چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که اکانت اینستاگرام خود را از دست داده و نیاز به برگرداندن اکانت اینستاگرام خود داشته باشید. برای مثال به اشتباه برنامه اینستاگرام را پاک کرده باشید و یا با تعویض تلفن همراه، دسترسی خود را به اکانت اینستاگرام‌تان از دست داده باشید. در این مقاله قصد داریم تا راه‌های برگرداندن اکانت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. پس با ما در سایت چگونه همراه شوید.

حذف شدن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌باشد و کمتر کسی است که در اینستاگرام فعالیتی نداشته باشد. گاها بنا به دلایلی دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را از دست می‌دهیم از جمله :

  • تعویض کردن گوشی موبایل
  • پاک کردن برنامه ایستاگرام
  • هک شدن اکانت اینستاگرام
  • ریکاوری کردن گوشی موبایل

هر یک از این اتفاقات ممکن است برای شما پیش بیاید. چنانچه رمز عبور اکانت خود را فراموش کرده باشید، نیاز به ریکاوری کردن یا به اصطلاح برگرداندن اکانت اینستاگرام خود دارید.

راه‌های برگرداندن اکانت اینستاگرام

برای برگرداندن اکانت اینستاگرام سه راه وجود دارد. بسته به شرایط می‌توانید از هر کدام از این را‌ه‌ها برای ریکاوری کردن اکانت اینستاگرام خود استفاده نمایید.

1 – ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

2 – ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن

3 – ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از حساب فیس ‌بوک

توجه داشته باشید تنها زمانی می‌توانید از این راه‌ها استفاده نمایید که از قبل ایمیل، شماره تلفن و یا اکانت فیس بوک خود را در اکانت خود تعریف کرده باشید.

ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل

یکی از روش‌های برگرداندن اکانت اینستاگرام، استفاده از ایمیل برای ریکاوری اکانت می‌باشد. این روش برای زمانی مناسب است که ایمیل خود را برای اکانت اینستاگرام خود تعریف کرده باشید.

مرحله اول : ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و در قسمت ورود به اکانت بر روی گزینه Get help logging in کلیک نمایید.

مرحله دوم : صفحه‌ای مانند صفحه زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد. در این صفحه از شما خواسته شده است که نام کاربری، ایمیل و یا شماره تلفنی که اکانت را با آن ساخته‌اید وارد کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
نام کاربری یا شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید

پس از وارد نمودن اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه Next کلیک نمایید.

مرحله سوم : صفحه‌ای مطابق با شکل زیر برای شما باز خواهد شد. در این صفحه بر روی گزینه Send an email کلیک نمایید. ایمیلی حاوی لینک بازیابی اکانت برای شما ارسال می‌شود.از برنامه اینستاگرام بیرون آمده و در ایمیل که برایتان ارسال شد، روی لینک فرستاده شده کلیک نمایید. ممکن است ایمیل ارسال شده به بخش Spam یا همان هرزنامه فرستاده شده باشد. در نتیجه اگر ایمیل را دریافت نکرید، بخش هرزنامه ایمیل خود را نیز چک کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
بر روی Send an Email کلیک کنید

مرحله چهارم : در این مرحله، اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا رمز عبود جدیدی برای اکانت خود تعریف کنید. در کادر اول رمز عبور دلخواه را وارد کرده و در کادر دوم، آن را تکرار کنید. حال شما موفق به برگرداندن اکانت اینستاگرام خود شدید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
برای اکانت خود رمز عبور جدید تنظیم کنید

چنانچه به هر دلیلی نتوانستید از این روش اکانت خود را برگرداندید، از راه دوم یعنی ریکاوری اکانت با استفاده از شماره تلفن استفاده نمایید.

ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از شماره تلفن

در این روش از شماره تلفن برای برگرداندن اکانت اینستاگرام استفاده خواهیم کرد. مرحله‌های یک و دو در این روش مشابه با روش قبل است. پس از مرحله سوم شروع می‌کنیم.

مرحله سوم : در این مرحله بر روی گزینه Send an SMS کلیک نمایید. پیامی حاوی لینک بازیابی اکانت به شماره تلفنی که از قبل برای اکانت خود تعریف کرده‌اید، ارسال می‌شود. پیامی که برایتان ارسال شده را باز کنید و بر روی لینک بازیابی داخل پیام کلیک نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
بر روی Send an SMS کلیک کنید

مرحله چهارم : در صفحه باز شده مشابه کاری که در روش قبلی انجام دادیم، رمز عبور جدید خود را وارد کرده و در کادر پایین آن را تکرار کنید. تبریک می‌گوییم. شما موفق به بازگرداندن اکانت اینستاگرام خود شدید.

ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از حساب فیس بوک

اگر اکانت اینستاگرام خود را با حساب فیس بوک خود لینک کرده باشید، می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور فیس بوک خود، اقدام به برگرداندن اکانت اینستاگرام خود کنید. برای استفاده از این روش مراحل لازم است مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول : برنامه اینستاگرام را باز کرده و در صفحه ورود بر روی گزینه Log in with Facebook کلیک کنید. توجه داشته باشید در هنگام استفاده از این روش لازم است تا از تحریم گذر استفاده کنید.

مرحله دوم : در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور حساب فیس بوک خود را وارد نمایید. بدین ترتیب شما موفق به برگرداندن اکانت اینستاگرام خود شدید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
نام کاربری و رمز عبور اکانت فیس بوک خود را وارد نمایید

تعریف کردن شماره تلفن و ایمیل در اکانت اینستاگرام

همانطور که مشاهده نمودید، برای برگرداندن اکانت اینستاگرام نیاز بود تا از یکی از سه روش گفته شده استفاده نمایید. هرکردام از این سه روش نیز زمانی به کمک شما خواهند آمد که از قبل شماره تلفن و یا ایمیل خود را در اکانت اینستاگرام‌تان تعریف کرده باشید. پس اگر در حال خواندن این مقاله هستید و هنوز برای شماره تلفن و ایمیل خود را برای اکانت خود تعریف نکرده‌اید، سریعا اینکار را انجام دهید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

حذف حساب اینستاگرام به طور دائمی

آموزش اضافه کردن شماره تلفن و ایمیل به اکانت اینستاگرام :

برای اضافه کردن یا تعویض شماره تلفن و ایمیل اکانت اینستاگرام خود، مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول : برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات شوید. مرحله دوم : در صفحه زیر بر روی Account کلیک نمایید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
بر روی گزینه Account کلیک کنید

مرحله سوم : حال بر روی گزینه Personal information کلیک کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
بر روی گزینه Personal Information کلیک کنید

مرحله چهارم : در صفحه باز شده می‌توانید شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کرده و یا تغییر بدهید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
شماره تلفن و آدرس ایمیل خود ر اوارد نمایید

برگرداندن اکانت اینستاگرام هک شده

ممکن است اکانت اینستاگرام شما هک شده باشد و یا رمز عبور خود را به شخصی غیر مطمئن داده باشید و آن شخص، رمز عبور شما را تغییر داده باشد. در چنین شرایطی احتمال اینکه آن شخص شماره تلفن و ایمیلی که برای اکانت خود تعریف کرده‌اید را عوض کرده باشد، زیاد است. پس باید از روشی جداگانه اقدام به برگرداندن اکانت اینستاگرام خود کنید.

تنها روشی که برای شما باقی می‌ماند، اطلاع به تیم پشتیبانی اینستاگرام می‌باشد. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این روش، نیاز به روشن کردن تحریم گذر دارید.

مراحل اول و دوم را مشابه با مرحله اول و دومی که برای ریکاوری اکانت اینستاگرام با استفاده از ایمیل گفتیم، پیش روید.

مرحله سوم : پس از پیمودن دو مرحله اول، در صفحه زیر بر روی گزینه Need more help کلیک نمایید.

مرحله چهارم : حال بر روی گزینه

I cant access this email or phone number کلیک نمایید.

مرحله پنجم : صفحه‌ای مانند صفحه زیر برای شما باز خواهد شد.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
طبق توضیحات گفته شده آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس نوع اکانت و دلیل درخواست خود را انتخاب نمایید

در کادر اول یعنی Contact Email، ایمیل خود را وارد کنید.

در کادر دوم یعنی Email used to create account نیز آدرس ایمیلی را که برای ساخت اکانت اینستاگرام خود استفاده کرده بودید را وارد کنید. اگر برای ساخت اکانت خود نیز از ایمیل استفاده نکرده‌اید، آدرس ایمیل فعلی خود را وارد کنید.

در قسمت What type of account are you trying to access بسته به نوع اکانت خود، یکی از سه گزینه نمایش داده شده را انتخاب کنید. اگر اکانت تجاری دارید تیک گزینه اول را بزنید و اگر اکانت شما شخصی می‌باشد، تیک گزینه دوم یا سوم را بزنید. اگر پروفایل اکانت شما، عکس خودتان است گزینه دو و اگر عکس خودتان نیست، گزینه سوم را انتخاب نمایید.

حال در قسمت آخر یعنی what is the reason for this request، بر روی گزینه My account was hacked کلیک کنید. در نهایت نیز بر روی گزینه Submit Request کلیک کرده و منتظر دریافت ایمیل از اینستاگرام بمانید.

مرحله ششم : اینستاگرام ایمیلی حاوی یک کد، یک لینک و دستورالعملی خاص برای شما ارسال می‌کند. معمولا دستورالعمل بدین گونه است که اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا در یک برگه A4، کد ارسال شده، نام کاربری و مدل دستگاهی که با آن اکانت خود را ساخته اید بنویسید. سپس کاغذ را دست خود گرفته و یک عکس برای ایسنتاگرام ارسال کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم و ریکاوری کنیم
عکس را بدون هیچ تغییری در جواب ایمیل ارسالی از سمت اینستاگرام ارسال کنید.

توجه داشته باشید که تصویر ارسالی باید واضح باشد و نوشته‌های روی کاغذ، خوانایی کامل داشته باشند.

درخواست شما توسط اینستاگرام بررسی می‌شود که ممکت است زمان زیادی طول بکشد. سپس درصورت تایید شدن درخواست، لینک بازیابی اکانت برای شما ایمیل خواهد شد.

جمع بندی

برای برگرداندن اکانت اینستاگرام حذف شده راه‌های مختلفی وجود دارد اما برای استفاده از هرکدام از این راه‌ها می‌بایست از قبل اطلاعات تکمیلی همچون شماره تلفن و ایمیل خود را در اکانت خود تعریف کرده باشید و یا اکانت فیس بوک خود را با اکانت اینستاگرام خود لینک کرده باشید.

توجه داشته باشید که برای برگرداندن اکانت هک شده و همچنین برگرداندن اکانت از طریق فیس بوک، نیاز به تحریم گذر دارید.

چگونه رمز فراموش شده اینستاگرام خود را بازیابی کنم؟

شما میتوانید از طریق شماره تلفن همراه و ایمیل به طور مستقیم با دریافت لینک تغییر رمز این کار را انجام دهید.

بازگردانی اکانت از طریق فیسبوک امکان پذیر است؟

بله، اگر شما اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده باشید امکان بازیابی از طریق فیسبوک هم امکان پذیر است.

آیا امکان بازیابی اکانت هک شده وجود دارد؟

بله، شما از طریق صفحه پشتیبانی اینستاگرام میتوانید با پشتیبان های اینستاگرام ارتباط بگیرید و اقدام به بازیابی اکانت خود کنید.

چند روز طول میکشد تا اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

پس از ارتباط با پشتیبان اینستاگرام در کمترین زمان ممکن 48 ساعت طول خواهد کشید تا بتوانید اکانت خود را بازیابی کنید و این امر امکان دارد تا دو هفته هم به طول بکشد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بهمن گفت:

    ممنون خیلی از راهنمای شما تشکر میکنم

شاید دوست داشته باشید