تیم چگونه 902 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

این که ما یک سرعت مشخص برای همه‌ی سرویس‌های اینترنت ارایه دهیم کار غیرممکنی است. سرعت اینترت در اپراتورهای مختلف متفاوت است و این تفاوت برای نوع خدمات آن‌ها است. هرکسی برای یک سرعت مشخص پول پرداخت می‌کند و از دستگاه‌های مختلف برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. برای همین تخمین سرعت اینترنت دریافتی در دستگاه‌ها مختلف اشتباه است. عموما اینترنتی که از طریق کابل LAN به سیستم شما متصل است سرعت بیشتری نسبت به اینترنت بی‌سیم دارد. اما در ادامه متوسط سرعت اینترنت را بررسی می‌کنیم.
متوسط سرعت اینترنت تلفن‌همراه از 14 مگابیت در ثانیه تا 34 مگابیت در ثانیه است. بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، سن گوشی شما و اینکه آیا دستگاهتان از استاندارد 4G LTE پشتیبانی می کند یا خیر، این مقدار تغییر می‌کند.
همه اینترنت‌های گوشی در مناطق روستایی سرعت کمتری را نشان می دهند، بدون تردید 80 درصد جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند. در اغلب موارد، اختلاف سرعت کمتر از 10 درصد است. با این حال، این اعداد تقریبی هستند؛ برخی از کاربران سرعت بیشتری و برخی سرعت کم‌تر را تجربه می‌کنند.
شبکه‌های اینترنت مدرن چه کابلی، فیبری یا DSL همچنان در حال افزایش سرعت اینترنت خود هستند. به طور معمول می‌توانید سرعت دانلود را در محدوده 50 مگابیت در ثانیه تا 150 مگابیت در ثانیه مشاهده کنید ولی سرعت آپلود آن بسیار کندتر است.
این مقاله از چگونه به شما می آموزد که چطور سرعت  اینترنت خود را افزایش دهید.  با استفاده از ترکیبی از اصلاحات عمومی ، راه حلهای سخت افزاری و به روزرسانی های نرم افزار – از جمله تغییر تنظیمات DNS رایانه – می توانید اتصال اینترنت خود را برای سرعت بهینه کنید.

الف. افزایش سرعت اینترنت با استفاده از اصلاحات عمومی

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱. درک آنچه ممکن است باعث کندی سرعت اینترنت شود

دلایل بی شماری وجود دارد که چرا اینترنت شما ممکن است آنگونه که انتظار دارید عمل نکند اما عملکرد چندانی ندارد ، اما چند دلیل رایج شامل موارد زیر است:

  • نرم افزار یا سخت افزار قدیمی
  • تعداد زیاد رایانه ها یا موارد تلفن همراه در شبکه
  • بارگیری های مداوم
  • تداخل سیگنال از دیوارها یا وسایل دیگر
  • سرعت اینترنت کم از ارائه دهنده خدمات اینترنت شما

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۲. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید

شما مبلغ مشخصی از Mbps (مگابیت) در هر ثانیه از بارگیری و را پرداخت می کنید. بررسی بارگذاری واقعی و سرعت بارگیری شما ، ایده تقریبی از نزدیک بودن به سرعت تبلیغ شده به شما می دهد.

  • بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اینترنت از سرعت مشخص “حداکثر” را تبلیغ می کنند ، به این معنی که سرعت حداکثر خود تضمین نمی شود.
  • بیشتر اوقات ، بیشترین سرعت بارگذاری یا بارگیری رایانه شما کمی پایین تر از سرعت تبلیغ شده خواهد بود. اگر سرعت واقعی نزدیک به سرعت تبلیغ شده باشد ، ISP شما مشکلی ندارد.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۳. نتایج سرعت خود را با برنامه مقایسه کنید

 برنامه خدمات خود را بررسی کنید تا ببینید سرعت چه چیزی را پرداخت می کنید ، سپس آن شماره را با سرعت واقعی که پیدا کردید مقایسه کنید. اگر سرعت در هر مکان نزدیک به یکدیگر نیست ، باید با ISP تماس بگیرید.

  • اگر مدت طولانی است که اینترنت خود را به روز نکرده اید ، ممکن است بتوانید با قیمت های پایین تر اینترنت سریع تری پیدا کنید. همه ارائه دهندگان منطقه خود را بررسی کنید.
  • در دام بازی های تبلیغاتی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت نیفتید.این شرکتها سرعت را به مگابیت درج میکنند، این در حالی است که هر مگا بایت برابر با ۸ مگابیت است،یعنی فرضا اگر شما اینترنت ۱۶ مگا بیت میگیرید در واقع سرعت اینترنت شما ۲ مگا بایت بر ثانیه است.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۴. فاصله بین رایانه و روتر خود را کاهش دهید

 اگر از طریق یک مودم Wi-Fi به اینترنت متصل باشید ، می بینید که با حرکت بیشتر ازمودم خود سرعت اینترنت شما پایین می آید. برای حداکثر سرعت اینترنت تا حد ممکن به مودم خود نزدیک شوید.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۵. بین کامپیوتر و مودم خط دید ایجاد کنید

 اگر سیگنال مودم شما مجبور شود حتی از یک دیوار یا دستگاه عبور کند (به عنوان مثال یخچال) ، سیگنال آن تضعیف می شود. یک قانون خوب این است که مودم خود را از جایی که کامپیوتر یا موبایل استفاده می کنید قابل مشاهده باشد.

  • اگر مودم شما در یک طبقه متفاوت از شما قرار دارد ، ممکن است حتی نتوانید سیگنال دریافت کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۶. تعداد موارد موجود در شبکه را به حداقل برسانید

 مانند یک آزادراه ، شبکه Wi-Fi شما فقط می تواند مقدار خاصی از ترافیک را قبل از کند شدن اداره کند. در صورت امکان ، اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما تنها اتصال به مودم شماست. این بهترین نتیجه اینترنت را به شما می دهد.

  • محدود کردن دسترسی اینترنت به یک رایانه همیشه امکان پذیر نیست ، اما می توانید مواردی مانند تلویزیون های هوشمند ، رایانه های اضافی ، کنسول های بازی های ویدیویی و هر چیز دیگری (مانند تلفن هوشمند یا رایانه لوحی اضافی) که اتصال به اینترنت را حفظ می کند خاموش و جدا کنید. حتی هنگام خاموش بودن.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۷. به جای Wi-Fi از اترنت استفاده کنید

اکثر رایانه ها می توانند با استفاده از کابل اترنت مستقیماً به پشت مودم وصل شوند و این باعث می شود تا زمان تاخیر بین سیگنال مودم و رایانه شما سیگنال را دریافت کند.

  • اگر از رایانه Mac استفاده می کنید ، اگر می خواهید کامپیوتر خود را به روتر وصل کنید ، به آداپتور اترنت به USB-C احتیاج دارید.
  • شما نمی توانید سیستم عامل های تلفن همراه (مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها) را به اترنت وصل کنید.

ب. افزایش سرعت اینترنت با استفاده از تعمیر سخت افزار

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱. مشخص کنید سخت افزار شما چند ساله است

 روترها ، مودم ها ، رایانه ها ، تلفن های هوشمند و تبلت ها همه بعد از گذشت چند سال از میزان استهلاک رنج می برند. اگر یک یا چند مورد از این موارد استثنایی قدیمی تر – چهار یا بیشتر از سال ها باشد – به طور دقیق با برخی مشکلات اینترنت روبرو می شوید.

  • متأسفانه بهترین راه حل برای فناوری قدیمی خرید فناوری جدید است.
  • وضعیت دیگری که در آن متوجه مشکلات خواهید شد اینست که اخیراً سیستم عامل کاملاً جدیدی را روی رایانه قدیمی یا سیستم عامل موبایل نصب کرده اید.
  • به خصوص اگر روتر و یا مودم شما بیش از سه سال عمر داشته باشد ، می خواهید به مدل جدیدتری ارتقا دهید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۲. روتر و مودم خود را برای چند دقیقه از برق جدا کنید

این معمولاً به عنوان “دوچرخه سواری برقی” شناخته می شود و به روتر شما اجازه می دهد حافظه داخلی داخلی خود را پاک کرده و از ابتدا شروع کند. راه اندازی مجدد روتر شما باعث می شود مجددا کانال کمترین شلوغ Wi-Fi را انتخاب کنید ، چیزی که ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما ، روزانه تغییر کند.

  • می توانید روتر خود را برای مجدداً راه اندازی مجدد برنامه خود از درون صفحه تنظیمات خود برنامه ریزی کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۳. سیستم عامل روتر خود را ارتقا دهید

 سیستم عامل روتر کهنه است می تواند مانع از اتصال مستمر روتر شما شود. این فرایندی است که از روتر تا روتر متغیر است ، بنابراین برای تأیید روند باید کتابچه راهنمای روتر خود را بررسی کنید. اگر به طور معمول ، به صفحه تنظیمات روتر بروید ، دکمه Update یا Install Firmware را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. 

  • این امر به ویژه در صورتی که اخیراً یک روتر با نام تجاری جدید خریداری کرده اید ، یا از روتر استفاده شده است که بیش از یک سال یا دو سال از آن استفاده می کنید ، بسیار مهم است.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۴. مودم خود را مجدداً تغییر دهید

 فاصله دید بین ناحیه کار و مودم شما مهم است ، اما مهم نیست که چند دستگاه میرایی در نزدیکی مودم وجود داشته باشد. لوازم میرایی می تواند از مانیتورهای کودک تا مایکروویو گرفته تا یخچال باشد. بنابراین مطمئن شوید که مودم شما از این موارد دور است.

  • مودم شما نیز باید نسبتاً بالا باشد. اگر مودم شما در سطح پایین تر از سطح مورد استفاده شما از رایانه ، تلفن ، تبلت و غیره باشد ، احتمالاً با مشکلات اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۵. هر مورد متصل به اینترنت را مجدداً راه اندازی کنید

 روش قدیمی “خاموش کردن و دوباره روشن کردن” در هنگام تنظیم مجدد اتصال به اینترنت ، به خصوص هنگام استفاده از کالایی که در چند روز کاملاً خاموش نباشد ، بسیار خوب عمل می کند.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

6. از یک توسعه دهنده دامنه Wi-Fi استفاده کنید

توسعه دهنده دامنه Wi-Fi موارد کوچکی هستند که سیگنال Wi-Fi روتر شما را دریافت می کنند و آن را تقویت می کنند ، به Wi-Fi شما اجازه می دهد تا در مکان هایی که قبلاً نمی توانست به شما برسد. تقویت کننده های طیف Wi-Fi می توانند 50 دلار قیمت بالا داشته باشند ، اما آنها اغلب ارزان تر از خرید مودم جدید هستند.

  • اطمینان حاصل کنید که پیشوند انتخاب شده شما با مدل مودم شما قبل از خرید یکی کار خواهد کرد.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۷. یک مودم جدید بخرید

 همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، تنها به اندازه موارد زیادی وجود دارد که می توانید با تکنولوژی قدیمی کار کنید. اگر روتر و / یا مودم شما بیش از چند سال قدمت داشته باشد ، خرید یک مورد جدید تقریباً مطمئناً سرعت و پذیرش اینترنت شما را افزایش می دهد.


پ. افزایش سرعت اینترنت با استفاده از تعمیر نرم افزار

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱. رایانه و تلفن خود را به روز کنید

 همیشه باید رایانه ، تلفن هوشمند و یا رایانه لوحی خود را در جدیدترین سیستم عامل به روز کنید ، به استثنای این قاعده این است که اگر آیتم به دلیل افزایش سن کم می شود ، از این مرحله صرف نظر کنید. برای انجام این کار ، برای مورد مورد نظر خود یکی از پیوندهای زیر را کلیک کنید:

  • ویندوز
  • مک
  • آیفون
  • اندروید

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۲. اسکن ضد ویروس را روی رایانه خود به روز کنید

 بعضی اوقات بدافزارها یا ویروس ها می توانند در توانایی رایانه در دسترسی به اینترنت اختلال ایجاد کنند. اجرای نرم افزار آنتی ویروس برنامه های مضر را در رایانه شما پیدا و حذف می کند.

  • ایده خوبی است که هر هفته یک بار اسکنهای ضد ویروس را اجرا کنید ، حتی اگر به نظر می رسد همه چیز خوب است.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۳. مرورگر اینترنت خود را به روز کنید

 مرورگر اینترنت منسوخ شده می تواند باعث کند شدن بار بارگذاری صفحه وب ، فیلم غیرقانونی و بسیاری از علائم دیگر شود که معمولاً با مشکلات اینترنت همراه است. برای راهنمایی در مورد چگونگی انجام این کار ، روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید:

  • Google Chrome را به روز کنید.
  • Firefox را به روز کنید.
  • سافاری را به روز کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۴. پرونده های ذخیره شده مرورگر خود را پاک کنید

یکی دیگر از جنبه های مرورگر شما که می تواند باعث ایجاد مشکل در اینترنت شود ، حافظه پنهان مرورگر است. اطلاعات ذخیره شده به وب سایت ها اجازه می دهد که سریعتر بارگذاری شوند پس از دسترسی به آنها یک بار ، اما اگر حافظه نهان وب سایت با سوابق مرورگر مطابقت نداشته باشد ، منجر به خطا و مشکلات اتصال می شود. 

  • وب سایت ها برای بارگیری اولین باری که پس از پاک کردن حافظه پنهان از آنها بازدید می کنید ، کمی آهسته تر خواهند بود. این طبیعی است.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۵. نوارهای ابزار را از مرورگر خود حذف کنید

مؤلفه نهایی عملکرد مرورگر شما. اگر مرورگر شما چندین نوار ابزار یا افزودنی دارد ، حذف آنها باعث می شود مرورگر شما سرعت بگیرد.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۶. از Google Chrome یا Firefox استفاده کنید

 این دو مرورگر معمولاً سریعتر از سایر رقبا هستند و برای همه سیستم عامل ها از جمله Windows ، Mac ، iPhone و Android در دسترس هستند. 


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۷. سعی کنید از VPN استفاده کنید

 شبکه های خصوصی مجازی (VPN) به شما امکان می دهد با استفاده از سرورهای خارجی از محدودیت های ISP جلوگیری کنید. اگر این معمولاً باعث افزایش سرعت اینترنت شما نمی شود اگر ISP شما اتصال شما را محدود یا شلیک کند ، استفاده از VPN مانع از کاهش سرعت ISP شما می شود.


ج. تنظیمات DNS را در ویندوز تغییر دهید

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱. تصویر شروع را با عنوان Windowsstart.png باز کنید

 روی نماد ویندوز در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۲. کنترل پنل را باز کنید

 کنترل پنل را تایپ کنید ، سپس در بالای پنجره شروع ، روی Control Panel کلیک کنید.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۳. حالت نمایش را روی نمادهای بزرگ تغییر دهید.

 عنوان را در سمت راست صفحه “مشاهده توسط” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید ، سپس در منوی کشویی نتیجه بر روی نمادهای بزرگ کلیک کنید.

  • اگر عبارت کنار “مشاهده توسط” “نمادهای بزرگ” است ، از این مرحله پرش کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۴. روی مرکز شبکه و اشتراک گذاری کلیک کنید

 در سمت راست پنجره Control Panel قرار دارد.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۵. روی تغییر تنظیمات آداپتور کلیک کنید

 این پیوند در سمت چپ بالای پنجره قرار دارد.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۶. روی اتصال Wi-Fi فعلی کلیک کنید ، سپس روی تغییر تنظیمات این اتصال در بالای پنجره کلیک کنید.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۷. روی پروتکل اینترنت نسخه 4 (TCP / IPv4) کلیک کنید.

 در صفحه است که در وسط پنجره Properties است.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۸. روی Properties کلیک کنید. 

این دکمه را در پایین صفحه پیدا خواهید کرد. با این کار یک پنجره جدید باز می شود.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۹. کادر “استفاده از سرور DNS زیر” را علامت بزنید

نزدیک ته پنجره پاپ آپ است.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱۰. آدرس جدید DNS را در هر یک از جعبه ها وارد کنید

بسته به اینکه آیا ترجیح می دهید از OpenDNS یا سرورهای Google استفاده کنید ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • Google – 8.8.8.8 را در جعبه متن “Preferred DNS Server” تایپ کنید ، سپس 8.8.4.4 را در کادر متن “Server DNS Alternate” تایپ کنید.
  • 208.67.222.222 را در جعبه متن “Preferred DNS server” تایپ کنید ، سپس 208.67.220.220 را در جعبه متن “Server DNS Alternate” تایپ کنید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱۱. ok را کلیک کنید

در انتهای پنجره پاپ آپ است


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱۲. روی بستن کلیک کنید شما این را در پایین پنجره پیدا خواهید کرد

با این کار تنظیمات شما را ذخیره و اعمال می کند.


د. تنظیمات DNS را در Mac تغییر دهی

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱. منوی اپل تصویر با عنوان Macapple1.png را باز کنید

 روی گوشه سمت چپ صفحه روی نماد Apple کلیک کنید. یک منوی کشویی ظاهر می شود.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۲. روی تنظیمات سیستم کلیک کنید

روی تنظیمات سیستم کلیک کنید


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۳. روی شبکه کلیک کنید 

این گزینه را در پنجره System Preferences پیدا خواهید کرد. با کلیک بر روی آن یک پنجره جدید باز می شود.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۴. اتصال خود را انتخاب کنید

اتصال خود را انتخاب کنید.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۵. روی Advanced کلیک کنید 

 در انتهای پنجره است. با این کار پنجره دیگری باز خواهد شد.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۶. روی DNS کلیک کنید

 این برگه در بالای پنجره است.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۷. + را کلیک کنید

 در گوشه پایین سمت چپ پنجره قرار دارد.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۸. آدرس DNS اولیه را وارد کنید

 بسته به اینکه آیا شما ترجیح می دهید از OpenDNS یا سرورهای Google استفاده کنید ، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • Google – نوع 8.8.8.8 را تایپ کنید و press بازگشت را فشار دهید.
  • OpenDNS – نوع 208.67.222.222 را تایپ کنید و press Return را فشار دهید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۹. دوباره روی + کلیک کنید سپس آدرس DNS ثانویه را وارد کنید.

دوباره بسته به آدرسی که در ابتدا انتخاب کرده اید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • Google – نوع 8.8.4.4 را تایپ کنید و press بازگشت را فشار دهید.
  • OpenDNS – نوع 208.67.220.220 را تایپ کرده و press Return را فشار دهید.

چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱۰. ok را کلیک کنید

در انتهای پنجره است. این تنظیمات DNS شما را ذخیره می کند.


چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم

۱۱. روی درخواست کلیک کنید

این گزینه در انتهای پنجره است. با این کار تنظیمات DNS خود را به شبکه اعمال می کنید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید