش پرسیدم جوابایی به من داد که ممکنه برای شما هم جالب باشه.

  • اون به من گفت که اگر می خوای بهترین رتبه ی تجربی رو کسب کنی باید منابع کنکوری به روز و استانداردی داشته باشی.
  • می گفت باید بهترین مشاور کنکور رو برای خودت انتخاب کنی و حسابی از خودت تست و آزمون بگیری و سطح پیشرفتتو بسنجی.

بعد از صحبت کردن با این فرد با مشاوره های زیادی هم در ارتباط بودم و خیلی چیزا ازشون یاد گرفتم که دوست دارم اونارو باهاتون به اشتراک بذارم.


از زمان های مرده به خوبی استفاده کنید

چگونه کنکور تجربی قبول شویم

بچه ها! شاید باورتون نشه ولی همین یه تغییر کوچیک خیلی به نفعتون تموم میشه. شما می تونید زمان های مردتون رو با چندتا راهکاری که می گیم زنده کنید و از اونا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. دیگه باید خوب بدونید که ثانیه به ثانیه زمانی که توش هستید خیلی با ارزشه. پس با من بیایید تا بگم باید چی کار کنید.

بچه ها زمانایی که در اتوبوس، مترو یا هر جای دیگه هستید، به جای اینکه زمان باارزشون رو بی استفاده بذارید با مشاورهای باتجربه که مشاور رتبه های تک رقمی یا اصلا دو رقمی افراد موفق در کنکور تجربی بودن ارتباط بگیرید. از زیر زبونشون برنامه ریزی این افراد و بکشید بیرون. می دونید که؟ همه این برنامه ریزی ها به دردتون می خوره. حتی یک تغییر کوچیک می تونه به برد شما در کنکور منجرر بشه. تازه اینجوری صد جور روش برای برنامه ریزی و روش های مطالعه برای موفق شدن در کنکور تجربی هم یاد گرفتید.

خب حالا که با کلیت کار آشنا شدید، حتما چیزایی رو که می گیم رو تو برنامه ریزی هفتگیتون داشته باشید.

چگونه در کنکور ریاضی موفق شویم


تمرین و تست زنی

حتما می دونید که سوالات کنکور دارن مفهومی می شن. پس سبک درس خوندنتون رو طوری کنید که از پس تست ها بربیاد. تست زدن و تمرین رو فراموش نکنید . اینو بدونید که هر چقدر بیشتر از رقیباتون تمرین کنید همون قدر هم ازشون جلوترین.

کنار تست زدن، تکنیک های اصولی تست زدن رو هم یاد بگیرید. جوری نباشه که فقط روی تمرین و تست درستون تمرکز کنید و آموزش درست اصولش رو یاد نگیرید. شاید این مورد مهم تر از تست زدن باشه. البته نمی گیم که تست نزنیدا! تست باید زده بشه اما چطور؟ از نوع اصولیش! نه هر جور که خودتون فکر می کنید درسته. این ینی قمار اونم با چشمان بسته! ( برای برنامه ریزی هم همین طور، یک برنامه ریزی مندراوردی برای خودتون درست نکنید. گفتیم که حتما باید با افراد با تجربه حشر و نشر داشته باشید و به این در و اون در نزنید و زمانتون رو الکی هدر ندید.) همینا مهم ترین راز قبول شدن در کنکور تجربیه که شاید از زبون هیچکی نشوید. پس حتی تو ریز ترین عادتتون هم متمرکز بشید و اگه لازم بود تغییرش بدین تا به موفقیت برسید.


معلم خصوصی بگیرید

چگونه کنکور تجربی قبول شویم

بچه ها، حتما برای درسای مهمتون معلم خصوصی بگیرید. مثلا می دونید که زیست شناسی یکی از درسایی که ریز به ریزش رو مفهومی باید بلد باشید و ساده از کنارش نگذرید. (البته نه فقط زیست شناسی درسای دیگه هم مهم اند و حتی یکدوم از درسای دیگه هم نباید نادیده گرفته بشن. چون خیلی راحت می بازید.) اما چه کسی رو برای این کار انتخاب کنیم؟

یک استاد مجرب که خودش در دانشگاه این رشته یا رشته ی نزدیک به زیست شناسی رو خونده باشه. غیر از این بدونید که اون فرد به درد شما نمی خوره. شما کسی رو می خواید که خودش تجربه درس خوندن در این رشته رو داشته باشه و بدونه که چطور با دانشجوش برخورد کنه و آموزش های لازم رو بده. در این مورد هم باید یه چیزی رو بهتون بگم که معمولا اساتیدی که در دانشگاه هایی مثل دانشگاه تهران درس خوندن برای این کار مناسب ترند. این ینی شما از کسی کمک می خواید که خودش تو تحصیل خودش موفق بوده.

چگونه کنکور زبان قبول شویم

خب حالا که تااینجا اومدین و مقالمون رو دنبال کردین، ممکنه در حین خوندن متن یه چیزایی به ذهنتون خطور کرده باشه و برای دوستاتون هم مفید باشه. از راهکارهای دیگه برای مطالعه بگیر تا نکته های ریزی که برای قبول شدن در کنکور تجربی فکر می کنید باید رعایت بشه. اگر این طوریه خوشحال می شیم که زیر همین پست نظرتاتون رو برامون بنویسید و بگید که شما از چه راهکاری برای موفق شدن در کنکور تجربی تا حالا استفاده کردید؟

ممنون که همراه همیشگی ما در چگونه هستید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید