راحله آقاپور 162 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه خط چشم بکشیم

چشم ها اولین و تاثیرگذار ترین عضو در جذابیت صورت ما به شمار می روند. برای افزایش این جذابیت می توان گزینه های متعددی را انتخاب کرد. یکی از این گزینه ها آرایش چشم ها توسط خط چشم می باشد. خط چشم در صورتی که متناسب با صورت و فرم چشم ها کشیده شود جذابیت چشم ها را دو چندان برابر می کند.ممکن است برای برخی از شما کاربران که هم اکنون این متن را می خوانید، کشیدن خط چشم آسان ترین کار دنیا باشد. اما همین کار ساده ممکن است برای برخی ها سخت ترین کار دنیا باشد.

چه در کشید خط چشم استاد باشید و چه این کار را بلد نباشید می توانید با کمک گرفتن از مقاله ی پیش رو مهارت خود را در این کار افزایش دهید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که خط چشم متناسبی را با چشم های خود بکشید یا اگر قرار است چشم های فرد دیگری را آرایش کنید بدانید که خط چشم  متناسب با فرم چشم های او کدام است؟ همچنین با مطالعه ی این مقاله در چگونه با انواع خط چشم ها آشنا خواهید شد. با این کار به راحتی می توانید نسبت به شرایط و موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید( به میهمانی یا سر کار بروید) مدل مناسبی از خط چشم ها را برای خود برگزینید.

برای کشیدن خط چشم از چه محصولاتی می توان استفاده کرد؟

قبل از اینکه به آموزش کشیدن خط چشم بپردازیم بهتر است با ابزار این کار آشنا شوید. آشنا شدن با انواع خط چشم ها به شما کمک می کند که درست متناسب با آن چیزی که می خواهید نوع ابزار و خط چشم خود را انتخاب کرده و به راحتی کار آموزش را با ما پیش ببرید. خط چشم ها را به صورت کلی می توان به سه دسته کلی دسته بندی کرد:

  • خط چشم مدادی
  • خط چشم ژلی
  • خط چشم مایع

هر کدام از این خط چشم ها خصوصیات خاص خود را دارند. به عنوان مثال، خط چشم هایی که از نوع ژلی هستند حالتی مات داشته و بهترین نوع خط چشم ها به شمار می روند. البته در کشیدن این نوع از خط چشم ها همیشه باید حواستان به لرزیدن دستتان باشد.

اگر تازه کارید و تجربه ی زیادی در کشیدن خط چشم ندارید می توانید خط چشم های مدادی را برای این کار انتخاب نمایید. اما در صورتی که از تجربه کافی برای کشیدن خط چشم برخوردارید بهتر است خط چشم های مایع را برای این کار انتخاب کنید. کشیدن خط چشم با نوع مایع خط چشم ها به دقت بسیار بالایی نیاز دارد.

چگونه سیاهی دور چشم را از بین ببریم

چگونه مدل های مختلف خط چشم را بکشیم؟

هم خوانی داشتن خط چشم با پهانای پلک یکی از اصولی است که در کشیدن خط چشم حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.

آموزش کشیدن خط چشم نامرئی

چگونه خط چشم بکشیم

ابزار خود را بردارید. فرقی نمی کند که کدام یک از خط چشم های مدادی، ژلی و مایع را برای این کار انتخاب کرده باشید. با هر سه این ابزار ها می توانید به راحتی بن مژه پلک بالا را پر کنید. هر چند استفاده از خط چشم های مدادی برای این نوع از خط چشم ها در اولیت هستند. مداد خود را تیز کنید و از گوشه ی داخلی چشم( پلک بالا) شروع به پر کردن خط بن مژه خود کنید.

این کار را می توانید از نیمه مژه ی بالایی خود نیز شروع کنید و کل پلک بالا را با مداد مشکلی پر نکنید. این کار چشمان شما را سرحال تر کرده و در لیفت کنندگی آن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که کشیدن مداد مشکی در پایین چشم، چشمان شما را افتاده تر و سن شما را افزایش می دهد. پس جدا از این کار خودداری نمایید.

کشیدن خط چشم کوتاه و نیمه

چگونه خط چشم بکشیم

خط چشم خود را بردارید( ترجیحا خط چشم مایع و ژله ای) و از نیمه مژه ی بالایی خود تا انتهای پلک خود بکشید. این کار را می توانید تا کمی بیرون تر از پلک خود نیز ادامه داده و خط را کمی به سمت بالا هدایت کنید تا چشم ها کمی فرم بگیرند.

خط چشم گربه‌ای

چگونه خط چشم بکشیم
از خط چشم های گربه ای را می توان در مراسم‌ها استفاده کرد

خط چشم های گربه ای معمولا به تمام مدل های چشم می آید. افرادی که به آرایش غلیظ تری علاقه دارند می توانند این نوع زاذ چشم چشم ها را روی چشم های خود امتهان کنند. برای شروع کار خط چشم خود را بردارید و از گوشه چشم پلک بالایی تا انتهای پلک ها خط صافی را رسم کنید. برای کشیدن دنباله ی خط چشم نقطه یا را که می خواهید خط چشمتان تا آن جا کشیده شود را علامت زده و به خط چشمی که تا انتهای مژه هایتان کشیده اید وصل کنید.

انواع چشم ها و کشیدن خط چشم متناسب با آن ها

کشیدن خط چشم برای چشم بادامی ها:

چشم بادامی ها در انتخاب نوع خط چشم راحت اند و هیچ گونه سختی در انتخاب مدل خط چشم ندارند. چرا که انواع خط چشم ها به این نوع از فرم های چشمی می آید.

چشم های نزدیک به ابرو:

افرادی که چشم های نزدیکی به ابروهای خود دارند نیز ماننده چشم بادامی ها هستند. تنها تفاوتی که در کشیدن خط چشم این گونه افراد باید به آن توجه لازم را داشت این است که پلک پایین این افراد نیاز به مانور بیشتر را دارد. با تمرکز بیشتر بر روی پلک پایین حالت متعادل تری در چشم ها ایجاد خواهد شد.

چشمان نزدیک به هم:

خط چشم افرادی که دارای چشمان نزدیک به همی هستند را باید از گوشه ی داخلی چشم به صورت نازک شروع کرده و تا انتهای مژه خط چشم را کم کم به صورت پهن کشید. حتی می توان گوشه داخلی چشم را به دلیل ایجاد جلوه های بصری زیباتر خالی گذاشت.

کشیدن خط چشم برای چشمان با فاصله:

اگر چشمان شما فاصله ی زیادی را یکدیگر دارند باید خط چشم خود را به گونه ای بکشید که فاصله ی آن ها کم از حد معمول به نظر برسد. برای این کار تنها تمرکز شما باید بر روی گوشه ی داخلی چشمتان باشد. اگر بر روی انتهای پلک تمرکز کنید چشمان شما با فاصله تر دیده می شوند. به همین دلیل بهتر است از کشیدن خط چشم های دنباله دار بر روی چشمتان خودداری کنید.

چگونه خط چشم بکشیم

چشمان ریز:

برای چشم های ریز نیاید خط چشم را از درون پلک کشید. این چشم ها برای اینکه درشت تر به نظر برسند نیاز دارند که خط چشم آن ها از سمت بیرونی پلک کشیده شود. مداد سفید گزینه ی ایده الی برای پر کرده سمت داخلی این گونه چشم ها می باشد. اگر می خواهید پلک پایینی شما کمی تیره تر به نظر برسد، می توانید قسمت انتهایی پلک پایین خود را هم خط چشم بکشید. هر گز درون پلک را مشکلی نکنید. این کار چشمان شما را ریز تر نشان می دهد.

چگونه خط چشم بکشیم

کشیدن خط چشم برای چشمان درشت:

آرایش چشم اسموکی برای این نوع از چشم ها بهترین گزینه ی آرایشی می باشد. این چشم ها به خودی خود گیرا و جذاب هستند خط چشم های گربه ای بهترین گزینه برای آن ها به شمار می روند. در هنگام کشیدن خط چشم حتما داخل پلک بالایی را با مداد مشکی و یا قهوه ای پر کنید. گوشه ی پلک پایینی( نه کل پلک) را می توان کمی با مداد قهوه ای پر کرد تا چشم ها حالت لیفت شونده ای به خود بگیرند.

چشم های گرد:

چشم های گرد را باید طوری خط چشم کشید که کشیده تر از حد معمول به نظر برسند. اگر چشمان گرد ریزی دارید خط چشم خود را از سمت بیرونی پلک به صورت کشیده به سمت انتهای پلک خود هدایت کنید. ابتدای خط که از گوشه ی داخلی چشم شروع می شود را به صورت  نازک بکشید و کم کم تا انتهای پلک به پهنای آن اضافه کند. در صورتی که چشمان گرد و درشتی دارید باید خط چشم خود را از گوشه داخی پلک با همین سبک بکشید.

چشم پف دار:

نوع خط چشمی که مناسب چشم های پف دار است از نوع خط چشم پهن می باشد. پف بالای پلک معمولا چشم ها را در حالت طبیعی کوچک نشان می دهد. با کشیدن خط چشم پهن و استفاده از ریمل هایی که به مژه های شما حجم می دهند در چشم ها تعادل ایجاد می کند.

چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم

سوالات متداول

بهترین نوع خط چشم کدوم نوع است ؟

خط چشم هایی که از نوع ژلی هستند حالتی مات داشته و بهترین نوع خط چشم ها به شمار می روند.

بهترین روش برای یادگیری کشیدن خط چشم کدوم روش است؟

اگر شما تازه کارید و در کشیدن خط چشم تجربه‌ی بالایی ندارید می توانید خط چشم های مدادی را برای این کار انتخاب نمایید.

آیا نوع چشم در چگونگی کشیدن خط چشم مهم است؟

بله، اگر شما با توجه به نوع چشم خود شروع به انجام این کار کنید میتوانید خط چشم تر تمیزی را بکشید.

خط چشم ها چند روز بر روش چشم باقی میمانند؟

بسته به نوع خط چشمی که میکشید مدت ماندگاری خط چشم ها متفاوت است و خط چشم ژله ای دوام بیشتری نسبت به بقیه دارد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید