راحله آقاپور 1018 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه چاق شویم و وزن اضافه کنیم

این روزها گرفتن رژیم چاقی به یکی از مهم ترین دغدغه های افراد تبدیل شده است. همان طور که اکثر مردم جهان با مشکلاتی مانند چاقی رو به رو هستند, عده ای هم دچار مشکلات لاغری بوده و خواستار رژیم های چاقی اند. چاق شدن و اضافه کردن وزن شامل اصول و قواعدیست که اگر به درستی از آن پیروی کنید به راحتی می توانید به هدف مورد نظر خود برسید. ما در این مقاله از وب سایت چگونه قصد داریم تا به صورت کاربردی به سوال چگونه چاق شویم پاسخ داده و راهکارهایی جهت رسیدن به یک وزن ایده آل را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

میزان کالری دریافتیان را کنترل کنید

کالری ها نقش مهم و اساسی را در افزایش و کاهش وزن شما دارند. دریافت کالری بیشتر به افزایش وزن و دریافت کالری کم تر به کاهش وزن شما می انجامد. از آن جا که هر مواد غذایی میزان معینی از کالری را به بدن ما می رساند می توان با محاسبه ی کالری های دریافتی روزانه زودتر به هدف افزایش وزن برسیم. کالری دریافتی شما باید بیشتر از کالری هایی باشند که به صورت روزانه آن ها را می سوزانید. در غیر این صورت( اگر کالری های دریافی کم تر کالری هایی باشند که با فعالیت های روزانه سوزانه می شوند) طبیعتا وزن کم خواهید کرد.

به طور مثال، میانگین کالری هایی که ما در طور روز و با انجام دادن فعالیت های مختلف به سوزاندن آن ها می پردازیم 300 تا 500 کالری می باشد. با این حساب شما برای افزایش وزن به چیزی بیش از 300 تا 500 کالری نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، با گنجاندن مواد غذایی که میزان کالری آن ها بیش از 700 تا 1000 کالری می باشد می توانید سریعا به وزن خود اضافه کنید.

پروتئین زیاد مصرف کنید

چگونه چاق شویم و وزن اضافه کنیم
مصرف روزانه مواد غذایی سرشار از پروتئین باعث می شود زودتر به وزن ایده آل رسیده و چاق شوید

پروتئین باعث می شود که ما بتوانیم به طور سالم و کم کم به وزن ایده آل برسیم. عضله های ما از پروتئین تشکیل شده اند. بیشتر کالری هایی که ما با مصرف خوراکی ها مختلف دریافت می کنیم به چربی تبدیل می شوند. اما با مصرف پروتئین ما کالری های اضافه بدن را به عضله تبدیل می کنیم. به همین دلیل مصرف کالری و پروتئین دو رژیم غذایی مکمل هم اند که با یکدیگر کامل شده و ما را به وزن مطلوب می رسانند. پروتئین به شدت سیر کننده است و اصول مصرف آن به گونه ایست که به ازای هر یک کیلو گرم از وزنتان باید یک و نیم تا دو گرم پروئین مصرف کنید. گوشت، ماهی، تخم مرغ، حبوبات، آجیل، شیر، ماست و دیگر محصولات لبنی منبع عظیمی از پروتئین هستند.

از مصرف کربوهیدات و چربی غافل نشوید

چگونه چاق شویم و وزن اضافه کنیم

کربوهیدات ها و چربی ها یکی دیگر از موادی هستند که مصرف آن ها باعث افزایش وزن و چاق شدن شما خواهد شد. این دو مواد همان طور که در رژیم های لاغری محدودیت های ویژه ای دارند در رژیم های چاقی به وفور استفاده می شوند. پس اگر هدفتان از گرفتن رژیم چاقیست حتما کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چند نکته کلیدی در رابطه با چاق شدن:

  • هرگز پیش از وعده های اصلی غذایتان آب ننوشید. نوشیدن آب قبل از وعده های اصلی معده ی شما را تا حدی پر می کند به گونه ای که بدن شما میزان مورد نیاز کالری خود را سخت تر از قبل دریافت خواهد کرد.
  • سعی کنید به میزان مصرف سه وعده ی غذایی در روز اکتفا نکنید. هر وقت که احساس کردید گرسنه اید حتی شده در حد یک میان وعده مواد غذایی مورد علاقه خود را مصرف کنید.
  • به اندازه کافی شیر ( به خصوص از نوع پر چرب) مصرف کنید. شیر ماده ای سرشار از پروئین و کالریست و مسلما نیاز بدن شما را به این دو ماده بر طرف می کند.
چگونه چاق شویم و وزن اضافه کنیم
  • از مصرف شیک های چاق کننده غافل نشوید. شیک ها معمولا دارای هر سه مواد پروتئینی، کربوهیدرات و چربی هستند و در مدت زمان کوتاه تری شما را چاق می کنند.
  • در اندازه ی بشقابی که در آن وعده های اصلی و میان وعده را مصرف می کنید دقت لازم و کافی را داشته باشید. اگر می خواهید چاق شوید و زودتر به وزن ایده ال خود برسید بشقاب های بزرگ تری برای مصرف وعده های مختلف خود انتخاب کنید.
  • اگر اهل مصرف قهوه هستید، به قوه تان خامه اضافه کنید تا کالری بیشتری را به بدن خود برسانید.
  • به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی و داشتن استراحت مناسب به شدت در اضافه کردن وزن و چاق شدن موثر است.
  • اگر بر سر دو راهی استفاده کردن از پروتئین ها و سبزیجات در وعده های مختلف غذایی خود مانده اید مصرف پروتئین ها را در اولویت خود قرار داده و در مرحله ی دوم به سبزیجات توجه کنید.
  • مصرف سیگار باعث کم شدن وزن بدن شما می شود. پس اگر می خواهید به وزن خود اضافه کنید مصرف سیگار را برای خود ممنوع کنید.
  • غذاهای فرآوری شده، انواع سس ها و ادویه جات به شما کمک می کنند تا وزن خود را افزایش دهید.
  • از مصرف مغزهایی مانند مغز بادام، مغز گردو، مغز بادام زمینی و مغز فندق غافل نشوید.
چگونه چاق شویم و وزن اضافه کنیم
از مصرف میوه های خشک غافل نشوید
  • میوه های خشک سرشار از کالری بوده و برای چاق شدن بسیار موثراند. میوه های خشکی مانند خرما، کشمش، آلوی خشک و … به شدت چاق کننده هستند.
  • به جای استفاده از روغن های مضر از روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید. این دو روغن به خصوص در صورتی که در انواع سالادها به کار گرفته شوند بسیار برای بدن پر فایده می باشند و به چاق شدن شما کمک می کنند.

چگونه بدون رژیم عذایی لاغر شویم

در پایان

وضعیت فعلی بدنی ما در لحظه ی حاضر مانند چاق و یا لاغر بودنمان به عوامل و دلایل بسیاری بستگی داشته و در واقع نتیجه ی سبک زندگی درست و یا اشتباهی است که تاکنون داشته ایم. سبک زندگی درست ما پاداش هایی مانند سلامتی جسم را برایمان به دنبال داشته و عادت های نادرست و سبک زندگی غلط به موضوع سلامتی بدن ما لطمه زده است. موضوع لاغر بودن بیش از حد نیز در شمار مشکلاتی ازین دست قرار دارند. از آن جا که مشکل کم وزنی یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افراد در جامعه می باشد ما در این مقاله در مورد اینکه چطور می توان این مشکل را بر طرف کنیم صحبت کردیم. با مطالعه دقیق این مقاله و رعایت نکاتی که در آن گفته شده است می توانید وزن از دست رفته ی خود را دوباره بازگردادنده و خودتان را دوباره به وزن ایده آل برسانید.

سوالات متداول

آیا افزایش وزن سریع به بدن آسیب میرساند؟

بله، اگر شما بخواهید در مدت زمان کم افزایش وزن چشمگیری داشته باشید حتما به بدن خود برای رسیدن به وزن های بالاتر آسیب میزنید و هر گونه تغییرات در بدن در مدت زمان کوتاه به بدن آسیب های شدیدی میرساند.

آیا برای افزایش وزن ورزش کردن مناسب است؟

بله، شما با ورزش کردن اصولی برای حجیم کردن عظلات بدن خود، میتوانید سرعت افزایش وزن خود را تسریع کنید.

برای افزایش وزن باید کالری های دریافتی را افزایش دهیم؟

بله، به صورت روزانه بدن کالری میسوزاند و اگر قصد اضافه وزن دارید بسته به عملگرد روزانه خود باید کالری دریافتی را از مصرفی بیشتر کنید تا وزن شما افزایش پیدا کند.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید