تیم چگونه 192 روز پیش بدون دیدگاه

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

اسهال یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی است که هر فردی در طول عمر خود به آن مبتلا شده و اغلب در تابستان شیوع بیشتری دارد. اسهال علل مختلفی دارد و می‌تواند خفیف یا حاد باشد و در برخی مواقع کشنده. کهنسالان و کودکانی که دچار این اختلال گوارشی می‌شوند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
مدت زمان اسهال معمولا به فردی که به آن مبتلا شده است بستگی دارد. اگر افراد به سرعت دست به دامن درمان های خانگی شوند، ممکن است آن قدرها طول نکشد. پس لازم است با درمان خانگی اسهال که موثر و سریع باشند آشنا شوید. این درمان ها با مواد مغذی و در دسترس در خانه و بدون مصرف داروهای شیمیایی با همان اثربخشی عمل می کنند با این تفاوت که عوارض جانبی ندارند.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

علل اسهال

بزرگترین و اصلی ترین علت اسهال عوامل عفونی است که این عوامل از طریق مختلف وارد بدن می شود. گاهی با خوردن میوه و سبزی که به درستی و کامل شستشو داده نشده باشد اسهال ایجاد می شود. در بعضی مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت به خصوص بعد از اجابت مزاج عفونت موجود در دست هایی که شسته نشده اند و.. وارد بدن شده و اسهال رخ می دهد.

  • عفونت‌های ویروسی و باکتریایی
  • بی احتیاطی در رژیم غذایی و خوردن غذاهایی که سیستم گوارش را بر هم بزند.
  • مسمومیت غذایی
  • مصرف آب آلوده
  • برخی آنتی بیوتیک‌ها
  • انجام برخی عملهای جراحی
  • فشارهای عصبی نظیر اضطراب و استرس
  • مسافرت
  • تغییرات آب و هوا

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

علائم کم آبی بدن در بزرگسالان

  • تشنگی بیش از حد
  •  خشکی دهان یا پوست
  •  کمی ادرار یا ادرار نداشتن
  •  ضعف، سرگیجه 
  • خستگی
  •  ادرار تیره رنگ

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

علائم کم آبی بدن نوزادان و کودکان

  • نداشتن پوشک مرطوب در سه ساعت یا بیشتر
  • دهان و زبان خشک
  •  تب بالاي 39 درجه سانتی گراد
  •  گریه بدون اشک
  •  خواب آلودگی، عدم پاسخگویی یا تحریک پذیری

درمان اسهال

ترکیب ORS خانگی

  • 5 فنجان یا یک لیتر آب
  • 6 قاشق چای خوری شکر
  • نصف یک قاشق چای خوری نمک دریا

چگونه کبد چرب را درمان کنیم

سالم بمانیم

تمام مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب نمایید و برای جلوگیری از کم آبی ، آن را بنوشید . همچنین می توانید آب یک الی دو عدد لیموی دیگر را نیز به آن اضافه کنید.

دارچین

  • یک قاشق چای خوری دارچین
  • یک فنجان آب گرم

دارچین و آب را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید سپس آن را به آرامی بنوشید و این کار را حدود یک ساعت تکرار کنید تا احساس بهبودی به شما دست بدهد.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

دانه شنبلیله

  • نصف قاشق چای خوری دانه شنبلیله
  • یک لیوان آب
  • یک لیوان ماست

شنبلیله نیز یکی از درمان های خانگی موثر برای مشکلات مختلف از جمله سوء هاضمه و اسهال می باشد . مواد ذکر شده را با بکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید و به طور منظم برای درمان اسهال استفاده کنید . همچنین می توانید یک قاشق دانه شنبلیله را در آب بریزید و یک شب کامل آن را نگه دارید و صبح روز بعد آن را میل کنید.
همچنین ترکیب 2 قاشق چای خوری دانه شنبلیله و 2 قاشق چای خوری دانه زیره سبز می تواند به صورت پودر شده با یکدیگر مخلوط شود. ترکیب این دانه ها در یک کاسه ماست و سه بار مصرف آن در روز برای اسهال مفید خواهد بود.

درمان بدون نسخه

اگر علائم اسهال حاد ندارید، می‌توانید با مشورت و نظارت پزشک خود چند دارو مصرف کنید که بدون نسخه می‌توان خرید که به درمان خانگی اسهال کمک می‌کند. در ادامه فهرستی از داروهایی را ارائه می‌کنیم که می‌توان بدون نسخه‌ی پزشک برای درمان اسهال تهیه کرد:

  • بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول و Kaopectate)؛
  • لوپرامید (Imodium).

این داروها فقط می‌توانند باعث کاهش علائم دردناک اسهال شوند نه این که علت اصلی را درمان کنند. کسانی که مبتلا به اسهال مزمن هستند، نباید بدون مشورت و نظر پزشک این داروها را مصرف کنند. منظور از اسهال مزمن، اسهالی است که بیش از ۱۴ روز طول بکشد. این نوع اسهال می‌تواند علل مختلفی داشته باشد.
اگر کودک شما دچار اسهال شد، باید بیشتر احتیاط کنید. کم شدن آب بدن ناشی از اسهال می‌تواند خطر زیادی به همراه داشته باشد و کودکان به‌سرعت به آن مبتلا می‌شوند. کم آبی شدید بدن می‌تواند زندگی انسان را تهدید کند. داروهای بدون نسخه‌ای که اینجا معرفی کردیم، برای درمان اسهال کودکان توصیه نمی‌شود، پس بهتر است در این موارد با پزشک خود مشورت کنید. کودکان زیر ۳ ماه را که دچار اسهال شده‌اند، باید فورا نزد پزشک برد.
اگر اسهال شما خونی باشد، و بیش از ۷ روز علائمی مثل تب، دل‌پیچه‌ی شدید یا اسهالی که روزبه‌روز بدتر می‌شود، داشته باشید باید حتما تحت مداوا قرار بگیرید.


بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

ماست

خیلی‌ها می‌دانند ماست بعضا ترش است اما بسیاری تعجب می‌کنند اگر بدانند ماست باکتری‌های مفیدی دارد که به سرعت به درمان اسهال کمک می‌کند.

آن‌چه نیاز دارید

– ماست
– موز (میوه‌های دیگر)

چگونه دیابت را کنترل و درمان کنیم

سلامتیت مهمه

دستورالعمل

هنگام خرید ماست از فروشگاه یادتان باشد بهتر است دنبال ماستی باشید که طعم‌دار نباشد، چرا که بهتر علیه اسهال عمل می‌کند. می‌توان آن را با میوه‌هایی چون موز مخلوط کرد تا مزه‌ی بهتری داشته باشد.
توجه: مصرف ماست دو بار در روز به بهبود موثر اسهال کمک می‌کند. اضافه کردن یک موز به آن هم ایده‌ی خوبی است.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

زنجبیل

در حالی‌که بسیاری از افراد می‌دانند زنجبیل برای برخی مشکلات گلو و صدا استفاده می‌شود، بیش‌تر آن‌ها نمی‌دانند برای مشکلات شکم هم به کار می‌رود. علاوه‌بر اسهال، می‌تواند برای تسکین گرفتگی و درد شکم هم استفاده شود.

آن‌چه نیاز دارید

– زنجبیل
– رنده
– عسل

دستورالعمل

آن‌چه باید انجام دهید این است که ابتدا یک تکه‌ی کوچک زنجبیل برداری. می‌توانید آن را رنده کنید، خیلی خوب رنده می شوند. آن را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و بخورید.

یادتان باشد اگرچه ممکن است طعم آن کمی برایتان قوی باشد، از نوشیدن آب خوددای کنید تا اثرات مثبت آن را به راحتی احساس کنید.

توجه: برای کسانی که زنجبیل تند نمی‌خورند، پودر زنجبیل هم می‌تواند استفاده شود. بعد از مصرف مقدار کمی از این پودر آب ننوشید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

دمنوش بابونه

اگرچه تمام انواع چای روی بدن اثرگذار هستند، یک نوع چای برای تسکین دردهای ناشی از اسهال استفاده می‌شود و آن چای بابونه است. نکته‌ی عالی درباره‌ی این چای آن است که بخش‌های ناراحت دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد و هرچه سریع‌تر اسهال متوقف می‌شود.

آن‌چه نیاز دارید

– چای بابونه
– لیمو
– آب تمیز

دستورالعمل

ظرف چند دقیقه چای بابونه را با آب داغ دم کنید. برای آن‌که طعم بهتری بگیرد، مقداری آب لیمو به ان اضافه کنید.
همچنین، در صورتی که دوست ندارید در چای بابونه‌تان آب‌لیمو بریزید، شاید بهتر باشد آب لیمو را در یک لیوان آب بریزید و بخورید. این کار به تسکین دردهای اسهال کمک می‌کند.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

سوپ هویج

هویج به داشتن بینایی واضح و بی‌نقص چشم کمک می‌کند اما به جز این، خواص دیگری نیز دارد که می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

هویج، نه تنها به درمان سریع‌تر اسهال کمک می‌کند، بلکه بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای بهبود سریع‌تر تامین می‌کند.

آن‌چه نیاز دارید

– هویج
– نصف فنجان آب
– نمک

دستورالعمل

باید هویج‌ها را با نصف فنجان آب بپزید. در حین پختن هویج‌ها، کمی نمک به آن‌ها بزنید تا سوپ‌تان مزه‌ی بهتری بگیرد.
توجه:‌ برای گرفتن نتایج بهتر، این سوپ را باید تا چند روز پس از اسهال مصرف کنید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

مصرف مایعات

گاهی اوقات آدم‌ها فراموش می‌کنند نوشیدن آب چقدر در آغاز اسهال مهم است. توصیه می‌شود افرادی که چیزی حس نمی‌کنند روزانه ۸ لیوان آب بنوشند و کسانی که از اسهال رنج می‌برند باید روزانه حدود ده لیوان آب بنوشند تا از کم‌آب شدن بدن‌شان جلوگیری کنند.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

سیب

سیب ترد و خوشمزه است و یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان است. این میوه غنی از مواد مغذی گیاهی و برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند وضعیت سلامتی بدن را بهبود بدهند و از برخی بیماری‌ها مانند اسهال جلوگیری کنند. سیب را می‌توانید برای تهیه‌ی سرکه استفاده کنید، به صورت خام بخورید یا با آن خوراکی‌های خوشمزه تهیه کنید. این میوه دارای فیبر فراوانی است و بخشی از رژیم مبست که در بالا ذکر شد، است. سیب تازه واقعا در تامین فیبر و تسکین درد معده مفید است. شما می‌توانید سیب را به راحتی هضم کنید و قندهای طبیعی، مواد مغذی و پکتین بیش‌تری دریافت کنید. بهتر است ۲ تا ۳ سیب در روز برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و خلاص شدن سریع از شر اسهال مصرف کنید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

سوپ مرغ

زمانی که مبتلا به اسهال هستید، مواد مغذی و آب بدن‌تان را از دست می‌دهید. در نتیجه، باید مایعات بیش‌تری به بدن‌تان برسانید برای این‌که انرژی و قدرت بیش‌تری به‌دست بیاورید و سریع‌تر با بیماری مبارزه کنید. با این حال، شما نباید از مرغ در غذاهای چرب استفاده کنید زیرا ممکن است اسهال شما وخیم‌تر شود. سوپ مرغ بسیار خوشمزه و سالم است و برای همه، از جمله کودکان و بزرگسالان مناسب است. این روش درمانی بسیار ساده است و شما می‌توانید این سوپ را در خانه میل کنید. برای به‌دست آوردن بیش‌ترین فایده از این سوپ، می‌توانید هویج هم به آن اضافه کنید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

آبلیمو

آب لیمو یک نوشیدنی طراوت بخش است که همه‌ی ما به خوبی آن را می‌شناسیم. در موقع اسهال، به خاطر از دست رفت مایعات و الکترولیت، احساس ضعف به شما دست خواهد داد. برای مبارزه با این ضعف، باید کمی آب لیمو را به آب ولرم اضافه کنید و دفعات زیادی در روز از آن مصرف کنید. این کار نه تنها انرژی مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد، بلکه برای درمان اسهال نیز خوب خواهد بود. می‌توانید به این نوشیدنی کمی نمک اضافه کنید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها
Selective focus on the sea salt in front spoon

نمک وشکر

نمک حاوی سدیم است که یک الکترولیت است که می تواند برای جلوگیری از کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده شود. به علاوه، نمک در مبارزه با عفونتها به حفظ سطح pH  دستگاه گوارش کمک میکند.
طریق و مقدار مصرف: اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری نمک به ۱ لیتر و یا ۴ فنجان آب فیلتر شده. سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید در فواصل زمانی کوتاه در طول روز بنوشید.

ریحان

ریحان، دارای خواص ضد اسپاسم و همچنین داروی خوبی برای اسهال و استفراغ است. می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ جلوگیری کند.
طریقه و مقدار مصرف: مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل  ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده. همچنین می توانید  ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید. همچنین می توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

چگونه خروپف را درمان کنیم

دم کرده زیره،دارچین،زنجبیل

یکی از راهکارهای درمان خانگی اسهال مصرف دم کرده تهیه شده از یک قاشق چایخوری پودر زیره با همان میزان دارچین و زنجبیل خشک است. این مخلوط را در یک فنجان آب گرم حل کرده و 3 بار در روز از آن بخورید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

بومادران

بومادران یکی از گیاهان دارویی بسیار باارزش است که دارای خواص نسبتاً زیادی است. از جمله خواص اصلی آن، اثرات ضداسپاسم، ضدنفخ، ضدورم (ضدالتهاب)، مقوی معده، صفراآور و برطرف کردن بی‌اشتهایی است. مصرف خوراکی آن جهت برطرف کردن مشکلات روده‌ای – معده‌ای از جمله اسهال و دل‌درد بسیار موثر است.

بومادران سالیان دراز در طب عوام به‌ عنوان بندآورنده خونریزی از جمله هموروئید و قاعدگی مصرف می‌شود. اثر بندآورنده خون این گیاه را مربوط به آلکالوئید آکی‌لتین می‌دانند که باعث کاهش زمان انعقاد می‌شود. بومادران در مشکلات پیش‌قاعدگی (PMS) باعث منظم شدن قاعدگی، کاهش خونریزی ماهیانه و کاهش درد می‌گردد.

اثر دیگر آن بهتر نمودن جریان گردش خون بوده و به‌ عنوان یک داروی ضد ترومبوز مغزی و شریانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تقویت رگ‌های واریسی از دیگر آثار خوب این گیاه است. اثر ضد میکروب قوی و کاهش پرفشاری خون بومادران نیز مکرراً گزارش شده است. از اثرات دیگر آن می‌توان خاصیت ضد حساسیت آن را ذکر نمود. همچنین می‌توان به‌ عنوان یک گیاه معرق آن را در سرماخوردگی مصرف نمود.
احتیاط: بهتر است در زمان حاملگی و شیردهی از این گیاه استفاده نشود.
طریقه و مقدار مصرف: مقدار 2 تا 4 گرم از سرشاخه‌های گل‌دار را با حدود یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه می‌جوشانیم؛ سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌شود. این مقدار مصرف را می‌توان بین

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

موز

قبلا هم ذکر کردیم، که موز با مواد دیگری ترکیب می‌شود تا مشکلات شکمی از جمله اسهال را برطرف کند. اگر هیچ کدام از مواد ذکر شده در بالا را ندارید، خوردن یک عدد موز می‌تواند مفید باشد زیرا پکتین فراوانی دارد که به توقف اسهال کمک می‌کند.

دستورالعمل

می‌توانید موز را به تنهایی و به عنوان میان وعده بخورید یا آن را با مواد دیگری مثل ماست ساده یا تعدادی از مغزها ترکیب کنید. یادتان باشد موز باید رسیده باشد تا کاملا تاثیرگذار باشد.
هشدار: موز نارس می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه گوارش شود.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

آب نارگیل 

یک لیوان آب نارگیل را دوبار در روز بخورید. برای دفع آب بدن ناشی از اسهال، برای چند روز بخورید. اسهال اغلب می تواند منجر به کم آبی شود. در چنین مواردی، آب نارگیل یک درمان خانگی عالی است. این غنی از مواد معدنی یا الکترولیت ها است که مایعات بدن را دوباره پر می کند. این همچنین گردش خون را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت از اسهال بازگردید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

کدو تنبل 

یک فنجان کدو تنبل دو بار در روز داشته باشید. این را برای دو تا سه روز تکرار کنید تا از اسهال تسکین پیدا کنید. الیاف محلول موجود در کدو باعث تقویت مدفوع می شوند. کدو تنبل نیز دارای سطوح بالاتری از پتاسیم است و خوردن آن مایعات بدن با الکترولیت ها را دوباره پر می کند.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

آناناس

آناناس شامل برملائین است که با عفونت ناشی از اسهال مبارزه می کند. محتوای ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. یک فنجان آناناس ریز شده بخورید تا اسهال برطرف شود. یک فنجان یا دو فنجان در روز مصرف کنید.

بهترین راه های درمان فوری اسهال در خانه + علت ها

زردچوبه

زردچوبه به علت خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن شناخته شده است. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه در یک لیوان آب گرم یا سرد بریزید تا یک تونیک مؤثر برای سیستم گوارشی تهیه شود و همچنین یک محلول برای اسهال عفونی و التهابی فراهم آید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات آب، فیبر و الکترولیت ها را فراهم می کند. میوه، و سبزیجات را بخارپز کنید تا هضم آنها آسانتر شود. علائم خود را برای اطمینان از اینکه بدتر نمی شود، بررسی کنید. 

غذاهایی که نباید بخورید

غذاهای سرخ شده و چرب معمولا برای افراد مبتلا به اسهال خوب نیستند. شما همچنین باید غذاهای دارای فیبر بالا مانند سبوس و همچنین میوه ها و سبزیجاتی که می توانند نفخ را افزایش دهند محدود کنید. غذاهایی که باید اجتناب کنید عبارتند از:

  • شیرین کننده های مصنوعی (که در آدامس، نوشابه های رژیمی و مواد جایگزین  شکر وجود دارد)
  • لوبیا
  • انواع توت ها
  • کلم بروکلی
  • کلم
  • گل کلم
  • نخود
  • قهوه
  • ذرت
  • بستنی
  • شیر
  • نخودفرنگی
  • فلفل
  • چای
  • آلو
  • سبزیجات با برگ های سبز (مثل کاهو)

نکات لازم

  • در صورتی که فرد دچار اسهال مشکلاتی دارد که استفاده از مایعات را برایش محدود شده، پیش از شروع مصرف زیاد مایعات حتما باید با پزشک مشورت کند.
  • کودکان، زنان باردار و سالمندان مبتلا به اسهال باید بسیار مراقب باشد.
  • شیرخوارانی که شیر خشک می خورند باید با مشورت پزشک از شیر خشک مناسب تری استفاده کنند، اما در مورد شیرخوارانی که شیر مادر می خورد، هیچ تفاوتی ندارد و نباید شیر مادر قطع شود.
  • کم شدن آب بدن ناشی از اسهال می تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از دادن هر دارو باید با یک پزشک مشورت شود.
  • چند داروی بدون نسخه می تواند به درمان اسهال کمک کند. داروهایی مانند بیسموت (Pepto-Bismol)، آتاپولگیت (Kaopectate) و لوپرامید (Imodium) بدون درمان علت بیماری، به کاهش علائم اسهال کمک می کند. افراد با اسهال مزمن نباید این داروها را بدون مشورت با پزشک استفاده کنند.
  • بدون تجویز پزشک نباید بیش از دو روز خوددرمانی کرد و داروی ضد اسهال خورد. مصرف بیش از اندازه این داروها مشکل ساز شده و باعث یبوست می شود. در صورت داشتن تب یا اثر خون در مدفوع باید حتماً به پزشک مراجعه شود.
  • غذاهایی بخورید که پکتین بالایی دارند ؛ مثل سیب ، موز و ماست . پکتین یک فیبر حلال محلول در آب است و به کاهش اسهال کمک می کند
  • غذاهایی را بخورید که پتاسیم بالایی دارند ؛ مثل آبمیوه ، نوشیدنی های ورزشی و سیب زمینی بدون پوست و موز . پتاسیم اغلب برای از بین بردن اسهال موثر است.
  • مواد غذایی مصرف کنید که سدیم بالایی دارند ؛ مثل سوپ ، نوشیدنی های ورزشی ، کراکرها و چوب شور و نمک . سدیم به نگهداشتن آب در بدن کمک می کند و بنابراین بدن با کم آبی مواجه نمی گردد.
  • به اندازه کافی پروتئین بخورید :گوشت گاو کبابی ، گوشت بوقلمون ، مرغ و تخم مرغ پخته شما را از خستگی در چنین شرایطی دور نگه می دارد.
  • هنگام استفاده از سبزیجات و میوه ها، آنها را به خوبی بپزید و خام مصرف نکنید :بعضی از میوه ها و سبزیجات خام، اسهال را بدتر می کنند. مواد غذایی را استفاده کنید که در آن ها هویج ، قارچ ، کرفس ، پوره گوجه فرنگی ، مارچوبه ، سیب زمینی بدون پوست به صورت پخته یا سوخاری به کار رفته باشد. از نوشیدنی های کربنیزه ، الکلی ، کافئین دار و همچنین غذاهای سرد یا داغ استفاده نکنید.
  • از محصولاتی که حاوی تنباکو هستند ، دوری کنید :زیرا گوارش شما را به مشکل می اندازد.
  • از غذاهای بیش از حد چرب و سرخ کردنی استفاده نکنید .
  • از مواد خوراکی که باعث نفخ می شوند ، مثل جویدن آدامس و نوشیدنی های کربن دار دوری کنید، زیرا گوارش شما را به مشکل می اندازند.
  • مصرف محصولات حاوی شیر و خود شیر را محدود کنید زیرا هضم سختی دارند و اسهال را افزایش می دهند.
  • از آجیل ، میوه خام ، سبزیجات ، نان غلات کامل و محصولات سبوس دار استفاده نکنید زیرا مشکلات گوارشی زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.
منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید