راحله آقاپور 189 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن

فرزند دار شدن یکی از اموری است که بسیاری از زوجین بعد از ازدواج خود به آن فکر می کنند. برخی از زوجین تمایل زیادی به فرزند پسر داشته و برخی از آن ها نیز علاقه ی شدیدی به دختردار شدن دارند. در این بین والدینی هم هستند که جنسیت برایشان مهم نبوده و بیشتر به سالم بودن کودکشان اهمیت می دهند. اما با کمی نگاه ریزبینانه تر می توان متوجه شد که این والدین هم در درونیات خود به یکی از این دو جنس( دختر یا پسر بودن فرزندشان) علاقه ی بیشتری دارند.

بسیاری از والدین امروزی تمایل شدیدی به دختردار شدن دارند. به همین دلیل به دنبال راه هایی برای دست یابی به فرزند دختر هستند. باید دانست که عوامل بسیاری در تشکیل یک جنین با جنسیت دختر تاثیر گذار است. زمانی که همه ی این عوامل دست به دست هم می دهند می توانند راه را برای دختر دار شدن شما هموار کنند. در صورتی که در مورد این عوامل اطلاعات درستی در دست داشته باشید بهتر می توانید این موضوع را مدیریت کنید. ما در این مقاله از چگونه به نکاتی اشاره کرده ایم که شما را با نتیجه ایده آل رو به رو خواهد کرد.

اینکه تمایل درونی ما چیست و به کدام یک از دو جنسیت (دختر و پسر بودن فرزندمان) تمایل داریم موضوع زیباییست. اما باید به این نکته هم توجه کرد که طبیعیت اصول و قوانین خودش را دارد. ما انسان ها با وجود پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی داشته ایم به تمامی این قوانین به صورت کامل و جامع دسترسی نداریم. به همین دلیل بهتر است( جدا از تمایلات درونیمان نسبت به جنسیت فرزند) اجازه دهیم که طبیعت خود به معمول ترین شکل ممکن تصمیم خود را برای دختر دار شدن و یا پسر دار شدن کودکان بگیرد.

کروموزوم x کروموزوم دختردار شدن است

کروموزوم ها عامل اصلی جنسیت جنین هستند. به طور کل دو نوع کروموزوم وجود دارد. کروموزوم x کروموزوم دختر دار شدن و کروموزوم y کروموزوم پسر دار شدن است. علاوه بر این، کروموزوم هایی که توسط پدر و مادر حمل می شوند با یکدیگر تفاوت دارند. مادر تنها حامل کروموزوم x ( کروموزوم دختر دار شدن)  و پدر حامل کروموزوم های x و y می باشد. نفوذ هر کدام از این کروموزوم ها در تخمک نتایج متفاوتی خواهد داشت. در صورتی که کروموزوم x وارد تخمک شود فرزند دختر و در صورتی که کروموزوم xy به داخل تخمک راه یابند فرزند شما پسر خواهد بود.

چه عواملی در دختردار شدن تاثیر گذار است؟

  • تغذیه
  • سن
  • فشار روانی
  • شغل

تاثیر غذاهای اسیدی و قلیایی در دختردار شدن

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن
برای دختردار شدن از مواد غذایی استفاده کنید که ph اسیدی دارند

تغذیه یکی از عوامل موثر در دختر دار شدن است. فردی که فرزند دختر دوست داد باید به غذاهایی که قبل از بارداری می خورد توجه لازم را داشته باشد. تمامی غذاهایی که شما می خورید( از کوچک ترین تغذیه گرفته تا غذاهای اصلیتان) بر روی روند قلیایی و اسیدی بودن بدن تاثیر گذار می باشد. این همان چیزیست که از آن به عنوان تغییر ph بدن یاد می شود. در صورتی که ph بدن به سمت اسیدی شدن پیش رود دختر دار خواهید شد و زمانی که بدن شما برعکس این موضوع به سمت قلیایی شدن تغییر کند صاحب فرزند پسر خواهید شد.

مادرانی که تمایل زیادی به دختردار شدن دارند باید به تغذیه خود اهمیت زیادی داده و بیشتر غذاهای اسیدی مصرف کنند. البته مصرف این نوع غذاها در حد تعادل خوب است و در صورتی که بیش از اندازه مصرف شوند بر روی سلامت مادر تاثیر منفی خواهند گذاشت. از خوردن غذاهای قلیایی پرهیز کنید. توجه کنید که منظور از خوردن غذاهای اسیدی غذاهای شور نیست. غذاهایی که تعادل محیط بدن را به هم بزند و آن را اسیدی کند غذاهای اسیدی می گویند. این نوع از غذاها شما را به سمت دختردار شدن می کشانند.

غذاهای اسیدی

  • میوه های ترش مثل گوجه فرنگی، پرتقال، توت فرنگی، انگور، سیب، آناناس و …
  • انواع گوشت
  • ماهی
  • محصولات لبنی
  • شکلات
  • شیر تازه
  • بستنی
  • نوشیدنی های گازدار
  • خامه
  • پنیر
  • برنج
  • محصولات آردی
  • سرکه
  • محصولات کنسروی
  • ذرت
  • سفیده ی تخم مرغ

مادرانی که تمایل زیادی به دختر دار شدن را دارند بهتر است با مصرف این نوع از غذاها محیط بدن خود را اسیدی کنند.

مصرف کلسیم و منزیم

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن
غذاهای سرشار از کلسیم و منزیم شانس دختردار شدن شما را افزایش می دهند

چند هفته قبل از بارداری غذاهایی سرشار از کلسیم و منیزیم مصرف کنید. سبزیجات سبز احتمال دختردار شدن شما را افزایش خواهند داد. مصرف غذاهایی که حاوی سدیم و پتاسیم هستند احتمال اینکه فرزند شما را پسر کنند افزایش می دهند. به طور مثال، موز و سیب زمینی غذاهایی هستند که در آن ها مقادیر بالایی از این مواد وجود دارند. به همین دلیل است که قبل از بارداری در صورتی که می خواهید فرزند دختری به دنیا آورید مصرف این مواد غذایی را به حداقل میزان خود رسانده و در صورت امکان مصرف چنین غذاهایی را به صفر برسانید.

مصرف دسر را افزایش دهید

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن
مصرف دسر شانس والدین را برای دختردار شدن افزایش می دهد

اگر شما هم از آن دست از افرادی هستید که به مصرف دسر علاقه مندید و روز خود را بدون ان به پایان نمی رسانید، شانس دختردار شدن خود را افزایش می دهید. دسر ها سیستم تولید مثل زنان را دچار فعل و انفعالاتی می کنند. فعل و انفعالاتی که هورمون ها را تغییر می دهد جنین قوی تر با شانس دوام و بقای بیشتری را می سازد. در واقع این افزایش میزان شکر و چربی در بدن مادر است که تاثیر بسیار زیادی در جنسیت فرزند او می گذارد.

چگونه از بارداری ناخواسته جلوگیری کنیم

مراقب بارداری های ناخواسته باشید.

تاثیر سن بر روی دختردار شدن والدین

سن یکی دیگر از عواملی است که بر روی ایجاد جنین دارای جنسیت دختر تاثیر زیادی می گذارد. هر چه که سن والدین بیشتر باشد احتمال دختر دار شدن آن ها نیز افزایش خواهد یافت. این موضوع را می توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد. زنانی در سنین بالاتر قرار می گیرند از نظر فیزیولوژیکی ترشحات داخل رحمیشان به سمت اسیدی بودن پیش می رود. همچنین زمانی که مردان در سنین بالاتری اقدام به فرزندار شدن می کنند احتمال اینکه فرزند آن ها دختر باشد بیشتر خواهد بود. این موضوع به دلیل کاهش تعداد اسپرم ها اتفاق می افتد. به همین دلیل است که محیط بدن در سنین بالا( چه برای زنان و چه برای مردان) آماده ی تولد یک فرزند دختر می باشد.

تاثیر فشار روحی و روانی بر روی دختردار شدن

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن

فشار روحی و روانی یکی دیگر از عواملی است که بر روی دختر دار شدن تاثیر می گذارد. والدینی که دچار استرس و فشار روحی هستند به احتمال بسیار قوی فرزندی را در آینده به دنیا خواهند آورد که دارای جنسیت دختر می باشد. فشار روانی یک محیط بدنی اسیدی را برای مادر شکل می دهد. این محیط اسیدی باعث دور شدن کروموزون های y خواهد شد. درست است که این عامل در دختر دار شدن فرزندتان تاثیر بالایی دارد اما نمی توان به لحاظ صدماتی که به سلامت شما وارد می کند آن را به صورت قطع پیشنهاد داد.

تاثیر شغل در دختردار شدن

شغل یکی دیگر از عواملی است که در ایجاد یک جنین دختر تاثیر گذار می باشد. والدینی که در معرض محیط های خاصی قرار می گیرند با تغییراتی در بدن خود مواجه اند. به عنوان مثال، در صورتی که در شغل هایی مانند رانندگی، خلبانی، مهماندار، متخصص بیهوشی و یا کارمند فعالیت می کنید که مملو از تشعشعات کامپیوتری می باشد احتمال اینکه فرزند شما دختر شود بسیار بالاست. تفس گازهای سمی باعث کشته شدن کروموزوم های y در بدن شما خواهد شد. همچنین تغییرات دمایی بر روی این موضوع تاثیر گذار می باشد. کروموزوم های y که ضعیف تر از کروموزوم های x هستند زمانی که در معرض تغییرات دمایی قرار می گیرند از بین می روند. به همین دلیل احتمال باقی ماندن کروموزوم های x بیشتر از کروموزوم های y بوده و شما را به سمت دختر دار شدن می کشاند.

والدینی که سیگار می‌کشند احتمال دختردار شدن در آنها بیشتر است

چگونه دختردار شویم، راه های ساده و موثر دختردار شدن

سیگار کشیدن احتمال پسر دار شدن را کاهش می دهد. دود سیگار یکی از مضرترین موادی است که به کروموزوم های شما آسیب می رساند. در این میان کروموزوم های x که قوی تر و پایدارتر از کروموزوم های y هستند از بین نمی روند. زمانی که کروموزون y در اثر سیگار از بین می رود کروموزوم  x وارد رحم مادر شده و احتمال دختر دار شدن را افزایش می دهد.

سوالات متداول
عامل اصلی جنسیت دختر در چیست؟

کروموزوم ها عامل اصلی جنسیت جنین هستند. به طور کل دو نوع کروموزوم وجود دارد که کروموزوم x کروموزوم دختر دار شدن است.

در چه صورت بچه دختر می شود؟

در صورتی که کروموزوم x وارد تخمک شود فرزند دختر خواهد شد و در غیر این صورت با ورود کروموزوم xy بچه پسر میشود.

آیا با انجام این کار ها به طور یقین بچه دختر خواهد شد؟

هم میتوان گفت بله هم میتوان گفت نه، باید به این نکته توجه کرد که این نکات تاثیر گذار هستند برای دختر دار شدن و احتمال این وجود دارد با انجام تمامی این کار ها بچه دختر نشود.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید