اشکان معروفی 224 روز پیش بدون دیدگاه

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

این روزها اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌ است. با بالاتر رفتن محبوبیت این برنامه، توجه سوء استفاده‌گران و هکرها نیز به اینستاگرام افزایش یافته است. به همین دلیل برای تامین امنیت حساب‌های کاربری برای کاربران، تبدیل به یک دغدغه جدید شده است. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام می‌باشد. در این مقاله به آموزش تصویری فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام خواهیم پرداخت. با ما در چگونه همراه شوید.

تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام چیست؟

تایید دو مرحله‌ای یکی از روش‌های افزایش امنیت برای عبور به حساب‌های کاربری می‌باشد.

تایید دو مرحله‌ای باعث می‌شود که حساب کاربری شما در هنگام ورود به دو رمز عبور نیاز داشته باشد. رمز عبور اولی همان رمز عبور معمولی شما و رمز عبور دوم، کدی می‌باشد که در همان زمان برای شما ارسال می‌شود. شیوه ارسال این کد بستگی به نوع فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای می‌باشد.

در اینستاگرام، به سه شکل می‌توان تایید دو مرحله‌ای را فعال کرد:

  • تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق گوگل (Google Authenticator)
  • تایید دو مرحله‌ای ‌ای اینستاگرام از طریق واتساپ
  • تایید دومرحله‌ای اینستاگرام از طریق شماره تلفن

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

همانطور که مشاهده کردید، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام به شکل‌های مختلفی قابل انجام است. در این قسمت می‌توانید راهنمای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام را به هر سه روش گفته شده مشاهده نمایید.

1 – فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق گوگل (Google Authenticator):

برای استفاده از این روش لازم است که در ابتدا برنامه Google Authenticator را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود و نصب نمایید. برای دانلود گوگل پلی کافیست تا از لینک‌های زیر استفاده کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه Google Authenticator، مطابق با راهنمای زیر عمل نمایید.

مرحله اول : وارد برنامه اینستاگرام شده و به ترتیب بر روی آیکون‌ پایینی و بالایی نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
به ترتیب روی آیکون‌های پایینی و بالایی کلیک کنید.

مرحله دوم : بر روی گزینه Settings کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Settings کلیک نمایید.

مرحله سوم : سپس روی گزینه Security کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Security کلیک کنید.

مرحله چهارم : در صفحه Security، گزینه Two-Factor Authentication را پیدا کرده و روی ان کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Two-Factor Authentication کلیک نمایید.

مرحله پنجم : روی گزینه Get Started در پایین صفحه کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی Get Started کلیک کنید.

مرحله ششم : حال در صفحه Choose Your Security Method، روش فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام خود را انتخاب کنید. ما در این قسمت گزینه اول یعنی Authenticator App را انتخاب می‌کنیم.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی Authenticator App کلیک کنید.

مرحله هفتم : بر روی گزینه Next کلیک کنید تا برنامه شما را بطور مستقیم به Google Authenticator انتقال دهد. سپس در Google Authenticator روی گزینه Okay کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Next کلیک نمایید و در برنامه Google Authenticator روی گزینه Okay کلیک کنید.

مرحله هشتم : سپس کد شش رقمی که در Google Authenticator نمایش داده شده را یادداشت کرده و به اینستاگرام برگردید. در صفحه نمایش داده شده روی گزینه Next کلیک کرده و کد Google Authenticator را درون کادر باز شده وارد کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی Next کلیک کرده و کد 6 رقمی نمایش داده شده در Google Authenticator را درون کادر صفحه بعد وارد کنید.

در آخز نیز روی گزینه Done کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
در نهایت نیز روی گزینه Done کلیک نمایید.

تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام شما از طریق Google Authenticator با موفقیت انجام شد. حال ریکاوری کدهای نمایش داده شده در صفحه Recovery Codes را یادداشت کنید.

کد نمایش داده شده در Google Authenticator در هر دو دقیقه تعویض می‌شود. پس به یاد داشته باشید که برنامه Google Authenticator را پاک نکنید تا برای وارد شدن به حاسب کاربری‌تان دچار مشکل نشوید.


2 – فعال کردن تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق واتساپ:

در این روش نیاز است که برنامه واتساپ بر روی گوشی شما نصب شده باشد. برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق واتساپ طبق راهنمای زیر پیش بروید.

مرحله اول: مرحله یک تا پنج در روش قبل را به ترتیب انجام دهید.

مرحله دوم: در صفحه Choose Your Security Method، روی گزینه دوم یعنی WhatsApp کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
گزینه WhatsApp را انتخاب نمایید.

مرحله سوم: در صفحه باز شده، شماره تلفن شما نمایش داده می‌شود. اگر سیم کارت این شماره در گوشی شما قرار ندارد و روی این شماره واتساپ ندارید، شماره دیگری را وارد کنید که دو شرط گفته شده را داشته باشد. پس از چک کردن شماره و اعمال تغییرات در صورت نیاز، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
شماره تلفن خود را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله چهارم: یک کد شش رقمی به شماره وارد شده فرستاده خواهد شد. این کد را در کادر نشان داده شده در تصویر زیر وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
در کادر نشان داده شده، کد 6 رقمی ارسال شده به سیم کارت خود را وارد کنید.

در صورتی که شماره‌ای که وارد کرده بودید نادرست بود، روی گزینه Change Phone Number کلیک کنید و پس از اصلاح شماره، همانند قبل بر روی Next کلیک نمایید. همچنین اگر کد شش رقمی پس از 60 ثانیه برای شما فرستاده نشد، روی گزینه Resend Confirmation code کلیک کنید.

مرحله پنجم: در صفحه باز شده برای بار دیگر روی گزینه Next کلیک کنید. سپس همانند مرحله قبل، کد شش رقمی که این‌بار در واتساپ برای شما فرستاده می‌شود را در کادر وارد کرده و روی گزینه Next کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Next کلیک کرده و کدی ارسال شده به واتساپ خود را در صفحه بعد وارد کنید.

در نهاین تیز روی گزینه Done کلیک کرده و ریکاوری کدهای نمایش داده شده را یادداشت کنید.

تبریک می‌گوییم. شما موفق به فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام خود از طریق واتساپ شدید. حال ریکاوری کدهای نمایش داده شده در صفحه را یادداشت کنید.

3 – فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق شماره تلفن:

در این روش از تایید دو مرحله‌ای، رمز عبور دوم به شماره تلفن شما پیامک خواهد شد. این روش فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام نسبت به روش‌های قبلی بهتر و ساده‌تر می‌باشد.

برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق شماره تلفن، راهنمای زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مراحل یک تا پنج روش اول را به ترتیب انجام دهید.

مرحله دوم: در صفحه Choose Your Security Method، روی گزینه سوم یعنی Text Message کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Text Message کلیک نمایید.

مرحله سوم: پیامکی حاوی کد تایید شش رقمی برای شماره ثبت شده روی اکانت شما ارسال خواهد شد. این کد را در کادر نشان داده شده در تصویر زیر وارد کنید و روی Next کلیک نمایید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
کدی که برایتان پیامک می‌شود را درون کادر نشان داده شده وارد نمایید. سپس روی Next کلیک کنید. همچنین اگر قصد تعویض شماره خود را دارید می‌توانید از گزینه Change Phone Number استفاده نمایید.

همچنین اگر قصد تعویض شماره خود را دارید، روی گزینه Change Phone Number کلیک کرده و پس از تغییر شماره خود، کد ارسال شده را درون کادر نشان داده شده وارد نمایید.

مرحله چهارم: در آخر نیز بر روی گزینه Done کلیک کنید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام
روی گزینه Done کلیک کنید.

پس از اتمام کار، ریکاوری کدهای نمایش داده شده را یادداشت نمایید.

ریکاوری کد تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام:

پس از انجام مراحل تایید دو مرحله‌ای از روش‌های گفته شده، یک صفحه با نام Recovery Codes برای شما نمایش داده می‌شود. کدهای نمایش داده شده در این صفحه را در جایی مطمئن یادداشت نمایید تا در صورت مفقود شدن گوشی‌تان یا هر مشکل دیگری، قادر به بازیابی اکانت خود باشید.

فعاسازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

سعی کنید تا از اسکرین شات گرفتن از این صفحه خودداری کنید چراکه در صورت مفقود شدن گوشی‌تان، این کدها را نیز از دست خواهید داد. همچنین از اشتراک گذاری این کدها با افراد دیگر خودداری کنید.

اهمیت استفاده از تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

شاید از خودتان بپرسید که فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام چه لزومی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که هر برنامه‌ای دارای حفره‌های امنیتی خاصی می‌باشد. در نتیجه امکان لو رفتن رمز شما و ورود غیر قانونی دیگران به اکانت شما وجود دارد.

از آنجایی که همگی ما اطلاعات شخصی در اکانت اینستاگرام خود داریم، لازم است تا امنیت پیج خود را به شیوه‌های مختلف حفظ کنیم. اگر اکانت شخصی در اختیار اشخاص ثالث قرار بگیرد، آن افراد می‌توانند از اکانت آن شخص سوء استفاده کرده و یا او را مورد اخاذی قرار دهند.

همچنین اگر صاحب یک پیج کاری هستید، هک شدن اکانت شما می‌تواند کسب و کار شما را تحت شعاع قرار داده و حتی آن را منحل نماید.

البته لازم نیست تا نگران باشید، چراکه با فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام، احتمال هک شدن اکانت شما به اندازه بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین در صورت برخورد با مشکل میتوانید در چگونه برگرداندن اکانت اینستاگرام یاد بگیرید تا اکانت خود را بازگردانی کنید.

کدام روش تایید دو مرحله‌ای بهتر است؟

اینکه کدام شیوه را برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای خود انتخاب می‌کنید، یک مسئله سلیقه‌ای می‌باشد. البته استفاده از روش سوم یعنی شماره تلفن، یک مزیت عمده نسبت به سایر روش‌ها دارد.

استفاده از تایید دو مرحله‌ای از طریق شماره تلفن بسیار ساده‌تر بوده و نیازی به دانلود برنامه مجزا برای آن را ندارید. همچنین اگر تلفن همراه شما مفقود شود، می‌توانید سریعا سیم کارت المثنی خود را گرفته و اکانت‌تان را بازیابی کنید.

روش تایید دو مرحله‌ای از طریق واتساپ گاها با مشکل روبرو می‌شود و اینستاگرام، کد را به واتساپ شما ارسال نمی‌کند. همچنین اگر از روش Google Authenticator استفاده می‌کنید، می‌بایست مراقب باشید تا برنامه Google Authenticator شما پاک نشود. در صورت پاک شدن Google Authenticator، لازم است تا آن را ریکاوری کنید که این کار دردسرهای خاص خودش را دارد.

در نتیجه حدالامکان سعی کنید تا از روش سوم یعنی تایید دو مرحله‌ای از طریق سیم کارت استفاده نمایید.

جمع بندی:

امروزه با افزایش روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، تامین امنیت حساب‌های کاربری به یک دغدغه تبدیل شده است. تصور اینکه یک روز از خواب بیدار شده و ببینید که اکانت اینستاگرام شما هک شده است، بسیار آزار دهنده است. حال اگر از اینستاگرام خود برای مقاصد تجاری استفاده کنید این موضوع جدیت بسیار بیشتری نیز پیدا می‌کند.

پس لازم است تا برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی اقدام به افزایش امنیت حساب کاربری اینستاگرام خود کنیم. یکی از بهترین راه‌های افزایش امینت اینستاگرام، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای به مانند فعالسازی تایید دو مرحله ای تلگرام می‌باشد. با این راهکار ساده که حتی برای دیلیت اکانت اینستاگرام باید حتما این مرحله را رد کنید می‌توانید حساب کاربری خود را در مقابل تهدیدات، امن‌تر گردانید. در این مقاله سعی شد تا با گویا ترین شکل ممکن، تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام را به شما همراهان عزیر آموزش دهیم.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید