راحله آقاپور 189 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه چیپس درست کنیم

چیپس یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین خوراکی هاییه که میشه به عنوان یک میان وعده و عصرونه خوشمزه ازون استفاده کرد. اما نه هر چیپسی! مثلا چیپسای کارخونه ای حاوی مواد مضری  هستن که برای فشار خون اصلا مناسب نیست و باید گفت که حاوی آکریل آمید هم هستند. آکریل آمید یه ماده مضری که در اثر حرارت خیلی بالا در سیب زمینی ایجاد میشه و سرطان زاست. خب حالا با این وجود بازهم دوست دارید از چیپسای کارخونه ای برای میان وعدتون استفاده کنید یا ترجیح می دین از چیس سالم خونگی استفاده کنید. ما در این مقاله از چگونه همه نکاتی که برای درست کردن چیپس ترد و خوشمزه خونگی نیاز دارید رو در دسترستون قرار دادیم. پس با دقت همه مراحل رو دنبال کنید تا به همون نتیجه ای می خواستید برسید و میان وعدتون رو نوش جان کنید.

مواد لازم برای درست کردن چیپس خانگی:

اول از همه باید مواد اولیه ای که برای درست کردن چیپش به اون نیاز دارید رو فراهم کنید. حالا این مواد چیا هستن؟

سیب زمینی یک عدد متوسط ( برای دو نفر)
نمکبه مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
سرکه( در صورتی که بخواید چیپستون رو سرکه ای کنید) یک تا دو قاشق غذا خوری
فلفل و پودر کاری به مقدار لازم
مواد لازم برای درست کردن چیپس خونگی و خوشمزه

مراحل درست کردن چیپس خانگی:

چگونه چیپس درست کنیم
سیب زمینی هارو خیلی خوب بشورید

مرحله اول درست کردن چیپس خانگی( شستن و خورد کردن سیب زمینی)

  • اول از همه سیب زمینی ها رو بردارید و خیلی خوب بشورید و بعد از اونم نازک پوستشون رو بگیرید. سیب زمینی ها رو بعد از پوست گرفتن دوباره آب بگیرید تا نشاسته ی اضافه شون هم بره.
چگونه چیپس درست کنیم
  • بعد نوبت ورقه ورقه کردن سیب زمینی هاست. برای این کار می تونید هم از چاقوی تیز استفاده کنید هم از رنده های برقی که مخصوص درست کردن همین چیپسای خونگی ساخته شدن. اگه از چاقو استفاده می کنید سیب زمینی ها رو به صورت ورقه های خیلی نازک برش بدین و و دوباره بشورید.
  • خب حالا باید ورقه ها رو توی آب سرد غوطه ور کنید و نیم ساعت اجازه بدین که سرما به داخل سیب زمینی ها نفوذ پیدا کنه. توی این مرحله اگر می خواید که چیپستون رو سرکه ای کنید نصف لیوان آب سرکه سفید به آب اضافه کنید.
  • بعد از نیم ساعت سیب زمینی ها رو بشورید و روی یه پارچه ی تمییزی پهن کنید تا خشک بشن.

چگونه چیپس درست کنیم
اندازه ی دو بندانگشت به ماهیتابتون روغن اضافه می کنید

مرحله دوم (داغ شدن روغن)

  • یک تابه بردارید و روغنتون رو بهش اضافه کنید. روغن باید تا دو بند انگشت از سطح ماهیتابه ارتفاع داشته باشه تا سیب زمینی ها به خوبی فضای کافی برای سرخ شدن رو داشته باشن. برای انتخاب روغن چیپس هم می تونید زا روغن زیتون، ذرت، آفتاب گردان، بادام زمینی استفاده کنید.
  • حالا زیر تابه رو روشن کنید و روغن رو به خوبی داغ کنید. دمای روغن باید 170 تا 190 درجه سانتی گراد برسه. برای اینکار می تونید از دماسنج های مخصوص آشپزی استفاده کنید. اگر هم ندارید می توانید یک قاشق چوبی رو در داخل روغن بذارید تا کناره هاش کم کم شروع به حباب زدن کنه. برای اینکار می تونید از نان هم کمک بگیرید. یک تکه نان رو در داخل روغن بندازید اگر سریع طلایی شد یعنی درجه روغن همون دمایی که ما می خوایم.

مرحله آخر (سرخ کردن)

  • حالا وقشه که سیب زمینی ها رو به روغن اضافه کنید. هیچ وقت همه سیب زمینی ها روی روغن داغ توی ماهیتابتون اضافه نکنید. چون علاوه بر اینکه خطرناکه باعث پایین اومدن دمای روغن هم میشه و این کار مارو خراب می کنه و تردی سیب زمینی ها کم می کنه. کم کم سیب زمینی ها رئ بهش اضافه کنید و منتظر بمونید خوب سرخ بشن و وقتی طلایی شدن سریعا از روغن خارج کنید و روی یک دستمال کاغذی بذارید تا روغن اضافش گرفته بشه.
  • تو این مرحله هم می تونید از انواع ادویه ها( طبق سلیقه خودتون) استفاده کنید. مثلا پودر فلفل و کاری طعم چیپستون رو عالی می کنه.
  • چیپسارو می ریزد تو آبکش خشک و کمی اونارو تکون می دین تا نمک اضافه و اضافه ادویه ها ریخته بشه و منتظر می مونید تا سرد بشه.

حالا چیپستون آمادست و می تونید با یه پیاله ماست موسیر یا ساده نوش جان کنید.


چگونه ذرت مکزیکی درست کنیم

سوالات متداول

آیا میتوانیم چیپس را در فر بپزیم؟

بله، سینی فر را با روغن چرپ و سیب زمینی های ورقه شده را درون آن بچینید و فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید و پس از گرم شدن فر سینی را به مدت 30 تا 35 درون فر قرار دهید.

برای درست کردن چیپس فلفلی چه زمان فلفل را به آن اضافه کنیم؟

زمانی که میخواهید سیب زمینی ها را سرخ کنید پودر فلفل را به روغن اضافه کنید و بعد سیب زمینی ها را سرخ کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید