راحله آقاپور 1039 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

پس از شیوع بیماری کرونا و از دست دادن تعداد زیادی از عزیزانمان تاکنون روزهای سختی را گذرانده ایم. نه تنها ایران، بلکه همه کشورهای جهان با معضلاتی رو به رو بوده اند. کمبود تخت های بیمارستان و نبود امکانات درمانی مانند واکسن مقابله با ویروس کرونا تنها چند نمونه از معضلاتی بود که در این زمینه وجود داشت. اما با گذشت زمان تمامی این معضلات برطرف شده و واکسن این بیماری توسط متخصصان حوزه ی مربوطه ابداع شد.

با پدید آمدن این اتفاق مهم، سامانه ی واکسیناسیون کرونا نیز راه اندازی شد. هدف اصلی راه اندازی این سامانه کمک به انجام واکسیناسیون به صورت جامع در کل کشور می باشد. انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در ایران از 21 بهمن ماه سال 1399 شروع شد. در زمان شروع، در ابتدا کادر درمان در اولیویت قرار گرفته و واکسیناسیون شدند. انجام چنین امری در اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید انجام شد. بعد از کادر درمان نوبت به افراد بالای 80 رسید. این افراد نیز از اردیبهشت 1400 واکسینه شدند. به مرور زمان افراد به نسبت رده ی سنی که در آن قرار دارند مورد واکسیناسیون قرار گرفته و در مقابل این بیماری محافظ می شوند. به همین دلیل ما در این مقاله نحوه ی انجام این کار را از صفر تا صد برای شما بیان کرده و چگونگی ثبت نام واکسن کرونا را برایتان شرح می دهیم.

شرایط ثبت‌ نام واکسن کرونا

قبل از ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا باید در مورد شرایط انجام این کار اطلاعات لازم را داشته باشید. به دلیل بالا بودن تقاضا، اولویت بندی خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. گروه هایی که بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند در صدر این لیست قرار گرفته و زودتر از مابقی افراد مورد واکسیناسیون قرار می گیرند. کادر درمان، پرستاران، پزشکان، افراد مسن( به خصوص کسانی که دارای بیماری های خاص می باشند) در اولولیت بندی دریافت این واکسن ها می باشند. این لیست به ترتیب اولویت بندی ازین قرار می باشند:

  1. افرادی که دارای 80 سال به بالا می باشند.
  2. افرادی که دارای 75 سال به بالا می باشند.
  3. افرادی که دارای 70 سال به بالا می باشند.
  4. افرادی که بالای 65 سال به بالا می باشند.
  5. افرادی دارای محدودیت سنی 16 تا 64 سال بوده و بیماری زمینه ای نیز دارند.
  6. مابقی مردم

گام به گام تا ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا

مرحله اول واکسن کرونا:

در ابتدا وارد درگاه salamat.gov.ir شوید.

علاوه بر درگاه نام برده شده شما می توانید ثبت نام خود را از طریق دیگری نیز انجام دهید. وارد موتور جست و جوگر گوگی شده و به عبارت سامانه ثبت نام واکسن کرونا را جستو و جو نمایید. و سپس ثبت نام خود را آغاز کنید.

مرحله دوم:

با ورود به درگاه ثبت نام، صفحه ای در مقابل شما نمایش داده می شود. در این صفحه گزینه ای به نام ثبت نام برای کاربران قرار داده شده است که با انتخاب آن به صفحه ی ورودی منتقل خواهند شد.

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

مرحله ی سوم:

بعد از ورود به صفحه ی اصلی اطلاعاتی از شما درخواست می شود که باید به درستی وارد شوند. برای این کار به کد ملی و تاریخ دقیق تولد نیاز خواهید داشت.

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

مرحله چهارم:

بعد از تکمیل اطلاعات نوبت به وارد کردن شماره تلفن شما خواهد رسید. دقت کنید شماره ای را در کادر مربوطه درج کنید که به آن دسترسی داشته باشید.

مرحله پنجم:

بعد از وارد کردن شماره کدی برایتان فرستاده خواهد شد که لازم است آن کد را در قسمت خواسته شده درج نمایید. ( نیاز نیست شماره ای را که به منظور ثبت نام در سامانه ی واکسیناسیون انتخاب کرده اید متعلق به فرد متقاضی باشد؛ فقط دقت کنید که شماره همیشه در دسترس باشد چرا که پیامک زمان سررسید انجام واکسینایسون و همچنین مکان انجام آن به این شماره ارسال خواهد شد.)

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

مرحله ششم:

بعد از اینکه کد تایید را در قسمت مربوطه درج کردید، باید نام استان و شهر محل سکونت خود را وارد کنید.

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

مرحله هفتم:

با وارد کردن استان و شهر خود، اسامی تمام خانه های بهداشت برایتان نمایان شده و شما می توانید از میان لیست ارائه شده یک خانه بهداشت را مطابق با شرایط خود انتخاب نمایید.

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

مرحله آخر ثبت نام واکسن کرونا:

با انتخاب خانه ی بهداشت مورد نظر، کار ثبت نام خود را به پایان رسانده اید. تنها باید منتظر پیامکی باشید که از طرف سامانه به شما ارسال خواهد شد. در این پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا کاملا به صورت صریح بیان شده است.

چگونه ثبت نام واکسن کرونا را انجام دهیم

سخن آخر

همان طور که در پیام آخر ثبت نام گفته شد، تا حد المکان تا قبل از دریافت پیامک نوبت از مراجعه به مراکز واکسیناسیون به جد خوداری کنید و حتما سعی کنید تا در روز مشخص شده در محل برای زدن واکسن حاضر شوید. لازم به ذکر است که واکسن شما نمیسوزد اگر در روز مقرر در محل حضور پیدا نکنید.

سوالات متداول
آیا واکسیناسیون عمومی در ایران شروع شده است؟

بله، در ایران با توجه به اولویت بندی گروه های حساس واکسیناسیون ویروس کرونا آغاز شده است.

آیا شماره هنگام ثبت نام باید به نام متقاضی واکسن کرونا باشد؟

بله، باید شماره به نام شخص دریافت کننده واکسن باشد تا برای اطلاع رسانی های بعدی جهت دریافت دوز دوم مراکز واکسیناسیون با آن ها در ارتباط باشند.

برای دریافت واکسن کرونا حتما باید ثبت نام صورت بگیرد؟

بله، برای حفظ عدالت و نظم در انجام امر واکسیناسیون همگانی ویروس کرونا نیاز است تا همه برای دریافت واکسن در سامانه مشخص ثبت نام کنند.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید