اشکان معروفی 162 روز پیش بدون دیدگاه

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

قد افراد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های زیبایی و جذابیت می‌باشد. بطور معمول افراد بلند قد در مقایسه با افرادی که قد کوتاه و متوسطی دارند، بهتر به نظر خواهد رسید. قد افراد تا حد بسیار زیادی به ژنتیک آنها بر خواهد گشت اما این بدان معنا نیست که نتوانیم قد خود را افزایش دهیم. در این مقاله قصد داریم تا راه‌های افزایش قد را به شما همراهان همیشگی سایت چگونه معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

تاثیر قد بر روی ظاهر و جایگاه اجتماعی :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

انسان‌ موجودی اجتماعی بوده و میلی همیشگی به شناخت و ارتباط با دیگر انسان‌ها دارد. شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که چیزی در حدود 70 درصد از شناخت شما نسبت به انسان‌های دیگر به همان زمان آشنایی اولیه‌تان باز می‌گردد.

در زمان اولین ملاقات با افراد جدید، چیزی درباره خصوصیات رفتاری آنها ندارید و در نتیجه ظاهرشان را مورد سنجش قرار می‌دهید. به جرئت می‌توان گفت که بزرگ‌ترین پارامتر ظاهری هر شخص نیز قد او می‌باشد. پس مهم است تا به قدمان توجه داشته باشیم.

این را هم بدانید که افراد بلند قد در ارتباط گرفتن با افراد جدید و بدست آوردن موقعیت‌ها شغلی، شانس بیشتری از افراد کوتاه قد دارند.

حال این سوال پیش خواهد آمد که آیا راهی برای افزایش قد وجود دارد ؟

عوامل تاثیرگذار بر روی قد افراد :

قد افراد مانند دیگر ویژگی‌های ظاهری آنها تاثیرپذیری شدید از ژنتیک آنها دارد. حتما متوجه شده‌اید که در اکثر خانواده‌های کوتاه قد، فرزندان نیز قد کوتاهی دارند. البته نمی‌توان قد افراد را بطور کامل به ژنتیک آنها محدود کرد.

ورزش و تغذیه نیز جزو عوامل تاثیرگذار بر روی قد می‌باشند. حتما دیده‌اید که ژیمناستیک کارها قد کوتاه‌تری نسبت به بقیه افراد دارند و یا آنهایی که در سنین کمتر از 18 سال ورزش بدن‌سازی را شروع کرده‌اند، افزایش قد چندانی نداشته‌‌اند. پس صرف ورزش کردن منجر به افزایش قد شما نخواهد شد و چه بسا جلوی قد کشیدن شما را هم بگیرد.

تغذیه نیز عامل دیگری می‌باشد که باید به آن توجه کافی داشته باشید. تغذیه درست و کامل باعث افزایش قد شما به خصوص در سنین پایین‌ می‌شود.

در ادامه به ورزش‌ها و تغذیه مناسب برای افزایش قد خواهیم پرداخت.

راه‌های افزایش قد :

تا اینجا متوجه شدید که 3 عامل اصلی ژنتیک، ورزش و تغذیه بر روی قد شما تاثیر خواهد گذاشت. پس راه‌های افزایش قد در دو مورد ورزش و تغذیه خلاصه می‌شود.

ورزش‌های مناسب برای افزایش قد :

تمامی‌ ورزش‌ها و تمرین‌هایی که باعث ایجاد کشش در بافت‌های عضلانی شما می‌شوند، برای افزایش قد شما مفید هستند.

1 – تمرین‌های کششی بدن :

تمرین‌های کششی تاثیر فراوانی بر روی کشیدگی عضلات داشته و کمک شایانی به افزایش قد خواهد کرد. تمرینات کششی را می‌توانید در اوایل صبح و پیش از به خواب رفتن انجام دهید.

پس برای افزایش قد خود روزی 5 دقیقه از زمان خود را صرف انجام حرکاتی که باعث کشیده شدن عضلات‌تان می‌شود کنید.

2 – شنا کنید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

شنا یکی از کامل‌ترین ورزش‌ها می‌باشد که برای روی بلند شدن قد شما نیز تاثیر فراوانی دارد. شنا باعث کشیده شدن عضلات شده و به افزایش قد شما کمک می‌کند. سعی کنید حداقل هفته‌ای دوبار شنا کنید تا از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

چگونه شنا یاد بگیریم

یادگیری شنای حرفه ای

3 – بارفیکس بروید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

بارفیکس رفتن باعث ایجاد کشیده شدن عضلات میانی و ستون فقرات شما می‌شود. زمانی که وزنتان توسط دست‌هایتان تحمل می‌شود، عضلات شکمی و میانه بدنتان تحت تاثیر وزن قرار گرفته و کشیده می‌شوند. پس بارفیکس رفتن را به عنوان راهکاری برای افزایش قد فراموش نکنید.

4 – بسکتبال و والیبال بازی کنید :

حتما قد بلند بازیکنان بسکتبال و والیبال توجه شما را به خود جلب کرده است. اینطور نیست که افراد بلند قد به دنبال این ورزش‌ها بروند، بلکه انجام تمرینات مخصوص بسکتبال و والیبال یاعث افزایش قد آنها خواهد شد. پس سعی کنید تا به باشگاه محل خودتان سری زده و در کلاس‌خای آموزشی بسکتبال و والیبال ثبت نام کنید. همچنین اگر قصد دارید تا قد فرزند خود را افزایش دهید، بهترین راه ثبت نام فرزندتان در این دو رشته ورزشی می‌باشد.

5 – با سرعت بدوید :

دویدن با سرعت بالا باعث کشیدگی شدید بافت‌های عضلانی می‌شود. همچنین دویدن به متعادل شدن گردش خون شما کمک بسیار زیادی می‌کند که خود باعث رسیدن مواد مغذی به بافت‌های مختلف بدن می‌شود. فراموش نکنید که برای مشاهده تاثیر دویدن بر روی افزایش قد خود باید صبور باشید و تمرینات خود را ادامه دهید.

6 – طناب بزنید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

طناب زدن به افزایش قد شما کمک می‌کند چراکه بلند شدن پاهای شما از روی زمین با کشش عضلات پایین‌تنه شما همراه است. اگر حفظ تعادل در طناب زنی برای شما سخت است می‌توانید پرش را جایگزین آن کنید. یعنی به صورت متوالی با پاهای خود به صورت کوتاه بپرید.

تغذیه مناسب برای افزایش قد :

تغذیه مناسب و دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم به رشد قد و تراکم هرچه بهتر استخوان‌های شما کمک می‌کند.

1 – مصرف لبنیات را فراموش نکنید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

مواد غذایی چون شیر، پنیر، ماست و مواد غذایی لبنی دیگر به افزایش قد و رشد استخوان‌های شما کمک بسیار زیادی می‌کند. مواد لبنی دارای مقدار زیادی کلسیم، پروتئین و برخی از ویتامین‌های ضروری چون ویتامین آ، ب و دی می‌باشند.

مصرف مواد غذایی لبنی در سنین کودکی و بلوغ اهمیت دوچندان یافته و در صورتی که در این سنین به تغذیه خود توجه نکنید، ممکن است رشد شما بصورت درست انجام نگرفته و دچار بیماری‌هایی چون نرمی استخوان شوید.

2 – روزانه چند عدد سفیده تخم مرغ مصرف کنید :

تخم مرغ یکی از کامل‌ترین غذاها و منبع سرشاری از پروتئین می‌باشد. پس حتما در برنامه غذایی روزانه خود مصرف چند عدد سفیده تخم مرغ را جای بدهید. توجه داشته باشید که زرده تخم مرغ را به دلیل کلسترول بالا مصرف نکنید. همچنین اگر قصد مصرف چند عدد تخم مرغ در روز را دارید، حتما آن را بصورت آب‌پز طبخ نمایید.

3 – حبوبات و نشاسته‌ها را در برنامه غذایی خود جای دهید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

انرژی اصلی بدن توسط نشاسته تامین می‌شود و مواد غذایی نشاسته‌دار برای ادامه حیات ضروری هستند. این مواد بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز ما را تامین می‌کنند. نمی‌توان نشاتسه و غلات را بطور مستقیم به رشد قد ارتباط داد اما می‌دانیم که انرژی دریافتی از نشاسته برای رشد صحیح و کامل بدن بخصوص در سنین کودکی و بلوغ بسیار ضروری هستند.

4 – به اندازه کافی گوشت مصرف کنید :

گوشت مرغ و گاو سرشار از پروتئین و برخی از ویتامین‌ها می‌باشد که برای رشد قد لازم و ضروری می‌باشند. هرجند در مصرف گوشت قرمز نباید افراط به خرج داد چراکه کلسترول و چربی گوشت قرمز زیاد بوده و همچنین مصرف زیاد آن باعث ایجاد بیماری‌های چون نقرس خواهد شد.

5 – مصرف روزانه میوه و سبزیجات را فراموش نکنید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

میوه‌ها و سبزیجات را برای حفظ و بهبود سلامتی ما نقش غیر قابل انکاری دارند. همچنین اکثر میوه‌ها و سبزیجات دارای مقادیری ویتامین آ و ث می‌باشند که برای رشد قد بسیار مفید هستند.

6 – سویا مصرف کنید :

مصرف روزی 50 گرم سویا می‌تواند باعث افزایش قد شما شود. سویا منبع غنی از پروتئین می‌باشد که برای رشد و استحکام استخوان‌ها بسیار مفید و ضروری است.

7 – به اندازه کافی آب بنوشید :

نوشیدن آب کافی برای عملکرد صحیح ارگان‌های بدن ما ضروری است. هرچند درخصوص مقدار آبی که در طول روز باید نوشید اختلافات نظری وجود دارد. اما همه پزشکان معتقدند که باید در زمان تشنگی آب بنوشید. نوشیدن آب به سم زدایی بدن کمک کرده و ضعف و خستگی ناشی از کم آبی را از شما دور می‌کند. همچنین نوشیدن آب کافی به افزایش قد شما کمک زیادی خواهد کرد.

چگونه در تابستان با کم آبی بدن مقابله کنیم

8 – برای افزایش قد خود قرص روی مصرف کنید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

روی یا همان زینک به افزایش قد، استحکام بافت استخوان‌ها، رشد مو و افزایش کیفیت موهای شما کمک می‌کند. هرچقدر که در سنین کمتر از روی استفاده کنید، بیشتر تاثیر آن بر روی افزایش قد خود مشاهده خواهید کرد.

موارد دیگری که به افزایش قد شما کمک می‌کند :

جدای از تغذیه و ورزش، موارد دیگری نیز وجود دارند که به رشد هرچه بهتر قد شما کمک می‌کنند.

1 – به موقع به تخت‌خواب بروید :

افزایش قد با 17 روش موثر + برنامه غذایی و ورزشی

خواب کافی و عمیق به رشد و نوسازی سلول‌های بدن شما کمک بسیار زیادی می‌کند. یک شخص بالغ باید حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشد. زمانی که مغز و بدن شما به مراحل عمیق خواب می‌رود، بدن شروع به نوسازی سلول‌ها می‌کند. بیشترین رشد شما در زمانی که خواب هستید اتفاق می‌افتد. پس برای افزاش قد، لازم است تا خواب کافی داشته باشید.

چگونه راحت بخوابیم

2 – بدن خود را صاف نگهدارید :

خمیدگی ستون فقرات یکی از اصلی‌ترین عوامل کوتاهی قد می‌باشد که با بالاتر رفتن سن نیز تاثیرات آن بیش از پیش مشخص می‌شود. پس چه در زمان راه رفتن و چه زمانی که نشسته‌اید بدن خود را صاف نگهدارید. اگر به صورت ناخودآگاه بدن شما رو به جلو خم می‌شود، برای مدت کوتاهی از قوزبندهای طبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از قوزبندهای طبی فقط برای مدت کوتاه مناسب است و اگر عادت به استفاده از آن کنید، عضلات میانی شما دچار ضعف خواهند شد.

3 – از مصرف مواد دخانی، الکل، نوشیدنی‌های گازدار و کافئین پرهیز کنید :

هرچه از ضررهای مواد دخانی بگوییم کم گفته‌ایم. مصرف دخانیات عملکرد معده شما را تضعیف کرده و باعث می‌شود تا مواد مغذی به خوبی جذب بدن شما نشوند. همچنین مصرف دخانیات سطح اکسیژن مغز را کم کرده و به نوعی شما را دچار مسمویت خفیف می‌کند که جلوی رشد کامل شما را خواهد گرفت.

مصرف الکل نیز باعث دفع شدن سریع ویتامین‌های محلول در آب می‌شوند و مصرف بی‌رویه آن بر روی مخچه شما تاثیر گذاشته و مانع رشد شما می‌شود.

نوشیدنی‌های گازدار و شیرین باعث دفع شدن کلیسم‌ بدن شما خواهد شد و همانطور که می‌دانید، کلسیم برای رشد و افزایش قد و همچنین اصطحکام بافت استخوانی، ضروری است.

در آخر نیز مصرف کافئین باعث تحریک مغز شما شده و باعث می‌شود تا مغز شما نتواند خواب عمیق را تجربه کند. از آنجایی که فرایند رشد در خواب عمیق اتفاق می‌افتد پس نتیجه خواهیم گرفت که کافئین مانع رشد قد شما می‌شود. سعی کنید نوشیدنی‌های کافئین‌دار را تنها در صبح استفاده کنید.

جمع بندی :

همانطور که مشاهده کردید، ژنیتک، ورزش و تغذیه، سه عامل اصلی تاثیرگذار بر روی افزایش قد در تمامی سنین می‌باشند.

ما قادر به تغییر ژنتیک خود نیستیم اما با داشتن برنامه ورزشی و غذایی مناسب می‌توانیم قد خود را افزایش دهیم. همچنین بهبود سبک زندگی نیز به رشد جسمی بخصوص افزایش قدمان کمک زیادی می‌کند.

پس اگر خواهان افزایش قد خود هستید، هرچه سریع‌تر ورزش را شروع کرده و رژیم غذایی مناسبی برای خودتان بسازید. به این نکته هم توجه داشته باشید که هرچه در سنین کمتر شروع به کار کنید، افزایش قد بیشتری را در خودتان شاهد خواهید بود.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید