تیم چگونه 152 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

اسباب کشی یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین کارهاست اما زمانی که بتوانید این کار را به درستی انجام دهیم به یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین کار ها تبدیل می شود .بسیاری از افراد برای جابه جایی وسایل به زمان زیادی نیاز دارند اگر قصد اسباب کشی دارید فقط کافیست با فنون این کار آشنا شوید تا بتوانید وسایلتان را سریع بسته بندی کنید و به راحتی اسباب کشی را انجام دهید .

چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

تهیه فهرست کارها

برای جلوگیری از سردرگم شدن، بهترین کار این است که لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. میتوانید برنامه ای زمان بندی شده برای بسته بندی کردن وسایل هم تدارک ببینید و تمام فشار اسباب کشی را در یک روز متحمل نشوید.
اینکه بدون دسته بندی و هیچ مقدمه ای، بطور ناگهانی اقدام به بسته بندی تمام وسایل کنید اشتباه بزرگی است. حتی ممکن است این کار موجب آسیب وارد شدن و یا گم شدن برخی از وسایل شود. بهتر است قلم و کاغذ به دست بگیرید و اتاق به اتاق خانه بگردید و فهرستی از وسایلی که می خواهید بسته بندی و جابجا کنید را بنویسید. این فهرست تا پیش از رسیدن روز اسباب کشی با استفاده از امکانات شرکت های باربری تهران، می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این کار بسیار مهم است و به آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی کمک می کند، خصوص اگر خانه شما شلوغ است و یا فرد فراموشکاری هستید. 
مسلما اینکه چیزهایی که در طول سالها خریداری و در خانه گذاشته و یا انبار کرده اید را بخواهید نامشان را در یک لیست قرار دهید، چندان پردرسر و پرزحمت نیست. به خصوص اگر بتوانید به سرعت اینکار را انجام داده و یا از کمک و مشورت سایر اعضای خانواده بهره مند شوید. 
هنگامی که مشغول ایجاد فهرست مورد نظرتان هستید، حتی نوشتن یادداشت ها و نکات مهم درباره آنها به شما و دیگران کمک خواهد کرد که بدانید با هر وسیله دقیقا چه کنید و در خانه جدید آنها را در کجا قرار دهید. به خصوص مبلمان و لوازمی از این دست که هم بسته بندی و هم انتقال آنها به محل جدید توسط کارگران باربری تهران، حساس و مهم است. 


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

وسایل مورد نیاز

بدانید برای بسته بندی به چه موادی نیاز است:طناب، جعبه های ضخیم مقوایی در اندازه های مختلف (شما می توانید این قبیل جعبه ها را از فروشگاه هایی مانند سوپرمارکت ها به مبلغ اندک خریداری کنید)، جعبه های پلاستیکی یا چوبی مخصوص میوه، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، برچسب، بند، پلاستیک های حباب دار مخصوص بسته بندی شکستنی ها، روزنامه های باطله، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز برای بسته بندی نیاز است.


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

استفاده از کارتن های مختلف

سعی کنید کارتن های مناسبی را تهیه کنید بیش از اندازه کوچک بودن و یا بزرگ بودن می تواند برای شما دردسر ساز باشد. برای تهیه کارتن از مغازه داران اطراف خود بخواهید یک یا چند عدد کارتن برای شما تهیه کنند. همچنین  اگر وسواس زیادی در انتخاب کارتن دارید می توانید انواع کارتن را از شرکت های حمل بار خریداری کنید.
سعی کنید وسایل خود را با تناسب در کارتن ها قرار دهید به عبارتی کارتن ها را بیش از حد سنگین نکنید.


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

تقسیم کار کنید

بیشترین سنگینی بار اسباب کشی به عهده خانم های خانه است.
از همان ابتدا مسئولیت ها را میان افراد خانواده تقسیم کنید و هرکس وظیقه جمع آوری وسایل یک قسمت از خانه را بر عهده بگیرد. همچنین برای این که مجبور نشوید هنگام اسباب کشی جعبه های سنگین را جابه جا کنید، جعبه های کوچک تری انتخاب کرده و وسایل را در آن بسته بندی کنید.


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج‌شدن شما می‌شود و تفکیک آن ها کار سختی است.از حوله و دستمال‌ها برای محکم ماندن وسایل در جای خود و سر نخوردن آن ها استفاده کنید. بهترین بسته‌بندی زمانیست که وسایل در جای خود با کمک چیزهای دیگر ثابت بوده، از فرو ریختنشان جلوگیری کنیم.
بعد از پر شدن کارتن روی آن بنویسید مربوط به چه کسی است و محتویات آن چیست؟ 
با یک فلش قسمت روی جعبه را مشخص کنید.
اگر وسایل شکستنی است، روی آن بنویسید “شکستنی با احتیاط حمل شود”.

چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

برای شروع بسته بندی وسایل ،پیشنهاد می کنیم ابتدا ظروف شکستنی را بسته بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی وسایل دیگر شوید .می توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه های باطله و لباس های تان استفاده کنید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می کند برای اینکه کارتان صد در صد بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله های بزرگ را در کنار کف و دیواره های جعبه قرار دهید یک پیشنهاد دیگر این است که روی ظروف شکستنی نام آن را بنویسید تا در موقع اسباب کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و اینکه هنگامی که به منزل جدید خود رفتید با سرعت بیشتری بتوانید وسایل را جا به جا کنید .


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

فروش و اهدای وسایل

بسته به اولویت شخصی شما، باید اقلامی را که تصمیم دارید که دیگر نیازی ندارید، اگر وضعیت خوبی دارند، می توانید به فروش برسانید و یا اهدا کنید.اگر شما وسیله ای را به دلایل احساسی دوست ندارید اقلام غیر ضروری خود را، مثلا تلویزیون را بیرون کنید، پول اضافی حاصل از فروش آنها می تواند به شما برای مقابله با این حس کمک کند. وقتی که بحث فروش و اهدای وسایل پیش می آید، بحث همه چیز یا هیچ چیز نیست.
شما می توانید اقلام گران را بفروشید و کالاهای ارزان تر، مانند ظروف تکراری و لباس های استفاده شده خود را اهدا کنید همچنین در نظر داشته باشید که آیا از آشناهایتان کسی هست که برخی از اقلام در نظر بگیرید شما را بخواهد یا خیر. برای بیرون کردن وسایلی که دوستشان دارید، این کار گزینه بهتری است.


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

مراقب اشیاء با ارزش خود باشید

بسته بندی جواهرات و لوازم با ارزش از دیگر نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید و از آن غافل نشوید! چرا که این وسایل شکننده و حساس هستند. شما می توانید از کیسه های میان وعده و یا طبقه های کوچکی برای نگه داشتن امن طلا و جواهرات خود استفاده کنید.
نکته: این وسایل را به دست کامیون نسپارید، بلکه آنها را همراه خود داشته باشید و با وسیله نقلیه خودتان، آنها را به خانه جدید خود ببرید. 


چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

خانه جدید را قبل از اسباب کشی تمیز کنید

همه‌ تلاش‌تان را بکنید که یک یا ۲ روز قبل از اسباب‌کشی به خانه‌ جدید بروید و زمین و کابینت‌ها را نظافت کنید. اگر خانه‌تان اجاره‌ای است گاهی صاحبخانه این کار را به گردن می‌گیرد ولی حتی اگر صاحبخانه به شما گفت که این کار را می‌کند، حتما پیش از اسباب‌کشی سری به خانه بزنید و ببینید تا چه حد نظافت شده. آیا همه‌‌چیز مطابق انتظارتان هست یا نه. اشکالی ندارد اگر آخر سر، کار نظافت هم به روز اسباب‌کشی بیفتد ولی حتما ناراحت‌کننده خواهد بود اگر پیش‌بینی کنید همه جا تمیز است و وقتی به خانه می‌رسید با جایی پر از گردو‌خاک و کثیفی مواجه شوید.

چگونه اسباب کشی آسانی داشته باشیم

حواستان به غذای روز اسباب‌کشی باشد

اگر کسی از شما پرسید: «کمک نمی‌خوای؟» بهتر است به او بگویید: «برامون غذا درست کن.» روز اسباب‌کشی هم خسته‌اید و هم وسایلتان توی کارتن و بسته‌بندی است و نمی‌توانید به راحتی غذا درست کنید. از طرفی آن‌قدر همه خسته و گرسنه‌اید که نیاز به یک وعده غذایی خوب دارید.


نکاتی دیگر

  •  پیش از بسته بندی، لوازم را شسته و یا پاک کنید.البته این مسئله در مورد ظروف مصرفی، لیوان ها، آئینه، کریستال ها و امثال اینها باید به صورت مجدد در محل جدید نیز انجام گیرد.
  • اگر جعبه های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آنها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. در غیر این صورت با بسته بندی محکم تر هر یک از آنها به صورت جداگانه، در نهایت همه را در کنار هم در جعبه ای بزرگ با دقت بچینید.
  • پیش از قرار دادن لوازم در جعبه های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید.  
  •  هر چه در بسته بندی وسایل شکستنی بیشتر دقت کنید، اجناس خود را سالم تر تحویل خواهید گرفت.
  • خرده ریزهای شکستنی را در پارچه یا روزنامه پیچیده و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری به عنوان جعبه آنها استفاده کنید.
  • به هنگام چیدن لوازم، درون هر نوع جعبه ای به خصوص مقوایی، میزان تحمل وزن لوازم توسط جعبه و اتصالات آن را در نظر بگیرید تا در حین جابه جایی مشکلی پیش نیاید. (به منظور محکم تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می توانید از چسب های نواری پهن استفاده کنید).
  • برای حمل راحت تر و استحکام بیشتر جعبه ها، کاربرد طناب های ضخیم نیز بسیار مناسب است.اسباب کشی همواره از جمله امور مشکل، به ویژه برای خانم های خانه است. لذا به منظور انجام هر چه راحت تر، سریع تر و بدون خسارت آن و همچنین رفاه بیشتر خودتان به ارائه نکاتی می پردازیم که توجه به آنها شما را در انجام این پروژه یاری خواهد داد
  • پس از بسته بندی وسایل و قرار دادن آنها در جعبه ها، تعداد آنها را شمارش کنید تا در این میان جعبه ای گذاشته نشود.
  • در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت بر روی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه ها به محض انتقال به مکان جدید، در آن فضای اشاره شده قرار گیرد. با این روش، نظم بیشتر و سریعتر در محیط حاکم می شود.
  •  به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه های آن به هنگام جا به جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید. 
  • داخل هر یک از کشوهای پاتختی و میز آرایش را تمیز کرده و لوازم داخل آن را به طور مرتب بچینید. سپس کشوی حاوی وسایل را در داخل کیسه زباله بزرگ و ضخیمی قرار دهید. به منظور جلوگیری از ریختن لوازم به بیرون، در پلاستیک را با چسب محکم کنید (اگر کشو بزرگ باشد از دو کیسه زباله استفاده کنید).
  • به هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده کنید.
  •  هنگامی که برای محکم کردن پوشش های حفاظتی برای لوازم، چسب های نواری را به کار می برید، مراقب باشید که چسب به طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.
  •  به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آنها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.
  • برای بسته بندی لوازم و خرده ریزهای شکستنی می توانید از لباس های نخی منزلتان نیز استفاده کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان خواهید زد.
  •  اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید.
  •  جعبه‌های بزرگ را تنها با کتاب و لوازم سنگینی مانند آن پر نکنید زیرا حمل آن برای باربران بسیار مشکل خواهد بود، بنابراین نیمی از آنها را با کتاب و نیمی دیگر را با خرده ریزهای دیگر پر کنید.
  •  برای حمل گیاهان به خصوص گلدان های بزرگ و سنگین ، چاره‌ای به جز جا به جایی به همان صورت موجود نیست ولی در مورد گلدان های کوچک، می توانید مجموعه ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و در داخل هریک از گلدان‌ها، چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه مجموعه فرو کنید. سپس کیسه زباله ای بزرگ و یا پلاستیکی نازک را بر روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه‌های چوبی فرو رفته در گلدان‌ها قرار داده و با چسب محکم کنید( منافذی را برای تنفس گیاه باقی بگذارید).
  • لباس های آویز را با همان چوب لباس به صورت مجموعه ای در یک پلاستیک بزرگ و یا در میان یک ملافه پیچیده و حمل کنید.
  • برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص آنها و یا یک جعبه دیگر با بسته بندی محکم در محل های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کرده و در صورت امکان با وسیله نقلیه شخصیتان حمل کنید.
  • اجناس گرانقیمت مانند طلا، پول، نقره، فرش و همچنین شکستی ها را نیز در صورت امکان یا وسیله نقلیه شخصی حمل کنید.
  • پیش از اسباب کشی به محل جدید، آنجا را به طور کامل تمیز کرده ، سپس سمپاشی کنید.به این ترتیب با وجود هر نوع حشره احتمالی مبارزه می شود.
  • لوازم ضروری را که در طول اسباب کشی و روزهای جابه جایی نیاز دارید در دسترس قرار دهید ، مانند پوشاک، لوازم بهداشتی وغیره.
  • اگر کف خانه جدیدتان با موکت پوشیده شده است، روی سطح موکت را پلاستیکی ضخیم و بزرگ پهن کنید تا به هنگام اسباب کشی و جابه جایی کثیف نشود.
  •  تا حد امکان هیچ وسیله ای را – اعم از بزرگ یا کوچک – بدون جعبه و یا لااقل بسته بندی و ایجاد پوشش با مقوا و یا هر چیز دیگری مانند آن جابه جا نکنید؛ زیرا قرار گرفتن آنها به خصوص لوازم بزرگ در کنار هم در وسیله نقلیه مخصوص اسباب کشی بدون هرگونه پوششی ، احتمال آسیب رسیدن به ظاهر وسایل را افزایش می دهد.
  • کلیه اسباب و اثاثیه خانه، حتی لوازمی که در محل قبلی همواره در جعبه های مخصوص بسته بندی بوده ‌را باز کرده و پس از تمیز کردن و زدودن خاک و غبار و بازدید آنها( به لحاظ وجود حشراتی مانند سوسک و غیره) به طور مجدد بسته بندی کرده و به محل جدید حمل کنید. زیرا ممکن است در غیر این صورت، با همه تمهیداتی که برای مبارزه با حشرات در خانه جدید اندیشیده اید، حشرات و یا تخم آنها را از طریق وسایل به این محل منتقل کنید.






منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *