تیم چگونه 404 روز پیش بدون دیدگاه

پاک کردن کش cache گوشی های آیفون

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه cache گوشی های آیفونی را پاک کنیم و از شر آن در گوشی‌های با سیستم عامل ios خلاص شویم. پاک کردن حافظه پنهان در آیفون می‌تواند به بهبود عملکرد آن و آزاد کردن فضای ذخیره سازی کمک کند. مراحل دقیق پاک کردن کش در آیفون در ورژن های متخلف تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. در ادامه همراه چگونه باشید تا بتوانید این کار را به دقت انجام دهید.

پاک کردن کش در آیفون و آی پد

اگر شما هم جز کسانی هستید که از پر شدن حافظه دستگاه ایفونی خود عصبی هستید یا از عملکرد برخی برنامه ها راضی نیستید، میتوانید با انجام مراحل زیر کش های گوشی آیفونی خود را پاک کنید تا به بهبود سرعت گوشی کمک کنید.

  • به برنامه تنظیمات بروید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • iPhone Storage یا iPad Storage را انتخاب کنید.
  • برنامه ای را که می خواهید کش آن را پاک کنید پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • روی گزینه Delete App ضربه بزنید.

توجه کنید که در آیفون چیزی به عنوان پاک کردن کش بصورت مجزا نداریم و شما باید برنامه را به طور کامل پاک کنید تا کش های برنامه حذف شود. توجه کنید اگر بخواهید برنامه حذف شود اما اطلاعات آن ذخیره بماند روی گزینه Offload App ضربه بزنید.


حالا کش چیست و چرا باید آن را پاک کنیم؟

در تلفن همراه، کش نوعی حافظه است که برای ذخیره موقت داده‌ها یا اطلاعاتی که اغلب به آنها دسترسی لازم است و برای بازیابی سریع استفاده می‌شود. این داده‌ها ممکن است شامل داده‌های برنامه‌ها، صفحات وب، تصاویر، ویدئوها و انواع دیگر داده‌هایی باشد که توسط برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف روی تلفن استفاده شود.

این ویژگی در گوشی های آیفونی هم به چشم میخود و میتواند عملکرد گوشی آیفونی شما را کاهش دهد. شما با پاک کردن کش میتوانید این حافظه را خالی کنید تا سیستم بتواند روان تر کار خود را به مانند روز اول انجام دهد.

در برخی موارد عدم خالی کردن کش در آیفون میتواند شما را در استفاده از برنامه ها دچار اختلال کند و نتوانید به خوبی از آن برنامه ها استفاده کنید. به عنوان مثال شما پس از نصب اینستاگرام و استفاده از آن اگر دچار مشکلی شوید به مانند ارسال نشدن پست و استوری به شما میگویند تا کش برنامه را خالی کنید.

سخن پایانی

پاک کردن cache یا حافظه پنهان در آیفون به بهبود عملکرد دستگاه و آزادسازی فضای مورد نیاز برای ذخیره فایل‌های جدید کمک میکند. همانطور هم که اشاره شد در گوشی های آیفون شما برای حذف کش ها به طور کامل باید آن برنامه را حذف و دوباره نصب کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید