محمد خزائی 82 روز پیش بدون دیدگاه

نصب واتساپ روی کامپیوتر (نسخه ویندوز، مک و لینوکس)

واتساپ یکی از پر مخاطب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا به شمار می‌رود و به همین خاطر ممکن است خیلی از کاربران نیاز داشته باشند که آن را روی کامپیوتر شخصی خودشان هم نصب کنند و از آن برای مدیریت پیام‌های دریافتی خودشان استفاده کنند. شرکت سازنده نیز با توجه به اهمیت این موضوع، واتساپ را برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز و مک عرضه کرده است تا شما مشکلی برای انجام این کار نداشته باشید. در صورتی که به هر دلیلی سیستم عامل شما از این نرم‌افزار پشتیبانی نمی‌کند هم همیشه قادر خواهید بود که از نسخه وب آن استفاده نمایید. با چگونه همراه باشید تا نحوه نصب واتساپ روی کامپیوتر را بررسی کنیم:

دانلود واتساپ نسخه کامپیوتر

اولین گام برای نصب واتساپ روی کامپیوتر، دانلود نسخه سازگار با سیستم عاملتان است. برای این کار به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید و نسخه مخصوص سیستم خودتان را دانلود کنید. بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است این عمل چند دقیقه طول بکشد. پس از اینکه دانلود فایل نصبی به پایان رسید، روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا نصب برنامه آغاز شود.

برای اتصال واتساپ دسکتاپ به حساب واتساپ خودتان باید QR Code داده شده را اسکن نمایید. در ادامه این موضوع را به صورت کامل‌تر آموزش خواهیم داد:

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر

نحوه نصب واتساپ روی کامپیوتر بسته به سیستم عامل شما ممکن است کمی متفاوت باشد که در ادامه هر کدام از این روش‌ها را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد:

1.نصب واتساپ برای ویندوز

پس از اینکه مراحل بالا را طی کردید، آیکون سبز رنگ واتساپ را روی دسکتاپ کامپیوتر خودتان مشاهده خواهید کرد. روی این آیکون دوبار کلیک کنید تا باز شود و بقیه مراحل نصب خودکار تکمیل گردد، در پایان تصویری مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد کد QR نمایش داده شده را با گوشی موبایل خودتان اسکن کنید:

نصب واتساپ روی کامپیوتر (نسخه ویندوز، مک و لینوکس)

برای اسکن این کد از طریق نسخه موبایل به Settings> Linked Devices مراجعه و سپس گزینه Link a Device را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه دوربین گوشی شما باز می‌شود و از طریق آن می‌توانید کد QR نمایش داده شده را اسکن کنید. اگر نسخه موبایل را روی گوشی خود ندارید حتما اقدام به نصب واتساپ جدید کنید، سپس مراحل بالا را دوباره انجام دهید.

به محض اینکه این کد را اسکن کنید، واتساپ دسکتاپ به گوشی شما متصل خواهد شد و می‌توانید به تمامی گفتگوهایی که روی گوشی موبایل خودتان دارید دسترسی پیدا کنید. به همین سادگی نصب و راه‌اندازی واتساپ دسکتاپ روی کامپیوتر انجام شد.

نصب واتساپ روی کامپیوتر (نسخه ویندوز، مک و لینوکس)

2.نصب واتساپ دکستاپ روی مک او اس

برخلاف نصب واتساپ روی کامپیوتر های ویندوزی، برای نصب واتساپ روی مک او اس باید به اپ استور اپل مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از نسخه وب واتساپ نیز، بدون نیاز به نصب به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید.

با مراجعه به اپ استور، واتساپ را برای سیستم عامل مک او اس دانلود و نصب کنید. سپس مراحل زیر را برای اتصال حساب کاربری خودتان دنبال کنید:

  • در گوشی خودتان، اپ واتساپ را باز کنید و به بخش تنظیمات مراجعه کنید
  • در این صفحه ابتدا Linked Devices و سپس Link a Device را انتخاب نمایید تا اسکنر QR Code گوشی باز شود
  • QR Code نمایش داده شده را با استفاده از گوشی خودتان اسکن کنید.

پس از اسکن QR Code، همگام‌سازی حساب واتساپ شما با کامپیوتر به پایان خواهد رسید و می‌توانید از واتساپ روی سیستم خودتان هم استفاده نمایید. با استفاده از این روش به تمامی قابلیت‌های واتساپ دسکتاپ دسترسی کامل خواهید داشت.


3.نصب واتساپ روی لینوکس

واتساپ هنوز نسخه رسمی خودش را برای لینوکس عرضه نکرده است اما از طریق نرم‌افزارهای ثالث می‌توانید به این پیام رسان پر طرفدار روی سیستم‌های لینوکسی نیز دسترسی داشته باشید. در صورتی که نمی‌خواهید نرم‌افزار ثالث هم نصب کنید می‌توانید نسخه وب آن را با استفاده از هر مرورگری باز کنید و به تمامی امکانات واستاپ دسترسی داشته باشید.

کلاینت‌های ثالث متعددی برای لینوکس عرضه شده است که WhatsDesk یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است. این کلاینت برای اکثر توزیع‌های لینوکس از جمله دبیان، اوبونتو و آرچ لینوکس عرضه شده است و کار با آن نیز راحت است. شما می‌توانید در تمامی توزیع‌های لینوکس که از Snap پشتیبانی می‌کنند نیز نصب کنید. در صورتی که روی سیستم خودتان سرویس Snap را دارید می‌توانید با استفاده از دستور زیر WhatsDesk را هم نصب کنید:

sudo snap install whatsdesk

برای نصب روی آرچ لینوکس نیز می‌توانیداز کمک کننده‌های AUR مثل Yay استفاده کنید:

sudo snap install whatsdesk

پس از نصب و باز کردن برنامه با همان QR Code قبلی مواجه خواهید شد که باید با استفاده از گوشی آن را اسکن کنید. نحوه انجام اسکن نیز دقیقا شبیه به ویندوز و مک او اس است و باید با مراجعه به تنظیمات – Linked Devices مراجعه کنید و گزینه Link a Device را انتخاب نمایید تا صفحه اسکن QR Code برای شما باز شود. با اسکن کد نمایش داده شده می‌توانید به تمامی امکانات واتساپ دسکتاپ هم دسترسی داشته باشید.


چطور از واتساپ دسکتاپ خارج شویم

برای خروج از واتساپ دسکتاپ و قطع کردن دسترسی آن به حساب اصلی خودتان لازم نیست هیچ کار سختی انجام دهید. فقط کافیست با استفاده از اپلیکیشن موبایل به بخش Linked Devices مراجعه کنید و از لیست دستگاه‌های متصل روی گزینه Log Out مقابل کامپیوتر موردنظر کلیک کنید. با استفاده از کلید Log Out From All Devices هم که در این صفحه نمایش داده می‌شود می‌توانید اتصال تمامی دستگاه‌های دیگری که به حساب کاربری شما متصل شده‌اند را قطع کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید