رایا هارطونیان 1038 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم

پوست تیره و مات می‌تواند بر اثر عوامل متعددی به وجود بیاید. عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، آلودگی، سبک زندگی ناسالم، سلامت عمومی بدن و استرس. داشتن پوستی روشن و بی‌عیب و نقص، رویای بسیاری از دختران است. کرم‌های روشن‌کننده بسیاری در بازار موجودند، اما استفاده‌ی طولانی‌مدت از این محصولات شیمیایی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست صورت و بدن وارد کند. به همین دلیل در چگونه تصمیم گرفتیم راهکارهایی طبیعی برای روشن‌تر کردن رنگ آن ارائه دهیم. البته توجه داشته باشید این راهکارها برای برگرداندن رنگ طبیعی پوست که با گذشت زمان تیره و کدر شده است، مناسب‌اند. اگر رنگ پایه پوست شما تیره باشد، نباید انتظار روشن شدن غیرطبیعی آن را داشته باشید. در ادامه همراه چگونه باشید تا با روش‌های روشن‌تر کردن آن بیشتر آشنا شوید.

1. خواب کافی داشته باشید

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
خواب کافی و پوست سالم

حتماً تابحال درباره‌ی اهمیت داشتن خواب کافی برای سلامتی شنیده‌اید. برخورداری از پوست روشن و سالم نیز از این امر مستثنی نیست و بدن شما به 7 الی 9 ساعت خواب نیاز دارد. چرا که بدن برای استراحت و بازیابی سلامت خود به خواب کافی نیاز دارد. هنگامی که خواب هستید، بدن گردش خون را افزایش می‌دهد و این امر باعث می‌شود تا پوست شما به درخشش موردنظر برسد. بدین ترتیب اگر در طول شبانه‌روز خواب کافی نداشته باشید، رنگ آن به تدریج تیره و کدر خواهد شد. این امر باعث می‌شود تا چهره‌تان خسته و کسل به نظر بیاید. تیرگی دور چشم‌ها نیز از اثرات کم‌خوابی است.

2. آب کافی و پوست روشن

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
آب و پوست شاداب

نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از مهم‌ترین کارها برای داشتن رنگ پوست روشن است. شما باید در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید. چرا که با تأمین آب موردنیاز بدن، رطوبت و شادابی آن را حفظ خواهید کرد. نوشیدن آب فراوان، سموم بدن را دفع می‌کند و باعث بهبود بافت و ظاهر پوست می‌شود. مخصوصاً در تابستان که هوا گرم است، نوشیدن آب کافی نه تنها برای پوست، بلکه برای سلامتی بدن نیاز است.

چگونه در تابستان با کم آبی بدن مقابله کنیم

با گرم شدن هوا، نیاز بدن به آب و مایعات بیشتر می‌شود.

3. از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
ضدآفتاب برای محافظت از پوست

هنگام بیرون آمدن از خانه و حتی در محیط‌های داخلی، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کرم ضدآفتاب بزنید و یا از اسپری‌های ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. همچنین کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید تا از پوست خود در برابر آفتاب و آلودگی محافظت کنید. این امر باعث می‌شود تا در حین حفاظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر، رنگ آن نیز در روشن‌ترین حالت ممکن خود باقی بماند.

4. پوست خود را مرطوب کنید

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
حفظ رطوبت پوست

شما باید پوست صورت و بدن خود را مرطوب نگه دارید. برای این کار نیاز است تا روزی دو بار از یک مرطوب‌کننده یا روغن مناسب استفاده کنید. مرطوب کردن پوست به شما کمک می‌کند تا از خشکی و پوسته پوسته شدن خلاص شوید و درخشش پوست‌تان را حفظ کنید. آبرسانی به پوست باعث تقویت رنگ طبیعی پوست می‌شود و از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین باعث کاهش ترک‌های پوستی حاصل از خشکی می‌شود.

5. صورت خود را با عسل و روغن زیتون ماساژ دهید

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
ماسک عسل و روغن زیتون برای پوست

برای روشن‌تر کردن رنگ پوست می‌توانید آن را با عسل و روغن زیتون ماساژ دهید. بدین منظور 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی پوست خود قرار داده و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. اگر نوع پوستتان چرب است، می‌توانید چند قطره آبلیمو نیز به آن اضافه کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. چنین ماسک‌های خانگی به شما کمک خواهند کرد تا به پوست روشن‌ دست یابید.

6. بخار دادن به صورت

تمیز کردن صورت با بخار دادن، به صورت عمقی منافذ پوست را باز می‌کند. بدین ترتیب تمامی آلودگی‌های عمقی را پاک می‌کند. برای این کار، پوست لیمو را در آب بجوشانید. سپس با بخار آب حاصل برای بخار دادن صورت خود استفاده کنید. این کار را به مدت چند دقیقه برای تاثیر گذاری بهتر انجام دهید. سپس صورت خود را با یک حوله نرم و مرطوب، خشک کنید. ویتامین C موجود در پوست لیمو باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

7. از گلاب استفاده کنید

گلاب خواص ضدالتهابی دارد و باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. پنبه را به گلاب آغشته کنید و صورت خود را با آن تمیز کنید. این کار باعث شادابی و تقویت پوست می‌شود. یکی از بهترین نکات استفاده از گلاب این است که می‌توانید هر زمان که می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ چرا که به شستشوی صورت پس از استفاده از گلاب نیازی نیست.

8. پوست خود را لایه‌برداری کنید

شما باید مرتب پوست خود را لایه‌برداری کنید تا از شر پوست مرده خلاص شوید. برای این کار می‌توانید از لایه‌بردارهای موجود در بازار استفاده کنید. همچنین می‌توانید نوع خانگی آن را تهیه و استفاده نمایید. بدین منظور 2 قاشق چایخوری پودر برنج را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و برای لایه‌برداری پوستتان استفاده کنید. لایه‌برداری باعث می‌شود تا سلول‌های مرده از سطح پوستتان برداشته شوند و به مرور به پوست روشن موردنظر خود دست یابید.

تهیه ماسک خانگی برای صورت

این کار میتواند سریع تر پوست شما را روشن کند.

9. استفاده از ماسک پوست پرتقال

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
ماسک پوست پرتقال

برای درست کردن این ماسک، پوست پرتقال را خرد کرده و با شیر خنک ترکیب کنید. مخلوط بدست آماده را روی صورت و گردن خود قرار دهید. سپس پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. با استفاده از این ماسک دو بار در هفته، شاهد روشن‌تر شدن پوست خود خواهید شد.

10. ماسک پرخاصیت آلوئه ‌ورا

چگونه پوست روشن و سفیدی داشته باشیم
ماسک آلوئه ورا برای پوست

یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه، صورت خود را با آب خنک بشویید. سپس با استفاده از یک پنبه آغشته به شیر، صورت خود را پاک کنید. این ماسک باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و نیز رنگ پوست می‌شود.

11. از تونر استفاده کنید

استفاده کردن از تونر می‌تواند به پاک کردن آلودگی‌های موجود روی پوست کمک کند. بدین ترتیب باعث روشن‌تر شدن پوست شما خواهد شد. می‌توانید از تونرهای موجود در بازار استفاده نمایید و یا تونر خانگی و طبیعی تهیه کنید. برای درست کردن تونر در خانه نیاز است تا سرکه سیب و گلاب را به مقدار‌های مساوی با هم مخلوط کنید. سپس پنبه را به این محلول آغشته کرده و به صورت خود بزنید. پس از گذشت 2-3 دقیقه صورت خود را بشویید. با این کار، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهید برد و به مرور زمان به پوستی روشن‌تر دست خواهید یافت.

12. کاهش استرس برای داشتن پوستی روشن

استرس بیش از حد می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به سلامتی عمومی بدن وارد کند. پوست نیز از این امر بی‌بهره نیست و استرس می‌تواند به آسانی باعث کدر و پیر شدن پوست شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد ممکن از استرس دوری کنید و با رعایت موارد گفته شده به پوست روشن، درخشان و سالم خود دست یابید.

چگونه استرس خود را به صورت موثر کاهش دهیم

استرس می‌تواند آسیب‌های زیادی به بدن وارد کند.

سخن پایانی

ما انسان ها زیبایی را دوست داریم و داشتن پوستی روشن یکی از این زیبایی هاست. شما با نکاتی که در این چگونه یاد گرفتید میتوانید با انجام دادن فقط چند کار ساده پوستی روشن و شاداب داشته باشید. آب و خواب کافی میتواند خیلی موثر باشد در روشن و سفید شدن پوست شما، پس این دو موضوع را بسیار جدی بگیرید.

شاید بپرسید
آیا استفاده از کرم ضد آفتاب برای سفید شدن پوست موثر است؟

بله، استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می‌ شود تا در حین حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر، رنگ آن نیز در روشن‌ترین حالت ممکن خود باقی بماند.

آیا کم خوابی رنگ پوست را تغییر میدهد؟

بله، اگر در طول شبانه‌ روز خواب کافی نداشته باشید، رنگ پوست شما به تدریج تیره و کدر خواهد شد.

آیا لایه برداری از پوست باعث آسیب دیدن پوست صورت میشود؟

خیر، لایه‌برداری باعث می‌شود تا سلول‌های مرده از سطح پوستتان برداشته شوند و به مرور به پوست روشن موردنظر خود دست یابید. حتما باید به این تکته هم توجه کنید که افراط در هرکاری خوب نیست.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید