راحله آقاپور 189 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه خیلی سریع باردار شویم

بارداری و لذت داشتن فرزند سالم یکی از اموری که زوجین بعد از ازدواج به شدت به آن تمایل پیدا کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند. بسیاری از زوجین علاقه مند به این هستند که فرزند خود را جدا از جنسیت، سالم به دنیا آورند و برای آن تلاش های زیادی را انجام می دهند. بسیاری از زوجین نیز هستند که دوست دارند زودتر بچه دار شوند و از لذت داشتن فرزنددر همان سال های اول ازدواج بهره مند شوند. ما در این مقاله از وب سایت چگونه به ارائه ی راهکارهایی در رابطه با بارداری سریع پرداخته ایم. پس اگر شما هم از آن دست از افرادی هستید که برای باردار شدن سریع به دنبال روش های کاربردی و مناسب می گردید تا انتهای مقاله ی پیش رو با ما همراه باشید.

آیا سبک زندگی و باردار شدن ارتباطی به هم دارند؟

داشتن یک رژیم غذایی درست و تغییر عادات بد غذایی به شما کمک می کند بارداری سریع تری را تجربه کنید. کشیدن سیگار و نوشیدن الکل به عدم موفقیت در باردار شدن منجر می شود. پس به هیچ وجه سمت این دو مورد نروید. در عوض مواد غذایی پر پروتئین و مغذی مصرف کنید. این مواد شانس بارداری شما را به طور چشم گیری افزایش می دهند. 

تشخیص زمان تخمک گذاری

چرخه قائدگی به شما نشان می دهد که چه زمانی مناسب ترین وقت برای باردار شدن است. با دقت به چرخه قائدگی خود و دانستن درمورد پنجره ی بارداری در این چرخه به راحتی می توانید بارداری سریعی را تجربه کنید. چرخه قائدگی و پنجره ی باروری به شما می گوید چه زمانی بهترین وقت برای باردار شدن است و چه زمانی احتمال حامله شدن به میزان صفر می رسد. پنجره بارداری از پنج روز قبل از تخمک گذاری شروع شده و تا زمان تخمک گذاری ادامه دارد. بیشترین احتمال بارداری سریع در زمان های دو روز مانده به زمان تخمک گذاری و روز تخمک گذاری می باشد.

چگونه خیلی سریع باردار شویم

یکی از راه های تشخیص زمان تخمک گذاری این است که روزهای چرخه خود را شمرده و آن ها ثبت کنید. روز شروع هر چرخه روز اول دوره قائدگی شما می باشد. روز پایان چرخه هم به روز شروع دوره ی بعد قاعدگی مربوط است. پس شما باید دوران قاعدگی را بهتر بشناسید. در زمان تخمک گذاری مخاط شفاف تر شدن و چسبندگی بیشتری نیز دارد. این چسبندگی باعث می شود که اسپرم به راحتی با تخمک ارتباط برقرار کرده و احتمال بارداری افزایش پیدا کند.

این بازه زمانی بهترین زمان برای باردار شدن می باشد و داشتن رابطه جنسی در زمان های گفته شده احتمال باردار شدن را در فرد افزایش می دهد. اما این مراحله چگونه انجام می شود؟

تخمک گذاری

تخمک گذاری به زمانی از سیکل قائدگی گفته می شود که در آن یک تخمک بالغ از تخم دان ها آزاد می شود. تخمک آزاد شده از تخم دان وارد لوله فالوپ یا لوله رحم می شود. بعد از گذر از لوله فالوپ به رحم می رسد. هر ماه یک تخمک بالغ توسط تخم دان ها آزاد می شود نه بیشتر نه کم تر! تخمکی که به بلوغ رسیده است از تخم دان رها شده و مسیر خود را در لوله رحمی پی می گیرد و اگر اسپرمی در این مسیر وجود داشته باشد به سمت آن روانه می شود. در طی این مدت پوشش داخلی رحم یا اندومتر برای لانه گزینی ضخیم تر شده است. اگر تخم به همراه اسپرم خود را به اندومتر برسانند بارداری اتفاق می افتد. اما در غیر این صورت چرخه عادی قائدگی یا همان عادت ماهانه رخ می دهد.

چگونه دختردار شویم

افزایش احتمال دختر شدن جنین

چند نکته اساسی و مهم برای بارداری سریع

چگونه خیلی سریع باردار شویم
تمرین های سبک مناسب ترین ورزش ها برای افرادی که قصد باردار شدن را دارند می باشند
  • به هیچ وجه خود را در معرض ورزش های سنگین و شدید قرار ندهید. ورزش های سنگین به خصوص طولانی مدت برای بارداری خوب نیستند. پس جدا از آن ها خودداری کنید. ورزش های سبک تر در هفته مناسب ترین تمرینات برای افرادی هستند که قصد باردار شدن را دارند.
  • باید بدانید که افزایش سن با کاهش قدرت باروری در فرد رابطه ی مستقیمی دارد. هر چه سن شما افزایش می یابد قدرت باروری نیز کاهش پیدا می کند. پس اگر قصد دارید باروری خوبی را تجربه کنید و در آن دچار هیچ مشکلی نشوید بارداری در سن مناسب را تجربه کنید.
  • نه فقط کیفیت تخمک، بلکه کیفیت و کمیت اسپرم نیز در افزایش قدرت بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که هر دوی اسپرم ها و تخمک ها از قدرت باروری بالایی برخوردار باشند به طور قطع بارداری به بهترین وجه ممکن شکل خواهد گرفت.
چگونه خیلی سریع باردار شویم
  • افزایش تعداد اسپرم ها در افزایش شانس بارداری سریع نقش مهمی را ایفا می کنند. اسپرم های سالم اند که تخمک را بارور می کنند و مسلما اسپرم های ناسالم از قدرت کافی برای بارور کردن برخوردار نیستند. برای افزایش قدرت باروری در اسپرم حتما از مصرف نوشیدنی های الکلی، داروهای روان گردان و مصرف تنباکو دوری کنید. مواد مغذی به خصوص ویتامین سی، اسید فولیک و روی بهترین جایگزی و وعده غذایی برای تقویت قدرت باروری در اسپرم ها هستند.
  • سونا و حمام داغ عملکرد باروری در مردان را با مشکل مواجه می کند. گرمای بیش از حد باعث میشود تا اسپرم ها نابود شوند.

جلوگیری از بارداری ناخواسته

سخن پایانی

باردار شدن و داشتن فرزند (جدا از تمکز کردن بر روی جنسیت کودک) لذتیست که هر فردی بعد از ازدواج خود دوست دارد آن را تجربه کند. اما اگر کمی واقع بینانه به این مسئله توجه کنیم می بینیم که عده ای از افراد برای اینکه حاملگی خوبی داشته باشند با دغدغه هایی مواجه اند. مشکلات عدم ناباروری در زوجین یکی از مشکلات رایج در جامعه ی ماست. برخی از این مشکلات نتیجه ی سبک نادرست زندگی ماست. تغذیه نادرست، رژیم های غلط، استفاده از مواد مضر( تنباکو، روان گردان و …)، تاثیر اشعه های مضر و اینترنت و … همگی می توانند دلیلی بر عدم ناباروری افراد باشند. در بسیاری از مواد می توان این مشکلات را به راحتی با تغییر در سبک زندگی برطرف کرد. ما در این مقاله راهکارها و روش های ساده اما کاربردی را ارائه کرده ایم که با رعایت کردن دقیق آن ها به راحتی می توانید بارداری سریعی را تجربه کنید. فراموش نکنید که مشورت با پزشک متخصص شانس باردار شدن شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

سوالات متداول

آیا اسپرم ها در بارداری سریع نقش زیادی دارند؟

بله، برای اینکه بارداری سریع تری داشته باشید باید به این نکته هم توجه زیادی داشته باشید که کیفیت و کمیت اسپرم ها نیز در افزایش قدرت بارداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

آیا ورزش کردن به بارداری سریع کمک میکند؟

بله اما ورزش های سبک. اگر ورزش های سنگین انجام میدهید و یا ورزش را به طور حرفه ای دنبال میکنید باید برای حاملگی بهتر و سریع تر از انجام ورزش های سنگین خوداری کنید و به انجام ورزش های سبک بپردازید.

سبک زندگی و عادت های غذایی چه قدر میتوانند تاثیر گذار در حاملگی ما باشند؟

از آنجایی که نوع سبک زندگی و داشتن یک رژیم غذایی درست و تغییر عادات بد غذایی در بارداری موثر و مهم است این موضوع به شما کمک می کند تا حاملگی سریع تری را تجربه کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید