تیم چگونه 190 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه از ماشین ظرفشویی نگهداری کنیم + نکات استفاده و نگهداری

شستن ظروف نیازمند مقدار زیادی آب، انرژی، شوینده‌های مختلف وهمچنین وقت باارزش شماست؛ بنابراین داشتن یک روش کارآمد برای استفاده از ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هر یک از موارد گفته‌شده شود. اگر ماشین ظرفشویی دارید یا به فکر تهیه آن هستید، می‌توانید با مطالعه این مقاله از مهم‌ترین نکات درباره استفاده درست از ماشین ظرفشویی مطلع شوید.

نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

چگونه از ماشین ظرفشویی نگهداری کنیم + نکات استفاده و نگهداری
  • درپوش مخزن نمک را باز کرده و آن را با نمک ماشین ظرفشویی پر کنید. اگر مخرن نمک پر از آب باشد، هنوز هم می‌توانید نمک را به آن اضافه کنید، زیرا نمک ماشین ظرفشویی آب اضافی موجود در مخزن را بیرون می‌ریزد. اگر قصد ندارید بلافاصله پس از پر کردن مخزن نمک از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، توصیه می‌شود آب بیرون ریخته‌شده را با دستمال کاغذی از روی دستگاه پاک کنید. اگر قرار است ماشین ظرفشویی را برای نخستین بار راه‌اندازی کنید، مطمئن شوید که مخزن نمک با آب پر شده است؛ برای ایجاد شدن نرم‌ کننده آب نیاز است تا نمک ماشین ظرفشویی در آب حل شده باشد. همیشه دستورالعمل‌های راهنمای ارائه شده توسط سازنده دستگاه را دنبال کنید.
  • درپوش را سر جایش گذاشته و اطمینان حاصل کنید که محکم بسته شده است. اکنون ماشین ظرفشویی آماده استفاده است. اکثر نرم کننده‌های آب دارای تنظیماتی برای تعیین میزان سختی آب هستند، بنابراین برای تمیز شدن کامل ظروف، مطمئن شوید که نشانگر میزان سختی به درستی تنظیم شده‌ است.

به ‌یاد داشته باشید که مخرن نمک ماشین ظرفشویی باید همواره پر نگه داشته شود. پر کردن مرتب مخزن نمک ماشین ظرفشویی این اطمینان را به شما می‌دهد که فارغ از سختی آب محل زندگی شما، ظروف بعد از هر بار شسشتو، تمیز و درخشان از دستگاه خارج می‌شوند و همچنین، با گذشت زمان، درون ماشین ظرفشویی با رسوب آهک پوشانده نمی‌شود.

چگونه از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

  1. قرص ماشین ظرفشویی را از بسته‌بندی خارج کنید (بیشتر قرص‌های ماشین ظرفشویی در یک پوشش محلول در آب قرار می‌گیرند، در این‌صورت، دیگر مجبور به باز کردن قرص نخواهید بود).
  2. قرص ماشین ظرفشویی را در مخزن اصلی شوینده ماشین ظرفشویی قرار دهید و درب آن را ببندید.
  3. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروفی که قرار است بشویید، برای شستشو در ماشین ظرفشویی ایمن باشند.
  4. ماشین ظرفشویی را به روال معمول راه‌اندازی کنید.
چگونه از ماشین ظرفشویی نگهداری کنیم + نکات استفاده و نگهداری

نکات استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

  • فقط از یک قرص استفاده کنید. مهم نیست که ظرف‌هایتان بیش از حد کثیف باشد، با اضافه کردن قرص ماشین ظرفشویی بیشتر، آن‌ها “تمیزتر” نخواهند شد. بلکه احتمالا ماشین ظرفشویی و آشپزخانه شما را پر از کف می‌کنند.
  • ظروف فلزی را طبق دستورالعمل‌خاص سازنده بشویید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

آموزش جرم گیری ماشین ظرفشویی

وسایل مورد نیاز

  • 1 بطری سرکه سفید
  • لیوان شیشه‌ای یا پلاستیکی قابل استفاده در ماشین ظرفشویی
چگونه از ماشین ظرفشویی نگهداری کنیم + نکات استفاده و نگهداری

دستورالعمل جرم گیری ماشین ظرفشویی

  • پیش از شروع فرآیند جرم گیری ماشین ظرفشویی، ظروف و وسایل باقیمانده را از دستگاه خارج کنید.
  • 2 فنجان سرکه سفید را در یک لیوان شیشه‌ای یا پلاستیکی بریزید. اگر ماشین ظرفشویی شما دارای وان عمیق یا عریض است، می‌توانید مقدار سرکه درون لیوان را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که اسیدیته به اندازه کافی قوی است و می‌تواند رسوبات کلسیم را به‌طور موثر ازبین ببرد.
  • پیشنهاد می‌شود فنجان سرکه را به جای قفسه بالایی، روی قفسه پایینی قرار دهید. از آنجا که ماشین ظرفشویی آب را از قسمت بالایی به پایین اسپری می‌کند، سرکه موجود در لیوان به آرامی به قسمت زیرین وان سرریز می‌کند و یک محلول ضدعفونی کننده موثر ایجاد می‌کند. ماشین ظرفشویی این محلول سرکه را به درون وان خالی اسپری می‌کند که باعث کارآمدی بیشتر فرآیند جرم‌ گیری ماشین ظرفشویی می‌شود.
  • درب ماشین ظرفشویی را ببندید و اطمینان حاصل کنید که در آن به طور ایمن بسته شده است.
  • تنظیمات ماشین ظرفشویی را بر روی چرخه شستشوی “عادی” (Normal) یا “منظم” (Regular) قرار دهید. از تنظیم کردن دستگاه روی چرخه “High Heat”، “Sanitize” یا هر چرخه دیگری که از آب بسیار داغ استفاده می‌کند خودداری کنید. برخی از ماشین‌های ظرفشویی منافذی دارند که باعث می‌شود بخار از داخل وان به آشپزخانه منتقل شود و استفاده از آب بسیار داغ می‌تواند منجر به ایجاد شدن خطرات تنفسی و بخار ناخوشایند سرکه شود.
  • چرخه شستشو را اجرا کرده و منتظر بمانید تا فرآیند شستشو کامل شود. پس از آن، درب ماشین ظرفشویی را باز کرده و در صورت امکان آن را برای یک شب باز بگذارید تا بوی سرکه از دستگاه خارج شود.

نکات جرم گیری ماشین ظرفشویی

  • برخی از تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی ممکن است استفاده از محصولات ضدعفونی کننده خاص، مانند پاک‌ کنننده‌های اکسیژنه یا اسید سیتریک، را نیز برای جرم گیری ماشین ظرفشویی توصیه کنند.
  • بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای سیستم تصفیه آب چند مرحله‌ای هستند که می‌تواند ذرات ریز و درشت را از آب درون وان پاک کند. با گذشت زمان، باید این فیلتر را تمیز کرد تا از عملکرد درست سیستم تصفیه و شستشوی موثر ظروف اطمینان حاصل کنید.
  • برخی از تولید کنندگان با قرار دادن عملکرد نرم کنندگی آب درون ماشین ظرفشویی، میزان لکه‌های آب سخت در وان را کاهش می‌دهند که جرم گیری ماشین ظرفشویی را آسان‌تر می‌کند.
  • لکه‌های سفید روی قسمت بیرونی درب ماشین ظرفشویی ممکن است در اثر استفاده از شوینده نامناسب، استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا سرریز کردن دستیار آبکشی از وان ایجاد شده باشند. این مواد هرچند باعث شستشوی بهتر در داخل ماشین ظرفشویی می‌شوند، اما نشت کردن آن‌ها به بیرون از دستگاه می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های مختلف بر روی ماشین ظرفشویی شود.

هشدار

  • سرکه‌ ماده‌ای اسیدی است و استفاده بیش از حد از آن می‌تواند منجر به آسیب دیدن دستگاه شما شود. در صورت استفاده از سرکه، فرآیند جرم گیری ماشین ظرفشویی را بیش از یک بار در ماه انجام ندهید.
  • سرکه را با مواد دیگر، مانند مایع ظرفشویی، مخلوط نکنید.
منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید