نسیم خدابنده 1068 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

اگر به فکر افزایش سرمایه خود با خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، اما راه آن را نمی‌دانید همینجا بمانید. تا سال گذشته بسیاری از مردم به فکر افزایش سرمایه خود از طریق بورس بودند. بعضی‌ها وارد آن شدند و سود زیادی به دست آوردند. اما بعضی‌ها وارد شدند و بعد از ریزش بورس شکست خوردند و حتی ضررهای کلان کردند.

اما امسال دیگر خبر بورس خیلی کمتر شنیده می‌شود و این بار اخبار ارز دیجیتال یا رمزارز محبوب شده است. با یک سرچ ساده می‌بینید عنوان‌هایی مثل «چگونه با ارز دیجیتال میلیونر شویم؟»، «چگونه از راه ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم» و «چگونه به راحتی ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم» چقدر زیاد شده‌اند.

با این حال ترس از تکرار اتفاق سال گذشته از افت ناگهانی و طولانی مدت شاخص بورس باعث شده مردم از این مسیر واهمه داشته باشند. هرچند شما با چند گام ساده می‌توانید بدون نگرانی از ورشکستگی و ضرر ارز دیجیتال بخرید و با مبادله درست به سودهای خوبی برسید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

اندکی زمان بگذارید و به خواندن این مقاله ادامه دهید. مطمئن باشید در پایان این چند دقیقه شما راه خرید و فروش رمز ارز را در چند گام کوتاه یاد می‌گیرید.

چگونگی خرید و فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش رمز ارز نیازی به گذراندن کلاس‌های آموزشی و صرف هزینه بسیار ندارید. چرا که شما تازه اول راه هستید.

ابتدا راه مبادله با ارز دیجیتال را یاد بگیرید و اندکی سود کنید. سپس در صورت تمایل برای معاملات کلان می‌توانید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

اما بی‌شک با همین چند گام پس از مدتی کوتاه ترس از شکست را فراموش می‌کنید و بدون گذراندن هیچ کلاسی قادر خواهید بود در دنیای ارز دیجیتال به سود خوبی برسید. حال بیایید ببینیم این چند گام ساده چه هستند.

گام اول: آشنایی با ارز دیجیتال

قبل از اینکه وارد بازار ارز دیجیتال بشوید باید با مفهوم کلی آن آشنا شوید. مقالات بسیاری در سراسر اینترنت برای آشنایی کامل و دقیق با بازار سرمایه رمزارزها وجود دارد. اما به طور خلاصه باید گفت ارز دیجیتال ایمن‌ترین راه سرمایه‌گذاری است.

اگر شما سرمایه خود را در بانک پس‌انداز کنید به طور مداوم هزینه‌ها و دستمزدهای بانک را باید بپردازید. به علاوه که رفت و آمد و زمانی که می‌گذارید سختی خود را دارد. اما با رمزارز در هر لحظه و هرکجا می‌توانید به سرمایه خود دسترسی پیدا کنید.

اما چرا رمز ارز ایمن‌ترین راه سرمایه‌گذاری است؟

دلیل ساده است. در سیستم بانکداری تمامی اطلاعات در یک سرور ذخیره می‌شوند که امکان هک آن وجود دارد و بارها خبر هک شدن سیستم بانک‌های متعدد را شنیده‌ایم. اما در خرید و فروش ارز دیجیتال تمامی داده‌ها بر روی چندین کامپیوتر در سراسر جهان ذخیره می‌شوند و همه افراد به نوعی به آن دسترسی دارند. بنابراین امکان هک و یافتن منبع سرمایه برای کلاهبرداری غیرممکن می‌شود.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

اطلاعات ارز دیجیتال در سیستمی غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند که به آن بلاکچین می‌گوییم. این سیستم جهانی است پس نیازی به پرداخت مالیات برای هر خرید و فروش ندارید.

به علاوه در سیستم بانکداری برای انتقال پول بین کشورهای متعدد هزینه‌های بسیاری باید برای مالیات و عوارض پرداخت شود. اما در ارز دیجیتال داده‌ها به صورت واحدی یکسان در سراسر جهان مبادله می‌شوند و با ذخیره بر روی بلاکچین امکان ارسال و دسترسی به آن از سراسر جهان بدون پرداخت این عوارض و مالیات‌ها وجود دارد.

اما شما برای خرید و فروش رمزارز به کیف پول نیاز دارید. معروف‌ترین رمزارزها بیت کوین و اتریوم هستند که هر کدام کیف پول مختص به خود را دارند.

گام دوم: انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر

پس از آشنایی با مفهوم کلی دنیای دیجیتال باید رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در هر کیف پول شما تنها با یک ارز می‌توانید مبادله و سرمایه‌گذاری کنید بنابراین بهتر است ابتدا با ارزها آشنایی پیدا کنید که به طور ثابت با همان ارز به پیش بروید.

معروف‌ترین و بزرگ‌ترین رمز ارز بیت کوین (Bitcoin) است که از به شهرت بیشتری دست یافته و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ بالاتری دست یافته است.

پس از بیت کوین رمز ارزی به نام اتریوم (Ethereum) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

فهرست برترین رمزارزها با نماد هر یک در جدول زیر برای شما فراهم شده است:

رتبهنامنام به انگلیسینماد اختصاری
1بیت کوینBitcoinBTC
2اتریومEthereumETH
3بایننس کوینBinance CoinBNB
4دوج‌کوینDogecoinDOGE
5کاردانوCardanoADA
6تترTheterUSDT
7اکس پی آرXPRXPR
8اینترنت کامپیوتر (IOU)Internet ComputerICP
9پولکاداتPolkadotDOT
10بیت کوین کَشBitcoin CashBCH

به طور کلی 200 رمزارز متفاوت وجود دارد که 10 ارز دیجیتال برتر در فهرست بالا آمده‌اند. البته به دلیل مبادلات و استخراج‌هایی که هر روزه و در هر لحظه در سراسر جهان انجام می‌شوند، این فهرست به طور مداوم و لحظه‌ای در حال تغییر است.

شما با کمی تحقیق و با توجه به سرمایه خود قادر هستید هر یک را انتخاب کنید. تنها به یاد داشته باشید که پیش از آغاز خرید و فروش ارز دیجیتال با ارز منتخب خود به خوبی آشنا شوید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

گام سوم: دانلود و نصب کیف پول

گام سوم برای ورود به بازار سرمایه دیجیتال تهیه کیف پول است. همانطور که در دنیای فیزیکی برای نگهداری پول‌های خود از کیف پول یا Wallet استفاده می‌کنید، در دنیای دیجیتال هم به کیف پول نیاز دارید.

برای این کار به راحتی از Google Play، Play Store یا App Store می‌توانید کیف پول مورد نظر خود را دانلود کنید.

برخی از کیف پول‌ها تنها برای یک ارز استفاده می‌شوند. درحالی‌که برخی دیگر قابلیت استفاده برای چند ارز دیجیتال را دارند. شما مطابق با ارز منتخب خود، کیف پول مورد نیاز خود را تهیه می‌کنید.

از سوی دیگر برخی کیف پول‌ها به صورت نرم‌افزار و برخی دیگر به حالت سخت‌افزار هستند. سخت‌افزارها از امنیت بیشتری برخوردار هستند، چراکه سرمایه شما را بر دستگاهی فیزیکی به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. اما چه کیف شما نرم‌افزاری باشد یا سخت‌افزاری، به هر حال از امنیت بسیار بالایی به خصوص در مقایسه با بانک‌ها برخوردار هستند.

همچنین کیف پول‌های بسیاری برای هر ارز دیجیتال وجود دارد. شما می‌توانید با جستجویی ساده در یوتیوب یا اینترنت ویدیوها و عکس‌های مرتبط با هر کیف پول را ببینید و کیفی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

گام چهارم: ایجاد حساب کارگزاری

مرحله بعدی برای آغاز خرید و فروش ارز دیجیتال، ایجاد حساب در صفحه کارگزاری مورد نظر است. همچون سرمایه‌گذاری در بورس، برای معامله و افزایش سرمایه در بلاکچین نیاز به کارگزار دارید.

ابتدا اندکی در خصوص کارگزارهای موجود تحقیق کنید. پس از آن با توجه به امکانات هر کارگزاری، شرایط آن و گاه با توجه به کشور خود، کارگزاری مناسب خود را انتخاب کنید.

برای ثبت نام در سایت کارگزاری ابتدا باید کشور خود را انتخاب کنید و پس از آن مشخصات فردی خود همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره کد ملی، آدرس و ایمیل را باید وارد کنید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

در مرحله بعد از شما مشخصات حساب بانکی خود برای آغاز سرمایه‌گذاری را می‌خواهند.

در نهایت با بررسی صحت هویت شما و تایید مشخصات درج شده، شما وارد صفحه مربوطه می‌شوید. اما پیش از آغاز مبادله باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که حساب شما به تلفن همراه شما متصل شود.

دقت داشته باشید که ثبت نام در برخی کارگزاری‌ها به صورت رایگان و در برخی دیگر نیازمند پرداخت مبلغ اندکی هزینه است.

دقت داشته باشید که اگر در ایران قصد سرمایه گذاری دارید ابتدا باید یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال را برگزینید؛ چرا که امکان معامله مستقیم از طریق ریال وجود ندارد. تنها باید صرافی مناسب و مورد اعتماد را پیدا کنید و مبلغ اندکی کارمزد بر مبادلات شما افزوده می‌شود. اما اگر دارای ویزا کارت و حساب ارزی هستید مشکلی از این جهت نخواهید داشت.

گام پنجم: بررسی قیمت ارزها

پیش از آغاز خرید و فروش ارز دیجیتال ابتدا قیمت هر ارز را بررسی کنید. تمامی برنامه‌های کیف پول و وب سایت‌های کارگزاری‌ها قیمت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه هر ارز را بر روی نمودار به شما نشان می‌دهند.

برای آغاز سرمایه‌گذاری بهتر است سرمایه خود را به دو دسته تقسیم کنید. دسته اول بخش بیشتر سرمایه شما است که آن را بر ارزهای برتر همچون بیت کوین و اتریوم بگذارید. دلیل این کار این است که این ارزها ثبات بسیار بیشتری در بازار دارند و قیمت ثابت‌تر ریسک ضرر را کاهش می‌دهد.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

سپس بخش اندکی از سرمایه خود را بر روی ارزهای ارزان قیمت بگذارید. اما اگر اهل ریسک نیستید و از ضرر واهمه دارید، توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان دست به خرید این ارزها نزنید.

خرید ارز دیجیتال ارزان از آن جهت سودمند است که طی مدت کوتاهی امکان پیشرفت بسیار دارند، به طوری که گاهی طی یک ماه شما شاهد رشد 1000% یک ارز خواهید بود.

اما در عین حال ریسک این ارزها بسیار بالاست و ممکن ست با شکست مواجه شوید. بنابراین اگر وارد خرید و فروش رمزارزهای ارزان قیمت شدید، هرگز بخش اعظم سرمایه خود را بر روی آن‌ها نگذارید.

گام ششم: خرید ارز دیجیتال

پس از بررسی قیمت هر ارز شما می‌توانید وارد گام آخر خرید و فروش ارز دیجیتال شده و برای خرید اقدام کنید. در حساب کاربری کارگزاری خود روی گزینه خرید رمزارز مورد نظر کلیک کنید، سپس صفحه خرید برای شما باز می‌شود. شما برای خرید و فروش در ایران میتوانید با دانلود برنامه نوبیتکس این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

ابتدا باید میزان ارز مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس سیستم به طور خودکار مبلغ قابل پرداخت را به صورت رمزارز و واحد پول انتخابی نمایان می‌سازد.

اگر پیش‌تر معامله انجام داده باشید و در کیف پول خود ارز داشته باشید روی خرید از طریق ارز دیجیتال کلیک می‌کنید، اما در صورتی‌که اولین خرید شماست روی گزینه دوم باید کلیک کنید و اطلاعات کارت بانکی خود را انتخاب کنید.

در نهایت به صفحه نهایی انتقال داده می‌شوید که پس از تایید مبلغ و اطلاعات خرید شما ثبت نهایی می‌شود.

دقت داشته باشید که با هر خرید شما مبلغی مالیات از سوی کارگزاری شما برداشت می‌گردد. پس مبلغ نهایی را پس از کسر مالیات در نظر داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

همچنین پس از تایید خرید شما اغلب چند دقیقه تا چند روز برای تایید و تکمیل فرایند خرید زمان برده می‌شود. بنابراین در صورتی‌که ارز خریداری شده بلافاصله وارد حسابتان نشد، نگران نباشید.

برای فروش رمز ارز به همین صورت پیش می‌روید. پس از بررسی قیمت میزان مورد نظر را انتخاب می‌کنید. حال دوباره مبلغ برای شما نمایان ‌می‌شود. با توجه به مبلغ مورد نظر خود میزان ارز قابل فروش را انتخاب کنید و روی فروش کلیک کرده و پس از انتخاب حساب بانکی و تایید، ارز شما به فروش می‌رسد.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم

خرید و فروش رمزارز دغدغه بسیاری از افرادی است که تمایل به سرمایه‌گذاری و رسیدن به سودهای بالا دارند. همچنین افراد بسیاری برای کسب درآمد بیشتر به این حیطه وارد می‌شوند.

اما ابتدا نیاز است از روند کار مطلع شوند و راه مناسب و درست را به پیش بگیرند. در این مقاله با هم نگاهی بر شش گام آسان برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال انداختیم. از انتخاب ارز گرفته تا خرید و در نهایت فروش رمزارز با این 6 گام به سرعت و خیلی راحت انجام می‌شود.

با پیروی از این گام‌ها و بررسی روزانه قیمت هر ارز به راحتی به سودهای خوبی دست می‌یابید و راه ورود به دنیای ارز دیجیتال را برای خود هموار می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که در شروع کار هرگز با قیمت‌های کلان آغاز نکنید. بگذارید گام به گام و کم کم راه را به پیش روید و به این صورت از ضرر جلوگیری می‌کنید و برای همیشه در بازار رمز ارزها دوام می‌آورید و با موفقیت به پیش خواهید رفت.

هر کسی میتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد؟

بله، شما میتوانید پس از مطالعه کامل این مقاله به حدی برسید که خودتان بتوانید خرید و فروش ارز دیجیتال را به آسانی انجام دهید.

آیا برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به ثبت نام در کارگزاری است؟

بله، همچون سرمایه‌ گذاری در بورس، برای معامله و افزایش سرمایه در بلاکچین نیاز به کارگزار دارید.

ارز های دیجیتال هم شامل مالیات میشوند؟

بله ، با هر خرید شما مبلغی مالیات از سوی کارگزاری شما برداشت می‌گردد که این میزان با توجه به هر کارگزاری متفاوت است.

آیا سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک است؟

بله ، ریسک سرمایه گذاری در این بازار نسب به سایر بازار های مالی بیشتر است و حتما قبل از ورود به این بازار تمامی جوانب را باید در نظر بگیرید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید