تیم چگونه 1359 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه اعضای کانال تلگرام را بالا ببریم

همانطور که می دانید این روزها شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه ابزاری برای سرگرمی مردم باشند یکی از بهترین کانال هایی اند که هر شخص یا هر کسب و کاری می تواند از آن برای کسب درآمد از تلگرام استفاده کند. همانطور که می دانید هر جایی که مخاطبان بیشتری در آن وجود داشته باشد بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. از این رو اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که این روزها خیلی ها را درگیر خود کرده است بهترین مکان برای کسب درآمد از اینترنت و همچنین رونق کسب و کارهای اینترنتی است.

برای نشان دادن اهمیت کانال‌های تلگرام به‌عنوان یک ابزار مؤثر در بازاریابی دیجیتال، مخصوصاً در جغرافیای ایران، نیاز به تلاش زیادی نیست. پیش‌بینی نتایج انتخابات با کمتر از 1% خطا با استفاده از داده‌های موجود در کانال‌های تلگرام توسط هوش مصنوعی که امسال شرکت‌کنندگان در چالش هوش مصنوعی انجام شد، استدلالی قابل دفاع بر استفاده فراگیر ایرانیان از تلگرام است.
علاوه بر آن، آمارهایی که از منابع مختلف به دست می‌رسد، و مخصوصاً گزارش‌های آماری که اخیراً مرکز ملی فضای مجازی ایران منتشر نموده، گواهی بر حجم بالای استفاده مخاطبان ایرانی از این پلتفرم پیام‌رسان است.
در بین امکانات متنوع تلگرام، کانال‌های تلگرام از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. امروز به کمک کانال تلگرام، هزینه شروع یک رسانه دیجیتال، برای هر شخص یا سازمانی، به صفر رسیده است. این مسئله باعث شده که جایگاه و اهمیت محتوا، به‌عنوان موتور محرک هر رسانه دیجیتالی، بیشتر و بهتر از هر زمان دیگری، توسط همگان درک شود.
یکی از دغدغه های افرادی که قصد دارند توسط تلگرام کسب درآمد کنند یا کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنند میزان اعضای کانال تلگرامشان است. خب خیلی ها فکر می کنند هرچه اعضای کانال تلگرامشان بیشتر باشد بهتر است و بیشتر می توانند درآمد زایی داشته باشند. و به همین خاطر دست به buy telegram members غیر واقعی یا فیک ممبر تلگرام می زنند.

چگونه اعضای کانال تلگرام را بالا ببریم

راهکارهای افزایش اعضای کانال تلگرام

1. هدفتان را مشخص کنید و کانالتان را بسازید

اولین قدم در ساخت یک کانال تلگرامی این است که بدانید هدفتان از ایجاد کانال چیست؟ باید هدف خود را از راه اندازی کانال تلگرام مشخص کنید. موضوعی که قصد دارید در مورد آن در کانال خود محتوا تولید کنید را مشخص کنید.
این خیلی مهم است که بعد از اینکه هدف و موضوع کانال خود را مشخص کردید موضوع آن را عوض نکنید. به عنوان مثال اگر موضوع کانال شما بهداشت و سلامت است نباید در مورد موضوعات طنز یا سیاسی در کانال خود محتوا منتشر کنید! با این کار نارضایتی اعضای کانال شما بیشتر می شود و به مرور زمان کانال شما را ترک می کنند.
متاسفانه خیلی از دوستان به امید اینکه با عوض کردن موضوع کانال خود می توانند اعضای بیشتری را به کانال خود جذب کنند موفق نمی شوند و همان اعضای فعلی کانال خود را هم از دست می دهند.

2. پروفایل کانال تلگرام خود را خلاقانه تکمیل کنید

استفاده از لوگوی مناسب و تکمیل کردن توضیحات کانال خود بسیار مهم است. بعد از اینکه مشخصات ارتباطی خود را مشخص کردید سعی کنید در توضیحات یا قسمت Bio کانال خود منفعتی که برای کاربر در نظر گرفتید را به خوبی عنوان کنید. اصلا مهم نیست که شما در حوزه کاری خود اولین هستید بلکه مهم این است که چه فرقی با رقبای دیگر خود دارید و چه سودی برای مخاطبان خود دارید.به عنوان مثال جمله “هر روز با جملات انگیزشی کانال ما، روز خود را به پایان برسانید” خیلی بهتر و جذاب تر از جمله “جملات انگیزشی را در کانال ما دنبال کنید” است.

3. محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید

سعی کنید محتوایی که به درد کاربران کانالتان می خورد را تولید و منتشر کنید. معمولا کانال های تفریحی محتوا در هر موضوعی را تولید می کنند و خیلی فرقی نمی کند در چه موضوعاتی پست بگذارند. ولی کانال های تخصصی اینگونه نیست! اگر کانال شما مختص به حوزه خاصی است باید سعی کنید محتوای مفید و کاملا کاربردی برای کاربرانتان تولید کنید.در تولید محتوا تنوع داشته باشید. سعی کنید از فرمت های پر طرفدار مثل عکس نوشته ها و تصاویر گیف یا ویدئو های کوتاه کم حجم که مثل ویروس بین مردم پخش می شوند استفاده کنید.اینفوگرافیک ها به طرز عجیبی می توانند در تلگرام دست به دست شوند. ساخت اینفوگرافیک کار سخت و پر زحمتی است ولی سعی کنید تا جایی که می توانید اینفوگرافیک هایی خاص در رابطه با موضوع کانال خود درست کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام کاربران حوصله کمی دارند. سعی کنید پست های طولانی منتشر نکنید و تا جایی که ممکن است همراه پست های خود عکس هم قرار دهید. بیشتر وقت ها منظورتان را می توانید در قالب یک عکس نوشته بیان کنید.
با توجه به موضوع کانال خود پیشنهاد می کنم از صوت های کوتاه هم استفاده کنید. فایل های صوتی بسیار پر طرفدار اند و اعضای شما به راحتی و در هر زمانی می توانند پست های صوتی شما را گوش دهند. همانطور که می دانید صفحه تلفن های همراه کوچک است و همین باعث می شود که خیلی از دوستان حوصله نداشته باشند تا پست های متنی شما را بخوانند. به خاطر همین هم سعی کنید برای افراد کم حوصله فایل های صوتی منتشر کنید.

4. پست های کانال خود را اختصاصی کنید

مهمترین کاری که باید انجام دهید اختصاصی کردن پست های کانالتان است. با این کار می توانید اعضای کانال خود را تا حد زیادی افزایش دهید. مطمئن باشید اگر پست های شما اختصاصی و جذاب باشد توسط کاربرانتان به افراد دیگر ارسال می شود یا در گروه های دیگر به اشتراک گذاشته می شود.

برای اینکار حتما از لوگو یا تگ مربوط به کانال خود بر روی تصاویر یا ویدئو های کوتاه خود استفاده کنید. این کار را به راحتی با اپلیکیشن pics art می توانید انجام دهید. همچنین زیر هر پست خود آدرس کانال خود را یا به صورت لینک پابلیک یا به صورت @ChanelName قرار دهید.

5. در تولید محتوا از کاربرانتان کمک بگیرید

hز کاربرانتان بخواهید برای شما محتوا تولید کنند و محتوای تولیدی آن ها را با مشخصات کاملشان در کانال قرار دهید. البته با توجه به موضوع کانال خود باید این کار را انجام دهید. مثلا موضوع خاصی را مطرح کنید و از کاربرانتان نظرشان را در آن مورد بخواهید. اگر در قالب یک فایل صوتی این کار را از آن ها بخواهید خیلی جذاب تر است.
همچنین می توانید از آن ها بخواهید سوالاتشان را از شما بپرسند. مثلا شما در حوزه تکنیک های فروش و بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید و در این حوزه سوالاتی از سوی مخاطبانتان مطرح می شود. شما می توانید با جواب دادن به سوالات آن ها در کنار سوال مطرح شده محتوای جذابی تولید کنید و در کانال خود قرار دهید.
همچنین می توانید با مطرح کردن یک نظر سنجی یا مسابقه این کار را انجام دهید. مثلا با عنوان “10 روش برای افزایش فروش محصولات اینترنتی” نظر سنجی را مطرح کنید و از کاربرانتان بخواهید 10 روشی که باعث فروش محصولات اینترنتی می شوند را برای شما ارسال کنند.فراموش نکنید کانال شما تخصصی است و علاقه مندان به حوزه کاری شما در آن وجود دارند. پس می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. بعد از اینکه روش های خود را مطرح کردند گلچینی از بهترین روش ها را بنویسید و به عنوان یک پست در کانال خود قرار دهید.

6. در گروه ها و سوپر گروه های هم حوزه عضو شوید

سعی کنید گروه ها و سوپر گروه هایی که هم حوزه کاری شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. اگر امکانش بود هر چند وقت یک بار پست های منتخب خود را در آن ها به اشتراک بگذارید. اگر مدیر گروه ها اجازه چنین کاری را به شما نداند سعی کنید با آن ها ارتباط صمیمانه ای ایجاد کنید. مثلا بعضی از پست های آن ها را در کانال خود به اشتراک بگذارید و در عوض از آن ها بخواهید به شما اجازه فعالیت در گروه را بدهند.
همچنین می توانید در سوپر گروه های مربوط به حوزه کاری خودتان در بحث ها شرکت کنید و به سوالات دیگر کاربران جواب کنید. سعی کنید خود را در کارتان متخصص و توانا نشان دهید. در پست هایی که در گروه ها می گذارید سعی کنید به طور نا محسوس خود و کانال خود را معرفی کنید. مثلا اگر به سوالی جواب دادید آخرش به اینکه شما هم در این زمینه کانالی دارید اشاره کنید. مطمئن باشید با این کار می توانید افراد زیادی را به کانال خود ارجاع دهید.

7. برنامه زمانی مشخصی داشته باشید

کانال تلگرام، یک رسانه دیجیتال است. مخاطب یک رسانه دیجیتال، مثل مخاطب هر رسانه دیگری، در صورتی به دنبال کردن آن رسانه ادامه می‌دهد که احساس کند، آن رسانه به‌صورت منظم و هدفمند اداره می‌شود و می‌تواند برای او ارزش‌افزوده ایجاد کند.
انتشار مطالب بدون نظم و ترتیب زمانی باعث می‌شود، برداشت مخاطب نسبت به هدفمند و برنامه دار بودن رسانه شما تغییر کند و از دنبال کردن آن صرف‌نظر نماید.
سعی کنید، یک برنامه زمانی مشخص برای انتشار محتوا در کانالتان طراحی کنید و به آن پایبند بمانید. انتشار بیش‌ازحد محتوا علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مخاطب، باعث می‌شود نتوانید ثابت‌قدم بمانید، و از طرف دیگر انتشار با فواصل زمانی خیلی زیاد، مخاطب را از دنبال کردن کانال شما دلسرد می‌کند. سعی کنید حداقل روزی یک مطلب در کانالتان منتشر کنید.
بهتر است، با استفاده از نرم‌افزارهای ارسال زمان‌بندی‌شده محتوا در کانال، مانند تولگرام یا تحریریه، مطالبتان را به‌صورت دقیق زمان‌بندی کنید و در ساعت خاصی از روز آنها را منتشر کنید. این کار باعث می‌شود مخاطب شما به انتشار در آن زمان مشخص عادت کند و وفاداری او به کانال شما بیشتر شود.

8. کانال تلگرام خود را به سایر شبکه های اجتماعی تان لینک کنید

در هر شبکه اجتماعی که فعالیت می کنید آدرس کانال تلگرام خود را قرار دهید. مثلا خیلی خوب است آدرس کانال تلگرام خود را در بیو پیج اینستاگرام خود قرار دهید. یا مثلا در کانال آپارات خود علاوه بر آدرس وب سایت، آدرس کانال تلگرام خود را نیز در قسمت رسانه های اجتماعی قرار دهید. کلا سعی کنید در هر سایتی که پروفایل دارید آدرس کانال تلگرام خود را نیز قرار دهید.

9. مسابقه برگذار کنید و جایزه بدهید

یکی از بهترین روش ها برای افزایش ممبر کانال تلگرام برگذاری مسابقه است. حتما تا الان مسابقات برگذار شده در تلگرام را دیده اید. چند وقت پیش مسابقه ای با عنوان بهترین عکس کودکان در تلگرام برگذار شد و مورد توجه خیلی از دوستان قرار گرفت.
در این مسابقه هر کسی می توانست عکس فرزند خود را در مسابقه شرکت دهد و هر عکسی که بیشترین لایک را می گرفت برنده بود. با توجه به موضوع مسابقه و نحوه برنده شدن در آن هر کسی سعی می کرد تا برای عکس فرزند خود لایک بگیرد. برای این کار لینک مسابقه را برای دوستان و آشنایان خود ارسال می کرد و از آن ها می خواست عکس مورد نظر را لایک کنند.
البته این مسابقه با این موضوع بیشتر مورد توجه کانال هایی با موضوعات همگانی و سرگرمی است. در کانال های تخصصی باید مسابقه ای مربوط به همان حوزه برگذار کرد.
فرقی نمی کند کانال شما چه موضوعی دارد. فرض کنید شما مدیر کانالی با موضوع آموزش ساز گیتار هستید. کافی است از کاربران کانال خود بخواهید قطعه ای را بنوازند و برای شما ارسال کنند. هر قطعه ای که بیشترین لایک را بگیرد برنده است.
نکته مهم این است که باید جایزه ای ویژه ای تعیین کنید تا کاربران زیادی ترغیب شوند در این مسابقه شرکت کنند. اگر خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید می توانید به عنوان هدیه یکی از محصولات خود یا کد تخفیفی برای خرید محصولات به فرد برنده بدهید.

10. بازدیدکنندگان سایتتان را به کانال تلگرام خود دعوت کنید

راه های زیادی برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان سایتتان را به کانال تلگرام خود بکشانید وجود دارد. یکی از این راه ها دعوت کاربران سایتتان به مطلبی که فقط در کانال تلگرام شما منتشر می شود است. کلا هر چیزی که در سایت شما وجود ندارد و فقط در کانال تلگرام تان است و کاربر مجبور شود برای دیدن آن مطلب به کانال تلگرام شما بیاید. می توانید از طریق ایمیل نیز کاربران سایتتان را به عضویت در کانال تلگرام تان دعوت کنید.
به عنوان مثال ایمیلی برای آن ها ارسال کنید و در آن به این موضوع اشاره کنید که امشب راس ساعت 10 در کانال تلگرام ما فلان مطلب منتشر می شود و یا اینکه محصول جدیدمان همراه با تخفیف مخصوص تلگرامی ها رو نمایی می شود برای از دست ندادن این فرصت، در کانال تلگرام ما همین الان عضو شوید.
برای اینکه بازدیدکنندگانی که به صورت گذری از سایت شما دیدن می کنند هم عضویت در کانال تلگرام تان دعوت کنید می توانید پیشنهاد های ویژه ای برای آنها در نظر بگیرید.به عنوان مثال می توانید قبل از اینکه بازدیدکننده ای سایت شما را ترک کند پیشنهادی در قالب یک پاپ آپ به او دهید.
شما همچنین می توانید در تمام پست های سایت خود بازدیدکنندگان و اعضای سایتتان را به کانال تلگرام خود دعوت کنید. به عنوان مثال می توانید بنری مثل عکس زیر طراحی کنید و در قسمت تبلیغات زیر تمام پست های سایت خود قرار دهید.

11. آدرس کانالتان را در فضای وب ثبت کنید

برای افزایش اعضای کانال، باید کاری کنید که افراد بتوانند راحت‌تر، شمارا پیدا کنند. یکی از روش‌ها برای این کار ثبت آدرس کانال در فضای وب است. اگر وب‌سایتی دارید، حتماً آدرس کانالتان را آنجا درج کنید. علاوه بر این، می‌توانید آدرس و توضیحات کانالتان را در دایرکتوری‌های متعددی که در فضای وب به‌منظور ایجاد لیست کانال‌های تلگرام فارسی‌زبان ایجادشده است، ثبت کنید. بعضی از این دایرکتوری‌ها به شرح زیر هستند:

  • http://tsear.ch/
    تی سرچ، در نبود Telemine بزرگ‌ترین جستجوگر در کانال‌های تلگرام است. می‌توانید به‌سادگی کانال تلگرامتان را درصورتی‌که در لیست کانال‌های موجود در این وب‌سایت وجود نداشته باشد به آن اضافه کنید.
  • http://www.canalyab.ir
  • http://telegram-canal.ir/
    در این سایت هم می‌توانید به‌صورت رایگان کانالتان را ثبت کنید که دو روز کاری طول می‌کشد و یا اینکه با پرداخت 10 هزار تومان، کانالتان را به‌صورت ویژه ثبت کنید و از برخی از مزایای آن بهره‌مند شوید.
  • https://telegfa.com
    این وب‌سایت برای معرفی کانال تلگرام، گروه تلگرام، استیکر تلگرام مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای ثبت لینک کانال باید در آن عضو شوید و از داخل پروفایلتان، وارد قسمت کانال‌های من شده و کانالتان را ثبت کنید. در این وب‌سایت هم می‌توانید با پرداخت مبلغ 5000 تومان، مراحل ثبت کانالتان را تسریع کنید و از امکانات دیگری مانند معرفی به دیگران بهره‌مند شوید.
  • http://www.channelz.ir/
  • http://tkanal.ir
  • http://mychannels.ir/

لیست وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاینی که خدمات ثبت و لیست کردن کانال‌های تلگرام را ارائه می‌دهند، محدود به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم نیستند. باکمی جستجو می‌توانید وب‌سایت‌های دیگری را هم پیدا کنید که می‌توانید آدرس کانالتان را در آن‌ها ثبت کنید.علاوه بر وب‌سایت‌هایی که مخصوص این کار طراحی‌شده‌اند، شما می‌توانید در سایر وب‌سایت‌هایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند، آدرس کانالتان را در قالب کامنت به مطالب مرتبط منتشر کنید و یا در انجمن‌های مرتبط، کانالتان را معرفی کنید.

12. افزایش ممبر کانال تلگرام با استفاده از اسپانسری

یکی از بهترین روش ها برای جذب ممبر کانال تلگرام استفاده از روش اسپانسری هست. حتما گروه ها و کانال هایی را دیده اید که بالای آن ها پستی به صورت پین شده دائما قرار گرفته است؟ این روش در واقع همان اسپانسری است که برای افزایش ممبر تلگرام بسیار کاربردی است. استفاده از این روش تبلیغاتی کمی هزینه بر است اما بهترین روش برای جذب سریع هزاران ممبر برای کانال تلگرام شماست.
اگر محتوای کانال شما با کیفیت است و از جذابیت بالایی برخوردار است شک نکنید استفاده از این روش بسیار به سود شما خواهد بود. به عنوان مثال اگر در یک کانال 50 هزار ممبری پست شما اسپانسر شود با هر پستی که در کانال قرار می گیرد میانگین حدود 30 نفر کانال شما را مشاهده می کنند و عضو کانال تان می شوند. حال حساب کنید اگر یک ماه در این کانال پست اسپانسری شما قرار داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

13. آدرس کانالتان را در tchannelsbot@ ثبت کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که به‌رایگان در اختیار شما قرار دارد، ثبت آدرس کانالتان در ربات tchannelsbot@ است. با ثبت کانالتان در این ربات، شما یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت  http://tchannels.me به دست خواهید آورد و می‌توانید از مخاطبانتان بخواهید به شما امتیاز مثبت بدهند تا در لیست کانال‌ها موقعیت بهتری داشته باشید.

14. در شبکه‌های اجتماعی دیگر صفحه‌ای برای کانالتان بسازید

یکی دیگر از راه‌های معرفی و جذب مخاطب برای کانال تلگرامتان، ساختن صفحه‌ای در سایر شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوای کانال یا بخشی از محتوای آن در این صفحات است. به‌این‌ترتیب بازهم احتمال دیده شدن شما توسط مخاطبان احتمالی‌تان افزایش می‌یابد.

15. افزایش ممبر تلگرام با استفاده از ربات های زیر مجموعه گیری

یکی از بهترین روش های برای افزایش ممبر تلگرام استفاده از ربات های زیر مجموعه گیری است. حتما شما هم دیده اید برای پست گذاشتن در بعضی از گروه های تلگرامی نیاز است ابتدا عضو کانال هایی شوید و سپس به شما اجازه ارسال پست را می دهند. کانال شما میتواند جزء یکی از این کانال ها برای عضویت باشد. برای استفاده از این روش باید با ادمین کانال هایی که ربات زیرمجموعه گیری دارند وارد مذاکره شوید.
این روش های جزء روش های پولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام محسوب می شود اما بازدهی بسیار بالایی برای شما خواهد داشت. ماهان تیموری یکی از فعالان حوزه کسب ثروت در ایران با استفاده از روش اد اجباری توسط ربات های زیر مجموعه گیری توانست در کمتر از یک سال یک میلیون ممبر فعال تلگرام جذب کند.
البته برای استفاده از این روش خودتان هم می توانید اقدام کنید یعنی خودتان ربات زیرمجموعه گیری بسازید که کمی دردسر دارد. برای شروع باید سورس کد ربات تلگرام مورد نظر را داشته باشید و یک هاست با کیفیت و مطمئن برای بارگذاری سورس مورد نظر و وب هوک کردن ربات تلگرام تان که یک پروسه پیچیده ای دارد استفاده کنید. آموزش های رایگان برای انجام این کار در وب سایت ها موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

16. تبلیغات برای افزایش ممبر کانال تلگرام

از روش های تبلیغاتی هم می توانید برای زیاد شدن اعضای کانال تلگرام خود استفاده کنید. روش های تبلیغاتی برای افزایش ممبر زیاد است که تعدادی از آن ها را به شما معرفی می کنم. یکی از بهترین روش ها برای افزایش ممبر استفاده از روش اد اجباری است. در این روش ممبرهای کانال شما اجباری به کانال تان اضافه می شوند.
پرداخت در ازای عضویت هم از روش های هدفمند برای افزایش ممبر تلگرام است. در این روش در ازای جذب هر ممبر باید مبلغی پرداخت کنید که با توجه به تعداد ممبرهای درخواستی شما هزینه های تبلیغاتی در این روش متغیر است.
از دیگر روش های مرسوم تبلیغاتی برای جذب ممبر، تبلیغ در کانال های معروف است. کانال هایی که اعضای زیادی دارند قطعا گزینه خوبی برای تبلیغات شما محسوب می شوند. اما نکته مهم این است که برای تبلیغ در کانال های بزرگ سعی کنید حتما محتوای تبلیغاتی جذابی آماده کنید چون در غیر اینصورت نمی توانید ممبرهای زیادی را به کانال خود جذب کنید و ممکن ات بودجه زیادی را هدر بدهید

17. از تبادل لینک تکی استفاده کنید

تبادل لینک با سایر کانال‌ها، یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های جذب مخاطب به کانال شماست. تبادل لینک به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. بااین‌حال، یکی از مؤثرترین و ساده‌ترین روش‌های تبادل، تبادل تکی است. در این روش شما کانال‌هایی را که هم‌سطح و هم‌رده شما هستند و تعداد اعضایشان نزدیک به شما است را پیدا می‌کنید و با صاحبان آن‌ها وارد مذاکره می‌شوید. معمولاً بهترین حالت این است که یک پست انگیزشی با لینک جوین باهم ردوبدل کنید که بیشترین تعداد مخاطبان را به کانالتان بیفزایید. اگر از قدرت چانه‌زنی بالایی برخوردار باشید، طبیعتاً به نفع شماست که با کانال‌هایی وارد تبادل شوید که مخاطبان بیشتری از شما دارند.

18. از امکان اضافه کردن 200 عضو اولیه به کانالتان استفاده کنید

ما در کانال جعبه‌ابزار بازاریابی دیجیتال از این امکان استفاده نکردیم، چون اعتقاد داشتیم که اضافه کردن افراد بدون اطلاع و خواست آن‌ها باعث خدشه‌دار شدن برند ما خواهد شد. بااین‌حال تلگرام امکانی در اختیار مدیران کانال‌ها قرار داده که می‌توانند در ابتدای راه‌اندازی کانال تا 200 مخاطب را که شماره شمارا به‌عنوان صاحب کانال را در دفترچه تلفنشان ثبت‌شده داشته باشند به‌صورت مستقیم، در کانال اضافه کنید.
این 200 عضو اولیه، می‌تواند تکانه اولیه مناسبی برای به حرکت درآوردن یک کانال تلگرامی باشد. اگر تصمیم به استفاده از این راهکار گرفتید، در نظر داشته باشید که افرادی را به کانال اضافه کنید که علاقه‌مند به موضوع باشند و در کانال بمانند، یا در صورت عدم تمایل به حضور در کانال، آن را به‌عنوان اسپم، گزارش نکنند.

19. افزایش ممبر به کمک دوستان

شما می توانید از نزدیک ترین دوستان و آشنایان خود درخواست کنید که عضو کانال شما شوند و در ادامه، ۳ نفر جدید را به کانال شما دعوت کنند. اینکار کمی چیپ و زشت به نظر می رسد و پیشنهاد نمی کنیم استفاده کنید مگر از دوستان خیلی صمیمی که می دانید برای شما این کار را انجام می دهند درخواست کنید.


چگونه اعضای کانال تلگرام را بالا ببریم

راهکارهای غیر رایگان

1. تبلیغ در کانال‌های تلگرام

شما به سه صورت می‌توانید در کانال‌های تلگرام تبلیغ کنید.:

تبلیغ کلیکی: در این روش همان‌طور که از اسمش پیداست، شما به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی لینکی که زیر پست تبلیغاتی قرارگرفته است، پول پرداخت می‌کنید. قیمت کلیک، متناسب با موضوع فعالیت کانال‌هایی که می‌خواهید تبلیغ در آن‌ها منتشر شود، متفاوت است.  برای استفاده از این روش، باید حتماً از یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی تلگرام استفاده کنید.

نکته مهمی که در مورد تبلیغات کلیکی وجود دارد این است، که چندان برای افزایش اعضای کانال مناسب نیست. چون لینکی که زیر پست‌های تلگرام قرار می‌گیرد، لینکی به بیرون از تلگرام است و کاربر باید یک‌بار از تلگرام خارج شود و دوباره به نرم‌افزار بازگردد و این نرخ تبدیل را پایین می‌آورد.

تبلیغ ساعتی و ثابت: در این نوع از تبلیغ، پست تبلیغاتی شما ساعات مشخصی در کانال باقی می‌ماند و بعد حذف می‌شود و یا بعد از انتشار در کانال برای همیشه باقی می‌ماند. برای این نوع تبلیغات معمولاً باید مستقیماً با صاحب کانال وارد مذاکره و توافق شوید. قیمت این دسته از تبلیغات فرمول مشخصی ندارد و بسته به نظر صاحب کانال است. آخرین رقمی که من دیدم، مربوط به کانال گیزمیز بود که برای 12 ساعت انتشار تبلیغ، 2.5 میلیون تومان طلب می‌کرد.

تبلیغ بازدیدی: شناخته‌شده‌ترین و معمول‌ترین روش تبلیغات در تلگرام، پرداخت هزینه تبلیغ بر اساس تعداد بازدید پست است. کانال‌های تلگرام دارای قابلیتی هستند که تعداد بازدید از هر پست در آن‌ها مشخص است. در این روش، صاحب کانال به ازای هر بازدید مبلغ ثابتی از تبلیغ‌کننده دریافت می‌کند. این عدد برای کانال‌های مختلف متفاوت است. این روش، هم توسط صاحبان کانال‌ها و هم توسط پلتفرم‌های تبلیغات تلگرامی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2. تبلیغ مستقیم در کانال‌های تلگرام

اغلب کانال‌های تلگرام شناخته‌شده، ادمین مشخصی برای جذب تبلیغات دارند. یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای هزینه کردن پول برای جذب اعضای باکیفیت جدید، پیدا کردن کانال‌هایی است که مخاطبان آن‌ها، مخاطبان بالقوه شما باشند.

با جستجو کردن در وب‌سایت‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردم، بر اساس کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع کانالتان و همچنین استفاده از دسته‌بندی‌های کانال‌ها، می‌توانید کانال‌های مرتبط با موضوع کاری‌تان را پیدا کنید.

3. تبلیغ از طریق ایجینت های تبلیغاتی

اگر تبلیغ کانالتان را به یک یا چند کانال سفارش بدهید و با هرکدام از آن‌ها مستقلاً توافق مالی کنید، می‌توانید به‌اندازه جمع تعداد اعضای فعال آن کانال‌ها، بازدید بخرید. مشکل این است که هماهنگی با تعداد زیادی ادمین کانال‌های مختلف، کار دشواری است و اگر مشغول آن شوید، احتمالاً تمرکز لازم برای انجام کار دیگری را نخواهید داشت.
در چنین شرایطی است که می‌توانید از کمک ایجینت ها استفاده کنید. هر ایجینت، با تعدادی از مدیران کانال‌ها در ارتباط است و آن‌ها را نمایندگی می‌کند. شما دیگر نیازی به تعامل با تعداد زیادی ادمین ندارید. طرف شما، یک نفر یعنی همان ایجنت است و اوست که با مدیران کانال‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.
شما هزینه تبلیغ را بر اساس تعداد بازدید، به ایجینت می‌دهید و او به‌اندازه‌ای که سفارش دادید، با هماهنگی ادمین های کانال‌ها، با فوروارد کردن پست شما در آن کانال‌ها، بازدید پست تلگرامی شمارا که در کانالتان منتشرشده، افزایش می‌دهد.
درنهایت از مبلغی که شما به ایجینت پرداخت می‌کنید، درصدی بابت کارمزد ایجینت توسط او کسر می‌شود و مابقی بین ادمین های کانال‌های مختلف، توزیع می‌شود.

4. تبلیغ در پلتفرم‌های تبلیغات تلگرامی

دشواری مدیریت کردن کانال‌های متعدد، عدم امکان تهیه گزارش‌های دقیق آماری و نیاز به تعریف سیستمی برای مدیریت تبلیغات کلیکی باعث پیدایش پلتفرم‌های تبلیغات تلگرامی شد.  من در اینجا فقط 15 پلتفرم تبلیغات تلگرامی را به‌صورت خیلی مختصر و بر اساس تعریفی که خودشان از خودشان دارند به شما معرفی می‌کنم.

بررسی و مقایسه نحوه عملکرد این پلتفرم‌های تبلیغاتی در آینده نه‌چندان دور، در دستور کار ما در جعبه‌ابزار بازاریابی دیجیتال قرار خواهد گرفت

  1. موبودید: mobodid.com
    با موبودید در بهترین کانال‌های تلگرام، موبایل‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های موبایل دیده شوید.
  2. دیدوگرام: didogram.com
    تبلیغات در موبایل، تلگرام و اینستاگرام
    داستان خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.
    دیدوگرام، رابطی بین شما و مشتریانتان در شبکه‌های اجتماعی است؛ با این تفاوت که هزینه تبلیغاتتان کاهش‌یافته و تبلیغات شما تنها در کانال‌ها و صفحات معتبر نمایش داده می‌شود.
  3. ادشات: Adshot.ir
    ادشات، پلتفرم ارسال و مدیریت تبلیغات در تلگرام است. ما تمامی دغدغه‌های مرتبط با ارسال تبلیغ را برای شما مرتفع خواهیم کرد تا با فراغ بال بیشتر بر روی سایر بخش‌های کمپین مانند ایده پردازی، تولید محتوا و تحلیل نتایج زمان بگذارید. هدف ما آن است که با ایجاد سهولت بیشتر، به شما کمک کنیم تبلیغات بهتری در تلگرام داشته باشید.
  4. فرادیده: faradide.ir
    فرادیده با دراختیار داشتن ۲ میلیون کاربر در کانال‌های تلگرامی، تبلیغات شما رو با مؤثرترین روش انجام می‌دهد. شما در فرادیده می‌توانید تبلیغات خود را پس از مشاوره حرفه‌ای در معرض دید میلیون‌ها کاربر تلگرام قرار دهید.
    تبلیغات تلگرام در فرادیده بدین‌صورت است که در ابتدا به اکانت ادمین تبلیغات پیام می‌دهید، بنر تبلیغاتی را ارسال می‌کنید پس از تأیید بنر زمان موردنظر را با ادمین هماهنگ کرده و پلان موردنظر را با توجه به بودجه‌تان را مشخص می‌کنید و بنر شما در زمان مشخص اکران می‌شود.
  5. تولگرام: toolgram.ir
    تولگرام یک پنل قدرتمند برای ایجاد، ارسال و زمان‌بندی پست‌هایی متفاوت و موثرتر در تلگرام است. با تولگرام می‌توانید همهٔ کانال‌های خود را به‌صورت متمرکز از یکجا مدیریت کنید و دیگر نیازی نیست همیشه آنلاین باشید. تولگرام پست‌های شمارا دقیقاً درزمانی که به او گفته‌اید برایتان ارسال می‌کند. همچنین با تولگرام می‌توانید از تبلیغات کلیکی در تلگرام و کانال خود درآمد داشته باشید!
  6. تبلیغ و تلگرام: /tablighotelegram.ir
    سایت تبلیغ و تلگرام؛ پل ارتباطی میان مدیران کانال‌ها و ارائه‌دهنده پکیج‌های افزایش عضو و تبلیغات در حوزه تلگرام برای اولین بار! هم‌زمان با تبادلات و افزایش چندین برابر اعضای کانال خود، کسب درآمد کنید.
  7. چیکا: cheeka.ir
    کسب درآمد در تلگرام با سیستم هوشمند تبلیغات چیکا
    چیکا بستری مناسب برای تبلیغات شما در شبکه بزرگ تلگرام است. شما می‌توانید تبلیغ خود را در کانال‌های عمومی و یا طلایی ثبت کنید و یا به‌عنوان یک مدیر كانال تلگرام با ثبت کانال خود کسب درآمد کنید.
  8. ادسنسور: adsensor.ir
    ادسنسور اولین فعال تبلیغات در کانال‌های تلگرام و صفحه‌های اینستاگرام است. شما در ادسنسور می‌توانید تبلیغات خود را پس از مشاوره حرفه‌ای در معرض دید میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی قرار داده و در انتها گزارش پیشرفته آن را مشاهده نمایید.
  9. راز:raaz.co
    مجموعه تبلیغاتی RaaZ در حال حاضر بیش از 2000 کانال اخلاقی تلگرام بالای 20 میلیون عضو را در مجموعه خود به‌صورت فعال به کار گرفته و با مهیا ساختن شبکه گسترده‌ای از ادمین‌های تلگرامی این قابلیت را دارد که در کم‌تر از یک روز بر روی یک پست تلگرامی بیش از 5 میلیون بازدید واقعی یکتا را به ثبت برساند
  10. کلیک گیر: clickgir.com
    تبلیغ کلیکی هوشمند و هدفمند در تلگرام
    سفارش خود را ثبت کنید، در وقت و بودجه خود صرفه‌جویی کنید و رشد کسب‌وکار خود را تضمین کنید.
    ما با تشویق کاربران به انتشار تبلیغ شما، این توانایی را داریم که به بهترین شکل کمپین تبلیغاتی شمارا مدیریت کنیم.
  11. موبوکلیک: moboclick.ir
    موبوکلیک با بستری که در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام ایجاد کرده است، می‌تواند تبلیغات شمارا به‌صورت هدفمند و موضوعی در هزاران کانال تلگرام منتشر کند. ارسال تبلیغات به شیوه‌های گوناگون اعم از تصویری، متنی، عکس‌های متحرک (گیف) و یا ویدیویی هست.
  12. فاربیت:farbit.net
    فاربیت سیستم تبلیغات کلیکی هوشمندی است که هزینه تبلیغات شمارا به حداقل و بازدهی بالایی می‌رساند
    با این تفاوت، شمارش کلیک‌ها باکیفیت بالا برای شما به ارمغان می‌آورد.
  13. روبیک اد: rubikad.com
    تبلیغات در تلگرام به‌صورت هوشمند همراه با گزارش‌ها روزانه
  14. واگرا:vagara.ir
    واگرا یک سیستم برای مدیریت کانال تلگرام و کسب درآمد از تلگرام و تبلیغ در تلگرام هست.
    با امکانات بی‌نظیر واگرا مدیریت کانال‌های تلگرام آسان خواهد بود و با ارسال تبلیغ‌های واگرا در تلگرام خود می‌توانید درآمد بیشتری از تلگرام کسب کنید.
    بهترین کانال‌های تلگرام در واگرا حضور دارند. واگرا با جدیدترین تکنولوژی وب ساخته‌شده و با تمام نسخه‌های تلگرام سازگار است.

5. مطالب كانال تان را به صورت خودکار در سوپر گروه‌ها منتشر كنيد.

راهکارها و بحث‌های مختلفی راجع به استفاده از یوزربات ها در سوپر گروه‌های تلگرام وجود دارد. اگرچه قانونی دانستن یا ندانستن استفاده از یوزربات ها، به سلیقه گردانندگان تلگرام خواهد بود، بااین‌حال می‌توان مرز صادقانه و مفید بودن یا نبودن این خدمات را این‌گونه تعریف کرد:

درصورتی‌که یک عامل انسانی، یا یک عامل هوشمند، به‌صورت خودکار اقدام به انتشار پیام‌های یک کانال درون سوپر گروه‌های مرتبط با موضوع آن کانال بنماید، این کار برای اعضای آن گروه ارزش‌افزوده خواهد داشت و صادقانه و مفید ارزیابی می‌شود.
افراد مختلفی در گوشه و کنار وب فارسی، ادعا می‌کنند که نرم‌افزاری برای ارسال خودکار به سوپر گروه‌ها توسعه داده‌اند.

6. خرید ممبد آفلاین

شما به‌راحتی می‌توانید با جستجوی خیلی ساده در اینترنت، افراد زیادی را بیابید که ممبر آفلاین یا فیک به شما می‌فروشند. با عددی در حدود 30 هزار تومان می‌توانید 1000 عضو آفلاین به اعضای کانالتان اضافه کنید! اگر کمی بگردید قیمت‌های ارزان‌تر از این هم در دسترس خواهند بود.
ممکن است در ابتدا تصور کنید این روش برای جلب اعتماد مخاطبان در ابتدای شکل‌گیری کانال مناسب است و به این روش می‌توانید با کانال‌های بالای 1000 نفر عضو، تبادل لینک کنید. ولی تصور کنید که آیا اگر کانال مقابلتان هم از چنین روشی استفاده کرده باشد، تبادل لینک با آن کانال برای شما جذاب است؟
اعضای آفلاین، شماره‌های خاموشی هستند که اکانت تلگرامشان در اختیار افرادی است و می‌توانند از طریق پنلی که در اختیاردارند، این اعضا را به کانال شما بیفزایند. بااین‌حال اضافه شدن این اعضا، روی تعداد بازدیدهای پست‌های شما هیچ‌گونه تأثیری ندارد.
به همین دلیل، فهمیدن اینکه شما از ممبر فیک استفاده کرده‌اید، برای ادمین هایی که تجربه قابل قبولی دارند، کار چندان دشواری نیست.

7. خرید بازدید

بازی دزد و پلیس ادامه دارد. اگر ممبر فیک خریده‌اید و نمی‌خواهید دیگران بفهمند که این ممبرها واقعی نیستند، می‌توانید برای پست‌هایتان بازدید بخرید. این بازدیدها، با ارسال پست‌ها به سوپر گروه‌هایی که برای همین کار تشکیل‌شده، انجام می‌شود. این بازدیدها، کاملاً به‌دردنخور است و معمولاً منجر به تبدیل مخاطبان به مشتری شما نخواهند شد.

8. خرید عضو آنلاین واقعی

شما می‌توانید به روش‌های مختلف و از ایجنت های مختلف، عضو بخرید. به این صورت که رقمی برای اضافه شدن هر عضو به کانال شما معین می‌شود و ایجنت، به روش‌هایی که بعضاً ممکن است باعث صدمه زدن به برند شما شود، برای جذب عضو جدید به کانال تلاش می‌کند.
به‌عنوان‌مثال، تبلیغ کانال شما در پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن های موبایل به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر مجبور می‌شود روی آن کلیک کنید. یا کاربر برای کلیک کردن روی لینک سکه می‌گیرد و درواقع عضویت در کانال شما نه به خاطر محتوای کانال بلکه برای گرفته دو سکه بیشتر است. اعضایی که با چنین روش‌هایی به کانال اضافه می‌شوند، اگرچه واقعی هستند ولی به‌سرعت و به‌زودی کانال را ترک می‌کنند.
البته در مورد خرید عضو آنلاین، به این راحتی نمی‌شود اظهارنظر کرد، در شرایط خاصی استفاده از این روش اگر به شیوه مناسب انجام شود می‌تواند ارزش‌آفرین باشد. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید با پرداخت هزینه مشخصی به یک ربات که در حوزه کاری شما سرویس‌دهی می‌کند، از او بخواهید برای کانال شما عضو جدید جذب کند.
آن ربات ارائه سرویس به کاربرانش را در یک بازه زمانی مشخص، معطوف به عضویت آن‌ها در کانال شما می‌کند و به‌این‌ترتیب، اعضایی به کانال شما اضافه می‌شوند که درزمینهٔ مرتبط با موضوع کانال شما، فعالیت می‌کنند.


منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید