راحله آقاپور 189 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

در سال های اخیر تعداد مهاجرانی که کشور دبی را برای مهاجرت انتخاب می کنند افزایش یافته است. شرایط مناسب زندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری دلایلی هستند که سبب جذب بسیاری از افراد به دبی شده اند. متقاضیانی که قصد اخذ اقامت دبی را دارند باید بدانند که شرایط گرفتن اقامت دائم و تابعیت در این کشور از گذشته تاکنون تغییرات زیادی کرده است. به عبارتی در گذشته برای اینکه فردی بتواند اقامت دائمی امارات را بگیرد باید سی سال در این کشور زندگی می کرد. اما در حال حاضر متقاضیانی که شرایط خاصی دارند( با توجه به قوانین جدیدی که برای هر) می توانند اقامت این کشور را داشته باشند. ما در مقاله پیش رو به بررسی تمامی این شرایط و قوانین پرداخته ایم.

مهاجرت به دبی همانند مهاجرت به کشور کانادا شرایط و قوانین خاص خود را دارد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت نمایند باید از شرایط مهاجرت به دبی اطلاعات لازم را داشته باشند. این شرایط و قوانین بسته به موقعیتی که فرد در آن قرار گرفته است متغییر می باشد. به عنوان مثال، فردی که قصد ادامه تحصیل در دبی را دارد شرایط متفاوت تری نسبت به فردی که قصد سرمایه گذاری در این کشور دارد سپری می کند.

قوانین متفاوت تری برای شرایط مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … وجود دارد که فرد بسته به این که چه نوع مهاجرتی را در پیش دارد باید از این شرایط اطلاعات کافی را داشته باشد. ما در این مقاله به صورت جامع و کامل درباره ی انواع مهاجرت به دبی توضیح داده ایم و در مورد چگونگی انجام مهاجرت ها به صورت مفصل بحث کرده ایم. پس با ما در چگونه همراه باشید.

انواع مهاجرت به دبی

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تولد فرزند
  • مهاجرت ازدواج

مهاجرت کاری به دبی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

اخذ ویزا و مهاجرت به دلیل کار به کشور دبی یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور است. دبی نرخ بسیار پایینی برای جمعیت بیکار خود دارد. شاید بتواند گفت که این کشور تنها دارای پنج درصد جمعیت بیکار می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد جویای کار دبی را برای مهاجرت کاری خویش انتخاب می کنند. لازمه ی مهاجرت کاری به دبی یافتن کارفرما می باشد. برای یافتن کارفرما لازم است در ابتدا یک رزومه ی کاملی برای خود تهیه کنید. رزومه شما باید به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده باشند.

بعد از تهیه رزومه و ترجمه متن لازم است آن را به موسسات کاریابی امارات ارسال نمایید. رزومه شما مورد بررسی قرار گرفته و از طرف اسپانسر و کارفرما یک مجور کاری از وزارت منابع انسانی ارسال می شود. از مزایای کار در امارات این است که شما در دبی از حقوق مناسبی برخوردار شده و معاف از مالیات خواهید بود. همچنین در صورتی که به عنوان یک هنرمند، مهندس، پزشک و … به کشور امارت مهاجرت کرده و تاثیر مثبتی بر روی رفاه اقتصادی داشته باشید می توانید اقامت دائمی امارات را هم بدست آورید. البته باید این را هم در نظر داشت که شرایط اخذ اقامت از طریق مهاجرت کاری در سال های اخیر تغییر کرده و کمی آسان تر شده است.

گرفتن اقامت دائم از طریق کار

تخصص و حرفه ی شما در گرفتن اقامت دائمی کشور امارات نقش بسیاری دارد. ورزشکاران، هنرمندان برجسته، دکتر ها و محققین و … در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند اقامت بلند مدت امارات را اخذ کنند. کشور امارات به چنین افرادی اجازه ی اقامت پنج ساله را در این کشور می دهد. این افراد می توانند برای اقامت بلند مدت خود از کشور امارات درخواست داشته باشند و در صورت موافقت دولت اقامت خود را اخذ نمایند. همچنین درصورت داشتن شرایط لازم می توان تابعیت امارات را هم اخذ کرد.

معایب مهاجرت کاری

به عنوان مثال، یکی از بزرگ ترین معایب مطرح شده در موضوع کار در امارات عدم امکان اقامت بلند مدت در این کشور بود. افرادی که به برای کار به امارات مهاجرت می کردند اغلب با سختی هایی مواجه می شدند و به دلیل اینکه نمی توانستند بیش از مدت قراردانشان در این کشور اقامت کنند مجبور به بازگشت به کشور خود می شدند. در نظر داشته باشید که در همان ابتدای مهاجرت کاری به دبی نمی توانید همسر و فرزندانتان را به خود ملحق کنید. برای این کار لازم است ابتدا خود به دبی مهاجرت کرده با اخذ مجوز کاری همسر و فرزندتان را به خود ملحق نمایید.

مهاجرت تحصیلی به دبی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

تحصیل یکی دیگر از دلایل مهاجرت برخی از دانشجویان به امارات می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید به دو زبان عربی و انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. دانشگاه های زیادی در کشور امارات وجود دارد که هر دانشجویی بسته به شرایطی که در پیش دارد می تواند یکی از آن ها را برای تحصیل انتخاب کرده و طبق شرایط دانشگاه عمل کند. دانشگاه های دولتی، دانشگاه های بین المللی و آمریکایی و همچنین مراکز آموزشی معتبر نظیر آموزشگاه های طراحی لباس و … از مجموعه هایی هستند که می توان در آن ها تحصیل کرد.

با اینکه هزینه ی تحصیل در دبی بسیار بالاست اما باید این را هم در نظر داشت که دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک فارق التحصیلی از این دانشگاه ها می شوند بسیار باسواد بوده و مدرکشان ارزش بسیار زیادی هم دارد. به همین دلیل این دانشجویان آینده ی شغلی و تحصیلی بسیار تاثیر گذار و مفیدی خواهند داشت. هزینه ی تحصیل یک فرد در دانشگاه های امارات کاملا به دانشگاه وی بستگی دارد.

دانشجویانی که تمایل و گرایش زیادی به تحصیل در دانشگاه های کشور امارات را دارند باید دارای یک اسپانسر باشند. اسپانسر می تواند از طرف یک آشنایی باشد که در امارات اقامت دارد. در صورتی که بستگان دانشجو در امارات اقامت نداشته باشند، خود دانشگاه دبی به عنوان اسپانسر معرفی خواهد شد.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنیم

مهاجرت سرمایه گذاری به دبی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

افرادی که تمایل زیادی به سرمایه گذاری های خارجی دارند می توانند کشور امارات را به منظور انجام سرمایه گذاری های خود انتخاب کنند. برای این کار شخص سرمایه گذار به ویزای سرمایه گذاری امارات نیاز دارد. با اخذ ویزای سرمایه گذاری امارات فرد از طرف دولت اجازه ی سرمایه گذاری در امارات را خواهد داشت. مهاجرت به دبی به دلیل سرمایه گذاری امتیازهای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. به عنوان مثال متقاضیان سرمایه گذار در دبی( برخلاف مهاجرت های کاری و تحصیلی) می توانند به راحتی اقامت بلند مدت امارات را اخذ کنند.

طبق قانون اقامت در کشور امارات، اقامت های بلند مدت و یا به عبارتی اقامت هایی که دارای مدت پنج ساله و ده ساله هستند به صورت خودکار تمدید خواهند شد. همچنین فردی که به دنبال سرمایه گذاری در دبی است از مزایایی همچون تحصیل، کار و زندگی در امارات برخوردار می باشد. تابعیت امارات را هم می توان تحت شرایطی بدست آورد. در صورتی که طرح شما تغییرات مثبت و بزرگی را در سطح ملی امارات ایجاد کند گرفتن تابعیت امارات به کاری آسان تبدیل خواهد شد.

مهاجرت ازدواج به دبی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

مهاجرت ازدواج به دبی یکی دیگر از راه هایی است که شما را به کشوری چون امارات می رساند. با ازدواج در این کشور می توانید اقامت امارات را هم بدست آرید. اما قبل از اخذ ویزا و مهاجرت به امارات باید از شرایط مهاجرت ازدواج و همچنین شرایط اخذ اقامت و تابعیت این کشور اطلاعات لازم را داشته باشید. به قوانین مطرح شده در این خصوص توجه داشته باشید:

  • در صورتی که یک مرد خارجی با یک زن اماراتی ازدواج کند، اقامت امارات به وی داده می شود. اما در مورد تابعیت این کار غیر ممکن خواهد بود.
  • در صورتی که یک زن خارجی با یک مرد اماراتی ازدواج کند، طبق شرایطی به زن اجازه ی اقاما داده می شود. در صورت واقعی بودن ازدواج و سه سال زندگی مشترک به زن اقامت داده می شود. همچنین در صورتی که تابعیت قبلی زن از او سلب شده باشد به راحتی می توان تابعیت امارات را نیز بدست آورد.

مهاجرت تولد فرزند به دبی

چگونه به دبی مهاجرت کنیم

تولد فرزند در دبی یکی از راه هایی است که اخذ اقامت و تابعیت امارات را برای کودکتان هموار می کند. برای انجام مهاجرت تولد فرزند به امارات باید از قوانین و شرایط مطرح شده اطلاعات لازم و کافی را بدست آورد. در صورتی که شما به عنوان والد کودکتان دارای تابعیت امارات باشید این تابعیت به او هم منتقل خواهد شد. علاوه بر این، کودک متولد شده از پدر و مادر اماراتی می تواند اقامت این کشور را هم داشته باشد.

باید دانست که سیستم اخذ تابعیت در کشور امارات بر اساس اصل خون می باشد. درست برعکس کشورهایی که اصل تابعیت را بر اساس سیستم خاک مطرح کرده اند، در کشور امارات هیچ کودکی نمی تواند تابعیت این کشور را تنها بر مبنای این بدست آورد که در خاک امارات به دنیا آمده است. البته استثنائاتی هم در این میان وجود دارد.

در صورتی که کودک به دنیا آمده در خاک کشور امارات دارای پدر و مادر نامعلومی باشد تابعیت امارات به کودک داده می شود.

در پایان

کشور امارات متحده عربی و شهر دبی در سال های اخیر به یکی از پرمتقاضی ترین مکان ها برای مهاجرت تبدیل شده است. شرایط مناسب کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری از دلایلی جذب بسیاری از دانشجویان، سرمایه گذاران و کارآفرینان به این کشور می باشد. البته راه ها  و روش های متنوعی برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشوری مانند امارات وجود دارد.

ما در این مقاله تمامی راه های مهاجرت به دبی را مورد بررسی قرار دادیم. مهاجرت به دبی به دلیل تحصیل، مهاجرت کاری به دبی، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت ازدواج و مهاجرت تولد فرزند گزینه های مطرح شده در این مقاله هستند که با مطالعه ی جزء به جزء متن پیش رو می توانید به راحتی به اخذ ویزا و مهاجرت به دبی بپردازید.

سوالات متداول

به چند طریق میتوان به دبی مهاجرت کرد؟

شما میتوانید به پنچ طریق مهاجرت تحصیلی مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت کاری، مهاجرت تولد فرزند، مهاجرت ازدواج به کشور دبی مهاجرت کنید.

آیا امکان دریافت تابعیت کشور امارات و شهر دبی وجوذ دارد؟

بله، شما پس از مهاجرت به کشور امارات و شهر دبی بعد از چند سال درخواست اقامت دائم را به دولت کشور میدهید و اگر شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم و تابعیت را داشته باشید دولت امارات با آن موافقت میکند.

چگونه به راحتی اقامت بلندمدت و دائم در دبی و امارت متحده عربی را دریافت کنیم؟

شما از طریق سرمایه گذاری میتوانید به راحتی در کشور امارات و شهر دبی اقامت بلند مدت به مدت پنچ و یا 10 سال دریافت کنید.

لازمه دریافت ویزای کار در امارات چیست؟

لازمه ی مهاجرت کاری به کشور امارت و شهر دبی یافتن کارفرما می باشد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید