سوگل مختاری 126 روز پیش بدون دیدگاه

بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر و لپ تاپ 2024

هنگامی که یک رایانه یا سیستم جدید تهیه می‌کنید، یکی از اقدامات اولیه و مهم، نصب یک نرم‌افزار ضدویروس یا ” آنتی ویروس” قدرتمند است. در حال حاضر آنتی ویروس‌های متنوعی وجود دارند که می‎توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید و پوینت مثبت این موضوع این است که حفاظت از سیستم شما در مقابل تهدیدات ویروسی می‌تواند به صورت رایگان و به کمک آنتی ویروس‌های رایگان نیز صورت گیرد!

از آنجایی که این آنتی ویروس‌ها تنوع زیادی دارند،در این مقاله قرار است به بررسی بهترین آنتی ویروس‌های رایگان بپردازیم. پس برای اطلاع از این موضوع تا انتهای مطلب با چگونه همراه باشید.

 معرفی 7 آنتی ویروس رایگان برای سیستم

در ادامه 7 آنتی ویروس فوق العاده و رایگان را به شما معرفی کرده‌ایم که قطعا با کارایی و گزینه‌هایی که دارند شما را راضی نگه خواهند داشت.

1.آنتی ‌ویروس رایگان Avast

بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر و لپ تاپ 2024

آنتی ‌ویروس Avast یکی از نرم افزارهایی است که نیاز کاربران را به صورت ویژه در نظر گرفته است و ممکن است یکی از بهترین آنتی ‌ویروس های رایگان برای سیستم کامپیوتری شما باشد. این آنتی ویروس با بیش از ۳۰ سال تجربه و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه، یک نرم‌افزار کامل و قابل اعتماد است.

این آنتی‌ویروس به علاوه عملکرد اصلی فایروال، با امکان اسکن در زمان واقعی، نقاط ضعف امنیتی دستگاه شما را تشخیص داده و برطرف می‌کند. با حفاظت از شبکه WiFi، امنیت دستگاه شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. همچنین با ارائه حفاظت در زمان واقعی، از ورود بدافزار به سیستم شما جلوگیری می‌کند.

در مورد رابط کاربری Avast نیز میتوان گفت که دوستانه و راحت است و با استفاده از حالت غیرفعال (passive mode) می‌توان از اجرای آن در پس‌زمینه بدون کاهش سرعت دستگاه استفاده کرد!

به عنوان نکته‌ی نهایی نیز باید اضافه کرد که Avast علاوه بر اینکه به عنوان بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز شناخته می‌شود، برای سایر سیستم‌عامل‌ها مانند macOS، iOS و اندروید نیز توسعه یافته است. این نرم‌افزار به افراد در سراسر جهان امکان می‌دهد تا به یکی از بهترین خدمات محافظتی به‌صورت رایگان دسترسی پیدا کنند.

2. آنتی‌ ویروس رایگان Adaware

بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر و لپ تاپ 2024

Adaware یکی بهترین آنتی ویروس های رایگان و از پیشگامان در زمینه حفاظت از حریم خصوصی و مقابله با بد افزارها بخصوص نرم افزارهای جاسوسی است. این آنتی ویروس به عنوان برنده جوایز حفاظت رایگان در برابر تهدیدات آنلاین و آفلاین شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این آنتی ویروس، اسکن هوشمند داخلی برای نسخه رایگان است که به سرعت به تهدیدات وارد شونده به کامپیوتر شما پاسخ می‌دهد. Adaware در حال اجرا به‌صورت پس‌زمینه، به کاربر امکان دسترسی به هر برنامه‌ای را می‌دهد.

توانایی به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار، به کاربر این امکان را می‌دهد که آنتی‌ویروس خود را به‌روز نگه دارد و با آخرین تهدیدات همگام شود. Adaware این امکان را فراهم می‌کند که کاربر برنامه را بر اساس تنظیمات خاص خود سفارشی‌سازی نماید. این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ایجاد شده است و در نسخه‌های ۷ تا ۱۱ ویندوز قابل اجرا است

3.آنتی ویروس رایگان  AVG

بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر و لپ تاپ 2024

آنتی ویروس AVG به عنوان بهترین آنتی ویروس برای حفاظت از کامپیوتر شما شناخته می‌شود. این نرم‌افزار حریم خصوصی شما را حفظ کرده و امکان استفاده ایمن از اینترنت را فراهم می‌سازد. نسخه رایگان آن، که برای استفاده شخصی و خانوادگی مناسب است، تمام ویژگی‌های لازم را دارا بوده و یکی از بهترین گزینه‌های آنتی ویروس رایگان برای کامپیوتر است. AVG یک برنامه سبک و با عملکرد بالاست که به طور اختصاصی برای همه دستگاه‌ها، از قدیمی تا جدید، طراحی شده و عملکرد سیستم را کاهش نمی‌دهد. این آنتی ویروس رایگان به صورت خودکار تمام تهدیدات موجود در اینترنت یا روی دستگاه شما را شناسایی و مسدود می‌کند. نسخه رایگان AVG با به‌روزرسانی‌های هم‌زمان با پایگاه داده ویروس‌ها، بهترین گزینه آنتی ویروس رایگان برای حفاظت مداوم از دستگاه شما است. این نرم‌افزار با دستگاه‌های اندروید و iOS و همچنین کامپیوتر‌های شخصی با سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS سازگار است. آنتی ویروس رایگان AVG از سپر امنیتی ایمیل و محافظت ضدفیشینگ برخوردار است، که امنیت کامل دستگاه شما را تضمین می‌کند. AVG Internet Security همچنین به عنوان بهترین آنتی ویروس ویندوز شناخته می‌شود و یک گزینه مناسب برای مواجهه با تهدیدات پیشرفته می‌باشد.

4.آنتی ویروس رایگان  Avira

بهترین آنتی ویروس های رایگان کامپیوتر و لپ تاپ 2024

آنتی ویروس Avira با توجه به میلیاردها رمز عبور سرقت‌شده و هزاران بدافزار در حال ظهور، به عنوان یک گزینه مطمئن برای حفظ امنیت شما شناخته می‌شود. این نرم‌افزار به طور اصلی بر روی امنیت مبتنی بر رمز عبور تمرکز دارد و با اسکن بلادرنگ و محافظت در برابر هر تهدید ممکن، حداکثر امنیت را برای کامپیوتر شما فراهم می‌کند.

Avira ابزار امنیتی رایگان با بهینه‌سازهای عملکرد داخلی ارائه می‌شود. با استفاده از Avira ، کاربران می‌توانند از طول عمر باتری بیشتری و عملکرد بهتری از دستگاه خود بهره‌مند شوند. این نرم‌افزار از شما در برابر تهدیدات سایبری حفاظت می‌کند، و اگرچه به‌روزرسانی خودکار ندارد، امکان به‌روزرسانی دستی آن وجود دارد.

نسخه رایگان آنتی ویروس Avira مختص دستگاه‌های ویندوزی بوده و یکی از بهترین گزینه‌های آنتی ویروس برای ویندوز می‌باشد. Avira ترکیبی از قابلیت‌های محافظتی، بهینه‌سازی سیستم و حفظ حریم خصوصی آنلاین را به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه با سطح حفاظتی مناسب و رابط کاربری هوشمند، امکانات مختلف از جمله VPN رایگان (با محدودیت ماهیانه ۱ گیگابایت) را در UI خود گنجانده است.

5.آنتی ویروس رایگان  TotalAV

 TotalAV یک برنامه فوق‌العاده سریع و روان است که به‌طور موثر فایل‌های غیرمطلوب را حذف می‌کند و به بهبود عملکرد برنامه کمک می‌کند. نسخه رایگان این برنامه به‌طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شود، اما این ویژگی در نسخه پولی آن موجود است. آنتی ویروس TotalAV با تمامی دستگاه‌ها، از ویندوز و اندروید تا محصولات اپل، سازگاری کامل دارد. این برنامه، به عنوان بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، به شما اعلان می‌دهد اگر به خطر افتادن رمز عبور یا نقض احتمالی داده‌ها رخ دهد. این امر به شما اطمینان می‌دهد که نیازی به مشاهده نتایج اسکن نداریدTotalAV یک انتخاب عالی برای اکثر محیط‌های کاربری است. با این حال، نسخه رایگان این برنامه از حفاظت در زمان واقعی خود محروم است و دارای ویژگی‌های محدودی است.

6.آنتی ویروس رایگان Malwarebytes

Malwarebytes یک شرکت امنیت اینترنتی با رتبه برتر است که نرم‌افزار آنتی ویروس رایگان ارائه می‌دهد. چندین آزمایشگاه محصولات این شرکت را به‌عنوان ابزارهای عملی ضدبدافزار آزمایش و تأیید کرده‌اند Malwarebytes یک برنامه آنتی ویروس بسیار موثر است که به کاربران کمک می‌کند تا از دستگاه‌های خود دربرابر ابتدایی‌ترین تهدیدات محافظت کنند. این نرم‌افزار رایگان دارای یک اسکنر قدرتمند برای شناسایی و حذف بدافزار است که متاسفانه فقط نسخه پولی، حفاظت بلادرنگ را فراهم می‌کند. با اسکن سریع، رابط کاربری کاربرپسند و روان، این برنامه دارای ویژگی‌های برجسته است. نسخه رایگان Malwarebytes قابل به‌روزرسانی دستی است؛ اما به‌صورت خودکار نسخه را به‌روز نمی‌کند. این آنتی ویروس رایگان با بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، اندروید و iOS سازگار است. سازگاری کامل با دیگر نرم‌افزارهای امنیتی نصب‌شده روی سیستم و امکان اعمال رمز عبور جهت محافظت از تنظیمات برنامه از ویژگی‌های مثبت این آنتی ویروس است. بااین‌حال، نسخه رایگان این برنامه از محافظت در زمان واقعی و اسکن بی‌درنگ برخوردار نیست.

7. آنتی ویروس رایگان Kaspersky

این آنتی ویروس به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه امنیت اینترنت شناخته می‌شود. این شرکت توانمندی‌های امنیت سایبری را برای افراد، خانواده‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند. متاسفانه، نسخه رایگان این برنامه، حفاظت بلادرنگ را فراهم نمی‌کند و از کاربران خواسته می‌شود دستگاه خود را به‌طور دوره‌ای اسکن نمایند.پلتفرم ابری امنیتی Kaspersky، از جمله نسخه رایگان، به‌روزرسانی‌های خودکار را برای جلوگیری از همه تهدیدات دریافت می‌کند و این آنتی ویروس را به‌طور مداوم به‌روز نگه می‌دارد.

Kaspersky برای کار روی چندین سیستم‌عامل طراحی شده است و از دستگاه‌های ویندوز، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. این برنامه امنیتی تمامی جوانب دستگاه شما را در برابر بدافزارها حفاظت می‌کند. بااین‌حال، حفاظت بلادرنگ آن محدودیت‌هایی دارد و دارای مدیر رمز عبور داخلی نمی‌باشد. در حال حاضر، برخی از متخصصان به دلیل ممکن بودن مشکلات امنیتی مربوط به ارتباطات شناسایی کاربر با سرویس‌های مخفی و به دلیل جمع‌آوری گسترده داده‌ها از کاربران، توصیه می‌کنند که گزینه‌های دیگری را برای استفاده از آنتی ویروس در نظر بگیرند.

ویژگی‌های یک آنتی‌ویروس خوب چیست؟

تا به اینجای کار برخی از آنتی ویروس‌های رایگان را به شما معرفی کردیم. اما برای داشتن اطلاعات بیشتر و تصمیم نهایی برای انتخاب آنتی ویروس بهتر است تا مشخصات آنتی ویروس خوب را بشناسید که در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

1.تشخیص و حذف بدافزارها: قابلیت شناسایی و حذف انواع بدافزارها از جمله ویروس‌ها، تروجان‌ها، اسپای‌وئرها و انواع مهاجمین دیگر

2.حفاظت بلادرنگ: قابلیت ارائه حفاظت بلادرنگ و شناسایی فوری تهدیدات به منظور کاهش زمان واکنش به حملات

3.به‌روزرسانی منظم: قابلیت به‌روزرسانی خودکار برنامه با بانک اطلاعات ویروس‌ها به منظور مقابله با تهدیدات جدید

4.سازگاری با سیستم‌عامل‌ها: پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، macOS، اندروید و iOS

5.پیشگیری در زمان واقعی: قابلیت پیشگیری در زمان واقعی از حملات و شناسایی تهدیدات قبل از ورود به سیستم

6.مصرف مناسب منابع سیستم: تأثیر کم بر عملکرد سیستم به منظور اجتناب از کاهش سرعت و کارایی دستگاه

7.مدیریت مصرف منابع:کنترل مناسب بر مصرف منابع سیستم مانند CPU و حافظه) به منظور افزایش کارایی و اجتناب از افت سرعت سیستم)

8.رابط کاربری کارآمد: رابط کاربری دوستانه و ساده برای استفاده آسان.

9.پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته: استفاده از تکنولوژی‌های هوش‌مصنوعی، یادگیری ماشین، و تجزیه و تحلیل رفتاری جهت افزایش دقت در شناسایی تهدیدات.

10.حفاظت از حریم خصوصی: حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و جلوگیری از جمع‌آوری ناخواسته داده‌ها.

11.پشتیبانی مشتریان: ارائه خدمات پشتیبانی مشتریان موثر و سریع برای حل مشکلات و ارائه راهنمایی

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بهترین آنتی ویروس‌های رایگان کامپیوتر پرداختیم و از ویژگی‌های یک آنتی ویروس ایده آل نیز گفتیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و در انتخاب نهایی به شما کمک کند. توجه کنید اگر بخواهید همزمان از یکی از آنتی ویروس های معرفی شده در ویندوز 11 استفاده کنید بهتر است تا آن را غیر فعال کنید و برای این کار کافی است تا به صفحه غیر فعالسازی آنتی ویرویس ویندوز 11 مراجعه کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید