اشکان معروفی 934 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا می‌باشد. شبکه پیام‌رسان واتساپ به خودی خود از امنیت بسیار بالایی برخوردار است ولی با این حال امکان دارد که اشخاص ثالثی به اکانت واتساپ ما دسترسی پیدا کنند. خوشبختانه هک شدن واتساپ اغلب با نشانه‌هایی همراه است که می‌تواند کاربران را از این موضوع خبردار کند.

در این مقاله به معرفی نشانه‌های هک شدن واتساپ می‌پردازیم و راه‌های مقابله با آن و امن کردن اکانت واتساپ را به شما آموزش خواهیم داد. با ما در سایت چگونه همراه شوید.

واتساپ، شبکه پیام رسان کاملا ایمن:

واتساپ از امنیت بالایی برخوردار بوده و هک شدن واتساپ به صورت مستقیم تقریبا غیر ممکن است. هرچند هکرها می‌توانند با استفاده از ابزارهای جاسوسی در قالب اپلیکیشن‌ها، اکانت واتساپ شما را هک کنند. چنین امری تنها در زمانی امکان پذیر است که شما یک اپلیکیشن را از منبعی ناشناس دریافت و آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

همچنین اگر نلفن همراهتان در اختیار کسی باشد، آن شخص قادر است تا اکانت واتساپ شما را بر روی یک دستگاه دیگر سینک کند. در نتیجه شما نباید تلفن همراتان را به اشخاص ناشناس بسپارید. هرچند برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی می‌توانید بر روی واتساپ خود رمز بگذارید که آموزش آن را در انتهای همین مقاله به شما خواهیم داد.

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ

روش مستقیمی که به شما نشان دهد که واتساپ‌تان هک شده است وجود ندارد. البته هک شدن واتساپ با برخی از نشانه‌ها همراه است. اگر هرکدام از این نشانه‌ها را در تلفن همراهتان مشاهده کردید، لازم است تا به هک شده اکانت واتساپ خود شک نمایید.

1 – مصرف بالای اینترنت:

اگر متوجه این موضوع شدید که مصرف اینترنت شما بیش از حد سابق می‌باشد، باید این احتمال را در نظر بگیرید که یک برنامه جاسوسی در بک‌گراند تلفن همراهتان مشغول فعالیت است. این موضوع می‌تواند نشانی از هک شدن اکانت واتساپ شما باشد.

2 – مصرف بالای باطری:

هک شدن واتساپ باعث می‌شود تا تلفن همراه شما بیش از پیش باطری مصرف نماید. به خصوص اگر اکانت واتساپ شما بر روی نسخه وب یا برنامه ویندوزی واتساپ فعال باشد، مصرف باطری گوشی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

3 – مشاهده پیامی که شما آن را ارسال نکرده‌اید، نشان از هک شدن واتس اپ:

اگر واتساپ خود را باز کردید و متوجه شدید که پیامی از سمت شما برای کسی ارسال شده، بدون آن که شما آن را ارسال کرده باشید، اکانت واتساپ شما هک شده است.

4 – تاریخ آخرین بازدید شما شک برانگیز باشد:

یکی دیگر از مواردی که خبر از هک شدن واتساپ شما می‌دهد، صحیح نبودن تاریخ آخرین بازدید شماست. اگر گمان می‌کنید که اکانت واتساپ شما هک شده است، اینترنت خود را خاموش کرده و با تلفن دیگری، اکانت واتساپ خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که پس از آفلاین شدن شما، اکانت شما فعالیت داشته، اکانت شما هک شده است.

5 – اعلان فعال بودن نسخه وب واتساپ:

اگر در گوشی خود اعلان فعالیت واتساپ در نسخه وب را دریافت نمودید، در صورتیکه نسخه وب واتساپ خود را فعال نکردید، شخصی به اکانت شما دسترسی پیدا کرده است.

6 – اختلال در عملکرد گوشی:

اگر متوجه اختلال در عملکرد تلفن همراه خود شدید، ممکن است یک نرم افزار جاسوسی در تلفن شما مشغول فعالیت باشد. برای مثال اگر صفحه شما بدون دلیل روشن می‌شود و یا بدون فعالیت برنامه‌ای تلفن شما درحال استفاده از دیتا می‌باشد، باید به این موضوع شک کرده و احتمال هک شدن واتساپ خود را در نظر بگیرید.

چگونه بفهمیم واتساپ ما چک میشود

چگونه بفهمیم چه کسانی پروفایل واتساپ ما را چک میکنند

روش‌های مقابله با هک شدن واتساپ:

برای جلوگیری از هک شدن واتساپ خود لازم است تا مجموعه‌ای از اقدامات بسیار مهم را انجام دهید. هر یک از این اقدامات می‌تواند اکانت شما را یک مرحله امن‌تر نماید.

1 – بر روی واتساپ خود رمز بگذارید:

گذاشتن رمز بر روی اکانت واتساپ، امنیت اکانت را افزایش داده و احتمال هک شدن واتساپ شما را کاهش می‌دهد. اگر تلفن همراه شما دارای سنسور اثر انگشت می‌باشد، می‌توانید آن را برای ورود به واتساپ خود فعال نمایید. در غیر این صورت لازم است تا از برنامه‌های ثالثی که امکان رمزگذاری روی سایر برنامه‌ها را می‌دهند، استفاده نمایید.

برای فعال کردن اثر انگشت برای ورود به واتساپ طبق راهنمای زیر عمل کنید:

مرحله اول: وارد واتساپ شده و روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک نمایید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ

مرحله دوم: گزینه Settings را انتخاب نمایید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
گزینه Settings را انتخاب کنید.

مرحله سوم: بر روی گزینه Account کلیک کنید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
گزینه Account را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: بر روی گزینه Privacy کلیک کنید. 

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
گزینه Privacy را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: گزینه Fingerprint lock را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
در انتهای منو، گزینه Fingerprint lock را انتخاب کنید.

مرحله ششم: گزینه Unlock whit fingerprint را فعال کرده و انگشت خود را بر روی حسگر اثر انگشت گوشی‌تان قرار دهید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
گزینه Unlock with fingerprint را فعال نمایید.

برای گذاشتن رمز با استفاده از برنامه‌های ثالث نیز می‌توانید در گوگل پلی یا اپ استور، عبارت App lock را جست و جو کرده و از این برنامه‌ها استفاده نمایید.


2 – فعال کردن تایید دو مرحله‌ای:

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای یکی دیگر از راه‌های ایمن‌تر نمودن واتساپ می‌باشد. برای فعال کردن تایید دو مرحله‌ای واتساپ، مراحل یک تا سه که در آموزش رمز گذاشتن روی واتساپ آموزش دادیم را طی کنید. سپس برای ادامه کار طبق آموزش زیر پیش بروید.

مرحله اول: در صفحه Account بر روی گزینه Two-step verification کلیک کنید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
گزینه Two-step verification را انتخاب کنید.

مرحله دوم: بر روی گزینه ENABLE در پایین صفحه کلیک نمایید.

چگونه بفهمیم واتساپ مان هک شده است + نشانه‌های هک شدن واتساپ
روی آیکون ENABLE کلیک کنید.

مرحله سوم: یک پین کد شش رقمی برای اکانت خود تعریف کنید. پس از تعریف کردن پین کد، لازم است تا یکبار دیگر آن را وارد نمایید.

ساخت ایمیل جدید

مرحله چهارم: حال برنامه از شما می‌خواهد تا یک آدرس ایمیل وارد کنید. این ایمیل برای زمانی کاربرد دارد که شما پین کد وارد شده را فراموش کرده باشید. ایمیل خود را درون کادر Email وارد کرده و سپس یکبار دیگر نیز این کار را انجام دهید.

مرحله آخر: در آخر نیز بر روی گزینه DONE کلیک کنید.

با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای، گامی موثر جهت کاهش احتمال هک شدن واتساپ خود بر خواهید داشت.

لاگ اوت واتساپ

چگونه از واتساپ خارج شویم

3 – نصب آنتی ویروس:

نصب آنتی ویروس می‌تواند اقدام بسیار مفیدی برای جلوگیری از نصب برنامه‌های جاسوسی روی تلفن همراه‌تان باشد.

برای دانلود آنتی ویروس می‌توانید به گوگل پلی و یا اپ استور مراجعه کرده و کلمه Antivirus را جست و جو کنید.


4 – رعایت نکات امنیتی:

چهارمین موردی که باعث کاهش احتمال هک شدن واتساپ شما می‌شود، رعایت نکات امنیتی از جانب خود شما می‌باشد.

  • گوشی موبایل خود را به دست افراد ناشناس نسپارید. حتی اگر برای اموری چون تعمیرات مجبور به دادن گوشی موبایل خود به افراد ناشناس هستید، واتساپ خود را پاک نموده و سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید. همچنین بهتر است تا تمامی برنامه‌های اجتماعی خود را پاک نمایید. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم که بر روی برنامه‌های خود رمز بگذارید.
  • QR-code واتساپ خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. اگر شخصی QR-code واتساپ شما را داشته باشد می‌تواند به اکانت شما وارد شود.
  • سیم کارت خود را در گوشی دیگران وارد نکنید. اگر سیم کارت شما به صورت موقت دست کسی باشد، آن شخص می‌تواند اکانت واتساپی که با آن سیم کارت ساخته‌اید را هک کند.

جمع بندی:

هک شدن واتساپ به خودی خود عملا غیر ممکن می‌باشد اما سهل انگاری کاربران باعث می‌شود تا گاها امنیت واتساپ آنها به خطر افتاده و اکانت‌شان هک شود.

با رعایت نکات فوق و استفاده از روش‌های گفت شده برای امن‌تر کردن اکانت واتساپ می‌توانید احتمال هک شدن واستاپ خود را به حداقل برسانید.

همچنین اگر گمان می‌کنید که اکانت واتساپ شما هک شده است، بهترین کار نصب یک آنتی ویروس و همچنین زیر نظر داشتن تاریخ آخرین بازدید اکانت‌تان می‌باشد و در نهایت میتوانید با حذف اکانت واتساپ را انجام دهید و دوباره اقدام به نصب و استفاده از آن کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید