راحله آقاپور 182 روز پیش بدون دیدگاه

چگونه انار را پوست کنیم

انار یک میوه ی پاییزی و خوشمزست که از خواص زیادی برخورداره و برای درمان بسیاری از دردها نیز به کار می ره اون قدر که بهش میوه ی بهشتی لقب دادن. اما چیزی که وجود داره اینه که برای رسیدن به دونه های خوشمزه و قرمز یاقوتی و سفید مرواریدی انار ما باید پوست اون رو بکنیم. می دونید باید چطور این کار رو انجام بدین تا آسیبی به این دونه ها وارد نشه؟ اگه نمی دونید ما در این مقاله از چگونه آموزش پوست گرفتن انار رو براتون توضیح دادیم.

اول از همه باید بگیم که انارهای سنگین تر، رسیده تر و خوشمزه تر هستند. پس اگه انارتون رو هنوز نخریدین به وزنش دقت کنید. به پوست انار هم دقت کنید که زدگی و خوردگی نداشته باشه و خیلی هم سفت نباشه. پوست انار باید قرمز و سالم و تر باشه. به اینا خیلی دقت کنید!

آموزش پوست کردن انار

  • اول از همه انارتون رو به خوبی بشورید و بعد یک چاقوی تیز( هر چی باریک تر بهتر)، تخته ی کار، کاسه و قاشق پوبی آماده کنید.
  • برای اینکه پوست انار به خوبی از دونه ها جدا بشن باید یکم با قاشق چوبی اونارو بکوبید. خیلی زیاده روی نکنید که دونه های انار له بشن. چندتا ضربه کافیه. حتی می تونید انار رو یکم روی تخته کارتون بغلتونید.
  • خب بعد از اینکه همه ی این کارارو کردید یه چاقوی تیز بردارید.
  • می خوایم که تاج یا قسمت انار رو جدا کنیم. چاقو رو به صورت اریب در دستتون بگیرید و تاج انار رو به صورت مخروطی شکل از بدنه ی میوه جدا کنید.
چگونه انار را پوست کنیم
  • بعد از این کار خود انار باید برش داده برشه. چندتا برجستگی روی انار وجود داره که قراره اینارو با برش از هم جداکنید. پس چاقوی باریکتون رو بردارید و از بالا تا پایین بدنه پوست رو برش بدین. می تونید هم برشتون رو چهارتایی به صورت به اضافه انجام بدید و هم برش ها رو کوچک تر کنید به شش قسمت تقیسم کنید.
  • بعد به کمک انگشتتون این چهار تا برش رو از هم جدا کنید.
چگونه انار را پوست کنیم
  • نوش جان انارتون آمادست. حالا می تونید انارتون رو دون کنید و نوش جان کنید.

پوست کردن انار بدون چاقو

چگونه انار را پوست کنیم

ممکنه برای برخی از ما پیش بیاد که امکانات لازم مثل چاقو یا تخته دم دستمون نباشه که بتونیم به راحتی پوست انار رو بگیریم. اون وقت باید چی کار کنیم؟

اگه تو یه مسافرت هستید یا اینکه در شرایطی هستید که وسایل برای پوست کردن انار کامل نیست می تونید با قلقی که بهتون یاد می دیم پوست انار رو به راحتی بگیرید و بی دردسر انارتون رو نوش جان کنیم.

خب آماده اید؟ حالا باید چی کار کنیم؟

  • اول از همه انارتون رو میشوید.
  • یه کاسه بردارید و داخش رو پر از آب کنید و انارارو به مدت چند ساعتی داخش قرار می دین تا پوستشون نرم بشه. بعد از دو سه ساعتی که آب به داخل پوست انار نفوذ پیدا کرد می تونید انار رو از آب بردارید و با ناختون پوست انار رو به راحتی بکنید.
  • حتی اگه توی یک مسافرت به سر می برید می تونید ماشینتون رو جایی پارک کنید که آب زلال سر راحتون وجود داشته باشه و انارارو داخل اون آب قرار بدین و بعد چند ساعتی پوستشون رو بگیرید و نوش جان کنید. انارها هم خنک شدن و هم تونستید بدون هیچ تجهیزی انارها رو پوست بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای پوست کردن انار نیازی به چاقو است؟

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه اناز خود را بدون استفاده از چاقو کامل پوست کنید.

برای پوست کردن انار نیاز به تخصص خاصی است؟

خیر، شما برای پوشت کردن کامل انار نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارید و در این چگونه به طور کامل با روش های پوست کردن انار آشنا خواهید شد.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید دوست داشته باشید