راحله آقاپور 162 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

هر چه که زمان بیشتر می گذرد طبیعی بودن صورت برایمان معنا و مفهوم زیباتری پیدا می کند. البته طبیعی بودن چهره به این معنا نیست که برای داشتن چهره زیبا و بدون آرایش از رسیدگی به خود غاف شویم. باید حد و مرز عدم رسیدگی به خود و یک آرایش تمییز و ساده روزانه را از هم به خوبی تشخیص داد. رسیدگی روزانه به خود باعث می شود که ما چره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم. یا اگر نیازی به آرایش داشتیم تنها مقدار کمی از آن برایمان کفایت کند. ما در این مقاله از وب سایت چگونه به سوال چگونه بدون آرایش زیبا باشیم پاسخ داده و نکات ریز و طلایی را در مورد آن مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید.

زیبایی چهره به عوامل متعددی بستگی دارد. نمی توان برای رسیدن به جذابیت و زیبایی در چهره تنها به مراقبت های جسمی توجه کرد. خواب کافی، داشتن روحیه بالا، دور بودن از استرس، آرامش داشتن، افکار مثبت، همه و همه عواملی هستند که بر زیبایی چهره شما تاثیر گذار می باشند. اما در این میان مراقبت های روزانه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. ما در این مقاله تک تک مراقبت هایی که شما برای داشتن یک چهره زیبا و بدون آرایش به آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار داده ایم.


1. تاثیر پوست شاداب بر روی داشتن چهره زیبا و بدون آرایش

پوست ما مهم ترین عاملیست که در داشتن یک چهره زیبا و بدون آرایش تاثیرگذار می باشد. یک صورت صاف و شاداب با آرایش خیلی کم و ملایم خیلی بهتر از یک صورت لک دار یا پر جوش با یک آرایش غلیظ است. ما آرایش می کنیم تا بر زیبایی هایمان بیافزاییم. ایرادات صورت را بر طرف کنیم و بر قسمت هایی که از جذابیت بیشتری برخوردارند بیافزاییم.

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

ایراداتی مانند جای لک و جوش را می توان به دو صورت بر طرف کرد:

  • آرایش با کرم پودرهایی که خود عامل به وجود آمدن همین جوش ها و لک ها هستند!
  • استفاده از یک روتین پوستی اصولی و درمانی برای برطرف کردن هر ایرادی که در پوست وجود دارد( جوش، لک های پوستی، منافذ باز و …)

انتخاب شوینده های مناسب پوست و مرطوب کننده هایی که با پوست شما سازگازی گاری دارند یکی از مهم ترین مراحلیست که برای داشتن پوستی سالم و بدون آرایش مهم و ضروریست. برای انتخاب محصولات درمانی بهتر است در ابتدا شناخت دقیقی از نوع پوست خود داشته باشید. پوست شما از چه نوعی می باشد؟ چرب؟ خشک یا مختلط؟ مطمئنا با شناخت نوع پوست خود می توانید بهترین راهکارها را برای داشتن یک چهاره زیبا و بدون آرایش انجام دهید. اما دقیقا باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

نکات طلایی برای داشتن پوست شاداب

  • اگر آرایشی دارید به هیچ وجه مستقیما سراغ مواد شوینده نروید. این کار باعث می شود مواد کرم پودر شما بین منافذ گیر کنند و هیچ گاه تمییز نشوند. پس قبل از اینکه صورت خود را با یک شوینده ی مناسب مخصوص نوع پوست خود بشویید حتما از یک میسلار واتر استفاده کنید. میسلارواتر ها محلول هایی با ترکیبات خاصی هستند که تمام آرایش صورت شما را از پوست و حتی منافذ صورت شما پاک می کنند.( البته اگر آرایشی ندارید می توانید از این مرحله صرف نظر کرده و تنها با یک شوینده مناسب صورت خود را بشویید)
  • بعد از پاک کردن صورت با میسلارواتر( در صورت داشتن آرایش) پوست خود را با یک شوینده مناسب پوست خود بشویید. اگر پوست خشکی دارید، شوینده ی نوع پوست خشک و اگر پوست چربی دارید از یک شوینده پوست چرب استفاده کنید.
چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم
شست و شوی صورت با شوینده مناسب یکی از اساسی ترین مراحل دست یابی به یک چهره زیبا و بدون آرایش است
  • از استفاده از تونرها غافل نشوید. تونرها پی اچ پوست شما را که در اثر استفاده از مواد شوینده به هم خورده اند تنظیم کرده و آن را به حالت نرمال برمی گرداند. در ترکیبات برخی از تونرها مواد خاصی به کار رفته است. این نوع از تونرها خاصیت درمانی بیشتری دارند و هر یک برای کاری ساخته اند. به عنوان مثال، برخی از تونرهای پوست چرب خاصیت کنترل کننده چربی پوست را دارند و به کوچک شدن منافذ پوست نیز کمک می کنند. افرادی که به صورت مکرر جوش می زنند با استفاده از این مواد به راحتی می توانند مشکل پوستی خود را برطرف کرده و چهره ای زیبا و بدون آرایش داشته باشند.
چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم
  • بعد از تونر ها به سراغ استفاده از سرم ها بروید. سرم ها که خاصیت جذب شوندگی بسیار بالایی دارند به درخشش پوست شما کمک شایانی خواهند کرد. این روزها سرم های مختلفی برای انواع پوست با مشکلاتی که به صورت احتمالی در آن ها به وجود می آید ساخته شده است. با گنجاندن سرم ها در روتین پوستی خود به مرور زمان پوست شما شاداب تر و سالم تر شده می شود. به گونه ای هیچ نیازی به آرایش نخواهید داشت.

2. استفاده از ضد آفتاب ها

  • ضد آفتاب ها را به صورت روزانه حتی زمانی که در خانه هستید استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب برای افرادی که دوست دارند چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشند به شدت کاربردیست. در برخی از موارد خاص که مجبور به استفاده از کرم پودر ( کرم پودرهای سبک و لایت) هستید حتما از ضد آفتاب هم استفاده کنید. حتما دقت کنید که میزان استفاده از ضد آفتاب بر روی پوست صورت یک یا دو بند انگشت می باشد.
چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم
استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید
  • برای این که لایه محافظتی قوی تری بر روی پوست خود ایجاد کنید بهتر است از ضد آفتاب های فاقد رنگ استفاده کنید. ضد آفتاب های رنگی به دلیل داشتن رنگ معمولا کم تر از حد نرمال بر روی پوست استفاده می شوند به همین دلیل نمی توان آن ها در شمار بهترین گزینه ها در شمار ضد آقتاب های تولید شده قرار داد. به این نکته هم توجه کنید که ضد آفتاب شما سبک و زود جذب باشد و هیچ گونه در سفیدی از خود باقی نگذارد زیرا در غیر این صورت نمی توان آن ها را در دسته ی ضد آفتاب های با کیفیت گنجاند.

نکته پایانی در استفاده از ضد آفتاب و داشتن پوست و چهره زیبا و بدون آرایش اینکه حتما ضد آفتاب خود را هر دو ساعت( یا حداکثر هر سه ساعت یک بار) تمدید کنید. در غیر این صورت، پوست صورت شما در برابر اشعه های مضر خورشید یا همان UVA و UVB محافظت نمی شود.


3. رسیدگی به ابرو ها

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

ابروها تاثیر چشم گیری در زیبایی صورت دارند. بیش از پنجاه درصد زیبایی شما تحت تاثیر ابروهایتان است. پس از رسیدگی به ابروهای خود غافل نشوید. کرم های تقویت کننده ابرو و روغن های طبیعی مانند رزماری، بادام تلخ و کرچک باعث رشد مجدد ابروهای ریخته شده می شوند. اگر ابروهایتان کم پشت شده و ضخامت بسیار کمی دارد با استفاده از کرم ها و روغن های طبیعی می توانید ابروهای پرپشت تر و ضخیم تری داشته باشید.


4. تاثیر مژه ها در داشتن یک چهره زیبا و بدون آرایش

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

مژه تاثیر بسیار زیادی در در زیبایی چشم ها دارند. مژه های بلند چشم های شما را گیرا تر و جذاب تر خواهد کرد. اگر مژه های بلندی ندارید می توانید با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک زیبایی را به مژه هایتان برگردانید. سعی کنید هر شب قبل از خواب با یک برس مژه مژه های خود را مرتب و تمییز کرده و سپس با قلم های مویی( یا در صورت در دسترس نبودن با یک گوش پاک کن) کمی از روغن های تقویت کننده مژه و یا روغن کرچک به مژه هایتان بزنید. با این کار در عرض چند هفنه مژه های شما ضخیم تر و بلند تر قبل خواهند شد.


5. تاثیر دندان های سفید در داشتن چهره ای زیبا

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

مسلما دندان های مرتب و سفید تاثیر به سزایی در زیبایی چهره شما دارند. پس هیچ گاه زا مراقبت های دهانی و دندانی غافل نشوید و رسیدگی کاملی به آن ها داشته باشید.

  • مسواک زدن را جزء روتین روزانه ی خود کنید و به هیچ وجه حتی زمانی که سرتان به کاری مشغول است غافل نشوید.
  • محلول های هیدوژن پرواکساید کمک زیادی برای از بین بردن جرم و پلاک دندان های شما می کنند. هر از چند گاهی می توانید از این محلول ها برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. مقداری از این محلول را به صورت برابر با آب مخلوط کرده و آن را قرقره کنید.
  • روکش دندان، پروتز دندان، اورتودنسی، کامپوزیت و … از روش هایی هستند که با انجام دادن آن ها می توانید دندان های سفید و مرتبی داشته باشید.

6. تاثیر لب ها در چهره زیبا

چگونه چهره زیبا و بدون آرایش داشته باشیم

برای داشتن لب های زیبا و شاداب باید به طور منظم به تقویت، رطوبت رسانی و همچنین لایه برداری لب های خود بپردازید. برای همین منظور از بالم ها و یا از روغن زیتون و روغن های طبیعی دیگر میتوانید استفاده کنید. برای داشتن لب های زیبا میتوانید یک بار در هفته لب های خود را با مسواک نرم یا انگشتان دستتان ماساز دهید. از شکر هم میتوانید برای لایه برداری و مرطوب کردن لب های خود استفاده کنید.


سخن پایانی

بسیاری از خانم ها دوست دارند چهره زیبا و بدون آرایشی داشته باشند. در واقع گرایش به زیبا بودن در وجود هر فردی اعم از مرد و زن نهفته است. اما وقتی راه های طبیعی برای داشتن یک چهره زیبا و بدون آرایش وجود دارند چرا باید به روش هایی متوسل شد که با مواد شیمیایی سرو کار دارند و به پوست و بدن ما آسیب می رسانند. ما در این مقاله تمام ریزنکاتی را که در رابطه با داشتن یک چهره طبیعی زیبا به آن نیاز دارید آورده ایم پس با دقت متن پیش رو را مطالعه کرده و با رعایت تمام نکات گفته شده در آن جذابیت را به چهره و صورت خود بازگردانید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید