چگونه در ترکیه خانه مناسب و زیبا بخریم

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی بهتر نسبت به ایران، به یکی از پر طرفدارترین مقاصد برای مهاجران ایرانی تبدیل شده است. همچنین تعداد زیادی از افراد برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید خانه در ترکیه می‌کنند.

در این مقاله به آنچه که برای خرید خانه در ترکیه لازم است بدانید می‌پردازیم. همچنین مراحل خرید خانه در ترکیه را به شما همراهان گرامی سایت چگونه آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قیمت یک واحد آپارتمانی در ترکیه چقدر است ؟

وقتی صحبت از خرید خانه می‌شود، اولین سوالی که مطرح می‌شود قیمت آن است. قیمت خانه در ترکیه نسبت به دیگر کشورها بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید با مبالغ کم نیز در ترکیه اقدام به خرید ملک کنید. بطور متوسط حداقل بودجه‌ای که برای خرید ملک در ترکیه نیاز دارید، 350 میلیون تومان می‌باشد.

می‌توانید قیمت متوسط خانه در شهر‌های اصلی ترکیه به ازای هر متر مربع را در زیر مشاهده کنید.

نام شهر قیمت متوسط هر متر مربع
استانبول4430 لیر
ازمیر3570 لیر
آنتالیا4100 لیر
آنکارا2900 لیر
بدروم 3200 لیر
دنیزلی1500 لیر
آدانا2000 لیر
وان1900 لیر
متوسط قیمت خانه در شهرهای اصلی ترکیه

مزایای خرید خانه در ترکیه :

چگونه در ترکیه خانه مناسب و زیبا بخریم

خرید خانه در ترکیه مزایای مختلفی از جمله حفظ ارزش پول، سرمایه گذاری مناسب و اخذ اقامت دارد. بطور کل از مزایای اصلی خرید ملک در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرمایه گذاری مناسب و حفظ ارزش پول
  • اخد اقامت موقت در ترکیه
  • امکان شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه برای خانه‌های بیش از 250000 دلار

شما با خرید ملک در ترکیه، یک سرمایه گذاری ایده‌آل انجام داده‌اید. قیمت ملک در ترکیه طی سال‌های اخیر، رشد خوبی را تجربه کرده و خرید خانه ترکیه یک سرمایه گذاری امن با بازدهی مناسب می‌باشد.

سرمایه گذاری مناسب و کم ریسک :

خرید خانه و زمین همواره یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ارزش پول بوده و خرید خانه در ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست. رشد ارزش ملک در ترکیه طی سال‌های اخیر، خرید خانه در ترکیه را جذاب‌تر ساخته است. با خرید خانه در ترکیه در حین حفظ ارزش پول خود، یک سرمایه گذاری مناسب و کم ریسک خواهید داشت. هرچند پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه، بهتر است تحقیقات جامعی در این باره انجام دهید.

اقامت ترکیه با خرید ملک :

آسان‌ترین راه برای دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک می‌باشد. خبر خوب این است که برای دریافت اقامت با خرید ملک، مبلغ حداقلی تعیین نشده است. این بدان معناست که شما با خرید خانه در ترکیه با هر قیمتی می‌توانید اقامت موقت ترکیه را دریافت نمایید. همچنین با اجاره دادن ملک خریداری شده، اقامت موقت شما باطل نخواهد شد. این اقامت به صورت یک‌ساله به شما داده می‌شود و در صورتی که دست به فروش ملک نزنید، با گذشت چند سال (5 الی 8 سال) می‌توانید درخواست شهروندی بدهید.

اخذ شهروندی با خرید خانه در ترکیه :

چگونه در ترکیه خانه مناسب و زیبا بخریم

یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ شهروندی ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه با خرید خانه‌های بالای 250000 دلار می‌باشد. شما با خرید خانه‌ای با ارزش بالای 250000 دلار می‌توانید شهروندی و پاسپورت ترکیه را اخذ کنید. همچنین شما می‌توانید به جای خرید یک ملک، چند ملک که مجموع ارزش‌شان بالای 250000 دلار شود، تهیه کرده و شهروند ترکیه شوید. در نتیجه شما همانند یک شهروند ترکیه‌ای از تمامی امکانات شهروندی ترکیه بهره‌مند خواهید شد.


قوانین و شرایط خرید ملک (خانه) در ترکیه :

چگونه در ترکیه خانه مناسب و زیبا بخریم

خرید خانه در ترکیه برای افراد خارجی، قوانین خاصی دارد و شما بایستی حتما قبل از مهاجرت به ترکیه مطابق با این قوانین اقدام به خرید خانه کنید.

  • افراد خارجی تنها می‌توانند تا 30 هکتار زمین و ملک خریداری نمایند.
  • افراد خارجی تنها می‌توانند تا 10 درصد از اراضی یک ناحیه را خریداری نمایند.
  • 3 مالک قبلی ملکی که خریداری می‌کنید نبایند خارجی باشند.
  • افرادی که زمین مسکونی می‌خرند باید تا 2 سال نسبت به ساخت بنا در آن اقدام کنند.
  • اگر قصد دریافت شهروندی ترکیه را دارید، می‌توانید به جای خرید یک ملک 250000 دلاری، چند ملک با همین ارزش خریداری نمایید.
  • قوانین ترکیه در خصوص خرید ملک و مهاجرت از این طریق، هر ساله مورد بازبینی قرار می‌گیرد. در نتیجه پیش از اقدام به خرید ملک، قوانین آن سال را بررسی کنید. تا پایان سال 2021، با خرید ملک با هر قیمتی می‌توانید اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کنید و سال‌های بعد نیز اقامت خود را تمدید نمایید.
  • افراد خارجی امکان خرید ملک در شهری که با کشور خودشان دارای مرز مشترک است را ندارند.
  • افراد خارحی نمی‌توانند ملکی را که در نزدیکی مکان‌های نظامی ترکیه است، خریداری نمایند.

نکات مهم در خصوص خرید ملک در ترکیه :

برای خرید امن ملک در ترکیه لازم است تا به برخی از نکات توجه کافی داشته باشید.

  • پیش از خرید واحد در پروژه‌ها، راجع به پروژه تحقیق کرده و سعی کنید پروژه‌هایی را انتخاب نمایید که افراد خارجی پیش‌تر خانه خریده و اقامت خود را دریافت کرده‌اند.
  • پیش از اقدام به خرید ملک، کپی سند آن را از فروشنده دریافت کرده و صحت و اعتبار آن را با مراجعه به اداره اسناد ترکیه، تایید کنید.
  • دقت داشته باشید که افراد خارجی برای خرید ملک، معاف از مالیات هستند.
  • پیش از اقدام به خرید ملک مطمئن شوید که روی سند خانه وام بانکی، بدهی بانکی و محدودیتی ثبت نشده باشد. این اطلاعات را می‌توانید از اداره اسناد ترکیه دریافت نمایید.
  • به یاد داشته باشید که ملک‌هایی که کمتر از 250000 قیمت دارند، تضمینی برای دریافت اقامت ایجاد نمی‌کنند و فقط درخواست اقامت شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت عدم وجود مشکل، اقامت شما تایید خواهد شد.
  • هزینه انتقال سند در ترکیه، 4 درصد ارزش ملک می‌باشد که توسط خریدار پرداخت می‌شود. البته شما می‌توانید با فروشنده توافق کرده و 2 درصد این مبلغ را فروشنده و 2 درصد دیگر را شما بپردازید.

مراحل خرید خانه در ترکیه :

چگونه در ترکیه خانه مناسب و زیبا بخریم

اگر قصدتان برای تهیه خانه در ترکیه جدی می‌باشد، لازم است تا طبق مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول، انتخاب شهر مناسب شما :

اولین قدمی که برای خرید ملک در ترکیه لازم است بردارید، انتخاب شهر محل زندگی‌تان می‌باشد. اینکه کدام شهر مناسب شما است به فکتورهای مختلفی بستگی دارد. شهرهای بزرگ‌تر اغلب دارای فرصت‌های شغلی بیشتر، امکانات رفاهی بهتر و دسترسی بهتر هستند. همچنین بدیهی است که این شهرها شلوغ‌تر از اسیر شهرها بوده و هزینه زندگی نیز در این شهرها بیشتر است. پس ابتدا باید بودجه خودتان را بررسی کرده و لیست شهرهایی که امکان خرید خانه در آن را دارید، بیابید. سپس می‌توانید این شهرها را با هم مقایسه کرده و بهترین شهر را بسته به سایر شرایط‌تان بیابید.

توجه داشته باشید که قیمت خانه در مناطق حومه‌ای شهرهای بزرگ، اختلاف زیادی با مرکز این شهرها دارد. در نتیجه اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید در حومه شهرهای بزرگ اقدام به خرید ملک کنید.

مرحله دوم، انتخاب ملک :

پس از اینکه شهر مورد نظر خود را انتخاب نمودید، باید به جست و جوی ملک بپردازید. بنگاه‌های آنلاین ایرانی زیادی هستند که آگهی‌های فروش ملک در ترکیه را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به این بنگاه‌ها، ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. فقط توجه داشته باشید که در این امر از بنگاه‌های نام آشنا و معتبر استفاده کرده و از آنها بخواهید تا اعتبار سند ملک را برای شما مورد بررسی قرار دهند.

مرحله سوم، آماده‌سازی هزینه و مدارک مورد نیاز :

پس از انتخاب ملک، لازم است تا راهی برای انتقال پول به ترکیه پیدا کنید. این بخش، یکی از سخت‌ترین مرحله‌هایی است که برای خرید خانه باید طی کنید. از آنجایی که ایران در لیست تحریم‌های بانکی قرار دارد، شما قادر به انتقال مستقیم پول به ترکیه نیستید. در نتیجه لازم است تا از یک صرافی ایرانی برای انتقال پول کمک بگیرید. پس از انتقال پول به ترکیه می‌توانید از سیستم تاپوتاکس ترکیه استفاده کنید.

تاپوتاکس یکی از خدمات پرداخت امن سیستم بانکداری ترکیه برای خرید ملک می‌باشد. تاپوتاکس با ایجاد ارتباط بین بانک و دفتر اسناد ترکیه این امکان را به شما می‌دهد که پول ملک را به صورت امانت به بانک داده و پس از عقد قرارداد خرید ملک، بانک این پول را به حساب فروشنده واریز می‌کند. در نتیجه احتمال کلاه‌برداری تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

پیش از مراجعه به دفتر اسناد رسمی ترکیه لازم است تا مدارک و پیش‌نیازها خود را کامل کنید. این مدارک و پیش‌نیازها شامل موارد زیر می‌شود.

  • مدارک شناسایی شما و نسخه ترجمه شده آن
  • اخذ کد مالیاتی با مراجعه به دفاتر مالیات ترکیه
  • افتتاح حساب در یکی از بانک‌های ترکیه
  • چهار قطعه عکس
  • در صورت خرید وکالتی ملزم به ارائه اصل و کپی وکالت و ترجمه آن به دفتر اسناد هستید

همچنین در دفتر اسناد رسمی، خریدار و فروشنده باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند :

  • سند مالکیت ملک
  • ارائه گزارش ارزش گذاری ملک که توسط شهرداری انجام می‌شود
  • ارائه بیمه نامه زلزله ساختمان (در ترکیه داشتن بیمه نامه زلزله اجباری است)
  • ارائه شماره مالیاتی و اصل و ترجمه مدارک هویتی به خصوص گذرنامه

جمع بندی :

خرید خانه در ترکیه نیازمند پذیرش و رعایت قوانین کشور ترکیه درخصوص خرید ملک برای افراد خارجی است. در صورتی که هر یک از این قوانین را رعایت نکنید، امکان فسخ قرارداد وجود دارد. پس در ابتدا به مطالعه کامل قوانین ترکیه در این خصوص پرداخته و سپس هرگونه اقدامی را انجام دهید.

با خرید خانه در ترکیه در کنار اخد اقامت می‌توانید ارزش پول خود را حفظ کرده و از افزایش قیمت ملک خود نیز سود ببرید. تنها چیزی که نیاز است، یک بررسی همه جانبه شامل قیمت، آینده ملک، قوانین و مدارک مورد نیاز برای خرید خانه می‌باشد. تیم‌های مشاوره زیادی هستند که می‎‌توانند در این امر به شما کمک کرده و در طول مسیر، مشاور شما باشند.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *