اشکان معروفی 880 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم

تایید دو مرحله‌ای تلگرام یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش امنیت تلگرام‌تان می‌باشد. تلگرام یکی از برترین شبکه‌های پیام رسان می‌باشد که همگی‌ ما تجربه کار کردن با آن را داشته‌ایم. تلگرام نیز مانند هر برنامه دیگری دارای خلاء‌های امنیتی می‌باشد که باعث به خطر افتادن حساب کاربری شما می‌شود. برای همین لازم است تا از اقدامات افزایش امنیتی چون فعال کردن تایید دو مرحله‌ای استفاده نماییم.

در این مقاله از چگونه به آموزش تصویری فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام می‌پردازیم و درخصوص اهمیت انجام این اقدام امنیتی سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.


آموزش فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای تلگرام کار بسیار ساده‌ای می‌باشد. شما با انجام این اقدام ساده می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را بالا برده و خطر هک شدن تا حد زیادی در امان باشید.

برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام کافیست تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول : وارد برنامه تلگرام شده و روی آیکون نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
روی آیکون نشان داده شده کلیک کنید.

مرحله دوم : روی گزینه Settings کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
روی گزینه Settings کلیک نمایید.

مرحله سوم : گزینه Privacy and Security را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
روی گزینه Privacy and Security کلیک نمایید.

مرحله چهارم : روی گزینه Two-Step Verification یا همان تایید دو مرحله‌ای کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
گزینه Two- Step verification را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم : حال بر روی گزینه Set Password کلیک نمایید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
روی گزینه Set Password کلیک کنید.

مرحله ششم : در این مرحله لازم است تا یک رمز عبور برای حساب کاربری خود تعریف کنید. دقت داشته باشید که این رمز برای ورود آینده شما به حساب تلگرام‌تان مورد نیاز است. پس با دقت رمز عبور خود را تعیین کرده و آن را بخاطر بسپارید. رمز عبور را درون کادر Password وارد کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک نمایید. شما می‌توانید در آینده رمز عبور خود را از بخش تایید دو مرحله‌ای تلگرام تغییر دهید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
رمز عبور مد نظرتان را درون کادر Password وارد کنید و سپس روی Continue ضربه بزنید.

مرحله هفتم : یکبار دیگر رمز عبور خود را در کادر Password وارد کنید و سپس روی Continue کلیک نمایید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
یکبار دیگر رمز عبور خود را در کادر وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.

مرحله هشتم : در این مرحله از فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام می‌توانید یک جمله راهنما برای به یاد آوردن رمز عبور خود وارد کنید. این جمله در زمانی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید به شما کمک می‌کند تا رمز عبورتان را به یاد آورید. جمله راهنمای خود را در کادر Hint وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید. همچنین اگر قصد رد شدن از این مرحله را دارید روی گزینه Skip در بالای صفحه کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
یک متن راهنما برای یادآوری رمز عبور خود انتخاب نمایید. سپس روی گزینه Continue کلیک کنید. در غیر این صورت روی گزینه Skip کلیک کنید.

مرحله نهم : حال آدرس ایمیل خود را در کادر Email وارد کنید. آدرس ایمیل شما برای زمانی مناسب است که رمز عبور را فراموش کرده باشید. در چنین مواقعی می‌توانید به کمک ایمیلی که تلگرام برایتان ارسال می‌کند، اکانت خود را بازیابی کنید. پس از وارد کردن آدرس ایمیل خود، روی Continue کلیک کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
یک ایمیل صحیح و متعلق به خودتان را در کادر Email وارد کرده و سپس روی Continue کلیک کنید.

مرحله دهم : تلکرام یک کد تایید برای ایمیلی که در مرحله قبل وارد کردید خواهد فرستاد. کد ارسال شده را درون کادر Enter code وارد کنید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
کدی که به ایمیل‌تان ارسال شده را درون کادر Enter code وارد نمایید.

مرحله یازدهم : حال بر روی Return to Settings کلیک کنید. حالا با موفقیت تایید دو مرحله‌ای تلگرام شما فعال شد.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
در نهایت نیز روی گزینه Return to Settings کلیک نمایید.

آموزش تغییر تنظیمات تایید دو مرحله‌ای تلگرام

ممکن است که قصد تغییر رمز عبور، ایمیل و یا غیر فعال کردن تایید دو مرحله‌ای تلگرام خود را داشته باشید. در این صورت طبق راهنمای بخش قبل به صفحه Two-Step Verification مراجعه کرده و تغییرات مد نظرتان را اعمال نمایید.

چگونه تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال کنیم
در این صفحه می‌توانید تنظیمات تایید دو مرحله‌ای خود را تغییر دهید و تایید دو مرحله‌ای تلگرام خود را به کلی غیر فعال کنید.

برای تغییر رمز عبور روی گزینه Change Password کلیک کنید.

برای غیر فعال سازی تایید دو مرحله‌ای روی گزینه Turn Password Off کلیک نمایید.

همچنین برای تغییر ایمیل خود از گزینه Change Recovery Email استفاده کنید.


اهمیت فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که به دلیل تعویض گوشی خود یا هر دلیل دیگری، تلگرام را دوباره نصب و اکانت خود را بازیابی کرده باشید. برای اینکار تنها کافیست تا شماره‌ای را که حسابتان را با آن ساخته‌اید به همراه داشته باشید. حال اگر هر شخص دیگری برای لحظاتی به سیم کارت شما دسترسی داشته باشد می‌تواند به راحتی وارد حساب تلگرام‌تان شود و حتی میتواند دیلیت اکانت تلگرام شما را انجام دهد و تمامی اطلاعات شما را به طور کامل پاک کند.

تایید دو مرحله‌ای به شما در برابر این گونه مسائل کمک می‌کند. اگر تایید دو مرحله‌ای شما فعال باشد، در هنگام ورود به حساب به غیر از کد تایید، رمز عبوری که در تایید دو مرحله‌ای انتخاب کردید نیز از شما خواسته خواهد شد. در نتیجه اگر شخصی به سیم کارت شما دسترسی داشته باشد، بدون داشتن رمز عبور قادر به وارد شدن به حساب‌تان نخواهد بود.

همچنین اگر از شماره‌های مجازی یا شماره دیگران برای ساختن حساب کاربری تلگرام استفاده می‌کنید، حتما تایید دو مرحله‌ای تلگرام را فعال نمایید. در صورتی که اینکار را انجام ندهید، حساب کاربری شما در خطر قرار خواهد گرفت. شخصی که صاحب بعدی شماره مجازی و یا سیم کارت شما باشد می‌تواند وارد حساب شما شده و تمامی اطلاعات شما را مشاهده نماید.


اهمیت وارد کردن ایمیل بازیابی یا Recovery Email

فرض کنید که مدتی پس از فعال کردن تایید دو مرحله‌ای، قصد ورود به حساب تلگرام خود را دارید. حساب کنید که اگر در این لحظه اگر رمز عبورتان را به یاد نیاورید چه خواهد شد؟

با فراموش کردن رمز عبور خود قادر به ورود به حساب کاربری‌تان نخواهید بود. در این زمان است که ایمیل بازیابی که در هنگام فعال سازی تایید دو مرحله‌ای وارد کرده بودید به کمک‌تان می‌آید. پس در هنگام تعیین ایمیل بازیابی خود از آدرس ایمیل اصلی خود استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید حساب تلگرام خود را به راحتی بازیابی کنید.


جمع بندی:

همگی ما بارها و بارها جمله “پیشگیری بهتر از درمان است” را شنیده‌ایم. فعال سازی تایید دو مرحله‌ای نیز نوعی پیشگیری می‌باشد که شما را در برابر مشکلات احتمالی آینده مصون می‌سازد. در این مقاله به شیوا ترین شکل ممکن، فعال سازی تایید دو مرحله‌ای تلگرام را به شما آموزش دادیم. با انجام مراحل ساده‌ای که گفته شد، گامی قدرتمند برای پیشگیری از هک شدن و ورود غیر مجاز به حساب کاربری‌تان برخواهید داشت.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید