دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا

روبیکا را می‌توان به عنوان یک آچار فرانسه معرفی کرد. امکانات و خدمات متعدد این برنامه باعث شده تا کاربران از بسیاری از برنامه‌های دیگر بی‌نیاز شوند. روبیکا یک پیام‌رسان، منبع فیلم و سریال و برنامه‌های آموزشی، کیف پول آنلاین و شبکه تعاملی می‌باشد اما این برنامه در برخی از زمینه‌ها محدودیت‌هایی نیز دارد.

یکی از محدودیت‌های روبیکا در زمینه دانلود ویدیو‌های آن می‌باشد. در این مقاله از سایت چگونه به آموزش دانلود ویدیو از روبیکا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


انواع ویدیو در روبیکا :

به طور کل می‌توان ویدیوهای روبیکا را به دو دسته تقسیم کرد.

  • ویدیوهای شبکه تعاملی روبیکا یا روبینو
  • ویدیوهای بخش فیلم و سریال

تفاوتی ندارد که ویدیو مورد نظر شما در کدام دسته قرار داشته باشد. روبیکا به شما اجازه دانلود ویدیو از هیچ کدام از این بخش‌ها را نمی‌دهد. اما برای ذخیره و دانلود ویدیوهای بخش تعاملی روبیکا (روبینو) دست ما باز تر خواهد بود.


دانلود فیلم از روبیکا و ذخیره در گالری :

برای دانلود ویدیوهای بخش تعاملی روبیکا می‌توان از برنامه‌هایی که برای این منظور ساخته شده‌اند استفاده نمود. اما برای دانلود ویدیوهای بخش فیلم و سریال روبیکا نیاز است تا از ساز و کاری دیگر استفاده کنیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.


دانلود ویدیو از روبیکا (روبینو) :

برای دانلود فیلم های بخش روبینو می‌توانید یکی از برنامه‌هایی را که معرفی خواهیم کرد را دانلود کرده و طبق راهنمای زیر، از آن‌ها استفاده کنید.

1 – دانلود فیلم از روبیکا با برنامه روبینو دانلودر :

یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها برای دانلود ویدیو از روبیکا، روبینو دانلودر می‌باشد. استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید ویدیوهای روبینویی مورد نظرتان را از طریق این برنامه دانلود کنید. روبینو دانلودر را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید.

برای استفاده از روبینو دانلودر کافی است تا طبق مراحل زیر پیش بروید :

مرحله اول : برنامه روبینو دانلودر را دانلود کرده و نصب نمایید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این برنامه لازم است تا حتما خود برنامه روبیکا را نصب کرده باشید.

مرحله دوم : وارد برنامه روبینو دانلودر شده و بر روی گزینه ALLOW یا مجاز است، کلیک نمایید. یا کلیک بر روی این گزینه، شما اجازه دسترسی برنامه به فایل‌های تلفن همراه‌تان را خواهید داد.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
با کلیک بر روی گزینه ALLOW، دسترسی برنامه به حافظه تلفن‌تان را فعال کنید.

مرحله سوم : حال به برنامه روبیکا مراجعه کرده و به بخش روبینو یا ویترین مراجعه کنید.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
به بخش‌های روبینو و ویترین مراجعه کرده و ویویو مورد نظرتان را بیابید.

مرحله چهارم : حال بر روی ویدیویی که قصد دانلود آن را دارید کلیک کرده و اجازه دهید تا ویدیو یک‌بار در خود برنامه روبیکا پخش شود.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
ویدیو مورد نظرتان را یک بار پخش کنید.

مرحله پنجم : از برنامه روبیکا بیرون آمده و بار دیگر وارد برنامه روبینو دانلودر شوید. سپس تب فیلم را انتخاب کرده و ویدیویی را که پیش‌تر در روبیکا مشاهده کرده بودید را انتخاب کنید.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
در تب فیلم، ویدیویی را که در روبیکا پخش کرده بودید، پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله ششم : در نهایت نیز بر روی گزینه دانلود کلیک کنید تا ویدیو مورد نظرتان دانلود و در گالری موبایل‌تان ذخیره شود.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
بر روی آیکون دانلود کلیک کرده و صبر کنید تا ویدیوی شما از روبیکا دانلود شود.

2 – دانلود ویدیو از Rubika با برنامه روبیکا و روبینو دانلودر :

برنامه روبیکا و روبینو دانلودر نیز یکی دیگر از برنامه‎‌های دانلود ویدیو از روبیکا می‌باشد. این برنامه در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای عرضه شده است که تنها تفاوت این دو نسخه در تبلیغات درون برنامه‌ای می‌باشد. در نسخه رایگان پس از دانلود دو ویدیو لازم است تا یک ویدیوی تبلیغاتی ببینید اما در نسخه حرفه‌ای (پولی) این برنامه، خبری از ویدیوهای تبلیغاتی نیست. برنامه روبیکا و روبینو دانلودر را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

برای استفاده از این برنامه طبق مراحل زیر پیش بروید :

مرحله اول : برنامه روبیکا و روبینو دانلودر را دانلود و سپس نصب کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه نیز لازم است تا خود برنامه روبیکا را در تلفن همراه‌تان نصب کرده باشید.

مرحله دوم : وارد برنامه شده و بر روی گزینه شروع کلیک نمایید. همچنین اگر صفحه قوانین استفاده از برنامه برای شما باز شد، پس از مطالعه آن  بر روی گزینه می‌پذیرم و ورود، کلیک کنید.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
روی شروع کلیک کنید.

مرحله سوم : به تب ویدیو رفته و روی گزینه گرفتن دسترسی کلیک کنید. سپس گزینه ALLOW یا مجاز است را انتخاب کنید تا به برنامه اجازه دسترسی به فایل‌های موبایل‌تان داده شود.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
بر روی گزینه گرفتن دسترسی کلیک کرده و سپس گزینه مجاز است یا ALLOW را انتخاب کنید.

مرحله چهارم : از برنامه روبیکا و روبینو دانلودر خارج شده و برنامه روبیکا را باز نمایید. سپس به تب روبینو یا ویترین مراجعه کرده و ویدیوی مورد نظرتان را انتخاب و مشاهده کنید.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
ویدیو مورد نظر خود را از قسمت ویترین برنامه روبیکا انتخاب و مشاهده کنید.

مرحله پنجم : از برنامه روبیکا خارج شده و برنامه روبیکا و روبینو دانلودر را باز کنید. سپس به تب ویدیو رفته و ویدیویی که پیش‌تر در روبیکا مشاهده کرده بودید را در این تب، انتخاب کنید.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
ویدیویی را که در مرحله قبل مشاهده کرده بودید، در تب ویدیوی برنامه روبیکا و روبینو دانلودر پیدا کنید.

مرحله ششم : حال کافیست تا روی گزینه ذخیره در گالری کلیک کنید تا ویدیوی شما دانلود و در حافظه تلفن همراه‌تان ذخیره شود.

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا
حال کافیست تا ویدیو را باز کرده و روی گزینه ذخیره در گالری کلیک کنید.

دانلود ویدیو از روبیکا (فیلم و سریال) :

برای دانلود فیلم از روبیکا در بخش فیلم و سریال، راهکار مستقیمی وجود ندارد. اما برای اینکه بتوانید فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را در تلفن همراهتان ذخیره کنید، می‌توانید از برنامه‌های فیلم‌برداری از صفحه گوشی یا همان Screen Recorder استفاده نمایید.

از آنجایی که طبق گفته سازندگان برنامه، حجم اینترنت مصرفی در روبیکا در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول رایگان می‌باشد، این روش هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این برنامه‌ها، کیفیت ضبط صفحه را پایین بیاورید. در غیر این صورت ممکن است حافظه تلفن همراهتان سریعا پر شود.

برای استفاده از این روش کافیست تا با یک جست و جوی ساده در اینترنت، یکی از برنامه‌های ضبط از صفحه نمایش را دانلود و نصب کنید. سپس وارد روبیکا شده و فیلم یا سریال مورد نظر خود را پخش کرده و صفحه خود را ضبط کنید.


روبیکا، یک اپلیکیشن چند منظوره :

دانلود فیلم از روبیکا + آموزش دانلود ویدیو از روبیکا با کیفیت بالا

روبیکا با گرد هم آوردن خدمات مختلف توانسته تا کاربران موبایلی را از نصب چندین برنامه مختلف بی‌نیاز سازد. شما با روبیکا می‌توانید با دوستان خود تعامل داشته باشید، قبض‌های خود را پرداخت کنید، سیم‌کارت خود را شارژ کنید، از شبکه تعاملی آن استفاده کنید و همچنین به دنیایی از فیلم‌ها، سریال‌ها و محتوای آموزشی دسترسی داشته باشید.

همچنین یکی از نقاط قوت روبیکا که باعث شده تا بتواند کاربران زیادی را به خود اختصاص دهد، حجم مصرفی رایگان برای کاربران اپراتورهای ایرانسل و همراه‌ اول است.

همگی این موارد در کنار هم سبب شده تا این برنامه به یکی از بی بدیل‌ترین برنامه‌های ایرانی تبدیل شود.

اپلیکیشن روبیکا نیز مانند هر برنامه دیگری نقاط ضعفی دارد که یکی از این نقطه ضعف‌ها، عدم امکان دانلود ویدیو در روبیکا می‌باشد. هرچند برای این مشکل، به مانند دانلود ویدیو از یوتیوب راه حل هایی وجود دارد و ماهم در این آموزش سعی کردیم تا بهترین روش های دانلود فیلم از روبیکا و ذخیره در گالری را به شما آموزش دهیم.

جمع بندی :

دانلود فیلم از روبیکا در بخش روبینو به نسبت آسان می‌باشد اما دانلود ویدیو از بخش فیلم و سریال روبیکا به صورت مستقیم امکان پذیر نیست.

استفاده از برنامه‌های Screen Recorder، تنها راه دانلود ویدیوهای بخش فیلم و سریال بوده و کار زمان‌گیری نیز می‌باشد. چراکه لازم است، از اول تا آخر فیلم را پخش کرده و با استفاده از برنامه، آن را ضبط کنید. اما این روش به دلیل رایگان بوده حجم مصرفی روبیکا در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، مزیت‌ عدم استفاده از حجم نت شما را دارد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Sh گفت:

    روبینو دانلودر هر چی کافیه برای چند ثانیه ببینی سریع داناود میکنه خیلی حجم اینترنت استفاده میشه

  2. مرتضی گفت:

    لطفا دروغ ننویسید، روبیکا و روبینیو از حجم اینترنت استفاده وبه مقدارزیادکم‌میکند

شاید دوست داشته باشید