سوگل مختاری 347 روز پیش بدون دیدگاه

خرید بهترین لپ تاپ مناسب یوتوب + راهنمای خرید

یوتیوب یکی از بزرگترین و معتبرترین شبکه‌های اجتماعی است که با فعالیت مستمر در آن می‌توان به درآمد زایی رسید. اما کسب این درآمد نیازمند ایده‌های خلاقانه و البته داشتن تجهیزاتی است که به شما کمک کند. داشتن لپ تاپ یکی از نیازهای مهم یک یوتوبر است که به کمک آن به ادیت و تدوین ویدیوهای خود مشغول می شوند.

در این مقاله قرار است تا در مورد لپ تاپ مناسب یوتیوب و نکات مهم در زمان خرید آن صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مطلب چگونه را همراهی کنید.

خرید بهترین لپ تاپ مناسب یوتوب + راهنمای خرید

لپ تاپ مناسب یوتیوب، تجهیزاتی برای به درآمد رسیدن

قبل از این که به سراغ مبحث اصلی و معرفی لپ تاپ ها برای یوتیوب برویم. بهتر است بگوییم که لپ تاپی که قرار است تا یوتیوبرها از آن استفاده کنند باید لپ تاپ قدرتمندی باشد. چرا که قرار است تا با این لپ تاپ ویدیوهای خود را تدوین کرده و رندر بگیرند که انجام این کار به کارت گرافیک و رم بالا نیز است. البته از آنجایی که این افراد تعداد زیادی از فایل های ویدیویی دارند، پس باید فضای کافی برای ذخیره ی آن نیز داشته باشند! پس نیاز است تا لپ تاپ آن ها حافظه ذخیره سازی مناسب و کافی نیز داشته باشد.

پس با توجه به این موضوع در ادامه در مورد سخت افزار ایده آل برای لپ تاپ مناسب یوتوب صحبت خواهیم کرد.

بررسی سخت افزار مناسب لپ تاپ یوتیوب

برای این که شما بتوانید در زمان خرید لپ تاپ، انتخاب بهتری داشته باشید در این بخش به معرفی و بررسی سخت افزار مورد نیاز آن پرداخته ایم تا در بین انخاب های زیاد و متنوع بازار، دچار سردرگمی نشوید.

بررسی پردازنده

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، پردازنده از مهمترین بخش های یک لپ تاپ است و در لپ تاپ مناسب یوتیوب نیز اهمیت بالایی دارد. اگر صرفا قرار است تا ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید به یک پردازنده متوسط ​​تا بالا نیاز دارید که در این صورت پردازنده های سری Core i3 و i5 از شرکت اینتل، یا معادلات AMD مانند Ryzen 3 و Ryzen 5 مناسب خواهند بود.

اما اگر هدف این است که به یک یوتوبر تبدیل شوید، باید به دنبال یک لپ تاپ با عملکرد بیشتر باشید که در این حالت پردازنده های سری Core i7 و i9 از اینتل و Ryzen 7 و Ryzen 9 از AMD گزینه های مناسبی هستند. این پردازنده ها باعث اجرای سریعتر و پیشرفته تر برای برنامه هایی مانند ویرایشگرهای ویدئو و بازی های پرطرفدار می شوند.

البته باید بگوییم که در کنار پردازنده برای تجربه بهتر شما به حافظه رم بالا، کارت گرافیک مجزا نیاز دارید که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

بررسی کارت گرافیک

کارت گرافیک یکی از عوامل مهم در تجربه تماشای ویدئوهای یوتیوب و البته ساخت آن ها است. اگر کارت گرافیک شما قوی نباشد، تجربه ‌ی ساخت و تماشای ویدیوها ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یابد و مشکلاتی مانند لگ در بین کار شما، رخ دهد.

در لپ تاپ ها، معمولاً دو نوع کارت گرافیک وجود دارد: یکی کارت گرافیک مجزا و دیگری کارت گرافیک (Integrated) که درون پردازنده یا مادربرد قرار دارد.

کارت گرافیک مجزا باعث افزایش عملکرد و بازدهی بهتر لپ تاپ می شود. این نوع کارت گرافیک از پردازش گرافیکی جداگانه برخوردارند و به طور کلی بازی های سنگین و ویدئوهای با کیفیت بالا را به صورت بهتری پشتیبانی می کنند.

در هر صورت، برای تماشای ویدئوهای یوتیوب، نیاز به کارت گرافیک بسیار پیشرفته و قدرتمندی نیست، بلکه کارت گرافیک متوسط ​​به راحتی بازیابی و پخش ویدئوها را انجام می دهد.

 اما اگر قصد ساخت ویدیو دارید باید به سراغ گرافیک های قدرتمند مانند  RTX3050 یا RTX 3060 بروید. چرا که در صورت استفاده از ویرایشگرهای پیشرفته و ویدئوهایی با کیفیت بالا، کارت گرافیک قدرتمند به کاربر کمک می کند تا سرعت پردازش ویدئو را افزایش دهد و تجربه بهتری از ویرایش ویدئو را فراهم کند.

خرید بهترین لپ تاپ مناسب یوتوب + راهنمای خرید

بررسی حافظه رم

برای ساخت و ویرایش ویدئوهای یوتوب، نیاز به حافظه رم مناسب دارید. حافظه رم باعث افزایش سرعت و کارایی سیستم شما در پردازش ویدئو و تجربه کاربری بهتر می شود.بسته به نوع و حجم ویدئوهایی که می‌خواهید ویرایش کنید، حافظه رم مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد. برای ویرایش ویدئوهایی با کیفیت بالا، به طور معمول حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم لازم است. اما در صورتی که می‌خواهید ویدئوهای با کیفیت بالاتر، مانند ویدئوهای 4K و 8K را ویرایش کنید، حافظه رم بیشتری نیاز است. به طور کلی، حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای ویرایشگرهای ویدئویی حرفه‌ای بهتر است و در برخی موارد ممکن است به حداقل ۳۲ گیگابایت نیاز داشته باشید.

بررسی حافظه ذخیره سازی

برای ساخت ویدیوهای یوتوب، نیاز به حافظه ذخیره سازی دارید تا فایل‌های ویدیویی خود را ذخیره کنید. حافظه ذخیره سازی می‌تواند HDD یا SSD باشد.

برای ویدئوهای کوتاه با کیفیت استاندارد، حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی کافی است. با این حال، برای ویدئوهای با کیفیت بالا، مانند ویدئوهای 4K و 8K حجم بیشتری از حافظه ذخیره سازی نیاز است و ممکن است تا شما به فضایی به اندازه ی 1 ترابایت نیاز پیدا کنید.

همچنین، برای افزایش سرعت دسترسی به داده‌های ویدئویی و تجربه بهتر از کار با آنها، از حافظه نوع SSD به جای حافظه هارد دیسک معمولی استفاده کنید. حافظه‌های نوع SSD از سرعت بالاتری نسبت به حافظه‌های هارد دیسک برخوردارند و به طور کلی اجرای برنامه‌های ویرایشگر ویدئویی را تسریع می‌کنند.

بررسی صفحه نمایش و صفحه کلید

برای ساخت ویدئوهای یوتیوب، شما به یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و صفحه کلیدی بهینه نیاز دارید. هرچه کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش شما بالاتر باشد، قطعا کار ادیت ویدیو و تشخص رنگ برای شما راحت تر خواهد بود و با دقت بیشتری می توانید این کار را انجام دهید.

 یک صفحه نمایش با کیفیت بالا، مانند IPS یا OLED می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

همچنین باید اضافه کرد که یک صفحه کلید مناسب به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و سرعت بیشتری در ویرایش ویدئو کار کنید.

معرفی 5 لپ تاپ فوق العاده برای یوتیوب

با توجه به نیازهای شما در ساخت یک ویدیو برای یوتیوب، به لپ تاپی نیاز دارید که قدرت پردازش بالا، کارت گرافیک قوی و صفحه نمایش با کیفیتی داشته باشد. پس در ادامه با توجه به این فاکتورها پنج مدل لپ تاپ مناسب برای ساخت ویدیو برای یوتیوب را برای شما معرفی کرده ایم.

خرید بهترین لپ تاپ مناسب یوتوب + راهنمای خرید

1.لپ تاپ ایسوس مدل TUF gaming FX507ZM

اگر شما قصد خرید یک لپ تاپ قدرتمند و فوق العاده را برای ساخت ویدیوهای یوتوب و فعالیت در آن دارید، پیشنهاد ما به شما ایسوس مدل TUF gaming FX507ZM است. این لپ تاپ حرفه‌ای با صفحه نمایش 15 اینچی با رزولوشن 4K، پردازنده Intel Core i7، کارت گرافیک RTX3060 و رم 16 گیگابایت یکی از بهترین انتخاب ها برای یک یوتوبر است که تا سال ها در کنار شما خواهد بود.

2.لپ تاپ ایسوس مدل ROG G533ZM

کمپانی ایسوس در زمینه ی تولید لپ تاپ های قدرتمند عملکرد خوبی داشته است و یکی دیگر از این لپ تاپ ها که برای یک یوتوبر نیز انتخاب ویژه ای است، لپ تاپ ROG G533ZM می باشد. این لپ تاپ دارای جدیدترین پردازنده ی اینتل یعنی پردازنده‌ی Core i9 نسل 12 است. 16 گیگابایت رم این دستگاه فضایی ایده آل برای اجرای برنامه های ادیت به صورت همزمان است و با داشتن 512 گیگابایت SSD به سادگی می توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید.

3.لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR

به عنوان یکی دیگر از گزینه های مناسب برای گیمرها به سراغ لپ تاپ TUF Gaming FX517ZR می رویم. این لپ تاپ با داشتن صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 4K، پردازنده Intel Core i7 ، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 یا 2070 و 16 گیگابایت حافظه رم  یکی از بهترین انتخاب های برای یوتوبرهایی است که قصد دارند تا فعالیت خود را آغاز کنند و به دنبال لپ تاپی هستند که حداقل تا چند سال بتوانند از آن استفاده کنند.

4.لپ تاپ HP مدل Victus 16t-D0002

اگر قصد خرید از برند hp را دارید، لپ تاپ Victus 16t-D0002 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود. این لپ تاپ مجهز به پردازنده Core i7، 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت ssd است که شما را به بهترین شکل ممکن در اجرای برنامه های مورد نیازتان یاری خواهد کرد.

5.لپ تاپ لنوو مدل ThinkPad P15

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 4k است و به عنوان یکی از لپ تاپ‌های قدرتمند برای کار با نرم‌افزارهای ساخت ویدیو شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پردازنده‌ی Intel Core i7 و کارت گرافیکی NVIDIA RTX3050اشاره کرد. این لپ تاپ علاوه بر سخت افزار مناسب دارای ظاهر زیبایی نیز است و به سبب وزن مناسبی که دارد به راحتی می توانید آن را با خودتان جابجا کنید.

خرید بهترین لپ تاپ مناسب یوتوب + راهنمای خرید

دانلود ویدیو از یوتیوب رایگان

آموزش ذخیره سازی فیلم های یوتیوب با کیفیت بالا

به عنوان جمع بندی باید گفت….

در این مقاله سعی کردم تا در مورد لپ تاپ مناسب یوتیوب و سخت افزار ایده آل صحبت کنیم. اما در زمان خرید لپ تاپ همواره باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای ساخت ویدیو یوتیوب، لپ تاپ با قدرت پردازش بالا و با حداقل 8 گیگابایت رم بهتر است.
  • برای ساخت ویدیوهای با کیفیت بالا، بهتر است که لپ تاپ دارای یک کارت گرافیک قوی با حداقل 4 گیگابایت حافظه باشد.
  • برای ذخیره ویدیوهایی با حجم بالا، حداقل 500 گیگابایت فضای دیسک سخت برای لپ تاپ مناسب است.
  • برای دیدن ویدیوها به صورت صحیح، صفحه نمایش با کیفیت بالا و حداقل 1920 × 1080 پیکسل مطلوب است.
  • برای استفاده از لپ تاپ برای ساخت ویدیو در محل‌هایی که امکان شارژ وجود ندارد، باتری با عمر طولانی و حداقل 6 سلول مناسب است
  • برای اتصال دوربین، میکروفون و دستگاه‌های ذخیره‌سازی از پورت‌های متعدد و جامعی مانند USB 3.0، HDMI، و Thunderbolt پشتیبانی شود.
  • برای خرید لپ تاپ مناسب برای ساخت ویدیو، باید به نسبت قیمت و عملکرد دقت کرد و لپ تاپی را انتخاب کرد که بهترین ترکیبی از ویژگی‌ها و قیمت را دارد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

لینک های مرتبط

بهترین لپ تاپ مناسب معماری
بهترین لپ تاپ مناسب دانشجو ها
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی
منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید