تیم چگونه 182 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه تیرامیسو درست کنیم

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی متشکل از لایه‌های اسفنجی، لیدی فینگر خیس شده در قهوه و پودر کاکائوی تلخ و پنیر ماسکارپونه است. بیسکویت لیدی فینگر یا همان ساویاردی بیسکویت‌هایی هستند که طعم شیرین، بافت خشک و چگالی کمی دارند و با تخم مرغ درست می‌شوند.
مواد اولیه اصلی این دسر پنیر ماسکار پونه ؛ قهوه و پودر کاکائو است. البته، تیرامیسو نیز می تواند با انواع دیگر پنیرها ( تا زمانی که تازه هستند و بافت خامه ای دارند) بسکویت لیدی فینگر و دیگر انواع بسکویت درست شود. قسمت مهم این دسر قهوه تیره کاملا قوی است تا طعم خوبی داشته باشد.

 
روش دوم که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد با استفاده از تخم مرغ و بیسکوییت لیدی فینگر می باشد.

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • تخم مرغ بزرگ 3عدد
  • شکر100 گرم
  • پنیر ماسکارپونه 150 گرم
  • خامه 200 گرم
  • بیسکویت لیدی فینگر 1 بسته
  • قهوه اسپرسو سرد 1 پیمانه
  • پودر کاکائو نصف قاشق غذاخوری
چگونه تیرامیسو درست کنیم

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم و هر کدام را داخل کاسه هایی مجزا می ریزیم و زرده ها را با همزن برقی خوب می زنیم تا هم دارای حجم شوند و هم به رنگ کرم در بیایند.

چگونه پنکیک خانگی درست کنیم

مرحله دوم

سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم که کاملا شکر در آن حل شود و بعد پنیر ماسکارپونه را اضافه می کنیم و با همزن خوب می زنیم تا مواد یکدست شود.خامه را داخل کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم تا حجم دار شود.

مرحله سوم

خامه را باید طوری هم بزنیم که اگر کاسه حاوی خامه را بر گردانیم خامه سر ریز نشود و به طور ثابت در کاسه بماند. سپس خامه فرم گرفته را به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه سفیده های تخم مرغ را نیز با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا سفید و دارای حجم شود و پف کند و بعد به مواد می افزاییم(شبیه خامه فرم گرفته دارای حجم و سفت شود)و با لیسک همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

قهوه اسپرسو را آماده می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود(اگر قهوه داغ باشد بیسکویت ها را له می کند)و بعد در ظرفی مانند کاسه بزرگ می ریزیم و بیسکویت های لیدی فینگر را هر چند تا که داخل ظرف قهوه جا می شود(۲ الی ۳ عدد) قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس بیسکوییت ها را بر می گردانیم تا کاملا به قهوه آغشته شوند و بعد آن ها را سریع بیرون می آوریم (فقط می خواهیم مرطوب شوند و نباید زمان زیادی داخل قهوه بمانند) و در ظرف پیرکس مستطیلی می چینیم تا کاملا کف پیرکس از بیسکویت پوشیده شود.

مرحله هفتم

بعد از مایه ای که آماده کرده ایم نصف آن را کم کم روی بیسکویت ها می ریزیم تا کاملا روی آن ها را بپوشاند و کمی پودر کاکائو روی آن ها الک می کنیم و مجددا لایه دوم را می چینیم و بیسکویت ها را به قهوه اسپرسو آغشته می کنیم.

مرحله هشتم

سپس داخل ظرف می چینیم و روی آن ها را با مایه می پوشانیم و مجددا روی مایه را با پودر کاکائو الک می کنییم و می پوشانیم تا تیرامیسو زیباتر و خوش عطر تر شود و می توایند روی آن را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهیم تا به مدت حداقل ۶ ساعت استراحت کند.

مرحله نهم

اگر زمان کافی داشته باشید و اجازه بدهید ۲۴ ساعت در یخچال بماند فوق العاده تیرامیسو منسجم تری خواهید داشت هنگامی که برش می خواهید بزنید. تیرامیسو آماده شده را از داخل یخچال بیرون می آوریم و برش می زنیم و در بشقاب قرار می دهیم و نوش جان کنید.


چگونه تیرامیسو درست کنیم

نکات لازم

  • برای تهیه تیرامیسو ترجیحا از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید ولی اگر در دسترس نبود می توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید. اگر پنیر خامه ای شما دارای نمک هست حتما به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد قرار بدهید تا طعم شوری اش از بین برود.
  • لیدی فینگر ها را باید در قهوه ای که دم کردید بخیسانید. ولی نباید انقدری باشد که بیسکوییت ها قهوه رو کاملا به خودشان جذب کنند.
  • روی ظرف را با سلیفون بپوشانید و 24 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خودش رو بگیرد.البته میشود زود تر هم سروش کرد، خوشمزه هم هست ولی ممکن است آنقدری که باید سفت نشود.
  • اگر بیسکویت لیدی فینگر در اختیار ندارید می‌توانید از بیسکویت پتی بور استفاده کنید.
    حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای استفاده از بیسکویت از چند لایه نازک کیک اسفنجی ساده استفاده کنید.
  • بیسکویت را نباید برای مدت زیادی درون اسپرسو قرار داد. فقط لازم است سطح لیدی فینگر کمی مرطوب شود.
  • تیرامیسو را می‌توانید در قالب گرد یا مستطیلی کیک آماده کنید. اگر دوست داشته باشید دسر برای هر نفر به صورت جداگانه سرو شود می‌توانید آن را درون لیوان‌هایی با گنجایش مناسب درست کنید.
  • پنیر ماسکارپونه پنیری است که نمک ندارد و برای تهیه انواع دسر مناسب است.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید