اشکان معروفی 1024 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

امروزه کمتر کسی است که درباره بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چیزی نشنیده باشد. هر روزه شاهد اخباری درباره نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال و جهش‌های گاه و بی گاه بیت کوین هستیم. شاید این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که بیت کوین چیست و چگونه می‌توان بیت کوین خرید و فروش کرد. در این مقاله ابتدا به معرفی بیت کوین پرداخته و سپس روش‌های خرید و فروش بیت کوین را معرفی خواهیم کرد. با ما در سایت چگونه همراه شوید.

بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

وقتی حرف از ارزهای دیجیتال پیش می‌آید ذهن همگی ما به سمت بیت کوین می‌رود. تقریبا همه مردم دنیا ارزهای دیجیتال را بیت کوین می‌شناسند چرا که بیت کوین، اولین ارز دیجیتال دنیا می‌باشد.

بیت کوین در سال 2008 توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. در چند سال اول افراد زیادی متوجه پتانسیل بالای بیت کوین نشدند اما با گذر زمان توجه‌ها به سمت بیت کوین جلب شد.

با جلب شدن توجهات، ارزهای دیجیتال دیگر نیز روی کار آمدند.

حال شاید این سوال برایتان پیش آید که بیت کوین چه کاربردی دارد ؟


آموزش خرید و فروش بیت کوین :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

برای خرید و فروش بیت کوین راه‌های متفاوتی وجود دارد. می‌توانید بیت کوین را از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی خرید و فروش کنید، به صورت حضوری از شخصی خریداری کنید و یا از صرافی‌های بین المللی معتبری چون بایننس استفاده کنید.

برای خرید و فروش بیت کوین لازم است در ابتدا یک کیف پول ارز دیجیتال برای خودتان بسازید.

کیف پول ارز دیجیتال امکان ذخیره سازی بیت کوین را به شما خواهد داد. بطور کل اگر کیف پولی نداشته باشید قادر به ذخیره سازی بیت کوین در حساب شخصی خودتان نخواهید بود. در ادامه همین مقاله، کیف پول‌های معتبر بیت کوین را معرفی خواهیم کرد.


1 – آموزش کامل ثبت نام و خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های آنلاین ایرانی :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

اولین و ساده‌ترین راهی که در پیش دارید، خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های آنلاین داخلی است.

برای اینکار لازم است تا در ابتدا یک صرافی آنلاین ایرانی پیدا کنید. با جست و جوی کلمه صرافی ارز دیجیتال در گوگل می‌توانید این صرافی‌ها را پیدا کنید.

سپس باید وارد سایت صرافی مورد نظر خود شده و ثبت نام کنید. با اینکه روش ثبت نام در این صرافی‌ها با هم متفاوت است اما بطور کل در همه آنها باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

آموزش ثبت نام در صرافی‌‌های داخلی :

مرحله اول : وارد سایت صرافی شده و روی گزینه ثبت نام یا ساخت حساب کاربری کلیک نمایید.

مرحله دوم : اطلاعات شخصی خود را دورن کادرهای نمایش داده وارد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتما اطلاعات واقعی شخص خودتان را در این کادرها پر کنید.

مرحله سوم : پس از تکمیل کادرها، از شما درخواست می‌شود تا اسکن مدارک خود را درون سایت آپلود کنید. این اقدام برای احراز هویت شما انجام می‌گیرد. معمولا از شما خواسته می‌شود تا اسکن کارت ملی، اسکن کارت بانکی که به نام خودتان است و یک عکس از خودتان که کارت ملی، کارت بانکی و یک برگه A4 حاوی متن احراز هویت در دستتان گرفته‌اید (مانند شکل زیر) را ارسال کنید.

مرحله چهارم : ثبت نام شما در اینجا پایان می‌یابد. حال باید منتظر باشید تا مدارک شما بررسی شده و فرایند احراز هویت‌تان کامل شود. برای اضافه کردن کارت بانکی جدید نیز لازم است تا اسکن کارت را آپلود کرده و شماره شبا و شماره کارت خود را درون قسمت مربوطه وارد کنید.

آموزش ثبت نام در صرافی نوبیتکس

آموزش خرید بیت کوین در صرافی‌های داخلی :

برای خرید بیت کوین در ابتدا لازم است تا حساب کاربری خود را شارژ کنید. توجه داشته باشید که برخی از صرافی‌ها برای شارژ حساب کاربری در روز محدودیت‌ ریالی دارند.

همچنین برای خرید بیت کوین نیز محدودیت ریالی وجود دارد. یعنی شما قادر به ثبت سفارش در یک محدوده خاصی هستید و نمی‌توانید کمتر یا بیشتر از مقدار، بیت کوین خریداری کنید.

بطور کل برای خرید بیت کوین لازم است تا مراحل زیر را پی بگیرید.

مرحله اول : وارد حساب کاربری خود در صرافی که ثبت نام نموده‌اید، شوید.

مرحله دوم : از طریق بخش مربوطه وارد قسمت شارژ حساب کاربری خود شده و از بین کارت‌های بانکی که برای حساب کاربری خود تعریف کرده‌اید، کارتی را که قصد پرداخت از آن را دارید انتخاب نمایید.

مرحله سوم : مبلغ مورد نظرتان را مشخص کرده و بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا وارد درگاه پرداخت بانکی شوید. از طریق درگاه پرداخت و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، پرداخت اینترنتی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که شما تنها مجاز به استفاده از کارت بانکی که به اسم‌تان است و برای حساب خود تعریف نموده‌ا و انتخاب کرده‌اید، قادر به پرداخت مبلغ می‌باشید.

مرحله چهارم : پس از انجام پرداخت به سایت برگشته و بر روی گزینه خرید بیت کوین کلیک کنید.

مرحله پنجم : در این قسمت مقدار بیت کوینی که قصد خریداری آن را دارید مشخص کرده و در صورت امکان، آدرس کیف پول بیت کوین خود را دورن کادر مشخص وارد کنید. سپس بر روی گزینه سفارش کلیک کنید تا سفارش شما انجام شود.

در برخی از صرافی‌ها، بیت کوین خریداری شده در ابتدا به حساب کاربری شما منتقل می‌شود. در نتیجه لازم است پس از خریداری بیت کوین به بخشی که بیت کوین شما ذخیره شده است مراجعه کرده و در آنجا درخواست برداشت بیت کوین از کیف پول صرافی  و واریز آن به آدرس کیف پول اصلی خودتان را ثبت نمایید.

آموزش فروش بیت کوین در صرافی‌های داخلی :

برای فروش بیت کوین نیز مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول : به قسمت فروش بیت کوین مراجعه کرده و مقداری را که قصد فروش آن را دارید، تعیین کنید.

مرحله دوم : سپس آدرس کیف پولی را که صرافی به شما نمایش می‌دهد را کپی کنید.

مرحله سوم : وارد کیف پول بیت کوین خصوصی خود شده و وارد قسمت ارسال (Send) شوید. در آنجا آدرس کیف پول بیت کوین صرافی را وارد کرده و درست همان مقداری که در قسمت فروش درون صرافی تعیین کرده بودید را به آن آدرس ارسال کنید.

نکته : اگر بیت کوین شما درون کیف پول خود صرافی است، نیازی به انجام مرحله سوم ندارید. پس از مشخص نمودن مقدار بیت کوینی که قصد فروش آن را دارید و انتخاب گزینه برداشت از کیف پول صرافی، آن مقدار به صورت اتوماتیک از کیف پول صرافی‌تان برداشته شده و به فروش خواهد رفت.


2 – خرید و فروش بیت کوین به صورت حضوری :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

یک روش دیگر برای خرید و فروش بیت کوین، معامله آن به شکل حضوری است. ممکن است بنا به دلایلی بخواهید از این روش استفاده نمایید. به خصوص اگر قصد معامله مقدار زیادی بیت کوین را داشته باشید، شاید این روش برای شما مناسب‌تر باشد.

کاری که در این روش لازم است انجام دهید خیلی ساده است.

ابتدا از شخص بخواهید تا بیت کوین را به آدرس کیف پول بیت کوین شما واریز کند و سپس مبلغ ریالی آن را به او بدهید. همچنین اگر فروشنده بیت کوین هستید، بیت کوین را به کیف پول آن شخص ارسال کرده و معادل ریالی آن را از او دریافت کنید.  

برای محاسبه مقدار ریالی دقیق بیت کوین معامله شده نیز می‌توانید ارزش دلاری بیت کوین را درآورده و آن را به ریال تبدیل کنید. سپس عدد بدست آمده را در تعداد واحدهای بیت کوین انتقال یافته ضرب کنید.


3 – خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های بین المللی :  

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

راه سوم و آخرین راه خرید و فروش بیت کوین، استفاده از صرافی‌های بین المللی است. صرافی‌های بین المللی زیادی وجود دارند اما تعداد کمی از آنها برای کاربران ایرانی قابل استفاده هستند.

از برترین این صرافی‌ها که در ایران نیز می‌توان از خدمات آنها استفده کرد، صرافی بایننس است.  

ثبت نام و استفاده از خدمات این صرافی‌ها را در مقاله‌ای جداگانه آموزش خواهیم داد.

به دلیل تغییر قوانین و نیاز به سطح دانش بالا توصیه می‌شود که از صرافی‌های داخلی و یا روش خرید و فروش حضوری استفاده نمایید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم


کاربردهای بیت کوین :

بیت کوین کاربردی جز ذخیره ارزش و انتقال پول ندارد. از بیت کوین می‌توان برای انجام تراکنش‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توانید دارایی خود را در قالب بیت کوین ذخیره سازی کنید.

شاید بنظر شما انتقال پول به وسیله بیت کوین کار بیهوده‌ای باشد. اما توجه داشته باشید که با بیت کوین می‌توانید هر مقدار پولی که می‌خواهید را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ارسال کنید. فقط کافیست تا مبلغ مورد نیازتان را به بیت کوین تبدیل کرده و آن را به شخصی که می‌خواهید انتقال دهید.

این موضوع برای زمان‌هایی که قصد انتقال پول به آن سوی مرز را دارید بسیار کاربردی تر نیز می‌شود. چراکه نه تنها نیازی به پرداخت کارمزدهای سنگین ندارید، بلکه تراکنش ما در زمانی کم انجام خواهد شد.

اما جدای از این موارد، بیت کوین یک کاربرد دیگر نیز دارد. کارایی دیگر بیت کوین، کسب سود از نوسانات قیمت آن می‌باشد. همین موضوع نیز باعث شده تا خرید و فروش بیت کوین تا این حد جذاب جلوه کند.

اگر کمی مهارت تحلیل گری داشته باشید می‌توانید بیت کوین را در قیمت پایین خریداری کرده و در قیمت بالا به فروش برسانید.

حال بپردازیم به روش‌های خرید و فروش بیت کوین.


بهترین کیف پول‌های بیت کوین :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم

کیف پول‌های بسیار زیادی برای بیت کوین وجود دارند و هر روزه نیز به تعداد این کیف پول‌ها افزوده می‌شود. در این بخش می‌توانید سه عدد از معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین را مشاهده کنید.

کیف پول کوینومی (Coinomi) :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم
کیف پول کوینومی

یکی از برترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، کیف پول کوینومی می‌باشد. این کیف پول بغیر از بیت کوین، از ارزهای دیجیتال دیگری نیز پشتیبیانی می‌کند.

کار کردن با کیف پول کوینومی بسیار ساده بوده و محیطی کاربرپسند دارد.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet) :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم
کیف پول اتمیک والت

کیف پول اتمیک والت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌باشد. این کیف پول از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده و ویژگی‌هایی چون اکسچنج داخلی و امنیت بالا باعث شده تا این کیف پول به این سطح از محبوبیت دست یابد.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet) :

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم
کیف پول تراست والت

کیف پول بیت کوینی دیگری که قصد داریم معرفی کنیم، کیف پول تراست والت می‌باشد. این کیف پول نیز محیطی بسیار کاربرپسند داشته و استفاده از آن بسیار آسان است. از ویژگی‌هایی که این کیف پول را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند، پشتیبانی آن از برنامه‌های غیر متمرکز Defi می‌باشد.


سخن پایانی :

بازار ارزهای دیجیتال همواره یکی از پر نوسان‌ترین بازارهای مالی بوده است و بیت کوین نیز از این قائده مستثنی نیست. این نوسانات می‌‌توانند به ضرر کردن شما منتهی شوند اما اگر کمی تحلیل بلد باشید می‌توانید از این نوسانات، سود بسیار خوبی کسب نمایید. اگر شما مایل به خرید و فروش دوج کوین هستید میتوانید آموزش خرید و فروش این ارزش دیجیتال محبوب را در چگونه یاد بگیرید.


سوالات متداول

چرا باید از بیکوین استفاده کنیم؟

شاید بنظر شما انتقال پول به وسیله بیت کوین کار بیهوده‌ای باشد. اما توجه داشته باشید که با بیت کوین می‌توانید هر مقدار پولی که می‌خواهید را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ارسال کنید. فقط کافیست تا مبلغ مورد نیازتان را به بیت کوین تبدیل کرده و آن را به شخصی که می‌خواهید انتقال دهید.

آیا برای خرید و فروش بیت کوین میتوانیم از صرافی های ایرانی استفاده کنیم؟

بله، شما میتوانید برای خرید و فروش بیت کوین از صرافی های معتبر ایرانی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند استفاده کنید.

آیا از صرافی های بین المللی برای خرید و فروش بیت کوین میتوانیم استفاده کنیم؟

اکثر صرافی های آنلاین خارجی به دلیل تحریم بودن ایران قادر به ارائه خدمات به کاربارن ایرانی نیستند و توصیه میکنیم برای خرید و فروش بیت کوین از صرافی های داخلی استفاده کنید.

آیا حتما باید برای خرید و فروش بیت کوین از کامپیوتر استفاده کنیم؟

خیر، شما با گوشی و تبلت اندرویدی و آیفونی و کامپیوتر میتوانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید و از این بابت محدویتی ندارید.

آیا ارز دیجیتال بیت کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

بازار های ارز دیجیتال هم به مانند سایر بازار های جهانی دارای نوساناتی میباشند و اگر شما به دنبال یه سرمایه گذاری بلند مدت هستید بیت کوین میتواند گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری باشد و اگر به دنبال نوسان گیری از این ارز پرطرفدار هستید توصیه میکنیم با علم کامل وارد این کار شوید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید