تیم چگونه 1325 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

همین که تصمیم می‌گیرید سایت راه اندازی کنید، یکی از اولین کلمه‌هایی که به گوشتان خواهد خورد، دامنه است (دامنه در ایران به اسم دامین یا دومِین هم شناخته می‌شود.) شاید ابتدا تصور دانید که چیز پیچیده‌ای است؛ ولی اصلا اینطور نیست. 
دامنه یا دامین همان آدرسی هست که شما با وارد کردن آن در مرورگرتان وارد یک سایت می شوید مثلا: www.google.com اجازه دهید دامنه را به زبان ساده تر توضیح دهیم تصور کنید شما قصد دارید یک کسب و کار راه اندازی کنید، برای اینکه کسب و کار شما درآمد مناسبی داشته باشد باید آن را در یک منطقه مناسب و یک آدرس سر راست که مشتری شما آن را به خاطر بسپارد راه اندازی کنید..
شما تقریباً هر روز در دنیای اینترنت با دامنه ها سر و کار دارید. فقط تا الان این موضوع را نمی‌دانستید. 

چگونه هاست مناسب برای سایت انتخاب کنیم

راه اندازی وبسایت


یک آدرس که ویژگی اصلی آن این باشد که کاربر شما بدون دردسر بتواند آن را بیابد، و ترجیح دهد به جای اینکه به محل کسب و کار رقیب شما برود، پیش شما بیاید چون شما یک آدرس راحت دارید که مشتری شما آن را به خاطر سپرده و احتیاجی نیست خودش را به دردسر بیندازد و همان طور که میدانید این آدرس تنها منحصر به فرد برای کسب و کار شما می باشد مثلا: بازار، خیابان ۱، پلاک ۱ این آدرس فقط و فقط برای شما می باشد.
البته نام دامنه در واقعه یک ip است که توسط پروتکل DNS که کار اصلی آن تبدیل IP به اسم است به یک آدرس تبدیل شده است.
دامنه چگونه کار می‌کند؟
مرورگر شما یک درخواست را به شبکه جهانی سرورهایی که سامانهٔ نام دامنه (Domain Name System)، تشکیل‌شده ارسال می‌کند. این سرورها برای نیم سرورها (NS) مرتبط به یک دامنه جستجو می‌کنند و درخواست را به نیم سرورها ارسال می‌کنند. اتصال یک Domain با هاست از طریق Name Serverها صورت می‌پذیرد.
وب‌سایت‌ها با استفاده از نیم سرورها، می‌توانند از Domain Nameها به‌جای آی پی آدرس‌ها استفاده کنند. در واقع DNS نشان‌دهنده یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP است. به‌عنوان‌مثال اگر وب‌سایت شما در میهن وردپرس میزبانی می‌شود، اطلاعات نیم سرور مانند ns1.mihanwp.com و ns2.mihanwp.com خواهد بود. این نیم سرورها رایانه‌های مدیریت‌شده توسط شرکت هاستینگ شما هستند. شرکت هاستینگ شما درخواست شما را به رایانه‌ای که وب‌سایت شما ذخیره‌شده است ارسال می‌کند.
این رایانه‌ها وب سرور نامیده می‌شوند. وب سرورها دارای یک نرم‌افزار خاص نصب‌شده مانند آپاچی هستند. وب سرور در حال حاضر وب‌سایت درخواست شده را دریافت می‌کند و آن را به مرورگر ارسال می‌کند.

دانلود رایگان ویدیو از یوتیوب

بیشتر بخوانیم
چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

همان طور که گفتیم دامین نام منحصر به فردی است که برای شناسایی اینترنتی(وب سایت ها) مورد استفاده قرار می گیرد که از سه بخش کلی تشکیل می شود:

  •  بخش اول دامین www
    بخش اول یک دامین یه معنای ماهیت دامین می باشد مثلا www مخفف World Wide Web می باشد .
  •  بخش دوم عنوان دامین یا Domain Name
    بخش دوم همان نام محصول و یا عنوان تجاری وب سایت می باشد که خود صاحب دامین در خصوص انتخاب نام آن تصمیم گیری می نماید .
  • بخش سوم پسوند و یا Top-Level Domain
    بخش سوم که بیشتر ما با عنوان پسوند از آن یاد میکنیم به اصطلاح دامین سطح بالا TLD و یا  top level domain نام گذاری می شود . پسوند دامین یا TLD به معنای زمینه کاری و محل جغرافیایی یک وب سایت می باشد . در مجموع دو نوع TLD وجود دارد : CTLD یا Country Top-Level Domain که بیانگر محل جغرافیایی وب سایت می باشد مثلا  دامین هایی با پسوند ir بیانگر آن است که سایت در ایران می باشد .
    GTLD یا Global Top-Level Domain در حقیقت به دامنه های جهانی اطلاق می گردد که این نوع دامین ها از دیگر دامین ها هزینه بیشتری دارد. دامین هایی با پسوند org , net , biz , info , com و … تمامی این ها جزء GTLD ها به شمار می آیند.

چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

لیست انواع پسوند دامین های ایترنتی TLD به همراه معنی آنها

  • com : مخفف واژه commercial ودر لغت یعنی تجاری که بیشتر سایت های تجاری جهان با این TLD به ثبت می رسند.
  • net : مخفف واژه network به معنای شبکه .
  • org : مخفف واژه organization در لغت یعنی سازمان .
  • biz : مخفف واژه business در لغت یعنی تجارت .
    info : مخفف واژه information در لغت یعنی اطلاعات .
  • co : مخفف واژه Colombia که اکثرا به عنوان مخفف Corporation از آن استفاده می تمایند!
  • ac : مخفف واژه academy در لغت یعنی موسسه آموزشی که برای موسسات آموزشی از آن استفاده می نمایند.
  • edu : مخفف واژه Education در لغت یعنی آموزش که برای ارگان های آموزشی مثل آموزش و پرورش استفاده میشود .
  • gov : مخفف واژه  Government در لغت یعنی دولت یا دولتی  که برای سایت های دولتی کشور ها استفاده میشود .
  • ws. در واقع یک دامنه از نوع دامنه ملی است که متعلق به کشور ساموا(Western Samoa) است، اما بخاطر تشابه اسمی به عبارت WebSite درست مثل گاو پیشونی سفید مورد توجه قرار گرفته و برای هر شخصی در دنیا قابل ثبت هست.
  • in. هم مشابه نمونه قبل در واقع یک دامنه از نوع دامنه ملی است که متعلق به کشور هند(India) هست، ولی بخاطر تشابه اسمی به عبارت Internet مورد توجه قرار گرفته و قاطی دامنه‌های بین المللی شده.
  • int. کوچک شده واژه International به معنی بین المللی است. استفاده از این نوع دامنه برای سازمان‌های بین‌المللی اینترنتی مناسب است.
  • tv. این نوع پسوند هم یک دامنه ملی متعلق به کشور توالو(Tuvalu) هست، ولی بخاطر تشابه با مخفف کلمه Television مورد توجه شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای قرار گرفته که از این پسوند دامنه استفاده می‌کنند.
    پسوند های دیگری هم وجود دارند که بیانگر مکان جغرافیایی وب سایت ها  می باشند  و نام محصول یا فعالیت آن ها تا حدی اجباریست مانند : us برای امریکا ، it برای ایتالیا ، ru روسیه ، asia آسیا ، dk دانمارک ، fr فرانسه ، eu اتحادیه اروپا ، uk انگلیس ، de آلمان ، cn چین ، il اسرائیل ، ca کانادا ، au استرالیا ، ae ایلات متحده عربی و … 

دامنه های ملی

این نوع پسوندها هم متعلق به کشور خاصی هستند که برای استفاده از این نوع دامنه نیاز به ارائه مدارک هویتی به رجیسترار دامنه دارید. دامنه‌های ملی به دو دسته تقسیم بندی میشن:

  1. در حالت اول درست مثل دامنه‌های بین المللی صرفا پسوند دامنه قرار دارد که از نمونه این دامنه میشود بهchegoone.info اشاره کرد.
  2. در حالت دوم که به صورت یکی از موارد زیر است، قبل از پسوند دامنه ir. یه پسوند دیگری هم وجود دارد که به این نوع دامنه‌ها، دامنه مرتبه دوم گفته میشود.

دامنه های مرتبه دوم چیست؟
به دامنه‌هایی که قبل از پسوند دامنه شامل یک پسوند دیگه باشند که این پسوند دوم اشاره به موضوع فعالیت یک دامنه داره دامنه مرتبه دوم گفته میشه. از نمونه‌های این پسوند میشه به co.com. یا co.ir. اشاره کرد که نام دامنه قبل از این دو پسوند قرار می‌گیره. دقت کنید که این نوع دامنه برای دامنه‌های بین المللی هم برقرار هست و صرفا شامل دامنه‌های ملی نیست. دامنه‌های مرتبه دوم نقطه آی‌آر شامل موارد زیر هستند.

  • پسوند co.ir. مخصوص سازمان‌ها و شرکت‌های غیر دولتی هست که شرکت‌های متقاضی این پسوند باید دارای شرکت ثبت شده باشند که برای خرید این نوع دامنه نیاز به ارائه روزنامه رسمی شرکت دارید.
  • پسوند ac.ir. مخصوص موسسات آموزش عالی هست که برای ثبت این نوع دامنه باید دارای مجوز از وزارت علوم، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشید. دقت کنید که نیاز با ارائه این مدرک هنگام ثبت دامنه دارید.
  • پسوند net.ir. مخصوص شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه و ISP ها است که برای خرید دامنه نیاز به ارائه کپی مجوز ISP الزامیه.
  • پسوند sch.ir. مختص موسسات آموزشی، مدارس و سایر سازمان‌های آکادمیک است که تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش باشند. ارائه کپی مجوز و درخواست کتبی در سربرگ موسسه برای ثبت این نوع دامنه الزامی است.
  • پسوند org.ir. مخصوص انجمن‌های علمی، سازمان‌های غیر انتفاعی رسمی و موسسات بین المللی ثبت شده است که لازمه دولت ایران یا یکی از موسسات زیر مجموعه، عضو آنها باشند. ارائه کپی روزنامه رسمی موسسه برای ثبت این نوع دامنه هم الزامی است.
  • پسوند gov.ir. مخصوص سایت‌های دولتیه که جنبه اجرایی دارند. این سایت‌ها شامل موسسات، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه قوای مجریه، مقننه و قضاییه هستند. برای ثبت این نوع دامنه ارائه درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی هست.
  • پسوند id.ir. مخصوص اشخاص حقیقی تابع کشور ایران میشه که ارائه تصویر شناسنامه متقاضی برای ثبت دامنه الزامی هست.

دامنه‌های موضوعی

این نوع دامنه‌ها اشاره به موضوع فعالیت یک سایت دارند. مثلا اگه سایتی در حوزه گردشگری فعالیت دارد، انتخاب دامنه Travel. انتخاب بهتری برای این نوع سایت به حساب میاید. یا به همین ترتیب سایتی که در زمینه ارائه سرویس دیجیتال مارکتینگ یا سرویس ارسال ایمیل انبوه فعالیت دارد، بهتر است تا به ترتیب از دامنه‌هایی مثل marketing. و email. استفاده کند. البته استفاده از این نوع دامنه‌ها هنوز خیلی خوب جا نیفتاده است و بیشتر در حالتی استفاده میشود که یک نرم افزار تحت وب روی این دامنه اجرا بشود. به عنوان نمونه یک سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا وقتی نسخه اندروید یا ios دارد، میاد و نرم افزار خودش را روی دامنه‌ای مثل app. پیاده سازی میکند.
این نوع دامنه‌های شامل گروه خیلی بزرگی هستند که شامل بیش از 400+ پسوند دامنه مختلف میشوند که برای خرید هر کدوم می‌توانید از سایت‌هایی که این مدل دامنه رو ارائه می‌کنند خریداری کنید. البته این نکته رو به خاطر داشته باشید که این نوع دامنه‌ها قیمت بالایی نسبت به دامنه‌های ملی و بین المللی دارند.


چگونه ایمیل بسازیم

بیشتر بدانیم
چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

هر دامنه‌ای، منحصر به فرد و اختصاصی است

دامنه‌هایی که ثبت میشن صرفا برای یک فرد یا شرکت قابل ثبت هستند. به عنوان مثال ما که دامنه chegoone با پسونددات اینفو و یا دات آی‌آر رو ثبت کردیم، مالک حقیقی این دامنه محسوب میشیم و تا زمانی که دامنه اعتبار داشته باشه متعلق به ما بوده و فرد دیگه قادر به ثبت اون نیست. اما در مقابل دیگران این امکان رو دارند که در صورت خالی بودن یک پسوند دامنه مثل net. با همین نام دامنه رو ثبت کنند.

دامنه‌ها به صورت سالیانه خریداری می‌شوند

خرید دامنه به صورت سالیانه است. این یعنی زمانی که شما یک دامنه را ثبت می‌کنید (که اصلاً هم کار سختی نیست و در این مقاله در مورد آن صحبت می‌کنیم)، برای مدت زمان مشخصی این کار را انجام می‌دهید. یعنی مثلاً برای 1 سال یا چند سال آن را خواهید داشت و پس از گذشت این دوره، اگر دوباره ان را تمدید نکنید، دیگران می‌توانند این دامنه را برای خود تصاحب کنند.


شما برای ساخت سایت، به هاست هم نیاز دارید

توجه داشته باشید که داشتن یک دامنه به تنهایی برای شما کافی نیست. چرا که دامنه فقط آدرس اینترنتی شما را مشخص می‌کند. شما برای آنکه یک سایت داشته باشید، علاوه بر دامنه به یک فضا نیاز دارید که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره شود. به این فضا اصطلاحاً هاست (که در فارسی به معنای میزبان است) گفته می‌شود.


چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

 URL چیست و چه تفاوتی با دامنه دارد؟

شاید شما هم در مقالات متعدد دیده باشید که گاهاً از URL برای اشاره به آدرس یک وب سایت استفاده شده باشد و اکنون این سوال برایتان پیش آمده است که Domain با URL چه تفاوتی دارد؟ اجازه بدهید همه چیز را ساده نگه داریم و توضیحات را پیچیده نکنیم. دامنه یا دامین در واقع آدرس صفحه اصلی وب سایت شما هستند و هیچ کاراکتر و علامت اضافی در انتهای پسوند آن قرار نمی گیرد. اما URL به تمام مشتقات یک نام دامنه گفته می شود.
به عنوان مثال . https://chegoone.info/ نام دامنه چگونه است وبقیۀ صفحات سایت ما دارای آدرس URL ای مانند http://www.chegoone info./blog  یا http://www .chegoone info /features هستند. در نهایت باید این را بدانید که هر صفحه اینترنتی دارای یک آدرس است. صفحه اصلی یک وب‌سایت فقط خود دامنه است و صفحات دیگر آن، هر کدام دارای یک URL منحصر به فرد هستند.


چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

ثبت دامنه

از موجود بودن دامنۀ مورد نظر خود مطمئن شوید
ما قبلاً توضیح دادیم که هر آدرس اینترنتی یا همان دامین، متعلق به یک نفر است. بنابراین قبل از ثبت، شما باید دامنه مد نظر خود را بررسی کنید تا از خالی بودن آن مطمئن شوید. 

دامنۀ مد نظر خود را ثبت کنید
پس از اطمینان از خالی بودن دامنه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از طریق یکی از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات ثبت و تمدید دامنه خریداری کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر قصد ثبت دامنه ir را دارید، نیاز به ارائه مدارک شناسایی خواهید داشت. 


چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

انتخاب یک دامنه خوب

  • نوشتن نام دامنه باید آسان باشد
    یافتن نامی که تایپ آن، به خصوص در زبان انگلیسی (یا فینگیلیش) راحت باشد، امری ضروری است. تا جایی که امکان دارد از انتخاب واژه هایی که می توان آن ها را به چند شکل تایپ کرد پرهیز کنید.
    همچنین، سعی کنید نام دامنه ای که انتخاب می کنید به حرف”هـ” ختم نشود، زیرا تایپ کردن آن به صورت انگلیسی کاربران را دچار مشکل می کند. کاربر نمی داند آیا باید در انتهای نام دامنه شما از حرف h استفاده کند یا نه!
  • دامنه سایت باید کوتاه باشد
    اگر نام دامنه شما طولانی و پیچیده باشد، مطمئناً کاربران در هنگام وارد کردن آن در مرورگر خود با مشکل مواجه می شوند. تا جایی که امکان دارد دامنه خود را کوتاه کنید. دامنه های کوتاه نه تنها به راحتی قابل نوشتن هستند، بلکه به خوبی در یاد کاربران می مانند.
  • در نام دامنه سایت از کلمات کلیدی استفاده کنید
    سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت خود در نام دامنه‌تان، استفاده کنید. انتخاب چنین نام دامنه‌ای چند مزیت دارد:
    1. از نظر سئو و رتبه بندی، به نفع وب سایت شماست.
    2. برای کاربران مفهوم و قابل درک است.
    3. به برند سازی تجارت شما کمک می کند.
    سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربران در موتورهای جستجوگر به دنبالشان هستند. برای مثال، اگر در صنعت شیشه و بلوریجات فعالیت دارید، نام دامنه ای مانند iranglass.com یا glass.ir می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
    در ضمن اگر کلمه کلیدی شما در ابتدای نام دامنه‌تان بیاید تاثیر آن بیشتر از وقتی خواهد بود که کلمه کلیدی موردنظرتان در ابتدای دامنه نباشد.
  • هدف گیری جغرافیایی
    اگر خدمات و امکاناتی که ارائه می دهید مختص به یک شهر یا ناحیه است می توانید از نام آن شهر در دامنه خود استفاده کنید. مانند tehranglass.com.
  • در دامنه سایت از اعداد و خط تیره استفاده نکنید
    تا حد امکان از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید. زیرا هنگامی که کاربران نام وب سایت شما را می شنوند نمی دانند که شما در نام دامنه از عدد استفاده کرده اید (5) یا اینکه آن را به صورت حروف (five یا Panj) نوشته اید. همچنین، استفاده از خط تیره نیز مشکلات مشابهی را به همراه خواهد داشت. استفاده از خط تیره در دامنه می تواند شما را به عنوان اسپم به موتور جستجوگر بشناساند. تا جای امکان، تنها از یک خط تیره در دامنه خود استفاده کنید.
  • دامنه سایت باید به آسانی در یاد بماند
    هم اکنون، بیش از میلیون ها دامنه در سراسر جهان به ثبت رسیده است. بسیاری از این دامنه ها، تنها شامل یک کلمه کلیدی مهم هستند و معمولاً با قیمت های بالایی به فروش می رسند. اما این نکته نباید مانع خلاقیت شما شود.
    پیشنهاد می کنیم با ادغام چند کلمه کلیدی مهم از تجارتتان، نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی در یادها بماند. قبل از ثبت دامنه سعی کنید آن را با دوستان و آشنایان خود مطرح کنید و نظرشان را درباره آنها بدانید. این کار باعث می شود با ذهنیت کاربران خود آشنا شوید.
  •  پیش از انتخاب دامنه سایت، دربارۀ آن تحقیق کنید
    اگر نام دامنه ای را برای سایت خود در نظر گرفته اید، حتماً پیش از اقدام به ثبت دربارۀ آن تحقیق کنید. به این ترتیب خواهید دانست که هیچ شرکت دیگری این نام را تحت انحصار خود ندارد. حتی گاهی اوقات ممکن است نام دامنه انتخابی شما، بسیار خوب باشد اما به دلیل تشابه آن با شرکتی قدیمی تر، کاربران نام شما را با ایشان اشتباه بگیرند. پس حتماً درباره نام دامنه انتخابی خود تحقیق کنید.
  • استفاده از پسوند مناسب در دامنه سایت
    پسوند ها، همان کلمات اختصاری هستند که در انتهای نام دامنه قرار می گیرند، مانند .com، .net و … . هر کدام از این پسوند های دامنه، استفاده خاص خود را دارند و مربوط به تجارت خاصی می شوند. هم اکنون .com که مخفف عبارت company (یا Commercial) است، محبوب ترین پسوند دامنه در جهان به شمار می آید، اما به دلیل ثبت دامنه های .com بسیار، پیدا کردن نام دامنه ای کوتاه و خوب با این پسوند، دشوار است.
    اخیراً پسوند های دامنه جالبی، مختص به یک کسب و کار خاص ایجاد شده اند، مانند .photography که مخصوص عکاسان است. درست است که استفاده از این نوع دامنه ها مرسوم نیست، اما می توان دامنه خوبی با آنها ایجاد کرد.
  • محافظت و ساخت برند
    برای آنکه از نام تجاری خود محافظت کنید، باید شکل های مختلف نوشتاری نام دامنه خود را نیز خریداری کنید. به این ترتیب، رقبایتان نمی توانند دامنه ای شبیه به دامنه شما را ایجاد کنند و مشتریان شما را به سمت خود هدایت کنند.
  • تمدید دامنه
    و به عنوان آخرین نکته، موعد تمدید دامنه وب‌سایتتان را فراموش نکنید! البته شرکت‌های معتبر ثبت دامنه، یک یا دوماه قبل از موعد اتمام اشتراکتان این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند. اشتراک‌های نام دامین معمولاً یک تا ده ساله هستند. اگر برایتان مقدور است یک اشتراک طولانی تهیه کنید و مهم‌تر از آن، با یک شرکت معتبر کار کنید. 
چگونه یک دامنه خوب برای وبسایت بخریم

راهنمای خرید دامین ؛ از کجا می توانم یک دامین بخرم ؟ قیمت دامین چقدر است ؟


شرکت های فراوانی وجود دارد که خدمات دامین و سرور را ارائه میدهند. با یک search ساده هزاران سایت برای شما به نمایش در می آید ولی دقت داشته باشید فریب قیمت ها را نخورید ! احتیاط کنید از هر کسی دامین خریداری نکنید افراد شیاد در کمین شما هستند! برخی از سایتا به هیچ عنوان حتی وجود خارجی ندارند . دامین رو به نام خود ثبت می کنند و به شما هم اطلاع رسانی نمی کنند و در یک شرایط خوب موقعی که دامین شما برای مشتریانتان شناخته شد و معروف شد دامین رو از شما می گیرند و ناپدید می شوند! دامینی که قیمتش  پایین است شک برانگیز است!
مالکیت دامین 12ماهه می باشد  پس از یک سال شرکت با شما تماس میگیرد و از شما می پرسد آیا می خواهید دامینتان را تمدید کنید یا خیر. بیشتر شرکت ها تا 1 ماه پس از اتمام زمان اجاره دامین ،مالکیت دامین رو برای شما محفوظ می دارند تا شما مجال تمدید داشته باشید .

سوالات متداول

تفاوت دامین و هاست چیست؟

اگر نام دامنه، آدرس وب‌سایت شما است پس میزبانی وب (هاست) خانه‌ای است که وب‌سایت شما در آنجا زندگی می‌کند. این کامپیوتر واقعی است، جایی که فایل‌های وب‌سایت شما ذخیره می‌شوند. این سرورها به‌عنوان یک سرویس توسط شرکت‌های میزبانی ارائه می‌شوند. شما برای ایجاد یک وب‌سایت به هر دو آن‌ها (نام دامین و هاستینگ) نیاز دارید. آن‌ها دو سرویس جداگانه هستند و می‌توانید آن‌ها را از شرکت‌های مختلف خریداری کنید.
اگر از دو شرکت جداگانه خرید کردید، شما فقط نیاز دارید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کنید و اطلاعات نیم سرور (NS) ارائه‌شده توسط شرکت میزبانی خود را در پنل کاربری دامین خود در بخش مدیریت دامنه> تنظیمات DNS وارد نمایید.

چگونه هاست و دامنه بخریم؟

برای خرید هاست و دامنه می‌توانید از شرکت‌های معتبر در این زمینه شروع کنید. کافی است وارد سایت شرکت‌ها شده و بر اساس قیمت و مشخصاتی که برای سرویس‌های خود در نظر گرفته‌اند، بهترین سرویس را برای خود انتخاب کنید.

ip چیست؟

همان طور که در مقاله راجب آدرس کسب و کار صحبت کردیم و گفتیم که باید آدرس شما منحصر به فرد باشد، شما یک کد پستی اختصاصی هم دارید، که دنیای اینترنت به کد پستی IP میگویند که توسط پروتکل DNS به اسم تبدیل شده است مثلا اگر این ای پی را 172.217.18.142 در مرور گر وارد کنید گوگل نمایش داده میشود

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید