اشکان معروفی 863 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم

اگر گیمر هستید و به مشاهده استریم علاقه زیادی دارید، به احتمال زیاد با پلتفرم توییچ Twitch آشنایی دارید. توییچ محبوب‌ترین شبکه اشتراک گذاری ویدیو در زمینه گیمینگ می‌باشد که کاربران بسیار زیادی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. کاربران این سایت می‌توانند استریم‌های آنلاین گیمرها را مشاهده کنند. همچنین امکان بارگزاری ویدیو و ذخیره استریم‌ها نیز در پلتفرم توییچ امکان پذیر است. در نتیجه شما می‌توانید بارها و بارها ویدیوی بازی کردن دیگران را در این پلتفرم مشاهده نمایید. البته اینکار حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می‌کند. به همین دلیل بهتر است تا با دانلود ویدیو از توییچ، جلوی مصرف بی رویه اینترنت خود را بگیرید.

توییچ، امکان دانلود مستقیم ویدیوها را به کاربران نمی‌دهد. برای همین لازم است تا ویدیوهای توییچ را به روش‌های غیر مستقیمی که معرفی خواهیم نمود، دانلود کنید. در این مقاله از سایت چگونه ضمن معرفی مختصری از پلتفرم توییچ، به آموزش دانلود ویدیو از توییچ می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.


1-دانلود ویدیو از توییچ با استفاده از سایت clipr.xyz:

یکی از سایت‌های محبوب برای دانلود ویدیو از توییچ، سایت clipr.xyz می‌باشد. استفاده از این سایت بسیار آسان بوده و طی چند مرحله ساده می‌توانید تمامی ویدیوهای مورد نظرتان ار از توییچ دانلود نمایید.

برای دانلود ویدیو از توییچ با استفاده از سایت clipr.xyz کافیست تا مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: وارد سایت توییچ شوید و لینک ویدیوی مورد نظرتان با انتخاب گزینه Share و انتخاب لینک ویدیو، کپی کنید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم

مرحله دوم: وارد سایت clipr.xyz شده و لینک کپی شده را درون کادر نشان داده شده وارد نمایید. سپس برای ادامه کار روی گزینه Download now کلیک کنید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
لینک ویدیو را وارد کادر کرده و روی Download now کلیک کنید.

مرحله سوم: در صفحه باز شده می‌توانید کیفیت ویدیو و بازه زمانی آن را برای دانلود تغییر دهید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
برای تنظیم کیفیت ویدیو روی Video quality و برای تنظیم ساعت شروع و پایان ویدیو روی کادرهای Start time و Stop time کلیک کرده و مقادیر را تنظیم نمایید.

برای تغییر کیفیت ویدیو از کادر Video quality، کیفیت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

دو کادر پایین یعنی Start time و End time نیز مربوط به زمان شروع و پایان ویدیو می‌باشد. شما می‌توانید ویدیوها را در پارت‌های نهایتا 1 ساعته دانلود کنید. در نتیجه اگر ویدیویی 5 ساعت است، برای دانلود 1 ساعت اول ویدیو، Start time را روی 00:00:00 و Stop time را روی 01:00:00 تنظیم نمایید.

سپس روی گزینه Download video کلیک کنید تا ویدیو مورد نظرتان دانلود شود.


2-دانلود ویدیو از توییچ با استفاده از سایت untwitch.com:

یکی دیگر از سایت‌های دانلود ویدیو از توییچ، سایت untwitch.com می‌باشد. این سایت نیز عملکردی همچون سایت clipr.xyz داشته و به شما اجازه دانلود پارت‌های بیشتر از 1 ساعت را نمی‌دهد. در نتیجه لازم است تا ویدیوهای بالاتر از 1 ساعت را در چندین پارت مجزا دانلود نمایید.

برای استفاده از سایت untwitch.com، از مراحل زیر پیروی کنید.

مرحله اول: در ابتدا لینک ویدیوی مورد نظرتان را با کلیک روی گزینه Share کپی کنید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم

مرحله دوم: وارد سایت untwitch.com شده و لینک ویدیو را در کادر paste Twitch video URL & submit، وارد کنید. سپس روی گزینه SUBMIT کلیک کنید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
لینک ویدیوی توییچی مد نظرتان را درون کادر وارد کرده و روی گزینه SUBMIT کلیک کنید.

مرحله سوم: در صفحه باز شده می‌توانید ویدیو مورد نظرتان را برای دانلود آماده کنید. در کادر اول می‌توانید کیفیت ویدیو را انتخاب کنید. حجم تقریبی ویدیو در کنار کیفیت آن برای شما نمایش داده شده است.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
برای تنظیم کیفیت از بخش Available video download formats استفاده کنید و زمان شروع و پایان ویدیو را از طریق کادرهای First segment و Last تنظیم کنید.

دو کادر بعدی و نوار پایینی نیز برای تنظیم بازه زمانی ویدیو می‌باشد. برای مثال اگر می‌خواهید از ساعت چهارم تا پنجم یک ویدیو را دانلود کنید، اعداد داخل تو کادر First segment و Last را طوری انتخاب کنید که Start time و End time روی 4:00:00 و 5:00:00 تنظیم شوند. همچنین می‌توانید اینکار را از طریق نوار پایین نیز انجام دهید.

در آخر نیز پس از تنظیم کردن بازه زمانی ویدیو و کیفیت آن، روی گزینه Download Video کلیک کنید.  

تبریک می‌گوییم. شما موفق به دانلود ویدیو از توییچ شدید.


3- دانلود ذخیره ویدیو از توییچ با ضبط صفحه

یکی از راه‌های ذخیره‌سازی ویدیو از توییچ، ذخیره آن با استفاده از برنامه‌های ضبط صفحه نمایش (Screen recorder) می‌باشد.

این روش برای افرادی مناسب است که به دیدن ویدیوها به صورت زنده (Live) علاقه دارند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است که از برنامه‌های ضبط صفحه برای ذخیره‌سازی ویدیوها استفاده کنید. چراکه در این صورت نیازی به مصرف دوباره حجم برای دانلود ویدیو از توییچ ندارید.

برنامه‌های ضبط صفحه نمایش را می‌توانید با جست و جوی ساده در گوگل پیدا کنید.


راهکاری برای ساده‌تر کردن دانلود ویدیو از توییج

دانلود ویدیو از توییچ، کار آسان ولی زمان گیری است. بخصوص اگر قصد داشته باشید تا ویدیوهای بالای چند ساعت را دانلود کنید.

برای این دسته از ویدیوها، راهکار ضبط صفحه نیز جوابگو نمی‌باشد. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا ویدیو را بررسی کرده و بخش‌هایی که برایتان جذاب است را برای دانلود مشخص کنید. در نتیجه کار شما به مراتب ساده‌تر شده و حجم ویدیوی دانلودی نیز کمتر خواهد شد.


پیدا کردن ویدیو ها در توییچ

برای دانلود ویدیو از توییچ به لینک آن ویدیو نیاز دارید. برای یافتن لینک ویدیو در توییچ لازم است تا طبق راهنمای زیر پیش بروید.

مرحله اول: به سایت توییچ مراجعه کرده و از قسمت دسته بندی‌ها (Categories) بازی مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
از داخل Categories یا Search بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم: در این قسمت روی گزینه Videos کلیک کرده و ویدیو مورد نظرتان را پیدا کرده و باز نمایید.

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم
روی گزینه Video کلیک کرده و ویدیویی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

توییچ، سینمای گیمرها

چگونه از توییچ Twitch، ویدیو دانلود کنیم

توییچ (Twitch) یکی از بی‌بدیل‌ترین پتلفترم‌های اشتراک گذاری ویدیو در زمینه گیمینگ می‌باشد. توییچ را می‌توان همانند یوتیوب گیمرها معرفی نمود. این پلتفرم کار خود را از سال 2011 شروع کرده و هم اکنون به آمازون تعلق دارد.

در توییچ می‌توانید استریم گیمرها را تماشا کرده و با آنها چت کنید. همچنین یکی از ویژگی‌های توییچ که آن را برای استریمرها بسیار محبوب ساخته است، امکان کسب درآمد از این پلتفرم می‌باشد.

اگر بازدیدکنندگان استریمرها از صفحه آن‌ها از پلتفرم توییچ بازی تهیه کنند، استریمرها مقداری از مبلغ خرید بازی را پاداش می‌گیرند.

بطور کل ویژگی‌هایی چون محیط کاربر پسند، سرعت بالا و کیفیت بالای ویدیوها باعث شده تا این شبکه اشتراک گذاری ویدیو تا این اندازه محبوبیت پیدا کند.

هرچند توییچ بدی‌هایی نیز دارد. یکی از این بدی‌ها، وقت گیر بودن زیادی توییچ است. توییچ بشدت اعتیادآور بوده و با استفاده از توییچ، حساب زمان را از دست خواهید داد. در نتیجه اگر قصد دارید تا از توییچ استفاده نمایید، لازم است حواستان به وقت‌تان باشد و برای استفاده از توییچ، زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

دومین بدی توییچ، استفاده زیاد آن از حجم اینترنت‌تان می‌باشد. کیفیت ویدیوها در توییچ بسیار بالا می‌باشد ولی حجم زیادی را نیز مصرف می‌کنند. اگر هم کیفیت ویدیوها را پایین بیاورید، چیزی از استریم‌ها مشخص نمی‌شود. برای حل این مشکل به شما توصیه می‌کنیم که ویدیوهای توییچ را با نت شبانه دانلود کنید.

جمع بندی

بهترین پلتفرم اشتراک گذاری استریم، توییچ می‌باشد. همچنین این پلتفرم را می‌توان جامع‌ترین پلتفرم در زمینه اشتراک گذاری ویدیو در حوزه گیمینگ نیز معرفی کرد.

برای دانلود ویدیو از توییچ همانند دانلود ویدیو از یوتیوب لازم است تا از شیوه‌های غیر مستقیم استفاده کنید. در این مقاله، برترین سایت‌های دانلود ویدیو از توییچ را به شما معرفی کردیم. همچنین اشاره‌ای به راهکار ضبط صفحه نمایش کردیم که مناسب افرادیست که ویدیوها را به صورت زنده (Live) تماشا می‌کنند.

سوالات متداول

برای دانلود ویدیو از توییچ باید از فیلتر شکن استفاده کنیم؟

شما برای استفاده از سایت توییچ و هم سایت هایی که در این چگونه برای دانلود ویدیو از توییچ گفته شده است، نیازی به استفاده از وی پی ان ندارید.

آیا این آموزش مخصوص گوشی های موبایل است؟

خیر، روش های گفته شده دانلود ویدیو از توییچ در این چگونه هم برای استفاده در گوشی های تلفن همراه اندروید و ios (آیفون) و کامپیوتر کاربرد دارد.

دانلود ویدیو از Twitch به صورت رایگان انجام میشود؟

تمامی روش های گفته شده در این آموزش برای دانلود ویدیو از توییچ کاملا رایگان است.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید