تیم چگونه 152 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه مردان را بهتر بشناسیم

تفاوت‌های بسیاری میان مردان و زنان وجود دارد. در این بین شناخت مردان کمک می‌کند تا علت‌ بسیاری از رفتارهای آنان را کشف کنید. بسیاری از خانم‌ها از بی‌توجهی و سرد بودن همسر خود شکایت می‌کنند. در صورتی که بی‌توجهی آن‌ها می‌تواند ناشی از تفاوت‌های فیزیولوژیکی و تربیتی آن‌ها با شما باشد. آگاهی از رفتارها و خصوصیات مردان کار سختی نیست و به شما کمک می‌کند تا روابط خود را بهبود ببخشید.
شناخت روحیه مردان مهم ترین مرحله ازدواج نیست اما می توانیم به جرات بگوییم که یکی از مهم ترین مراحلی است که دختران جوان باید پشت سر بگذارند (و البته شناخت زنان هم همین قدر برای آقایان اهمیت دارد.) این شناخت نه تنها مشکلات شروع زندگی را کم می کند بلکه کمک می کند تصمیم درست تری درباره بله گفتن یا نگفتن تان بگیرید. 
بنابراین ما همانطور که که در مقاله قبل در سایت چگونه در مورد شناخت زنان صحبت کردیم حال در این مقاله به شناخت بهتر مردان می پردازیم.

چگونه مردان را بهتر بشناسیم

رفتارهایی که مردان دوست دارند

1. مردان را کنترل نکنیم

مردان معمولا از رفتار کنترل کردن متنفرند و دوست ندارند همسر یا زن مورد علاقه‌یشان با رفتاری شبیه غرغر کردن یا سرک کشیدن در کار‌هایش آن‌ها را کنترل کند.
طبق اصولی که روانشناسی رابطه با مردان آن را ثابت کرده است نشان می‌دهد کنترل کردن مردان باعث رفتار‌هایی مانند دروغ یا انجام دادن کار‌هایی می‌شود که بی اطلاع و پنهانی انجام می‌دهند.

2. تعریف و تمجید را جایگزین مقایسه کنید

سعی کنید وقتی همسر یا مرد مورد علاقه‌یتان رفتار اشتباهی مرتکب می‌شود به جای اینکه او را با مردان دیگر مقایسه کنید یا اشتباهش را بزرگ جلوه دهید؛ کار‌های درست و بجای او را یادآوری کنید و از آن‌ها تعریف کنید چون نه تنها با مقایسه کردن کار به جایی پیش نمی‌رود بلکه تمام فداکاری‌ها وزحمات مرد مورد علاقه‌یتان را زیر سوال می‌برید و با این کار احتمالا عکس‌العمل‌های ناخوشایندی هم می‌بینید. پس بهتر است با تعریف کردن او را هر چهبیشتر به سمت تکرار کار‌های خوبش سوق دهید.

3. در علایق و هیجانات آنها سهیم شوید

مردان دوست دارند که با کار‌هایی مانند سوال پرسیدن و اهمیت دادن به علایقشان آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. مثلا می‌توانید نتیجه بازی تیم مورد علاقه او را بپرسید یا هنگام نگاه کردن فیلم او را همراهی کنید. این کار‌ها به مثابه‌ این است که شما برای علایق و هیجانات او احترام قائل هستید و او را همراهی می‌کنید.

4. مردان را به خاطر کلی نگری محکوم نکنید

مردها معمولا به مسائل ریز که دقت زنان در این موارد بیشتر است؛ کم اهمیت‌ترند. مثلا امکان دارد که به خاطر دغدغه‌ها و مسائل کاری بیرون و غیره آرایش زن یا کار‌هایی که زن برای امور مرتب کردن وغیره انجام می‌دهد را مشاهده نکند و یا با نگاه کلی از ان غافل شود پس نباید او را به خاطر این تفاوت رفتاریش محکوم کنید و قضاوت‌های اشتباه را به کارگیرید.

5. او را با تفاوتهایش بپذیرید

همان‌طور که ذکر کردیم مردان معمولا مانند زنان علاقه ندارند احساساتشان را به معرض نمایش بگذارند؛ یا اینکه به عنوان مثال‌هایی شاخص مردان نسبت به تشریفات کم اهمیت‌ترند، به استقلال اهمیت بیشتری می‌دهند، مدیریت برای آنها مهم است، آراستگی ظاهری خیلی برایشان با اهمیت است و به طور کلی نگاه مردان به مسائل کلی‌تر است.
بنابراین طبق آموزه‌های روانشناسی رابطه با مردان، زنان باید برای جهت دار کردن روابط عاشقانه خود این تفاوت‌ها را نادیده نگیرند و با هر رفتاری متناسب و درخور با آن جواب دهند.

6. از آنها برای گوش دادن قدردانی کنید

رفتار مردان معمولا به نحوی است که باید صحبت کردن را برای انها شروع کنید و بعد از به نمایش گذاشتن احساساتتان او را در صحبت کردن شریک کنید.
انها معمولا تمایل ندارند که صحبت کردن را شروع کنند ولی اگر با آنها مشغول صحبت هستید با قدردانی از او به خاطر شنود گفته‌هایتان می‌توانید باعث شوید که او نیز حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد؛ بنابراین باید به مردان دلیل دهید تا آنها را به صحبت کردن وادار کنید و طبق روانشناسی رابطه با مردان تقدیر به خاطر گوش دادن سودمند است.

7. از صحبتهای تکراری در مقابل مردان بپرهیزید

مردان بنابر تصور درست یا اشتباه خود فکر می‌کنند که زنان اغلب زیاد حرف می‌زنند و اهل غرغر کردن هستند و این رفتار مورد پسندشان نیست.
شما باید به خصوص در مواقعی که مرد‌ها خسته‌اند یا از کار برمی‌گردند و در کل در هر جایی که از روحیه آن‌ها مشخص است که تمایلی به شنیدن ندارند غرغر نکنید و با سنجیده سخن گفتن و پرهیز از حرف‌های تکراری به ان‌ها خلاف تصورشان را ثابت کنید.

8. مردان دوست دارند نوازش شوند

در روانشناسی رابطه با مردان ذکر می‌‌شود که آن‌ها معمولا نیاز‌های عاطفی خود را به زبان نمی‌آورند و حتی در بین خودشان نیز کم‌تر از آن صحبت می‌کنند. اما در واقع این زنان هستند که باید درک و درایت بالا این نیاز‌ها را تشخیص دهند و باید به عنوان مثال‌‌هایی از ابراز عواطف، که خودشان انتظار دارند: آنها می‌خواهند با مهربانی کردن و بخشش و درک بالا قضاوتشان نکنید، آنها می‌خواهند لحظات شادی را بخصوص در محیط خانه به ان‌ها هدیه دهید، آن‌ها می‌خواهند که نوازش شوند و توسط بوسه کردن و رفع نیاز‌های جنسیشان حس دوست داشتن را به ان‌ها هدیه دهید و هم چنین قدرت، حمایت و دوستی را از شما انتظار دارند اگرچه آن را بیان نمی‌کنند اما با وجود آن احساس سعادت و خوشبختی کنند.

 9. اولین حرکت از سوی شما باشد

چرا همیشه تصور این است که خانم ها باید ناز کنند یا به قول معروف طاقچه بالا بگذارند؟ به عنوان مثال کنار تلفن بنشینند و منتظر تماس او باشند. در واقع انتظارات اجتماعی دلیل این تصور است که حرکت نباید از سوی خانم ها باشد. این کار هم به شما کنترل شخصی می دهد و هم باعث می شود در رابطه شما نیازی به کشف زبان بدن نباشد.
بر اساس تحقیقی که روی ۳۲ مرد دانشجو انجام شده است ۷۲ درصد از آن ها دریافتند که شروع رابطه جنسی کمی خواستار طلب است و تمایل دارند که گاهی اولین حرکت از سمت همسرشان باشد. مردها آماده هر مسئولیتی هستند.

10. گاهی به همسرتان بگویید که زیباست

خوش تیپ، خوش لباس، زیبا و… به او اجازه دهید بداند جذب کدام یک از ویژگی هایش شده اید. مردها معمولا نسبت به ظاهر خود بی تفاوت هستند اما تمایل خاصی به خودستایی دارند. بیشتر مردها دوست دارند برای همسرشان جذابیت داشته باشند.


چگونه مردان را بهتر بشناسیم

ویژگی های مردان

 1. مردان در عمل دوست داشتن را بیان می کنند

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی برخلاف میل باطنی شان، همراه شما در یک مهمانی خانوادگی شرکت می کنند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن روزمره و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

2. او یک شنونده واقعی است

بیشتر خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنند معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهند به حرف هایشان توجه دارند. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

3. مردان زمانی را برای خود میخواهند

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.
مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیم آن را بیان کنید

4. مردان مثل پدرانشان عمل میکنند

اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

5. مردان زبان بدن را نمیدانند

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

6. مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند

قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

7. مردان شادی همسر خود را دوست دارند

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

8. مردان دوست دارند اشتیاق همسرشان را ببینند

این که شما یک گوشه بنشینید و انتظار داشته باشید همسر آینده تان برای کشف ویژگی های شخصیتی شما پیش قدم شود اشتباه بزرگی است که خیلی ها در ابتدای آشنایی و ازدواج مرتکب آن می شوند. به همسر یا نامزدتان اجازه دهید شما را گاهی بدون سوال و جواب کردن بشناسد. درباره خودتان برای او صحبت کنید. نشان دهید که دوست دارید او را بشناسید، علایقش را بدانید، افکارتان را با او در میان بگذارید و سعی کنید نقاط مشترک تان را پیدا کرده و پرورش دهید. این که یک جا بنشینید و برای برقراری رابطه قدم پیش نگذارید، کمکی به بهبودی رابطه تان نمی کند.

9. مردان در مورد احساساتشان غیر مستقیم صحبت میکنند

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

10. سرماخوردگی در مردها

معمولا سرماخوردگی مردها نسبت به زن ها شدیدتر است. هورمون های استروژن در زنان آسان تر با سرماخوردگی مبارزه می کنند تا زنان. پس اگر همسرتان سرما خورده است تصور نکنید که خودش را لوس می کند بلکه مردها هنگام سرماخوردگی مستحق رلسوزیو مراقبت بیشتری هستند.

11. مردها به زنها دید ابزاری ندارند

دید ابزاری به زنان نه تنها استانداردهای زیبایی دسترس ناپذیری را ایجاد می کند بلکه باعث می شود مردها به زن ها بر اساس لباس و ظاهرشان احترام بگذارند. واقعیت این است که هر چه زن ظاهر ساده تری داشته باشد برای مردها جذاب تر است.


چگونه مردان را بهتر بشناسیم

نکات لازم

  • به مردان قدرت بدهید تا صمیمیت شان بروز کند.
  • مرد ها را حلال مشکلات بدانید و از آن ها تعریف و تمجید کنید.
  • مرد را تایید کنید و بگویید که به او اطمینان دارید.
  • مرد ها عاشق تشویق اند. پش فراموش نکنید که در هر مرحله آن ها را تشویق کنید.
  • مرد ها دوست دارند که از آن ها قدر دانی و تشکر شود.
  • به مرد ها سرکوفت نزنید و نصیحت کردن مرد ها را به کل فراموش کنید.
  • با آن‌ها خیلی صحبت نکنید. اگر ساکت است به این معنی است که نیاز به سکوت دارد.
  • مردان احساسات خود را به طور مستقیم طلب نمی‌کنند و چون نمی‌خواهند غرور آن‌ها شکسته شود بنابراین با روش‌های غیر مستقیم که شاید توسط زنان درک نشود درخواست نوازش می‌کنند
  • مردان از رفتار‌هایی مانند مقایسه، سرزنش و یاآوری کردن نقاط ضعفشان بیزارند و از زنانی با این خصایص فرار می‌کنند.
  • مردان به هنگام حوادث سریع‌تر از خود واکنش نشان می‌دهند
  • مردان معمولا با افزایش سنشان، اضطراب و نگرانی بیشتری در مورد توانایی‌های خود پیدا می‌کنند که باید به آنها در این زمینه و بازگرداندن آرامش خاط به انها کمک کرد.
  • مردان چهره طبیعی زنان را اغلب به آرایش‌های بسیار، مدل‌ مو‌های مصنوعی و ناخن‌های بلند ترجیح می‌دهند.
منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *