تیم چگونه 1264 روز پیش 1 دیدگاه

چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم

گاهی طبیعی است که بدن کمی بو داشته باشد، اما بوی بیش از حد یا ناخوشایند، هم برای دیگران بسیار آزاردهنده است و هم باعث شرمندگی شما می‌شود.
وقتی فعالیت غدد تعریق، بیش از اندازه باشد، بوی تند و ناخوشایندی از بدن خارج می‌شود. اما این عرق نیست که موجب بوی بد بدن می‌شود، بلکه بوی نامطبوع زمانی به‌وجود می‌آید که عرق با باکتری ترکیب می‌شود باکتری‌ها که عامل بوی بدن هستند، به‌سرعت در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند.
سایر علت‌های بوی تند بدن شامل بهداشت ناکافی، کمبود مواد مغذی، مشکلات معده‌ای و روده‌ای مانند یبوست مزمن و مشکلات پنهان مانند اختلالات متابولیسمی ژنتیکی، بیماری کبد یا دیابت می‌شود.
بدن انسان دارای سیستم‌های زیادی است که دائماً در حال فعالیت هستند.دفع مواد زائد از بدن صرفاً بخشی از فرایند طبیعی بدن است.نتایج فرایند گوارشی در دفع ضایعات بدن به شکل عرق از بدن دفع می‌شودو سلول‌های بدن ما دائماً خود را جایگزین می‌کنند.درست همان‌طور که ما زباله‌ی غذاهایی که می‌خوریم را دور می‌اندازیم.بوی بد و تهاجمی زیر بغل یک مشکل شرم‌ آور است که با توجه به اینکه موضوع بسیار حساسی است و زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده اما آشکارا در مورد آن بحث نشده است.اگرچه بسیاری از محصولات تجاری و اسپری‌های مصنوعی موقتاً می‌تواننددر کنترل و خوشبو شدن عرق بدن کمک ‌کننده باشند اما اغلب علت اصلی این مشکل را نیافته و نتوانستند روشی برای درمان دائمی عرق زیر بغل ارائه دهند.

چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم

علت بوی بد زیر بغل چیست؟

شاید فکر کنید که بوی بد بدن به خاطر بوی بد عرق است. اما در واقع بوی بد زیر بغل یا پا و دیگر نقاط بدن از عرق نیست. درواقع ناشی از باکتری‌هایی است که روی پوست شما زندگی کرده و تکثیر می‌شوند. این باکتری‌ها در ترکیب با عرق بوی خاصی را آزاد می‌کنند که می‌شود همان بوی بد آزار دهنده.

علت بوی بد زیر بغل در زنان

بوی بدن اغلب از سن بلوغ آشکار می‌شود.افرادی که چاق هستند یا مرتباً غذاهای تند مصرف می‌کنند عرقشان بوی بدی می‌دهد.یا افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی مانند دیابت هستند بدنشان ممکن است در اثر تعریق بوی بدی بگیرد.بنابراین باید به ‌طور مداوم از خوشبوکننده زیر بغل گیاهی و یا شیمیایی استفاده کنند.افرادی که مبتلا به هایپرهیدروزیس هستند نیز ممکن است با مشکل بوی بد زیر بغل مواجه شوند.

چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم

درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی

1. نعنا

یکی از راه‌های درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی استفاده از محلول دم‌کرده نعناع است.با این محلول می‌توانید زیر بغل خود را شستشو داده تا علاوه بر رفع بدبویی آن به کم کردن ترشح غدد عرق نیز کمک کند.این محلول برای از بین بردن بوی بد دهان نیز راهگشاست.

چگونه دیابت را کنترل و درمان کنیم

2. برگ حنا

پودر برگ حنا باعث خنک شدن پوست شده و فعالیت غدد عرق را به حداقل می‌رساند.پودر برگ حنا را نیز می‌توان همراه با پودر برگ سدر یا جوش ‌شیرین مخلوط کرده و سپس از آن استفاده کنید.برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل برگ حنا را با جوشانده سماق یا سرکه مخلوط و به ‌صورت خمیر درآورده و روی محل قرار دهید.پس از نیم ساعت زیر بغل را با آب ‌غوره یا سرکه بشویید.

3. مریم گلی

این گیاه برای کاهش تعریق زیاد بدن به ‌صورت خوراکی استفاده می‌شود.مخلوط جوشانده مریم‌گلی، گل ختمی و زوفا را پس از سرد شدن روزی ۲ بار بنوشید.برای اثر بخشی بهتر می‌توانید پودر مریم‌گلی را به‌صورت مستقیم برای درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی نیز به کار برید.

4. برگ مورد

برگ مورد تازه خشک‌ شده را می‌توانید به پودر تبدیل کرده و آن را در ناحیه زیر بغل استفاده کنید.حتی می‌توانید برگ مورد را دم نموده و با دم‌کرده غلیظ آن زیر بغل خود را شستشو دهید.برگ مورد به علت خاصیت قابض کردن غدد عرق، تعریق پوست را کنترل و بوی آن باعث درمان بوی بد زیر بغل می‌شود.

5. برگ شیرین بیان

این گیاه نیز مانند برگ مورد هم بصرت دم‌کرده غلیظ برگ تازه جهت شستشوی زیر بغل به‌صورت روزانه کاربرد دارد.همچنین پاشیدن پودر شیرین ‌بیان در محل تعریق باعث کاهش ترشحات غدد عرق و به درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی کمک می‌کند.

6. پوست وبرگ گردو

برای درمان بوی بد زیر بغل و کاهش آن می‌توانید از برگ گردو استفاده کنید.برگ گردو دارای خاصیت ضد میکروبی قوی استکه با استفاده از خیسانده یا دم‌کرده غلیظ آن در هنگام شستشوی زیر بغل به رفع بوی بد آن کمک می‌کند.همچنین پوست سبز گردو به کاهش فعالیت غدد عرقی و کنترل ترشح آن بسیار سود بخش است.می‌توانید مخلوطی به میزان مساوی از پودر برگ گردو،پودر پوست سبز گردو، مردار سنگ و حنا را روی زیر بغل خود به ‌منظور رفع بوی بد آن بپاشید.

7. گل ارمنی

بانام دیگر خاک ارژیل، نوعی گل رس خالص ورز داده ‌شده است،که علاوه بر تسکین زخم خاصیت ضدعفونی‌کننده پوست را نیز دارد.از این ماده معدنی می‌توان به‌صورت خالص برای درمان بوی بد زیر بغل استفاده کرد.حتی می‌توانید مخلوطی از گل ارمنی با پودر نعناع و گل سرخ به همراه مقداری آب و سرکه به‌صورت رقیق درآورده و آن را به مدت نیم ساعت روزانه روی زیر بغل خود قرار دهید.

8. لیمو

از دیگر موادی که برای خوشبو شدن و درمان بوی بد زیر بغل خود می‌توانید استفاده کنید، لیمو است.شب‌ها قبل از خواب عصاره لیمو را می‌توانید برای خوشبو شدن به زیر بغل خود بمالید.

9. برگ سیب

در هنگام شستشوی زیر بغل می‌توانید از دم‌کرده برگ تازه سیب برای درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی استفاده کنید.همچنین این دم‌کرده با مخلوط سرکه نیز می‌تواند گزینه خوبی برای درمان بوی بد زیر بغل باشد

10. سرکه سیب

سرکه‌ی سیب، یک عامل ضدباکتری قوی است که با تعدیل سطح pH پوست، بوی بد بدن را از بین می‌برد.
یک پنبه‌ی توپی را به سرکه‌‌ی سیب آغشته کنید و به زیربغل‌تان بمالید. دو تا سه دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید. این کار را دو بار در روز انجام بدهید، یک‌بار صبح و یک‌بار دیگر هم قبل از خواب، تا زمانی که متوجه بهبودی شوید.
می‌توانید یک فنجان سرکه‌ی سیب را در وان پُر شده با آب ولرم بریزید و روزی یک‌بار، ده دقیقه در این آب بمانید.
همچنین می‌توانید دو قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با کمی عسل در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزی سه بار قبل از صرف غذا، بنوشید.

11. جوش شیرین

جوش شیرین رطوبت پوست را جذب می‌کند و به‌همین علت می‌تواند عرق را جذب کند و از بوی بدن بکاهد. ضمنا، جوش شیرین باکتری‌ها را نابود می‌کند و مانند یک بو زُدای طبیعی (دئودورانت) جلوی بوی بد بدن را می‌گیرد.

  • برای رفع بوی بد بدن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم ترکیب کنید و آن را به زیربغل و سایر قسمت‌های بدن که زیاد عرق می‌کنند، بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب بشویید؛ طوری که روی پوست سابیده نشود. بعد دوش بگیرید. این کار را هر روز و به‌مدت چند هفته انجام بدهید.
  • می‌توانید مقادیر مساوی از جوش شیرین و نشاسته‌ی ذرت را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما به زیربغل‌تان که خشک است بمالید تا هم از تعریق و هم از بوی بد جلوگیری شود. هر وقت که نیاز داشتید چندین ساعت بدون عرق کردن بمانید، از این شیوه استفاده کنید.

چگونه موهای خود را تقویت کنیم

سلامتیه تو!

12. تیره انجیلی

گیاه تیره انجیلی می‌تواند سطح pH پوست را کاهش بدهد و جلوی رشد باکتری‌های عامل بوی بد بدن را بگیرد. ضمنا خواص قابض این گیاه، باعث بسته شدن حفره‌های پوست می‌شود و برای کاهش تولید عرق مفید است.

  • یک پنبه‌ی توپی را به تیره انجیلی آغشته کنید.
  • آن را به زیربغل‌تان بمالید.
  • هر وقت بدن‌تان بوی بد داشت، این کار را انجام بدهید؛ تیره انجیلی مانند داروی ضد عرق عمل خواهد کرد.

13. روغن درخت چای

روغن درخت چای، به دلیل دارا بودن خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند باکتری‌های موجود روی پوست را نابود کند و بوی بد بدن را از بین ببرد. روغن درخت چای، قابض است و تعریق را کاهش می‌دهد.

  • دو قطره روغن درخت چای را با ۲۵ میلی‌لیتر آب (دو قاشق غذاخوری) ترکیب کنید.
  • محلول به‌دست آمده را داخل یک بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان بو زُدا استفاده کنید.

نکته: افرادی که پوست بی‌نهایت حساسی دارند، نباید از روغن درخت چای استفاده کنند.

14. شلغم

روغن درخت چای، به دلیل دارا بودن خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند باکتری‌های موجود روی پوست را نابود کند و بوی بد بدن را از بین ببرد. روغن درخت چای، قابض است و تعریق را کاهش می‌دهد.

  • دو قطره روغن درخت چای را با ۲۵ میلی‌لیتر آب (دو قاشق غذاخوری) ترکیب کنید.
  • محلول به‌دست آمده را داخل یک بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان بو زُدا استفاده کنید.

نکته: افرادی که پوست بی‌نهایت حساسی دارند، نباید از روغن درخت چای استفاده کنند.

15. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی است و می‌تواند باکتری‌های عامل بوی بد بدن را از بین ببرد. گوجه فرنگی برای بستن حفره‌های پوست و کاهش عرق نیز سودمند است.

  • هفت تا هشت عدد گوجه ‌فرنگی را له کنید.
  • گوجه فرنگی‌های له شده را در صافی بگذارید و با فشردن، عصاره‌‌ی آن را بگیرید.
  • عصاره‌ی به‌دست آمده را در یک سطل پُر از آب بریزید.
  • در وان، از آن استفاده کنید.
  • این کار را هر روز انجام بدهید تا بوی بد بدن‌تان از بین برود.

می‌توانید روزانه، یک تا دو لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید تا از بوی بدن‌تان کم شود.

16. علف گندم

علف گندم مقادیر زیادی کلروفیل دارد که دارای خواص خوش‌بوکنندگی است و به دفع سموم نیز کمک می‌کند.

  • یک یا دو قاشق غذاخوری از آب علف گندم را با یک فنجان آب ترکیب کنید.
  • این ترکیب را صبح‌ها با معده‌ی خالی بنوشید.
  • این کار را هر روز انجام بدهید تا بوی بد بدن‌تان برطرف شود.

هشدار: علف گندم، مزه‌ی بسیار تندی دارد و ممکن است برای بعضی از افراد تهوع‌آور باشد.

همراه با راهکارهایی که توصیه شده است، باید بهداشت را کاملا رعایت کنید و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید تا از بوی بد بدن رها شوید. همچنین برای اینکه خوش‌بو باشید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • روزی یک‌بار دوش بگیرید؛
  • همیشه لباس‌هایتان را بعد از یک‌بار پوشیدن، بشویید؛
  • کفش‌های تنگ به پا نکنید و پاهایتان برای مدت طولانی در کفش نباشد؛
  • استرس و خشم‌تان را کنترل کنید چون باعث بیشتر شدن تعریق می‌شوند؛
  • تا جایی که امکان دارد، بدن‌تان را خشک نگه دارید؛
  • به‌جای استفاده از لباس‌ با پارچه‌های مصنوعی، از لباس با جنس نخی و طبیعی استفاده کنید تا عرق و رطوبت در پوست‌تان حبس نشود؛
  • به مقدار زیاد آب بنوشید تا سموم از بدن‌تان دفع شوند.

17. گل سرخ

بوی خوش گل سرخ ازجمله گیاهانی است که در درمان بوی بد زیر بغل از آن استفاده شود.گلاب نیز برای رفع بوی بد بسیار مؤثر است.پودر گل سرخ را نیز می‌توانید روی زیر بغل خود برای جلوگیری از بوی بد آن قرار دهید.

18. رزماری

رزماری، رشد باکتری‌های عامل بوی بد بدن را متوقف می‌کند. همچنین حاوی منتول و کلروفیل است که دارای خواص طبیعی ضدبو هستند و بوی تند بدن را خنثی می‌کنند و بویی خوشایند به بدن می‌دهند. ضمنا رزماری، روی دارد؛ کمبود روی می‌تواند باعث بوی بد بدن بشود.

  • برای رفع بوی بد بدن نصف فنجان برگ خشک رزماری را به چهار فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه بدهید ده دقیقه خیس بخورد و سپس آن را در آب وان‌تان بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان غوطه‌ور باشید. بعد از بیرون آمدن از وان، فورا پوست‌تان را خشک کنید. این کار را روزی یک‌بار انجام بدهید تا در طول روز خوش‌بو باشید.
  • می‌توانید ۸ تا ۱۰ قطره عصاره‌‌ی رزماری را با ۲۵ میلی‌لیتر آب ترکیب کنید و آن را به عنوان یک بو زُدا به زیربغل‌تان بمالید.
  • نکته: اگر رزماری باعث ایجاد هرگونه حساسیت پوستی شد، دیگر از آن استفاده نکنید.

19. نمک

مقداری نمک را به صورت مرطوب شده به محل تعریق بزنید و منتظر بمانید . ممکن است نمک در محل تعریق احساس خارش ایجاد کند اما تا حد امکان صبر کنید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید .

20. نشاسته ذرت

اگر شما هم مثل ما، طرفدار استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی هستید، نشاسته ذرت می‌تواند انتخاب بسیار مناسب و درستی باشد تا باکتری‌هایی که عامل ایجاد این بوی ناخوشایند هستند را به صورت طبیعی از بین‌ ببرند. در این شیوه درمانی می‌توانید به صورت همیشگی حمام کنید و بعد از اینکه بدن‌تان را خشک کردید کمی نشاسته ذرت به نواحی مورد نظر مخصوصا زیر بغل بمالید و یا به عنوان جایگزین کمی نشاسته ذرت را همراه با جوش‌شیرین مخلوط کنید و برای پیشگیری از تعریق زیاد و بوی بد، برای نواحی مورد نظر استفاده کنید.

21. بهار نارنج

بهار نارنج خاصیت آرامبخشی و با بوی بد عرق مقابله می کند . برای این کارلازم است مقداری پنبه را به عرق بهارنارنج آغشته کنید و به زیر بغلتان بزنید 


چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم


درمان قطعی بوی بد زیر بغل

برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل می‌توانید به پزشک مراجعه کرده و از روش‌های پزشکی برای رفع آن کمک بگیرید .ازجمله روش‌هایی که در سال‌های اخیر برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل شایع شده است،می‌توان به تزریق بوتاکس در این ناحیه اشاره کرد.این روش البته تا حدودی دردناک بوده و نیاز به تمدید به‌صورت هر شش ماه یک ‌بار دارد.تجویز داروهای ضد تعریق توسط پزشک نیز در درمان بوی بد زیر بغل مؤثر هستند.در برخی موارد پیشرفته با نظر پزشک معالج می‌توان روش جراحی را برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل نیز انتخاب کرد.روش‌های ساده دیگری نیز برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.نوشیدن آب زیاد در درمان بوی بد زیر بغل بسیار مؤثر است.البته این روش احتمالاً تعریق شمارا بیشتر خواهد کرد اما بوی نامطبوع آن را از بین خواهد برد.از بین بردن موی زائد زیر بغل در کاهش بوی بد زیر بغل بسیار مؤثر است.استفاده از لیزر برای از بین بردن موی زائد نیز می‌تواند به شما کمک کند.از خوردن مواد غذایی دارای بوی تند و بد بو ازجمله سیر، پیاز و فلفل خودداری کنید.این مواد مستقیماً روی میزان تعریق و بوی بد آن تأثیر می‌گذارند.مصرف سیگار علاوه بر بوی بد دهان روی بدن نیز تأثیر منفی می‌گذارد.کافئین زیاد نیز بر ایجاد بوی نامطبوع بدن تأثیر مستقیم دارد بنابراین با کاهش مصرف این مواد به درمان بوی بد زیر بغل خود کمک کنید.


چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم

درمان با روش های دیگر

1. ضد تعریق

بیش‌تر آدم‌ها عادت دارند صبح‌ها بعد از دوش گرفتن یا استحمام از ضد تعریق استفاده کنند. با وجود این، معمولا تجربه ثابت کرده است این کار در مبارزه علیه بوی بد زیر بغل بی‌تاثیر است، زیرا عرق این مواد را پاک می‌کند. بنابراین، باید فقط هنگامی از ضد تعریق‌ها استفاده کنید که شب‌ها برای استراحت به رخت‌خواب می‌روید. به خاطر بسپارید، خوشبو کننده‌ها با ضد تعریق‌ها فرق دارند. خوشبو کننده‌ها بوی بد را مخفی می‌کنند، در حالی‌که ضد تعریق‌ها میزان عرق را در ناحیه‌ی مورد استفاده کاهش می‌دهند.

2. زیر بغلتان را خشک کنید

حال که فهمیده‌اید باکتری‌های عامل ایجاد بوی بد زیر بغل هستند، پس منطقی است تا آن‌جا که ممکن است زیر بغل‌تان را خشک نگه دارید. هر گاه زیر بغل‌تان عرق می‌کند، می‌توانید با استفاده از دستمال‌های مرطوب آن ناحیه‌ را خشک نمایید.

3. شستشوی لباس

فراموش نکنید، حتی اگر هر روز حمام بروید، اگر لباس‌های عرقی‌تان را دوباره تن کنید، بوی بد زیر بغل‌تان دوباره‌ی سر و کله‌شان پیدا خواهد شد. استحمام باکتری‌ها را از بین می‌برد، ولی پوشیدن لباس‌های شسته نشده، باعث بازگشتن‌شان می‌شود. بنابراین، وقتی لباس‌های عرقی‌تان را می‌پوشید، بوی بد بار دیگر به بدن‌تان بر می‌گردد. لباس‌های‌تان را بشویید و آن‌ها را دوباره تن کنید. این مسئله هم در مورد لباس‌های ورزشی و هم در مورد لباس‌های معمولی‌تان صدق می‌کند.

4. اصلاح موهای زائد

زیر بغل زنان در مقایسه با مردان بوی کم‌تری از خود متصاعد می‌کند، زیرا بیش‌تر زنان عادت دارند موهای زائد زیر بغل‌شان را اصلاح کنند. اگر شما موهای زائد زیر بغل‌تان را اصلاح نمی‌کنید و از بوی بد زیر بغل رنج می‌برید، وقت آن رسیده است که تیغ را بردارید و جلوی آینه بروید و کار را یکسره کنید.

5. به طور مرتب دوش بگیرید

دوش گرفتن عرق‌های قبلی را از روی بدن پاک کرده و همچنین بدن شما را از شر باکتری‌های اضافی خلاص می‌کند.

بدن ما دارای دو نوع غده عرق است. یک نوع آن در تمام سطح بدن پخش شده‌اند و نوع دیگر آن بیشتر در جاهای پر موی بدن وجود دارند. عرقی که از غدد نوع دوم تولید می‌شوند حاوی پروتئین بیشتری بوده و در نتیجه غذای بیشتری برای باکتری‌ها در خود دارند. پس حتما وقتی دوش می‌گیرید به نواحی مو دار بدن بیشتر شستشو دهید. به این ترتیب جیره غذایی کمتری به باکتری‌ها می‌رسد و در نتیجه بوی کمتری هم تولید می‌شود.

برای تمیزتر کردن این نواحی از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کنید. با این که وجود باکتری‌ها روی پوست طبیعی بوده و برخی از این باکتری‌ها خوب هستند اما تعداد زیاد آن‌ها مایه دردسر هستند.

6. لباس های نخی بپوشید

لباس‌هایی که با الیاف طبیعی تولید می‌شوند خنک‌تر هستند. پس برای این که کمتر عرق کنید و در نتیجه بدنتان بو بگیرد، کمتر لباس‌های از جنس نایلون بپوشید.

7. تغذیه مناسب داشته باشید

حقیقت این است که از کوزه همان برون تراود که در اوست! همانطور که مشخص شد، این پروتئین‌های موجود در عرق هستند که خوراک باکتری‌ها شده و بو تولید می‌کنند. پس بهتر است مراقب غذایی که می‌خورید باشید.ابتدا سعی کنید که از غذاهایی که باعث تعریق بیش از حد می‌شوند کمتر بخورید. غذاهای کافئین دار، نوشیدنی‌های الکلی، غذاهای تند و چربی‌ها. بعد از این سعی کنید کنید که غذاهایی که حاوی پروتئین هستند دوری کنید. مانند گوشت و ماهی. البته بدن به شدت به پروتئین نیاز دارد پس وقتی می‌خواهید وارد جمع شوید از این غذاها کمتر بخورید.همچنین ادویه‌ها هم باعث بد بو شدن عرق می‌شوند. بهتر است از خوردن غذاهایی که حاوی سولفور هستند هم اجتناب کنید. غذاهایی مانند کلم بروکلی و کلم معمولی.

8. از هیدروژن پروکسید استفاده کنید

پروکسید ۳ درصد را با یک فنجان آب مخلوط کرده و نواحی مورد نظر را با آن شستشو دهید. با این کار مقداری از باکتری‌ها کشته شده و بوی کمتری تولید می‌شود.

9. بوتاکس

امروزه بسیاری از جراحان زیبایی با استفاده از باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم، ماده‌ای به نام سم بوتولینوم (یا همان بوتاکس) می‌سازند و از آن به عنوان راه درمانی برای مبارزه با بوی زیر بغل استفاده می‌کنند. بوتاکس را زیر بغل تزریق می‌کنند؛ این ماده از رسیدن پیام‌ها مغزی به غده‌های عرق در زیر بغل جلوگیری می‌کنند. در نتیجه، این راه درمانی باعث کاهش تعریق در زیر بغل، و متعاقبا کاهش بوی بدن در آن ناحیه می‌شود. طبق آمار موجود، تاثیر درمانی بوتاکس برای رفع بوی بد زیر بغل ۲ تا ۸ ماه دوام می‌آورد، که بعد از پایان این مدت به انجام یک جلسه درمانی دیگر نیاز پیدا می‌کنید. معمولا این روش درمانی به درد کسانی می‌خورد که زیر بغل‌شان بیش از اندازه عرق می‌کند؛ به علاوه، کل هزینه‌ی این درمان را باید از جیب بپردازید زیرا بیمه‌های سلامت این روش درمانی را پوشش نمی‌دهند.

10. مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی

برخی توصیه می‌کنند برای کاهش بوی بدن از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. مثلا، برای کاهش بوی بد بدن‌تان می‌توانید مکمل‌های ب-کمپلکس، روی، و منیزیوم مصرف کنید. با وجود این، پیش از مصرف این قبیل مکمل‌ها، حتما با پزشک‌تان مشورت نمایید؛ به خصوص اگر در حال مصرف برخی داروهای دیگر هستید.

منبع: چگونه

نظرات کاربران

  • نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
  • لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
  • از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. گندم گفت:

    چرا اینقدر عالااالیهستین؟ اینقدر جامع می نویسید 🙂

شاید دوست داشته باشید